Zonguldak

Coordenaes: 41°27′00″N 31°47′00″E / 41.45°N 31.7833°E / 41.45; 31.7833
De Wikipedia
Zonguldak
Alministración
PaísBandera de Turquía Turquía
Provincia provincia de Zonguldak
Tipu d'entidá distritu de Turquía
Xeografía
Coordenaes 41°27′00″N 31°47′00″E / 41.45°N 31.7833°E / 41.45; 31.7833
Zonguldak alcuéntrase en Turquía
Zonguldak
Zonguldak
Zonguldak (Turquía)
Superficie 272 km²
Altitú 60 m
Demografía
Población 101 749 hab. (1r xineru 2022)
Porcentaxe 100% de provincia de Zonguldak
0.12% de Turquía
Densidá 374,08 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+03:00
Llocalidaes hermaniaes
zonguldak.bel.tr
Cambiar los datos en Wikidata

Zonguldak ye una ciudá y distritu asitiáu na rexón del Mar Negru, en Turquía, y la capital de la provincia de Zonguldak. La ciudá cunta con una población de 109 080 habitantes[1] (2012). Trátase d'un importante puertu del mar Negru, conocíu poles mines de carbón.

Etimoloxía[editar | editar la fonte]

El nome de la ciudá probablemente provién de Zone Geul-Dagh, el nome dau a la zona poles empreses mineres franceses y belgues.[2][3] El monte Göldağı («monte del llagu») ye'l más altu, asitiáu nel cercanu distritu de Devrek.

Otra posibilidá ye que provenga del turcu zongalık, que significa banzáu, o zongura. Tamién puede derivar del nome del antiguu asentamientu de Sandraka o Sandrake.

Según otra teoría, el nome puede ser la combinación de dos pallabres, Jungle-Dagh, de jungle («xungla»), nome qu'utilizaron los empresarios franceses por cuenta de la irregular y montiega xeografía, y dağ («monte»).

Historia[editar | editar la fonte]

Sábese que s'afayó carbón na rexón de Karadeniz Ereğli mientres el sultanatu de Mahmut II y que s'empezar a estrayer mientres el d'Abdülmecit I.

L'antiguu puertu de carbón de Zonguldak, construyíu en 1848.

La primer muestra de carbón turco llevar dende Ereğli a Istambul en 1822, anque nun s'esquizó nin esplotó'l xacimientu. Sicasí, en 1829, Uzun Mehmet, marineru del pueblu de Kestaneci, llevó otra muestra a Istambul. Esta vegada, emprestóse-y especial atención al descubrimientu y dióse-y una pensión vitalicia, que nun llegó a esfrutar porque foi asesináu.

Los primeros mineros solicitaos y llevaos dende l'Imperiu austriacu fueron los croates austriacos, emplegaos nes mines de carbón de Ereğli. La correspondencia ente Istambul y l'embaxada de Viena demuestra que la producción de carbón de la cuenca de Ereğli remóntase 18 meses antes de la solicitú de marzu de 1837 y que la producción empezó en setiembre de 1835.

Una investigación de Hazine-i Hassa (el departamentu de l'ayalga imperial otomanu) nos archivos otomanos amuesa que les actividaes mineres regulares na cuenca de Ereğli empecipiar en febreru de 1841. L'artículu publicáu'l 14 de febreru de 1841 del periódicu Ceride-i Havadis confirmar.

La empresa de carbón de Ereğli tenía seis socios (Ahmed Fethi Pasha, Rıza Pasha, Safveti Pasha, Tahir Bey Efendi, Izzet Pasha y Mustafa Efendi) pa estrayer el carbón de la cuenca de Ereğli. Primeramente, atopar so los auspicios de Darphane-i Amire, y tresfirióse a Hazine-i Hassa cuando s'estableció en 1849.

Clima[editar | editar la fonte]

Vista de la mariña de la ciudá.

D'alcuerdu a los datos de la tabla de siguío y a los criterios de la clasificación climática de Köppen modificada[4] el clima de Zonguldak ye oceánicu de tipu Cfb.

Plantía:Climatoloxía/Zonguldak

Ciudaes hermaniaes[editar | editar la fonte]

Zonguldak caltién una hermanancia de ciudaes con:

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes pob2012
  2. Gobiernu de Zonguldak - Historia embrivida (en turcu).
  3. Oficina del Direutor Financieru de Zonguldak - Descripción xeneral (en turcu).
  4. Critchfield, H.J.. University of Idaho (ed.): «Criteria for classification of major climatic types in modified Köppen system» (inglés). Xeneral Climatology. Prentice Hall. Consultáu'l 29 de payares de 2012.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]