Xeografía d'Etiopía

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Mapa físicu d'Etiopía.

Etiopía ye un país africanu asitiáu nel llamáu cuernu d'África, tien una estensión 1.127.127 km cuadraos. Nun tien salida al mar dende la secesión d'Eritrea en 1993.

Llendes y fronteres[editar | editar la fonte]

Llenda al norte y nordés con Eritrea, al este con Yibutí y Somalia, al sur con Kenia y al oeste y sudoeste con Sudán. Tien un total de 5.328 kilómetros de fronteres terrestres, desglosados de la siguiente manera:[1]

  • 349 con Yibutí
  • 912 con Eritrea *

861 con Kenia * 1.600 con Somalia * 1.606 con Sudán

Relieve[editar | editar la fonte]

La carauterística fundamental del territoriu ye l'altu macizu Etíope que forma un pandu central con altores que bazcuyen ente los 1.800 y los 3.000 metros sobre'l nivel del mar, lluviosu polo xeneral y de tierres fértiles a mediu altor onde se cultiva café, y otros productos típicos d'árees de clima mediterraneu o subtropical. El pandu aparra escontra Sudán y Somalia. El pandu qu'atiesta con Somalia ye d'agua irregular y apodera el llendo.

La fuesa central, parte del Gran Valle del Rift, ye una de les más grebes de la Tierra y apenes recibe agües a lo llargo del añu.

El máximu altor del país constituyir el monte Ras Dashen con 4.533 msnm, allugáu nes montes Simen. Ente que el puntu más baxu atopar nel desiertu de Danalik, na depresión de Afar, al nordés del país, con -125 metros.

Hidrografía[editar | editar la fonte]

La hidrografía ta claramente marcada pol pasu del ríu Nilo Azul, nel que conflúin otros de la mesma pandu, según pol monzón. Amás, hai diversos acuíferos na zona alta del pandu, a diferencia de la zona baxa, más greba. Les agües que irrigan les zones d'altores medios y altes, correspondientes a la parte d'inflúi del Macizu Etíope, dexaron el desenvolvimientu d'una agricultura medianamente arrogante y variada, xenerando condiciones climátiques óptimas pal cultivu, por casu, del café, reconocíu mundialmente pola so calidá y tradición.

Referencies[editar | editar la fonte]


Geografía de Etiopía