Wikipedia:Chigre/Archivu/2005

De Wikipedia


Archivu del Chigre


Esta ye una páxina d'archivu del Chigre de Wikipedia. S'encamienta nun editar esti archivu y facelo na páxina principal del Chigre.

P'aldericar sobro un artículu, usa la so páxina d'alderique. Pa los alderiques d'otros años, echa un güeyu al archivu del chigre. Pa les duldes gramaticales y léxiques, empobina a la páxina d'ortografía.

Pa siguir l'alderique d'una d'estes seiciones, crea una seición nueva nel Chigre col mesmu títulu que la d'esti archivu.


Archivu de
discusiones
...
Archivu 2008
Archivu 2007
Archivu 2006
...


Llión -> Rexón de Llión

Querría proponere una cousina, igual ye una tolada pero bon. ¿Qué vos paez que na categoría de Llión, en vez de presentase asina tenga'l nome de Rexón de Llión? Dígolu pa nun tracamundiare la ciudá cola Rexón nin cola Comunidá Autónoma. A mi personalmente me presta muito más eisu de Rexón de Llión, pero claru caún ye caún. --Henrique 15:09, 4 Abr 2005 (UTC)

Propuesta sobre Lleón/Llión

Voy facer una propuesta a ver si arreglamos el problema del nome de Lleón/Llión. Vamos a basanos en el principiu de respetar les variantes de cada zona pa escribir los artículos referíos a esi sitiu. Entós, el artículo principal debería tar en Llión. Y en Lleón facemos un redirect automáticu. Y nel artículu de Llión mencionamos que tamién se diz Lleón, que les dos formes son igual de válides. Así, los que decimos Lleón podemos seguir faciéndolo, y los que dicen Llión tamién. ¿Qué vos parez? Así nos evitamos artículos duplicaos, que no se pueden tener. Pa les categoríes creo que nun se puede facer esto, así que tendríemos que llegar a un alcuerdu de cual usar, Llión o Lleón.

Respecto a lo de País Llionés. El nome ye Provincia de Lleón. Pué facese un artículu falando de lo que se entiende por país llionés, pero el de la provincia tien que ir ahí. Uiquipedia tien comu base el PVN (puntu de vista neutral). Ye decir, yo puedo querer que'l Tibet seya independiente, pero nun ye la realidá, y hay que decir que ye parte de China. Aunque puedo mencionar que antes lo yera y que ta lluchando por ello. Nun sé si me explico. --Omarete (mensaxes) 10:23, 3 xun 2005 (UTC)

Creigu que nun yes a estremare Llión de Ciudá de Llión de Rexón Llionesa ou País Llionés. Pue sere porque nun seyas llionés. El "País Llionés" ou Rexón Llionesa nun ye namái la Provincia de Llión. Ye una de las dúas partes colas que ficienun "Castilla y León". Castilla: Valladolid, Palencia, Burgos, Soria, Segovia y Ávila. León: León, Zamora, Salamanca. Esa ye la hestoria. Entós, pa min y a las craras: 1) Ciudá de Llión: capital de la provincia del mesmu nome 2) Provincia de Llión: la provincia comu tala 3) Llión: rexón que forma parte de la CCAA de CyL Pa evitare la confusión, magar que nun debería habela, País Llionés ou Rexón Llionesa = las tres provincias llionesas de Castiella y Llión. Ye lo más lóxicu. Naide diz que'l País Llionés seya independiente nin axebráu, nin que comprienda un ente alministrativu propriu. Ye cenciellamente un fechu hestóricu y rial nel presente. Saludos. --Xariegu 02:34, 4 xun 2004 (UTC)

Lo que yo quiero decir ye que nun puede haber dos artículos iguales como Lleón y Llión. Tien que haber unu na más, y el otru ser redirección. Y nel principal explicase que se llama de les dos maneres, según la zona.

Por otra parte, la categoría Llión tien que ser subcategoría de Castiella y Lleón (o Llión). Y aquí ye onde tien que ver el PVN. Puede estarse d'acuerdo con ello o non, pero ye la realidá. A mi tampocu me gusta que Asturies seya un principáu, pero ye lo que hay... En lo otru toy de acuerdo, tú explicástelo meyor que yo, pero ye lo que quería decir. --Omarete (mensaxes) 10:34, 10 xun 2005 (UTC) P.D. Nun soy lleonés, pero tuve munchos años viviendo allí, así que un pocu conózcolo xD

Yá pero you sou llionés y dende un puntu de vista neutral Llión ye una entidá hestórica definida como reconoz l'estatutu d'Autonomía de Castiella y Llión y los sous xentilicios. Poro ye lo meyore caltenere una categoría que seya Llión, por qu'amás seiría una siñal de respetu pa colos falentes del sur del dominiu. Creyu que siguire introduciendo Llión na categoría de Castiella y Llión en contra del camientu de los llioneses ye un erru y si una enciclopedia faise ente toos entóncenes deberíamos cuidar na opinión de los llioneses, nesti casu. Caltenere una categoría pa Llión nun ye una idea estraña nin quimérica sinon lo más lóxigo pensando na súa hestoria, xeografía y cultura. Si qu'asina los alministradores siguin enfotaos n'empobinala pa la categoría de Castiella y Llión faránlu so la súa responsabilida pero dexando claru que ye un desaciertu y una manera d'esmolecere a muitos llioneses, bon, a la mayoría la verdá. User Talk:Henrique

A ver, creo que ya ta too en un puntu medianamente neutru. Hai les categoríes Llión, Salamanca y Zamora, que son subcategoríes de País Llionés, y esta a su vez de Castiella y Lleón, onde tendrá que haber otra que seya Castiella. Así más o menos se respeta el PVN.

Por otra parte, lo de decir que equí va facese lo que los alministradores quieran creo que ta fuera de llugar, ¿o nun tamos discutiéndolo? Mientres se faigan les coses baxo les normes de la Wikipedia, un alministrador tien tanto poder como un usuariu normal.

Por último, una cosa sobre les categoríes: nun fae falta (nin se debe) poner un artículu na categoría principal y na subcategoría. Con la subcategoría ya vale, ya que esta ta dentro de la otra. Así, lo que tea en Zamora nun fae falta colocalo en País Llionés, porque Zamora ta na categoría de País Llionés. --Omarete (mensaxes) 17:21, 12 xun 2005 (UTC)

Cuantes más vueltes y doy más pienso que esto nun ye correutu tal y comu lo tamos faciendo. Por exemplo, que te Miranda na categoría País Lliones y este seya al fin subcategoría d'España nun ye lóxicu. Por eso voi proponer otra solución. Na categoría xeográfica dexamos les coses como en toes les wikis, con les provincies y comunidaes oficiales. Y a los artículos que penséis que tienen que dir na categoría País Llionés, metemos-yos ahí y punto. Esta categoría podría tar n'otra que sería "Cultures y pueblos" o otru nome meyor (acabo de improvisalu, nun me lo echeis en cara jeje). Ye que tal y comu ta agora, nun respeta el PVN. Así podría respetase esti puntu, y además, así puede falase tamién d'otres cultures que nun tienen cabida nun solu territoriu. A ver que vos parez esto. --Omarete (mensaxes) 12:34, 16 xun 2005 (UTC)

Quiciabes tengas razón y si facemos como en tolas páxinas pero calteniendo dientro de la Comunidá Autónoma de Castilla y Llión dous socategorías -como ta agora- una que seya Castiella y la outra País Llión ou Rexón de Llión, sí que se caltendría'l PVN por que dende l'escomienzu col Ente Preautonómicu y -anguaño tamién col nome oficial de la Comunidá- dizse que la Comunidá Autónoma ye la xunión de dúas rexones hestóricas.Y nu referente a la cultura, hestoria, etc., del País Llionés podría tar nuna categoría a parte dientru d'España, por que la cultura nun tien nada -ou poco- que ver cola Alministración. Asina conservaríamos intautu'l PVN y nun alteraríamos l'espíritu de la Wikipedia nin por un lláu nin pol outru. Pero tamién cuido que tolo que se refiera a feitos comunes d'Asturies y Llión nun deben tar nin nuna nin na outra categoría. Nu que se refier a la Llingua tamién ye que, quiciabes, nengún teamos respetando'l PVN y como ye un problema únicu d'esta wiki deberíamos igualu ente toos. Y, por ciertu, enxamás nun duldéi de la imparcialidá de los alministradores, pero sou "cazurrín" y como talu un pouco gafu. --henrique 1325 07 xnt 2005

Wikisource

Bueno, pues en la portada del proyecto ya se ha insertado el enlace hacia la versión en asturiano. Llull 07:21, 2 Feb 2005 (UTC)

Ya ta fechu el entamu / The stub is done. --Omarete (mensaxes) 12:07, 23 Abr 2005 (UTC)

Babel

Fice unes plantilles pa poder poner los idiomes que falamos en la nuestra páxina. Teneis más información en Wikipedia:Babel pa que les useis. A ver que vos parez... --Omarete (mensaxes) 15:55, 25 Abr 2005 (UTC)

Imáxenes

¿Pue cambiase lo de "This file is a shared upload and may be used by other projects." que sal en les imáxenes que tan en Commons por algo más claru? ¿O ye algo que solu pue facer un admin? Ye que así pocu más hay que adivinar lo que quier decir xD Y ya que tamos, voy facer una plantilla pa marcar les imáxenes que ten ya en Commons y así borralas d'equí, que ye meyor que ten toes allí. --Omarete (mensaxes) 20:01, 30 Abr 2005 (UTC)

Ya ta fechu. Mira-y por exemplu Image:Canis lupus standing in snow.jpg. --Omarete (mensaxes) 19:44, 30 May 2005 (UTC)

Asturcón

Hola, soy Sanbec, de es:. Acabo de borrar allí dos fotos de unos asturcones por que no tenían información de origen ni licencia.

Si alguno tiene unas fotos (libres claro) de esos bellos caballos ¿podría subirlas a Commons? y decírmelo, claro. :D (Perdón, pero lo único que se de asturianu es una pintada que ví por aquellas tierras que decía Asturianu, faite respetar) Gracias

Stewards election

Hello,

The stewards election has started on m:Stewards/elections 2005. Anyone can vote provided that he has a valid account on meta with a link to at least one user page, on a project where the editor is a participant, with at least 3 months participation to the project. Stewards can give sysop right on projects where there are no local bureaucrate. Please vote ! Yann 20:24, 21 May 2005 (UTC)

PS: Please translate this. Thanks. Yann 20:24, 21 May 2005 (UTC)

Hola:
Hai votaciones pa stewards en m:Stewards/elections 2005. Pue votar cualquiera que tenga una cuenta válida en meta con un enllaz na su páxina d'usuariu a un proyeutu onde'l usuariu participe dende fae al menos 3 meses. Los stewards pueden dar permisos de alministraor nos proyeutos onde nun hay burócratas. ¡Por favor vota! Traducío malamente, pero algo ye algo... --Omarete (mensaxes) 13:00, 22 May 2005 (UTC)

Alministrador

Bar propúsome que me presentara pa alministrador. Teneis la votación en Uiquipedia:Candidatures a alministrador. --Omarete (mensaxes) 13:00, 22 May 2005 (UTC)

Ya tengo los botones. Pa cualquier cosa que me necesiteis ya sabeis onde toy. --Omarete (mensaxes) 19:48, 30 May 2005 (UTC)

Nueva portada

Tuve trabayando en una nueva portada, a ver que vos parez: Wikipedia:Nueva portada. ¿Qué collores vos parecen meyor? Puse-y un par dellos pa que vos faigais una idea. Podeis camudar lo que vos de la gana, ye fácil, a ver si entre toos facemos algo guapu. Si nun entendeis algo pregunta-y que intentaré ayudavos. --Omarete (mensaxes) 00:44, 23 May 2005 (UTC).

Ta bien guapo, sí señor,que lo bien fecho bien paez. Personalmente gústame too, hasta los colores. Perbona iniciativa tamién la de destacar un artículu, como yá facíen n'otres llingües y la de les noticies (dalgo más antigua yá). Puestos a dar taches, lo único qu'igual cambiaba yo ye dalgún hiperasturianismu como "camudamientos caberos" en cuenta de "últimos cambeos" o "cambeos de recién". Gracies pol bon trabayu que tas faciendo. Motán 12:03, 23 May 2005 (UTC)


Ye muncho meyor de lo que tenemos agora, por min, ponla cuando quieras. Bar.

¿Y los colores? ¿Así como ta? ¿O sólo con uno? Ye lo que no me acaba de convencer... --Omarete (mensaxes) 12:41, 26 May 2005 (UTC)

Cuido que los colorines tán bien, nun séi fain la portada más prestosa. H.ispie outras wikis y quiciabes falta daqué, pero entá nun séi qué. Y como sou un pelín adán inda nun séi robrare asi que si ta mal siéntolu. Henrique A ver si salíu bien.

Traducir la Uiqui

En Special:Allmessages tan toos los mensaxes que hay na Uiqui. Si quereis camudar algunu nun teneis más que poner la traducción na páxina de discusión de cada mensaxe y llueu voy poniéndolos yo. Tamién voy intentar traducir el espaciu de nomes pa poder poner por exemplu "Categoría" en vez de "category" o "plantilla" en vez de "template". Estes coses tan en Template:Wikivar. Lo mesmu, podeis dame idees na su páxina de discusión. --Omarete (mensaxes) 19:54, 30 May 2005 (UTC)

Dinosauriu

Hola, ¿nun vos paez que l'artículu Dinosauriu debería esapaecere de la categoría Hestoria yá que los dinosaurios y esta ciencia pouco -más bien nada- tienen que ver ente sí? Toos sabemos que nun había dinosaurios nin tan siquier cuando apaez los primeiros homínidos n'África asina que, ¿y si la trelladamos de categoría? --User:Henrique 15:26, 14 xun 2005

Nun te guíes por la llista d'artículos que faen falta, ye una llista orientativa na más pa saber qué coses tán consideraes importantes. Cuando se faiga l'artículu ya se pondrá na categoría adecuada. --Omarete (mensaxes) 12:21, 16 xun 2005 (UTC)

Neutralidá, por favor, neutralidá

Quedo plasmáu con dalgunos de los últimos artículos: nun d'ellos dizse que'l gobiernu de Castiella y Lleón ye colonial y oprime al pueblu lleonés, n'otru que los qu'usen el términu "bable" son unos ignorantes. Otru exemplu, nel artículu Kosovu (sic) escríbese qu'esta rexón ("bierzu del pueblu serbiu" o daqué asemeyao según l'autor) ta ocupáu pola fuercia por "tribus albaneses". Esta clase perles igual tienen sitiu nuna páxina dedicada a esparder idees nacionalistes, pero paezme que wikipedia ye otra cosa. En cualquier casu, nun me siento pa nada identificáu con un proyectu que, col pretestu de trabayar pola nuestra llingua, permite barbaridaes d'esti calibre.

Y la polémica ente lleonés y asturianu yá fiede, la verdá, nun vamos tar too siguío cambiando la portada , paezme que lo meyor ye dexar los trés nomes pa que tol mundu quede a gusto. Tamién veo bien que caún escriba na so variante (lo mas normal ye qu'un artículu sobre Tinéu, si lu escribe un habitante del llugar o d'una fastera cercana tea escritu n'asturianu occidental). En cambiu, nun me paez escandaloso que daquién que complete un artículu sobre un tema xeneral ,escritu al principiu nesta variante occidental, use la variante central y traduzca a esta mesma variante'l restu del artículu, mas que nada por coherencia. El mesmu exemplu tamién val al revés, nun veo mayor problema en poner n'asturianu occidental un artículu que s'empezara na variante central.

Gústabame equivocame, pero tengo la impresión que los que promueven esti tipu de polémiques nun son de tan bona fe como yo creía de mano y tienen otru tipu d'intereses. Motán 09:32, 19 xun 2005 (UTC)

Outru tipu d'intereses? Non. Interes pola llingua de nueso, comu quiera que la llames. Dexémonos de babayadas y trabayemos en facendeira ou n'andecha comu dicís vós. Sobre la reversión d'artículos: ta agora tou artículu xeneral (ya inda nun xeneral) yera revertíu automáticamente pal asturianu central. You toi por respeutare la variante na que s'escribe l'artículu nel entamu. Poru isu tien de valere tamién pa vós. Namái revertí dalgún artículu que nun aniciu yera ocidental llionés y foi dempués asturianizáu.

Sobre´l País Llionés ya'l "gobiernu colonial". Ya dixi na discusión del artículu que you amelgaría l'artículu. Esborriemos lo del gobiernu colonial.

Sobre Kosovu: a vere quién ye a me refutare lo que punxi ehí? Kosovu ye'l berciu de la cultura serbia: Kosovo-Metodihija, "Amselfeld". Llee: "На Косову се 1389 године одиграла Косовска битка, у којој су Срби доживели пораз од надмоћније турске војске. Између 1371 и 1398 године Косовом је владао Вук Бранковић, господар Косова и Дренице, који 1389. године постаје турски вазал. Између 1459 и 1912 године, Косово је било у саставу Турског царства. У време турске владавине, на територији Косова су постојали Призренски и Вучитрнски санџак, да би касније био формиран Косовски вилајет, првобитно са седиштем у Призрену, а потом у Скопљу." De la wiki serbia.

Tribus albanesas? Pois craru rapaz, inda que lo meyor tendría síu escribire "mafias". Cuandu fuisti pal Kosovu? Entós falas comigu outra vegada.

Respeutu pa toos. Ye una enciclopedia llibre. Si you quiero escribir en llionés, por qué nun voi poder facelu? Nun ye la mesma llingua qu'el ast central?

Ala, a trabayare toos. Un saludu y nun nos engriesquemos. --Xariegu 11:14, 19 xun 2005 (UTC)

En referencia a las versiones, creyo que si l'artículu emprincípiase nuna variante quien añida ou corrixa daqué tendría de facelu nesa variante asina nun tenemos naide nengún problema y toos contentines. Eiso sí, a nun ser, que l'escomienzu seya con una llínia y el que venga detrás escriba una fueya de periódicu, entóncenes camiento que debería tornase la parte menore. You nun tengo nengún problema en continare y correxire n'asturianu central y que fágan lo mesmo cuando s'escribe en llionés. Si respetándonos todos faremos meyor llabor. En cuantas al puntu de vista neutral tien de respetase por toos refiérome ye una barbaridá lo del gobiernu colonial -ye un pésimu gobiernu pero non colonial- pero tamién lo es las referencias al reinu d'Asturies y unas cuantas outras que namái básanse nuna hestoriografía "camudada" si bien tampouco facen mal a naide nun hái que cambealas. Lo del PVN ye difícil y quiciabes you entá coyí la idea del too. Inda asina lo meyor -repítome, sou cafiantín- ye dar exemplu pente toos y respetanos las variedaes y los nomes. cheguemos a un alcuerdu y sigámoslu toos, eiso sí que sirva a llioneses, mirandeses y tamién -y nun solo- a asturianos. --Henrique

Cola venia d’usía, anque nunca tuvi en Kosovo, solicito permisu pa falar con so escelencia Xariegu y humildemente declaro lo que sigue: Faltar a la neutralidá ye esponer namás qu’ún de los varios puntos de vista a propósitu de cualisquier fechu y ye precisamente lo que tas faciendo nel casu de Kosovo: cítesme la wiki serbia, y yo podía facer otru tantu cola versión albanesa, a la fin y al cabu nun fai falta mas que copiar-apegar. He de reconocer que nun falo nenguna de les dos llingües, pero toi por apostar que caúna presenta versiones bien diferentes. Pero si quies tratamos esti tema nel artículu que correspuende.

Sobre lo de les variantes, repito que me paez estupendo que caún emplegue la suya (anque sigo prefiriendo que la llingua, como’l conteníu seya lo mas neutro posible, que nun se sepa si el que’escribe ye lleonés o asturianu, nacionalista o anarquista, católicu o atéu). Por una cuestión de comodidá y d’homoxenidá paezme meyor que tol artículu tea escritu na variente del que lu terminó. Personalmente nun me veo escribiendo n’asturianu occidental nin oriental, porque nun domino estes variantes y el resultáu diba ser grotescu. Tampoco espero de naide qu’escribe n’occidental se ruempa la cabeza tratando de buscar xiros mas centrales.

La verdá, estes discusiones abúltenme bien ocioses, ye como si daquién tuviera buscando dalgún pretestu pa dicir que lu tán reprimiendo por nun poder escribir como –y peta o que la culpa de que se pierda la llingua en Lleón ye de los asturianos que tán fechos unos imperialistas o del gobiernu colonialista de Valladolid. Motán 15:24, 19 xun 2005 (UTC)

Pa estos casos acabo de traer la plantilla {{noneutral}}. Colócase al principiu del artículu que té en discusión, y les discusiones faense allí. Nun debe quitase hasta que nun se aclaren los motivos. --Omarete (mensaxes) 15:47, 19 xun 2005 (UTC)

Repito lo mesmo, que nun se camude la versión a nun ser que seya notablemente claro que quien la termina ye quien más apurri pa l'artículu. Y sicasina yo nun tengo problema pa cambear de variante pa finalizar un artículu, que la verdá nun ye tan difícil y con esfuerzu puédese facer por toos; pero equí inclúyense comentarios daqué inoportunos, cuando menos, nadie diz que seya direutamente la Xunta de Castiella y Llión quien acaba cola llingua en Llión, si bien emburria pa empobinala a la Morque lo más ceo posible, pero tamién ye ciertu -y lo digo por esperiencia propia- qu'Asturies tampoco ayuda muncho y con alderiques como esi menos entá. Intentar que nuna enciclopedia n'asturllionés nun se sepia d'ú ye caún qu'escribe una artículu ye casique imposible. Les coses clares, la nuesa llingua nun ta -nin tará nel so conxuntu- realmente normativizada -nin siquier n'Asturies- y poro nun podemos cuidar nuna uniformida, qu'escurque nun ye necesaria y amás frañiría el PVN que, pescundio, ye ideolóxicu y non llingüísticu. -- henrique 22:14, 19 xun 2005 (UTC)


Nos puntos nos que dixisteis que nun yera neutral nun hai problema pa los camudare. Yá lu fixi. Agora ye a vós amuesare neutralidá y respeutu pola nuesa variedá. Nun taría mal que na portada haiga un artículu n'ocidental. Na llingua, comu dixu Henrique, nun pue habere griesca ente nós. Poru comu él creigu que ye posible ensin problemas escribire na outra ou outras variedaes pa toos, y que los artículos "xenerales" puen tar en llionés ou asturianu. Eiquí nun pue habere discriminación llingüística. Abondo yá sentimos l'argumentu de que namái`l asturianu tien una gramática normativizada. User:Xariegu

Igual nun lo dixi bastante claro tovía, pero nun veo incoveniente en que s'emplegue cualisquier variedá y en que se pongan artículos n'occidental na portada. D'alcuerdu dafechu en que se respete la variante del que mas aporte a cada artículu . Tamién veo bien que na portada se recueya como se fai agora los nomes colos que se conoz a la llingua (asturianu/lleonés/mirandés). Pero'l nome de la wikipedia ha de ser "asturianu", de la mesma manera que na versión catalana ye wikipedia en catalán y non en catalán-valencianu. Ello nun quita que nel artículu "cataláncatalán" se señale que nel País Valencianu úsase davezu la denominación "valencià" pa la mesma llingua o que delles veces se fale de català/valencià. A la hora de la verdá casique vamos acabar tando d'alcuerdu, y hai que reconcer que lo que mos axunta ye mas que lo que mos estrema. Motán 20:51, 19 xun 2005 (UTC)

Non, si n'alcuerdu acabaremos -nun séi entá cuál- pero eisu d'ha de ser nun séi you si los imperativos seirán bonos, a nun ser qu'hebia una esplicación qu'esconoza. Y sí, paecémonos más de lo que nos estremamos. -- henrique 23:00, 19 xun 2005

Home, Henrique, nun me seyas repunante, cuando escribo "ha de ser ..." ta claro que quiero dicir "na mio opinión ha de ser ...", que tovía nun tengo nengún poder nin en wikipedia nin n'otru sitiu pa decidir nada . Motán 11:19, 20 xun 2005 (UTC)

Motán, como creyo que sinifique lo mesmo, cuntaréite que segun tamos, más que ser repunante espláyome en viendo lo que tú escribes, pero devolviéndote l'afalagu diréite, y pa dexare eiquí las perllas, que nun seyas cafiante. henrique 16:08 21 xun 2005 Perdona si t'ofendí, ho, pues creyeme si te digo que quería usar la espresión con un tonu amistosu (y polo que veo fíxilo con bastante torpeza ). Lo que quería dicir yera que nun hai que parase en detalles sobre si tal frase ta n'imperativu, que les discusiones son pa esponer posturies diferentes, non pa imponer. Por supuesto, usé "repunante" col sentíu que -y damos n'Asturies de persona que ta siempre dando taches a too. La palabra tien poco que ver col "repugnante" del castellanu. Repito que quería usar la espresión en tonu amistosu y como un guiñu y reitero les disculpes. Tamién ye verdá lo que dices, y el piropu pue aplicáseme dafechu, he de reconocer que s oi bien cafiante y repunante munches veces. ¿Dexámoslo equí? Motán 16:37, 21 xun 2005 (UTC)

Tengo de dicite que sinifica lo mesmo eiquí ou en Zamora ou nas H.urdes, pero de todas formas gracias. Y sí meyor seirá dexalo yá que nun nos empobina pa nengún llugar siguire esti alderique. henrique 22 xun 2005


caleyeru

A ver si quitáis lo de "simplismu" nel apartáu de Llista de los principales sistemas filosóficos. Yera una broma incluyía na wiki española. Un saludu.

Fechu. Pa otra vegada puedes facelu tú mismu, nun tengas miéu que cualquier ayuda ye bienvenía. --Omarete (mensaxes) 16:39, 24 xun 2005 (UTC)

Camudamos l'artículu la portada?

Ye namái una idega. Yá nun pueu vere l'artículu sobre los llobos. Por qué nun votamos qué artículu va-y siguire? --Xariegu 08:54, 23 xun 2005 (UTC)

Podéis proponer otros artículos en Wikipedia:Artículos destacaos. Así vamos poniendo ahí los que veamos más guapos y entre toos escoyemos un. --Omarete (mensaxes) 14:30, 24 xun 2005 (UTC)

Andecha

Hola: ¿qué quiere decir «andecha», que es el nombre asturiano de Commons? --es:Usuario:Angus 1.48 26/6/5

Andecha es más bien un concepto, que viene a significar un trabajo hecho en común. Viene de la andecha, que es el trabajo que se hace en un pueblo entre varios vecinos, por ejemplo. Algo así... Según un diccionario: "Conjunto de personas que realizan el mismo trabajo en una finca" --Omarete (mensaxes) 13:08, 27 xun 2005 (UTC)
¡Gracias! --84.42.165.49 06:27, 28 xun 2005 (UTC)

Ellecciones al Conseyu d'Alministración de la Fundación Wikimedia

En Votaciones podéis votar a los candidatos que más vos gusten pal Conseyu d'Alministración de la Fundación Wikimedia. Fice les traduciones y dexélas equí. Agradecería to les correcciones posibles. Podeis camudar les coses ahí y llueu ya los paso yo al espaciu de nomes. Somos el sestu idioma en tenelo traducío, dempués del esperantu, español, holandés, portugués y chinu xD --Omarete (mensaxes) 11:53, 29 xun 2005 (UTC)

Correición de enes

Comu trabayu con un ordinador alemán, nun puéu escribire las enes. Quedaríavos ubrigáu si me las corrixeses. --Xariegu 16:25, 30 xun 2005 (UTC)

Val, nun t'esmolezas henrique

Si entendí bien el to problema ye que nun yes quien a escribir ñ (nin les vocales acentuaes ) col to tecláu de tipu qwerty. Hai una manera bien fácil de facelo: apiertes cola mano izquierda la tecla "alt" y, ensin soltala, cola mano derecha escribes 164. Cuando la sueltes apaezte la ñ. Pa les otres lletres faes lo mesmo, cambiando los códigos : á (160), í (161) ó (162) ú (163) ¿ (168) ¡ (173).

En cambiu nun conozco nengún métodu pa escribir la ll colos dos puntinos debaxo ni la h aspirada (aparte de l.l y h.). Si sabéis de dalguna solución ... Motán 21:05, 30 xun 2005 (UTC)

Ubrigáu, poru nun furrula col tou métodu. --Xariegu 09:15, 1 xnt 2005 (UTC)

Yo tengo un tecláu francés y furrúlame bien. Igual ye que los númberos qu'has d'usar son los del bloque de la derecha del tecláu, non los que tán enriba les lletres. Sinon nun sé dicite, yo creyía qu'el métodu yera válidu pa cualquier tecláu (con windows ). Motán 10:09, 1 xnt 2005 (UTC)

Fice unos arreglos y agora cuando editéis algo va salivos un cuadru con tolos caracteres especiales tipo ñ, vocales acentuaes, ~, Ç, ... Espero que con esto soluciónense los problemas que tenéis. --Omarete (mensaxes) 3 xunetu 2005 16:49 (UTC)

novatu

Confiesovos que nun sé mui bien lo que fice col artículu "Roald Amundsen". Al redautalu resulta que ficelo col título de llimiagu que ye'l mio nome, llueu lo que fice foi treslladalu col nome que-y corresponde.Nun se si fice bien o non.Ruegovos lo igüeis si ta mal fecho. Soi novatu y pierdome pente tantes páxines--Limiagu 6 xunetu 2005 17:39 (UTC)

Ya ta too arregláu, primero por Xariegu y llueu por mi. Pa cualquier duda que tengas nun tengas mieu de preguntar que nun mordemos (o si lo facemos nun mancamos xD). --Omarete (mensaxes) 7 xunetu 2005 13:19 (UTC) P.D.:Ah, y bienveníu.

Unión Europea

Namái ye una cosina. N´Asturias dizse "Unión"? Nun lu séi, pa min que isu de "unión" ye amestáu, you diría "xunión".

Convención Uiquipedia Agostu 2005

Nun séi si dalguién de vós vai venire pa Frankfurt pala Convención. You taréi eiquí en Frankfurt inda cuatru meses máis, asina que diréi a vere chararre los uiquipedistas. Si dalguién tá interesáu pué dexar una mesaxe na mía páxina d'alderique. --Xariegu

Orixen desconocíu

Na Categoría:Uiquipedia:Imáxenes d'orixen desconocíu tenemos más de 80 imáxenes de les que nun se sabe el orixen, la llicencia, o el autor. Toos estos datos tienen que tar bien indicaos, si non, ye posible que ten violando derechos d'autor. Nun val decir "fícela yo", tien que indicase la llicencia. Ni val poner sólu "GFDL" sin indicar que ye tuya o de onde la sacaste. Too esto son violaciones del copyright y pueden suponer un problema mui grave pa la Uiquipedia. Parez una bobada, pero basta que topemos con unu que-y de por denuncianos y adiós Uiqui. Por eso, les imáxenes que nun acrediten toos los datos correctos van ser borraes en breve, así que echa-y un güeyu a ver si alguna ye vuestra y podéis completar lo que falte. Val más nun tener imáxenes que tenelas ilegalmente. --Omarete (mensaxes) 14:07, 16 xun 2005 (UTC)

En deillas semeyas que tan ehí you punxi la procedencia.--84.176.122.15 14:21, 16 xun 2005 (UTC)

Nun basta con poner l'orixen. Si de onde vienen tan tamién con problemes lo único que se fae ye traelos. Por exemplo, Image:Andal.png tien puesto que vien de la es:, pero allí esa tuvo que borrase porque nun tenía llicencia, por lo tanto aquí tenemos que borrala. Y como esta, hai muchas. Nos prósimos días voy empezar a llimpiar les que ten así. --Omarete (mensaxes) 10:57, 22 xun 2005 (UTC)

Desambiguación

Tenemos que facer una plantilla como esta: pa los casos en que haiga varies posibilidaes col mesmu nome. ¿Alguna suxerencia col nome? Ye que a mi eso de "desambiguación" nun me suena mui asturianu, nin siquiera me parez algo natural n'español, aunque col tiempu acostumbraste y parez lo más lóxicu xD Yo taba pensando en {{Varios}}. ¿Qué vos parez? Venga, ¡a pensar! xD --Omarete (mensaxes) 13:00, 27 xun 2005 (UTC)

Como se trata de desenguedeyar los diferentes significaos que pue tener una palabra igual valía "desenguedeyamientu". Si non "varios" tamién me val Motán 17:07, 27 xun 2005 (UTC)

Y por qué non dixebra -puede que paeza raru pero ye a la final lo que realmente sinifica la pallabra-. henrique 29 xun 2005

Uf, a mi lo de desenguedeyamientu faéseme un poquitín complicáu xD. Voi quedame con dixebra, que como diz Henrique vien a ser lo mesmu. --Omarete (mensaxes) 14:33, 18 xunetu 2005 (UTC)

Ufiértase trabayu

Nos [Wikillibros], entaméi fai yá unos días, poru creigu que soi l'únicu que toi a trabayare n'esi proyeutu. --Xariegu 09:15, 1 xnt 2005 (UTC)

Xunetu/Giugnettu

Pido disculpas si no se escribir en Asturianu. Alguien sabría decirme de donde viene la palabra "Xunetu" (Julio) ? Estoy muy interesada en saberlo porque en mi lengua, el Siciliano, para decir Julio (Luglio en Italiano) decimos Giugnettu, que sería algo como un desminuitivo de Giugnu (Junio). También me gustaría saber como Ustedes dicen en Asturianu "Junio". Muchas gracias. --Giusi 01:10, 2 xnt 2005 (UTC)

Xunetu significa julio, sí. Aunque en las zonas leonesas se pueda oir alguna vez por influencia asturiana, en León y me atrevo a decir que en todo el occidente asturiano junio es xuniu o xunhu y julio es xuliu o xullu --Xariegu 23:31, 2 xnt 2005 (UTC)

Criteriu

Hola, soi nuevu nel chigre, anque conozo la enciclopedia hai cuantayá... Nun sé si tenéis discutío d'esto, pero ¿nun hai falta un criteriu xeneral pa les entraes? Un exiemplu de güei mesmo: "siete maraviyas del mundiu". A min un plural femeninu en "a" paezme estrañu. Entiendo que pola influencia'l gallegu hai zones neles que los plurales caltiénenles, pero, nun sé, ¿nun ye meyor atopar un consensu nestes cuestiones? Puen paecer caxigalines, pero a min resúltame importante.

Un saludu. --195.162.194.35 6 de xunetu 2005 15:49 (UTC)

Alcordóuse poder usare cualisquier de las tres variantes: la túa, que ye la asturiana central, la nuesa, que ye la llionesa (ast. occidental) y la escrita mirandesa. Por favor nun "asturianices". Eiquí trabayamos toos en facendeira y pa los que falamos llionés (poucos, sí, poru hailos) ye una muesa de prepotencia nos asturizares. Ye la mesma llingua, nisu taremos d'alcuerdu, non? --Xariegu 6 xunetu 2005 14:03 (UTC)

Quiciabes paezate estrañu un plural n'-as pero tanto como a mi ver un neutru de materia que nun se conserva sino nel centru y oriente d'Asturies y nun cuidaría en dire camudándolos. Si hai faltas corríxelas ou añide lo que cavilgues pero siguiendo las normas de cá variante. --henrique 6 xnt 2005 16:29

Bon, como diz la mio güela, vamos dexalo pa práu, que nun val más que pa enfocicase, y nun ye plan... --195.162.194.35 7 de xunetu 2005 12:29 (UTC)

Mirandés

Quería comentavos una cosa. Ye sobre la conveniencia de usar el mirandés equí. Nun me parez mui corerctu. Vale, podrá descender de la familia del asturleonés, pero agora mesmu ye una llingua bien diferente de la nuesa, con otra gramática, otra ortografía... Vamos, que por exemplu mira-y Picuote, pa que entendáis lo que quiero decir. Además, parezme un pocu arrogante pola nuestra parte el querer ser tamién la wikipedia mirandesa. El mirandés agora mesmu tien más reconocencia oficial que la nuestra llingua y tamién tien su propiu códigu ISO-639-2, el mwl, ye decir, que los artículos en mirandés tendríen que tar en http://mwl.wikipedia.org. Hai otres llingües con varias wikis dependiendo del dialectu, por exemplu zh y zh-min-nan. Dende mi puntu de vista, nun debería usase el mirandés equí, eso debería dir n'otru proyectu distintu. ¿Qué opináis? --Omarete (mensaxes) 7 xunetu 2005 14:20 (UTC) P.D.: Una cosa vos pido, nun vos vayáis po les rames, vamos dexar equí el debate sólu pa Mirandés equí sí/non, nada de variantes ni nomes de la wiki, eso llueu si queréis, pero vamos con orden.


El mirandés tien máis reconocencia qu'el llionés ou l'asturianu. Ye ciertu ya isu vai lu salvare. Namás falan mirandés prieto de 5.000 presonas comu llingua materna (ya outru tantu comu llingua 2, fiyos de falantes maternos na súa mayoría). Güeya qu'hai máis falantes en Zamora y Salamanca qu'en Miranda (paezte increyible, oi? La rialidá llionesa ye perdesconocía n'Asturias; inda que éstos digan que falan "castiellanu mal faláu", comu la mi güela -"eo, rapaz, nun sé qui charru, nun semus quien a charrar correutu español, poru ansin non qui ye lu qui charramus?").

L'argumentu de que ye una llingua con máis reconociencia nun vien pal casu, nun tien nada que vere cola tema de si debe tar ou nun dientru la nuesa wikipedia.

Ye'l mirandés asturllionés? Sí, científicamente nun hai ninguién a me lu refugare. Ye un dialeutu asturllionés NA ESCRITA. Nun séi si ouvisti mirandés, you soi d'al lláu y la pronuncia nun ye muitu estremada de la nuesa. El problema ye qu'usan la escrita lusa. Un exemplu: L'artículu sobre Picuote na nuesa escrita sedría:

"Picuote ye ua freguesía de la Tierra de Miranda, an nes Arribas del Douru y nel parque natural del Douru Anternacional. Fai parte del cunceiyu de Miranda'l Douru, estritu de Bregansa (Pertual), y ye compuosta por dúes aldées, Picuote y Barruocal. An 19, 95 km2 mouran 268 habitantes"

Paezte mui estremáu del asturianu central? A min non. Pa la comparanza: na wiki moldava pués vere los artículos n'alfabetu llatín y cirílicu. Y nun son dúas wikis.

Sobre outra posibilidá d'una wiki en mirandés: val, ye una posibilidá, poru entós por qué non outra pal llionés? Y cuido que na llionesa deberían tare tolos artículos escritos n'asturianu occidental. Si ye esu lo que quiés - una wiki n'asturianu central, val.

A min prestaríame máis siguire toos xuntos nuna única. --Xariegu 7 xunetu 2005 15:06 (UTC)

Anantias escribí daqué pero nun séi que pasóu que nun sal, el casu y resumiendo yera que si mañana las autoridaes políticas y culturales llionesas deciden -y van camín d'eillu- xunta cola Xunta reconocere l'ensiñu y la proteición del llionés -alcordémonos que l'Estatutu yá failu col gallegu y tolas modalidaes llingüísticas y cola reforma preténdese qu'apaeza nomáu el llionés- y demandare un códigu iso nueu, qué faríamos, ¿separtare la wiki en dous? Escurque nun seiría lu meyore y menos agora que pouco a pouco algamamos alcuerdos. Mirái y, séilu por esperiencia propia, los llionés enxamás nun aceutarán nin a l'ALLA nin cualaquier cousa que venga del Principáu ou que termine ou escomience colas pallabras Llingua Asturiana, y a la final -enquivocada ou non- la Sociédá ye la que manda. You punxe clas y si'l cartel punxera llingua asturiana ou asturllionés nun s'apuntara naide por que nun ye una cousa de Llión como nun lu ye poner clas de llingua llionesa nun cartel en Xixón. Asina,si bien comparto las túas duldas, seiría meyor toos xuntos. --henrique 07 xnt 17:16

Mira que dixe que nun vos fuerais pa discutir si asturianu si lleones, que veíavos venir... xD eso vamos dexalu por favor.

Ye'l mirandés asturllionés? Sí, científicamente nun hai ninguién a me lu refugare. Ye un dialeutu asturllionés NA ESCRITA. Esi argumentu nun me val. L'español tamién ye un dialeutu del latín, y non por eso son lo mesmo. El mirandés tien una gramática y una ortografía mui distinta a la que usa el "asturleonés" (o como vos de la gana de llamalo, eso ye lo de menos agora). Y a mi parezme importante que na enciclopedia manténgase más o menos una unidá, que si non esto ye un caos. Lo de facer una wiki pal mirandés pues a mi nun me parez tan mala idea. Ye como vos dixe, mira-y el chinu (zh:) y el zh:min-yan esi. Ye un dialeutu y tien su propia wiki porque les diferencies faen que té meyor así. Aquí nun se trata de echar a nadie. Si se ficiera una wiki en mirandés yo taría encantáu de collaborar con ella. Polo que veo equí hai xente que podría facer esa wiki en mirandés, porque tien abondos conocimientos del idioma. Yo nun sé si sabría escribir bien allí, pero podría ayudar na alministración que de eso sí sé. Sólo toi planteando el debate de si ye recomendable o non dixebrar la wiki en mirandés y en "asturlleonés". Y teneis que miralu dende'l otru puntu de vista. Si un mirandés quier una wiki na su llingua y le decimos que tien que venir equí, con la mayoría d'artículos escritos n'asturianu central y occidental, pues echarémoslo p'atrás de xuru, aunque pueda emplegar el su dialeutu. Parezme que ye lo más simple de facer dende el puntu de vista del usuariu. --Omarete (mensaxes) 7 xunetu 2005 15:41 (UTC)

Malinterpretásteme simplemente digo que cavilgues neisu, ye dicire que lo qu'argumentas -y que tou d'alcuerdu en casique tou contigu- pué argumentase al rodiu de llionés y,¿qué farías entós? Cuídalu pa sabere si ye lóxicu separtare'l mirandés. henrique 18:06 07 xnt 05

Mmmm yo al lleonés y l'asturianu (si podemos diferencialos así) nun los veo tan estremaos ente si como col mirandés. Ye algo así como el catalán y el valencianu, que tan agora a la grieska pol nome y que si nun ye lo mesmo y mil histories, cuando ye la mesma cosa solu que ca un quier llamalo col nome del su sitiu. Nosotros ya tendremos tiempo pa peleanos por eso jeje A mi parezme muncho meyor lo que se fae col español. Vale que unos llámenlo español y otros castellano (meyor nun discutir sobre eso porque ye como discutir sobre el sexo de los ánxeles xD), pero pa un arxentín nun ye problema d'estáu dicir que fala español. Y eso que lo que fala un arxentín ye tan estremáu o más de lo que fala un murciano, por dicir alguien, como lo que fala un asturianu de un lleonés. Bueno, voi dexalo que me toi liando y ya casi nun sé ni yo mesmu lo que digo... por güei ya tuvo bien. --Omarete (mensaxes) 7 xunetu 2005 16:38 (UTC)

Nun lleyí los vuesos mensaxes enteros porque nun tengo tiempu agora mesmo, pero voi aprovechar pa dicir, anque dempués vayan lloveme palos, que a mí nun me presta que s'emplegue nin el mirandés... nin el llïonés. Esto suponíase que yera la Wikipedia n'ASTURIANU; y llïonés y mirandés, anque tengan el mesmu orixen, nun son anguaño la mesma llingua; y si non, preguntái na A.Ll.A. Si los collacios de Llïon y Portugal quieren tener la so enciclopedia propia, que-yos entruguen a los de Wikipedia pa facela na so llingua, pero creo qu'esti nun ye'l llugar. Una pregunta clave: ¿lo de poner per tolos llaos "enciclopedia n'asturianu/llïonés/mirandés", ¿tá consensuáu?

P.D.: creo qu'un proyeutu con tanta repercusión comu esti pué valer pa contribuyir a esparder ya incluso normalizar la nuesa llingua... pero si entamamos a "mezclar churras con merinas"... --Hugo López 7 xunetu 2005 22:55 (UTC)

Ye enforma triste que siempres teamos colu mesmu, cuando vos presta sí qu'en Llión fálase asturllionés y cuando non nun se fala, y d'eisu ye un exemplu l'ALLA, pero ella nun ye'l centru de la sabiduría universal; y tamién enquívócase, dende la súa nacencia deillos filólogos y deillos asturianistas criticorun el feitu de dexare a Llión y a la súa llingua al debalu, por que yera esqueicere los oríxenes de la Llingua y el sou desendolcu. El miéu tíu ye de Vil.l.ayón y asegúrote que tanto él como la súa mai nun entenderían esta situación ya qu'en muitos años baxaban pa comarcas de Llión y comprendían meyor a los l.l.acianegos ou umañeses qu'a los de Xixón ou L.l.ena. Pero veo que a lo menos en dolce años lu que you vi entá nun cambeo. Y frente a l'ALLA podemos nomare dellos centros d'igual valire como las Universidaes de Llión, Salamanca, Coimbra, Sorbona, etc. Toas diránte lu mesmu, son una mesma llingua. Y amás la entruga final ye, ¿vós los asturianos que llingua queréis nel futuru?. Muitos táis comportándovos como l'insigne filólogu salmantín que negaba la esistencia del asturllionés. --henrique 11:26 08 xnt 2005

Dylan

Dalquién fizo un entamu d'artículu sobre Bob Dylan. Edité-y la llista de discos con dellos comentarios y punxi les feches con criteriu unificáu (lletres elidíes y etc.). Prestaríame saber cómo hai que facer pa poner entraes nueves nel dicionariu, se editales pero nun creales. Gracies. Fruela 7 xunetu 2005 16:50 (UTC)

Parezme que fui yo el qu'entamó l'artículo del gran Dylan. Pa saber quien fizo algo nun tienes más que da-y a Historia nel propiu artículo y salte toa la historia del mesmu, con la fecha, hora, autor y lo que fizo.

Pa entamar un artículo nuevu pues hai varies maneres. Escribes el nome directamente nel navegador que uses (meyor si ye Firefox jeje), por exemplu http://ast.wikipedia.org/wiki/Perico de los Palotes. Tamién puedes buscalo a ver si ya tá, y si nun aparez pues darate la opción de escribilo tú. O tamién puedes seguir algún enllaz en rojo que te llevará a una páxina lista pa que lo escribas. --Omarete (mensaxes) 7 xunetu 2005 16:30 (UTC)

Gracies. Furrula perbién. Y como va coles imaxes? Ú les coxes y demás? --Fruela 8 xunetu 2005 08:12 (UTC)

Pa les imáxenes tienes que usar lo de Xubir imaxen que ta nel menú de ferramientes. Aunque ta desaconsexáu subilas equí, lo meyor ye facelu a Commons. Allí tienes un montón d'ellas y pueden usase en cualquier Wiki. --Omarete (mensaxes) 19:49, 16 xunetu 2005 (UTC)

Democracia ye democracia: vamos decidire por qué wiki naguamos

En viendu que hai xente eiquí a la que "nun-y presta" qu'escribamos en llionés ou mirandés, lo meyor vai sere facer una votación ente toos pa nos aclarare. Quicias dalgún alministrador comu Omarete puea nos ayudare n'istu. De momentu faréi una páxina pa votare. Cuido que namás deberían votare quién ye usuariu arrexistráu.

Si se decide facer una wiki n'asturianu y namás p'asturianos los llioneses marcharemos y pidiremos entamar outra wiki xunta los mirandeses. --Xariegu 7 xunetu 2005 23:08 (UTC)

Yá ta feita la páxina. Pa votare dire pa Votación. You yá votéi

--Fruela 8 xunetu 2005 07:34 (UTC) Yo, con toa la mio sinceridá, digo que l'ensame les escrites (ast/llio/mirand) faéseme estrañu, pero paezme que meyor tamos ensamaos que ca'ún pol so lláu, hai delles coses asurdes... Amás paezme (xuru nun toi, ye lo que xulgo) que'l porcentaxe d'artículos ye permayoritariu n'ast, colo que les páxines en llionés y mirandés nun camuden muncho l'enciclopedia, faenla só más diversa. Pero votái, votái, ye importante. --Fruela 8 xunetu 2005 07:34 (UTC)

Echa-y un vistazu a esto: en:Wikipedia_is_not_a_democracy. Hai coses y coses pa discutir, y esta nun ye una d'elles. --81.9.225.124 19:30, 16 xunetu 2005 (UTC)

Política de nomes propios estranxeiros

¿Nas biografías quiciabes pal enllaz nun seiría meyor emplegare l'apellíu? Asina nos llibraríamos nun futuru de enquívocos y remodelaciones. Por exemplu: [Verne] y asina podríamos escribir [Verne|Xuliu Verne] ou [Verne|Jules]] ou lu que fuera. [Ockham] y los artículos enllazaríanse pol apellíu y caún qu'emplegue'l nome na llingua orixinal ou na nuesa.Y si ye un apellíu común pues tol nome [José Luis Rodríguez Zapatero] na llingua d'orixe ou na nuesa si ta perafitáu ou ye un personax hestóricu consolidáu. ¿Que vos paez?. --henrique 11 xnt 2005 15:44

Los artículos tienen que tar col nome más espardíu y xeneral posible. Los nomes nun suelen traducise a nun ser que tengan tradición, por exemplu George Bush tien que tener el artículu ahí y non en Xurde Bush. Lo que podemos facer pa evitar problemes ye dexar el artículo col nome na llingua orixinal y facer redireciones. En lo de Verne sería poner l'artículu en Jules Verne y face-y una redirección dende Xuliu Verne. N'esti casu tamién pue facese dende Verne, pero la entrada principal nun podría tar ahí porque ye demasiao xeneral. Vamos, más o menos lo que dices tú, pero sin facer lo de los apellíos. --Omarete (mensaxes) 19:44, 16 xunetu 2005 (UTC)

Políticupedia

Yá séi qu'ésti nun ye'l llugar poru...

Siéntome na wikipedia ast/ll/mir bien, puése trabayare pola llingua y por dare una visión de nueso del mundiu. Ubrigáu.

Por qué digo estu? Porque na wiki hespañola cenciellamentes hai deillos alministradores de mena castellanocentrista que nun permiten outra visión que la súa. Eillos tan en poder la verdá y los demás non, eillos deciden qué ye corretutu y que non. Eiquí falamos y nel acabu entendémosnos, magar las diferencias (nun mui estremadas, esu sí) qu'hai ente nós.

Ubrigáu por esu. --Xariegu 11:48, 12 xunetu 2005 (UTC)

Bon, decátate que lu qu'a los llioneses nos paez castellanismu pa outros ye la norma. Y sí, la verdá tamién vi claras violaciones del PVN nesa páxina pero tou tan avezáu a las Xuntas -Galicia y la nuesa- que nun m'esmolez yá casique nada. De toos xeitos, creyo que nesa wiki tienen necesidá d'un user:Omarete ou defensor del PVN. Saludos, --henrique 16:01 12 xnt 2005

Con cosas como Image:200px-Flag of the Soviet Union-new.png, llamar nazis a usuarios respetados de la wikipedia en castellano, entrar como un elefante en una cacharrería, politizar los artículos, etc. normal que no te quieran. Aquí tampoco haces gracia a mucha gente. Wikipedia no es un foro político. Y en parte es culpa mía el haber llegado a esta situación por no haberle puesto remedio antes. Desde aquí pido disculpas a los usuarios de la Uiquipedia por no haber estado a la altura. Pero a partir de ahora, ni una más. --81.9.225.124 19:22, 16 xunetu 2005 (UTC)

E2mb0t

Colegas de wikipédia, desculpem-me se escrevo em português. Sou um colega da wikipédia em português. Gostaria de pedir a avaliação da comunidade da wikipédia em asturiano, mirandês e leonês sobre mais um bot, o User:E2mb0t, que será usado principalmente para cuidar dos interwikis. Acredito que deveria haver uma integração muito maior entre nossas duas wikipédias e pretendo fazer um pouco disso com o bot. Obrigado pela atenção e sucesso para vocês. --E2m 00:52, 15 xullo 2005 (UTC)

Pasando la escoba pol chigre....

Ya diba siendo hora de barrer un pocu pol chigre, que tábemos acumulando muches coses. Les conversaciones vieyes y/o acabaes metilas nel Archivu. Y fice una sección del chigre pa discutir el nome de la wiki, que parez que ye un tema recurrente y que tovía va dar que hablar. A ver si el chigre vuelve a ser el llugar afayaízu que yera. Si queréis falar d'algu del archivu ye meyor traelo p'acá otra vegada, el archivu nun debería de tocase pa esas cosas, que pa eso ye un archivu na más. Venga, agora que tá too limpiu voi pidiendo unes botellines de sidra, la primera ronda págola yo xD --Omarete (mensaxes) 14:31, 18 xunetu 2005 (UTC)

Dixebra

Que vos paez que cuando hebia dous ou tres ou más artículos del mesmu nome podemos distinguilos pola categoría a la que pertenezan, por exemplu: ||Hiperión (mitoloxía)|| y ||Hiperión (astronomía||; asina nun duldamos con si ye ||Hiperión (lluna)|| ou ||Hiperión (satélite)||. Por ciertu you saco la cecina y el llombu caserín que tou de vacancias. xD. Ah y el vinu. --Henrique 23:18, 18 xunetu 2005 (UTC)

Bot

Hola. Mil perdones por usar el castellano aquí; lo siento mucho, pero no hablo asturleonés (aunque lo entiendo, sobre todo escrito). Soy Taragui, y opero un robot en la Wikipedia en castellano para el mantenimiento de enlaces entre idiomas. He notado que actualmente no hay ningún operador registrado para w:ast; puesto que resulta mucho más eficiente para los servidores si los bots trabajan en varias Wikipedias a la vez, quería consultar si la comunidad se opone a que registre uno aquí. He solicitado eso mismo en la wiki en gallego y en catalán. Si no hay oposición por vuestra parte, solicitaré que me habiliten una cuenta de bot desde meta y empezaré a trabajar con ella. Un saludo, Taragui 14:20, xunetu 20, 2005 (UTC)

Por mi perbien, creyo qu'amás ye bona idea que cuatru wikis tan asemeyadas tean bien "enllazadas". --Henrique 17:44, 20 xunetu 2005 (UTC)

Hay unos cuantos bots ya corriendo, aunque ninguno tuvo la deferencia de pedir el status en meta, así que por otro más no habría problemas. Muchas gracias por avisar Taragui. Saludos. --Omarete (mensaxes) 18:28, 20 xunetu 2005 (UTC)

Minimicroentamos

Si naide se opón voy borrar estos artículos: Jakez Riou, Per-Jakez Helias, Roparz Hemon, Youenn Drezen, Tangi Malmanche. Poner la fecha de nacimientu y muerte d'esa xente nun ye enciclopédicu. Si facemos eso pasamos a la uiqui inglesa en dos días... Ya que nun vamos a ser una de les mayores Uiquis, al menos a ver si somos una de les que más calidá tien. --Omarete (mensaxes) 15:56, 22 xunetu 2005 (UTC)

Fechu. --Omarete (mensaxes) 21:16, 26 xunetu 2005 (UTC)

Cómo pueo collaborar

Acabo de descubrir la Uiquipedia y ando un poucu despistáu. La idea ye muitu buena, pero dalguién puede esplicame con xeitu qué ye esto?

X.C.E. --80.58.7.235 18:55, 21 xunetu 2005 (UTC)

Novedaes

Ya tenemos traducío el espaciu de nomes de la Uiquipedia. Hia que da-y les gracies a Gangleri, que me ayudó porque yo nun sabía como facelu. Les novedaes son:

  • Uiquipedia ya ye el espaciu oficial de nomes.
  • Pa categorizar un artículu hai que poner [[Categoría:blabla]]. Acabose el Category (anque tovía ye posible usalo).
  • Les imáxenes y semeyes puen ponese con [[Imaxen:blabla]] en vez del inglés Image.
  • Les páxines d'usuariu tan en [[Usuariu:blabla]], ya nun somos Users xD.
  • Y les de discusión ya nun son Talk, son eso, Discusión.
  • Les páxines especiales tan en Especial:Lo_que_sea, en vez de Special:.
  • Les plantilles ya nun son Template:blabla, son Plantilla:Blabla.

Y agora mesmu nun me doi cuenta de ná más. Tovía queden munches coses por traducir, pero pa esas ya nun faen falta los d'arriba, con tiempu y paciencia faerémoslo nosotros.

Si veis alguna cosa que té mal y nun sabéis correxirla, avisa-yme.--Omarete (mensaxes) 19:14, 28 xunetu 2005 (UTC)


Los datos del censu

Pa los que faigáis artículos de llugares d'España esto va venivos bien: http://www.ine.es/nomen/nomena.jsp Ye una ferramienta del INE que val pa buscar los datos del censu de cualquier llau. Ye mui fácil d'usar, pero si tenéis dudas pregunta-y. --Omarete (mensaxes) 13:45, 1 agostu 2005 (UTC)

Borrar

Creo que va siendo hora de tener un sistema de votación pa borrar artículos que unu piense que nun sean adecuaos pa la Uiquipedia. Ye el casu por exemplu de Noé Baranda Ferrero. En si, parez un artículu bien fechu, pero la realidá ye que un cualquier otra Wiki borrarianlo por "vanity" o "autopromoción". Pero tamién pue dase el casu de que yo sea tovía más ignorante de lo que parezco y que en verdá esti sea un gran personaxe y merezca apaecer n'una enciclopedia. Entós, como hai dudes, pues lo meyor se sometelo a votación, como se fae nes otres wikis.

Hai dos formes de facelo. Una ye la que usa la inglesa y que acaba d'adoptar la española. Podéis ver más información equí. La otra ye la vieya que usaban na española, pero si ye vieya y se camudó pola otra dempués d'un llargu debate, digo yo que sería meyor usar la otra... Pero bueno, pa que veáis les opciones, ye esta.

¿Opiniones? --Omarete (mensaxes) 15:56, 1 agostu 2005 (UTC)

Bona idega, a mín pétame más la postrera; pero quiciabes tendría de dase un tiempu pa votar, nun séi una selmana ou un mes. Pero escurque ye necesariu amás en referencia a esi artículu a min tamién paezme que nun séi, nun creyo que tea bien eiquí. --Henrique 16:12, 1 agostu 2005 (UTC)

Portal del Dominiu

Qué vos paez si facemos un portal especificu, talu como Balcanes pa debatire tolu referente a la presencia de las variantes nesta enciclopedia? Yá séi que'l tema ta triáu pero tá que nun cheguemos a un alcuerdu tolos artículos referentes al dominiu van paecere una lleonera. Por exemplu, asturllionés/asturianolleonés; asturianu (englobando al llionés y al mirandés), mirandés sueltu. Na hestoria del asturianu nun apecen nenguna referencia a los testos del llionés y al reves igual. Quiciabes dao que nos abeyugais eiquí a los llioneses -gracias- nun taría mal tener un sitiu namás pa debatire las normas a siguire nesti casu; si'l llionés ye una llingua estremada entóncenes nun pué apaecer xunta l'asturianu ou tolu contrariu, quisióu. --Henrique 16:49, 2 agostu 2005 (UTC)

a mi paezme bona idea, ente otres coses porque ensamar les discusiones sobre el mesmu tema fai más cenciella la consulta y la comparanza. n'esta uiqui hai delles persones (ca'ún qu'entenda lo que-y petezca) con demasiau enfotu neles sos idees y un rechazu seique casín frente les suxerencies. d'otra parte, Henrique, estremar estes coses quiciás téa fora'l nuesu ámbitu. n'esi sentíu pues escucar el Ethnologue (http://www.ethnologue.com/show_language.asp?code=ast), que lu conocerás de xuru. pémeque ye la opinión más espardía. --Fruela 10:13, 3 agostu 2005 (UTC)

Sí, sí que la conozo, pero bon lu d'espardíu ye pa onde mires. Pero lu que pretendía colu del porta yera chegar a un alcuerdu pa que los artículos que falan d'eisu seyan más claros, pal usuariu, digo. --Henrique 11:07, 3 agostu 2005 (UTC)

Fundación Belenos y Museu Etnográficu del Pueblu de Asturies

Pa mi idea, sería mas que de pensar el contactar coles dos entidaes que punxi nel títulu tanto pal usu de semeyes como de artículos. ¿Otra cosa? siendo como ye el RIDEA y yera enantes IDEA ( "Instituto de Estudios Asturianos" ) financiao polos diferentes gobiernos ( lo que yá nun sé ye si ye una institución pública ), ¿cómo tará el copyright de los articulos o estudios espublizaos col RIDEA? Ta lluéu.--Tista

Galos y pites

¿qué podía facese pa estremar el Galu, llingua celta, y el Galu, llingua romance que se fala güei en bretaña? quería entamar un artículu sobre ésta, y por eso entrugo... ¿Galu (célticu) y Galu (romance)? --Fruela 12:40, 4 agostu 2005 (UTC) la llingua celtica nun ye'l galu, ye'l gaélicu.

Non, non, uno ye'l gaélicu (faláu tovía anguaño n'Irlanda y Escocia ) y otro'l galu, la llingua céltica, anguaño desaniciada que se falaba na Galia ( = Francia actual mas o menos) . Por ciertu, que paez ser qu'el bretón (faláu nel occidente de la península armoricana, que forma parte de Francia) nun ye continuador directu del galu, sinon de la llingua céltica del país de Gales.

Otra tercer cosa bien diferente ye lo qu'en francés se llama "gallo", ye dicir, la llingua románica que se fala nel oriente de Bretaña (en Rennes por exemplu )Motán 13:09, 9 agostu 2005 (UTC)

Wikipedia y Firefox

Si podeis descargavos el firefox y la estensión como barra de ferramientas de la wikipedia ye per cómodu, tienes tou a manu y amás col botón dreitu puedes facer de tou, l'únicu malu que you lu tengo n'alemán quiciabes por que seya un pelín torpe. Saludos --Henrique 15:27, 5 agostu 2005 (UTC)

Bloquéu de Castiella y Lleón y similares

Anque a algunos vos parezca que lo meyor hubiera sido otra cosa tengo que deciros que creo que fice lo más correctu. Les diferencies sobre un artículu hai que discutilas na páxina de discusión, y si tas bloqueáu nun pues discutir. Esti usuariu tien un puntu de vista que nun entro a xuzgar porque nun soi quien pa facelo, pero ye tan lexímitu como'l de los demás, siempre dentru dunos límites cívicos. Si acabé bloqueándolo fue porque anque foi avisáu de que taba faciéndolo mal siguió emperráu... En estos casos lo meyor ye bloquear durante un tiempu pequeñu pa calmar los ánimos (de toos) y llueu dexar que s'esplique. Si vuelve a les andaes ensin xustificase entós si sería vandalismu y habría que bloquealu.

La páxina de Castiella y Lleón agora mesmu tá bloqueada nuna versión de antes de que entamara la guerra d'ediciones, así que nun debería haber mayor problema.

Si alguien nun ta de acuerdu con lo que fice pue discutise (nun voi bloqueavos porque opinéis dinstinto a mi jeje). --Omarete (mensaxes) 12:45, 8 agostu 2005 (UTC)

P.D.: Los problemas con les otres wikis recorda-y que se resuelven nelles.

Olvidóseme dicir que tamíen se fae así por razones técniques. Camudar la IP ye bien fácil sabiendo algo d'ordenadores, y acabaríemos bloqueando media internet. Ye muncho meyor protexer l'artículu, sobre too porque así nun fae falta que se te vixilando continuamente (que hai vida fuera de la Uiquipedia y hai que cumplir jeje) --Omarete (mensaxes) 13:33, 8 agostu 2005 (UTC)

Qué queréis que vos diga... Llegar y tener que leer acusaciones como que igual soi yo el que ta camudando los artículos de Lleón ya ye tocame un pocu la moral. Tengo mucha paciencia, pero cuando me toquen las narices con acusaciones esquizofréniques día tres día empiezo a cansame. Pido perdón por non tar equí les 24 hores del día mirando a ver si vien un castellanu xenocida (¿por qué será que los malos siempre son los otros?) a acabar con vosotros, pero a mi naide me paga por tar equí. Si habláis con Jimbo Wales y me sacáis un buen sueldu (por menos de 1500 €/mes nun dexo lo que tengo) prometo tar 8 hores diaries equí delante. Hasta entonces, tengo que cuidame de conseguir les perres pa comer, de cuidame la salú que la tengo bien mala y de mil coses más. Ya vos dixe que si volvían a tocar les narices que pasaráis dellos que pa mi ye un click el desfacer too lo que faigan, que esperarais un pocu, pero parez que falo cola pared. Nun tardé ni 30 segundos en revertir las ediciones de la IP. ¿Pa tanto fue? ¿Acabose el mundu? ¿Hay un soldáu castellanu ya a la puerta de casa cola pistola o tovía van tener qu'esperar un pocu pa invadinos?

Quitáis a unu les ganes de facer na, la verdá. --Omarete (mensaxes) 16:24, 8 agostu 2005 (UTC)

Imáxenes

Sé que cada dos por tres vengo cola mesma historia de les semeyes y les imáxenes. Pero ye que por más que lo esplico siguen ensin facese bien las cosas, entós llego a la conclusión de que esplícome mal xD. En commons tan acabando de traducir too lo que intento esplicar: Commons: Sobre las licencias. En les imáxenes que sean GFDL hai que dicir de onde vienen poniendo la dirección completa (nun va dicir "vien de la wiki xaponesa"), indicar l'autor orixinal, y cuantos más datos meyor. Si non, taríamos violando la GFDL, y sería ilóxicu que'l mayor proyeutu de software llibre del mundu qu'emplega la GFDL sea el primeru en violala.

Y ya que tamos con les imáxenes, cuando queráis una de un tamañu, basta con poner [[Imaxen:blabla.png|125px]] pa tenela a 125px, por exemplu. Vamos, que nun fae falta que la redimensionéis y la volváis a xubir. Así nun cargamos los servidores con más cosas, que hai que aforrar espaciu xD.

--Omarete (mensaxes) 13:11, 8 agostu 2005 (UTC)

De es.wikipedia

(castellán)Estimados colegas wikipedistas: ¿por qué no le compran un fusil a este muchacho y que se vaya a la sierra a hacer la revolución? La causa astur-leonesa se está granjeando la antipatía de toda la América wikipedista. Si pudieran hacer el esfuerzo de dirimir sus conflictos entre asturianos/leoneses y castellanos fuera de la wikipedia, se los agradeceríamos mucho (y quizás hasta los apoyaríamos... después de todo nosotros también luchamos contra los godos). Pero así, en su afán de perjudicar a los castellanos, nos perjudican a todos los que no tenemos que ver, y la verdad que uno termina deseando que homogeinicen de una buena vez con Castilla a Asturias, León y todas las demás para que se dejen de romper las pelotas. Cordialmente. --80.250.2.193 15:34, 8 agostu 2005 (UTC)

Estimada IP:

  • Los problemas de cada casa se solucionan en cada casa. Si hay un problema en la Wikipedia en español con un usuario, ese problema atañe a la Wikipedia es español, no a esta.
  • No existe ninguna causa astur-leonesa. El es:Principado de Asturias es una comunidad autónoma y León es una provincia que no tienen nada que ver administrativamente. Si alguien quiere hacer una guerra "astur-leonesa" allá él. Si mañana viene otro a hacer una guerra "chino-rusa" pues allá él. Asturias no es León, ni León es Asturias. Y sus reivindicaciones no tienen nada que ver, de la misma manera que lo que pide un mexicano no tiene que ver con lo que pide un argentino.
  • ¿Podrías mostrarme donde te han nombrado portavoz de toda la América wikipedista? Arrogarse la representación de una comunidad tan grande me parece un poco soberbio.
  • Sobre el último comentario... Tú mismo te descalificas, así que poco queda por decir.

Cordialmente, --Omarete (mensaxes) 16:34, 8 agostu 2005 (UTC)

Estimado Omarete: no es mi intención comenzar una discusión estéril y distraerlos de sus tareas. A pesar de tu desmenuzamiento formal (que no pienso rebatir: te doy la razón en todos los puntos), considero que el mensaje, o lo que intentaba expresar con él, llegó a su destino (y luego rebotó, pero eso es otra historia), por lo que me doy por satisfecho y no los molesto más. Cordialmente. --80.250.2.193 18:27, 8 agostu 2005 (UTC)

Xacíu por diéus, xacíu

Nun entiendo nada, en primer llugar nun fai falta protexer nin plizcu, you mesmo punxe a Llión dientro de la categoría de Castiella y Llión que ye la que-y correspuende (xunta a Castilla como dixeramos) lu únicu que si nun fai falta repetir la categoría, quien lu faga ye obviamente por que sabe que fadia y nun tien nengún outru propósitu. Segundo, quien piense que los alministradores facen eisu sabe que nun ye verdá y caltenelu ye cousa tola; naide esenfota na imparcialdá de los alministradores (you dacuando pero sabéis que sou'l primeiru en retractame y amás sou'l primeiru en cambear deillos artículos que puedan ser problemáticos y si me xulgan que lu fagan, y sobornavos con botiellos jajajja). Terceiro: Creyo que nesta wikipedia tamos llevando a cau un llabor de consesu perbono (ou igual ye que sou como Heidi y créyome tou) y nun creyo que naide pueda dicir que tengamos nenguna guerra, si daquién fai las cousas mal hai tán los alministradores d'esta páxina y naide más p'avialu, nun creyo que tenga de venir naide d'América a dicinos a llioneses, asturianos, castellanos ou d'u seyan lu que somos ou tenemos de tar. Naide oyí protestare en páxinas que dalgunas (ou a lo menos nas españolas) tienen sobru Castiella y que claramente son parciales e inxustificables tanto como lu sería una páxina de la rexón de Llión, y sinon: Castilla n'español Castella en catalán] Asina qu'alendemos fondo y fagamos lu que tenemos de facer: Categoría por comunidá autónoma, nel casu de Castiella y Llión como son duas entidaes hestóricas (y asina alcordamos) dientro d'esa categoría duas y ya ta. Y repito nun hai naide que de xuru y nel fondu creya tala babayura sobru los alministradores. Asina que dexemonos de toluras y fagamos lu que tenemos de facer y si daquién nun ta d'alcuerdu pues a las páxinas de discusión y al chigre, pero nun protexamos tolas páxinas por que'l día qu'un illumináu decida que Galicia ye parte de Pertual que faremos protexere tolos artículos de Galicia?.

Nesta wiki son bienvenías toas las collaboraciones, sean d'asturianos, lleoneses, castellanos, americanos o marcianos, siempre que sean pa bien y no pa tocar les narices. Ya espliqué porqué bloqueé la páxina n'un principiu y non al usuariu. Pa mi la xente ye inocente hasta que me demuestren lo contrariu, y bloquear a alguien sin dexalo esplicase nun sería consecuente con esa postura. Protexer la páxina y invitar al anónimu a discutir sus ediciones paezme más consecuente. Si llueu resulta que ye un vándalu que nun atiende a razones, pues lo bloqueamos. Pero hai que tener clara una cosa, nun se pue bloquear a alguien por opinar distinto, anque esa opinión sea ofensiva pa nós, siempre que la diga con educación y razonando. Yá demostró que lo yera, y agora ya ta bloqueáu, cosa que nun val de muncho pues camudar la IP ye bien fácil. Lo que nun se pue ye quejase de qu'en otros llaos lo faen mal y llueu pidir que se faiga igual equí. --Omarete (mensaxes) 17:01, 8 agostu 2005 (UTC)

Interwiki

Una cosina na más. Cuando faigáis un artículu mira-y a ver si tá n'alguna wiki de les grandes pa pone-y los enllaces interwiki. Y llueu, pone-y el enllaz al artículu n'asturianu n'alguna delles, nun fae falta en toes. Así, los bots estos que faen los enllaces puen atopanos más fácil y de paso dannos a conocer. Por exemplu, si alguien fae l'artículu Blablabla llueu bastaría con probar en en:Blablabla que seguramente lo tengan y copiar los interwikis. Y de paso, ponemos allí [[ast:Blablabla]] y así ya existimos pal mundu xD.

Que conste qu'esto ye una recomendación na más eh, que nadie se sienta obligáu si nun quier, pero como nun me canso de dicir, si non la más grande, al menos vamos ser una de les uiquis más organizaes xD --Omarete (mensaxes) 14:21, 10 agostu 2005 (UTC)

Truco pa les firmes

Como soi mui vago y cuando vos contesto nun me apetez andar dando vueltes buscando la vuestra páxina de discusión voi contavos un truco pa les firmes. Nun sé si vos fijasteis que na mi firma dempúes del nome trae (mensaxes) y ahí vais a la páxina de discusión. Pues ye bien fácil de poner. A ver si soi quien a decivos como:

  • Vais a Preferencies y marcáis la casilla onde pon Firma sin enllace automáticu.
  • Onde trae El to nome (pa les firmes) ponéis algo como [[Usuariu:Omarete|Omarete]] ([[Usuariu Discusión:Omarete|mensaxes]]).
  • Dais al botón que trae Guardar preferencies.

Y pa la próxima firma ya vos saldrá. Acorda-yvos de poner el vuestru usuariu, nun pongáis Omarete jejeje Y lo de mensaxes pue ser lo que vos de la gana, ahí ya la imaxinación de cada unu... --Omarete (mensaxes) 15:29, 10 agostu 2005 (UTC)

Música

Fice un portal pa Música Portal:Música, si vos petez dicir daqué ya sabéis.

Si entamáis un artículu de música y vos vaga, pone-y n'artículu la plantilla Parámetru {{{1}}} non aceutáu (faise cola pallabra "música" metía ente les llaves {{}}) y tamién un enllaz al artículu nel propiu portal. Gracies. --Fruela(parpayuela) 13:07, 16 agostu 2005 (UTC)

Categoríes y portales

Un par de cosinas. Lo que tais faciendo que llamáis portales no son tales, son Uiquiproyeutos. Nun tien na que ver con los Uiquiportales. Y los carteles que yos ponéis a toos los artículos... pa eso tan les categoríes. Esos carteles de proyuetos deberíen dir na páxina de discusión de cada artículu, pues nun ye conteníu propiamente y les normes así lo suxieren. Pero buenu, face-y lo que queráis... --Omarete (mensaxes) 11:36, 18 agostu 2005 (UTC)

si pienses que ye meyor nun emplegar les imáxenes con copyright, magar que tean n'otres uiquis y col mesmu carauter, pues entós nun hai problemes, dizse y valió; nel mio casu, nun sé otros, sólo quixi ver que facíen les uiquis grandes, poru si ye un xaréu nun hai más que dicir. Onde nun toi d'alcuerdu ye cola tema los portales. Na uiqui francesa, por exemplu, hai un portal de música como el d'equí, magar que muncho mayor y nún ordre meyor (lóxico): http://fr.wikipedia.org/wiki/Wikip%C3%A9dia:Portail_Musique --Fruela(parpayuela) 13:15, 18 agostu 2005 (UTC)

La diferencia ye qu'eso sí ye un portal. Lo que se tá faciendo equí ye por dicilo d'alguna manera xuntar xente y artículos dun tema concretu pa trabayar n'ello. Eso ye más bien un Uiquiproyeutu. Yo mismo fice na wiki en español el. Y dentro de los deportes hai wikiproyectos. Son conceptos distintos. Lo que sí habría qu'evitar ye llenar los artículos d'etiquetes de uiquiportales y ponelas na páxina de discusión.

Lo de les imáxenes pues con xubir na más que lo que s'acepte en Commons yo creo que basta. Pero la mía ye una opinión como otra cualquiera... --Omarete (mensaxes) 13:30, 18 agostu 2005 (UTC)

Imáxenes fair use

Hai que tener cuidáu con les imáxenes fair use. En muches wikis tán prohibíes porque tá escontra los principios de la propia wikipedia, al nun ser imáxenes llibres. Na mayoría de les wikis grandes nun se permiten o tan en discusión pa nun permitilas. Sólo na wiki en inglés tan permitíes, anque el fair use tien más tradición nos países ingleses. Yo creo que equí nun deberíamos usalas, anque queden un pocu menos guapos los artículos. Pero bueno, viendo el casu que me facéis con les imáxenes llibres y lo que se respeten les sus llicencies, como pa pedir que se respeten les imáxenes con copyright... --Omarete (mensaxes) 11:43, 18 agostu 2005 (UTC) P.D.: Ah, y que lo que representa una imaxen té nel dominiu públicu nun quier dicir que cualquier imaxen de eso sea llibre. Tién derecos d'autor lo que ye la realización de la imaxen...

Uiquicites

Torné la páxina de Uiquicites (http://ast.wikiquote.org/wiki/Main_Page). Nun hai ná entovía, poru esí s'entama siempre... --Fruela(parpayuela) 13:08, 18 agostu 2005 (UTC)

Bona esbilla, esi testu de Xuan Bello, perconocíu ta feitu pa dambos llaos, jajaj yes más finu que'l coral jajaj collaciu de miéu. --Henrique (Alderique) 13:12:24, 2005-08-18 (UTC)

Tá mui guapu, pero una cosina: Yo siempre vi güei y nel mi diccionariu vien así, nunca vi lo de huei. Tengo qu'investigar pa ver como xubir la traducción que tenemos equí del software de la wiki pa poder usalo en toos los proyeutos. --Omarete (mensaxes) 13:23, 18 agostu 2005 (UTC)

Ties razón, ye verdá que tá más espardía esa escrita, y pa daqué que van emplegar munchos ye meyor camudala. De toes formes nun ye un erru, un casu paecíu ye güelu / buelu y etc. Si pudieres xubir el software sedría perfeuto... --Fruela(parpayuela) 13:28, 18 agostu 2005 (UTC)

punxi l'enllaz de la portada, que diba tovía pa la wiki inglesa. --Fruela(parpayuela) 13:40, 18 agostu 2005 (UTC)

Nun séi si tendrá que ver, pero en llionés central, y entá caltiénse na fala dialeutal del castellán de Llión, la ue tracamúndiase con bue asian buevu por güevu (buevo/huevo) ou buerta por güerta (buerta/huerta); quiciabes seya dialeutalismu. --Henrique (Alderique) 13:42:11, 2005-08-18 (UTC)

Esi ye el mesmu casu que "buelu", pues emplégase n'ast oriental. Lo de güei/huei ye un casu de más o menos "intesidá", por así dicilo... ;)) --Fruela(parpayuela) 13:49, 18 agostu 2005 (UTC)

Yo tamién digo buelitu y buelita. Nun sé, pa mi son diferencies de pronunciación pero a la hora d'escribir meyor seguir toos unes normes comunes, uno ye lo que s'escribe y otru lo que se fala. --Omarete (mensaxes) 13:53, 18 agostu 2005 (UTC)

Ay, non, nun taba refugándolo, eh?, yo soi el primeru n'aceutar les propuestes normalizaes - de fechu yá lu camudé, como pues ver. só tábemos con bilordios filolóxicos, por echar el tiempu ;) --Fruela(parpayuela) 13:59, 18 agostu 2005 (UTC)

Ye una cousa curiosa lu de los güelos, n'Asturies sentí muitas vegadas güelitu y güelita en cambéu eiquí emplegamos más la terminación n'-ín; malque ye verdá qu'en Llion pasámonos dende'l mastín ta'l cochecín (que puede ser un ferrari), creyo que nós lu emplegamos como cariñosu tanto ou más que como diminutivu, nun séi una casina ye por querencia ou por deseyu más que pol sou tamañu. Escurque ye propiu de tolas llinguas pero eiquí dase sobre manera. --Henrique (Alderique) 14:22:07, 2005-08-18 (UTC)

Destacáu de portada: vota-y!!!

En Uiquipedia:Artículos destacaos podéis votar pol artículu que más vos preste pa ponelo en portada en setiembre. De momento ta ganando Marie Curie por la apretada suma de... 1 votu xD. Podéis votar pol que vos de la gana, incluso proponer nuevos, así que venga, ¡que en dos díes hai que camudalo! --Omarete (mensaxes) 12:51, 29 agostu 2005 (UTC)

Babel

Hola!! Prestaríame saber comu facer pa que na mía páxina salga la tabla d'idiomas que configuréi de Babel. Nun sé porqué l'únicu que pué vese ye'l símbolu de "Babel 9" (???)Bleydh

Ye que habíes fecho mal la plantilla de Babel-9. Ya te la correxí y agora va bien. --Omarete (mensaxes) 17:53, 29 agostu 2005 (UTC)

Pixapu

¿Daquién tien idea cómo se llama notra llingua el "pixapu"? O'l nome científicu. Ye un pexe escuru, casi negru, mui feu nes traces pero paezme que mui sabrosu, hai munchos nes costes d'Asturies. --Fruela(parpayuela) 07:43, 30 agostu 2005 (UTC)

Creo que ye un pez de nome científicu gobius niger. Otros nomes: español chaparrudo. Catalán gobi. Portugués Caboz. Inglés Goby. Francés gobie noire. Motán 07:59, 30 agostu 2005 (UTC)

Uiquicites

Uiquicollacios: bon, como yá vos dixe a dalgunos, voi tar fuera un tiempu, cuido que dos semanes. Si a daquién-y vaga ya -y pruye, que camude por favor el testu n'antoxana'l Uiquicites cá día, o polo menos delles vegaes cá semana. Gracies y ta llueu. --Fruela(parpayuela) 07:39, 31 agostu 2005 (UTC)

Refraneru

Bonos díes, como yá vos dixi tamos agora trabayando nel proyeutu Uiquicites y paezme que una idea prestosa ye entamar una esbilla de refranes les nuestres rexones. El mou sedría, n'entamu, esti que veis na páxina (http://ast.wikiquote.org/wiki/Esbilla_de_refranes): el refrán o frase y un comentariu pa anidialu si fai falta. Tamién podéis dexámeles na mio páxina d'usuariu. Gracies. --Fruela(parpayuela) 10:04, 25 agostu 2005 (UTC)


Decires de la mía comarca:

Nun hai pega ensin mancha branca (nun hai rosa ensin espina)

Cai augua a xarraus y caldeiraus (llueve asgaya)

Un mui guapu creigo que copiáu del pertués: de Castiella nin buenos vientos nin buenos casamientos (La Feneyosa, esti pueblu rebelóuse escontra'l correxidor castellán nel siglu XVII)

Andar d'emprestáu ye andar matáu (vivir d'emprestáu nun ye vida)

--Xariegu 11:03, 25 agostu 2005 (UTC)

Les tables

Vamos dir un pasu más allá na meyora de la uiqui faciendo una cosina bien simple. Cuando faigáis una tabal nueva, pone-yla en formato uiqui. Emplegar el HTML nun ye mui buenu pal sistema, porque amás de que consume recursos inutilmente y pue dar problemes de seguridá, nun ye l'estandar del uiqui, que ta basáu en XHTML. Les tables en formatu uiqui son bien fáciles de facer, pero si nun vos aclaráis podéis dir a esta páxina: http://www.uni-bonn.de/~manfear/html2wiki-tables.php y ya vos la convierte el programa. Venga, que podemos dicir que somos una de les uiquis con meyor mantenimientu de toes. --Omarete (mensaxes) 12:23, 31 agostu 2005 (UTC)

Ou la páxina ta mal ou sou mui negáu (seguru que lu segundu), pero nun m'enteréi de nada. You ye que la tabla fágola dende'l firefox (la barra de ferramientas de wikipedia del esplorador). Pero nun séi si podéis aclarame daqué agradeceríavoslu. Saludos --Henrique (Alderique) 13:20:32, 2005-08-31 (UTC)

Mitoloxías griega y romana

Que vos paez que cuando dúas divinidaes tengan iguales atributos ou seyan copia na mitoloxía romana de la griega fagamos un redirect pa la deidá helénica, con una mención nel artículu principal del nome romanu --Henrique (Alderique) 13:17:15, 2005-08-31 (UTC)

Nun sé, personalmente paezme meyor lo contrario, esto ye qu'el nome romanu seya'l que s'usa pal artículu principal y se faigan redirecciones a él dende'l nome griegu. Dígolo más que nada porque la nuestra llingua vien del llatín y non del griegu. Poro la cultura llatina ye pa nosotros más cercana que la griega. Amás creo que la forma "Hércules" úsase más que "Herakles" por poner un exemplu.

Tamién ye verdá que, en munchos casos, la mitoloxía griega pudo inspirase de la griega, pero nun sé si ta demostrao. Polo poco que sé del tema igual al ser dos cultures indo-europees bastante cercanes hai coincidencies ente les dos que nun tienen por qué ser influencia d'una sobre otra. Nun sé, Henrique, la mitoloxía conócesla bastante bien polo que veo, asina que lo que faigas tará bien. Motán 09:12, 2 setiembre 2005 (UTC)

La mayoría de las enciclopedia empobinan el nome romanu pal griegu pero la mayor parte de las figuras son productu d'un sincretismu de los "aproveitaos" (col bon sentíu la pallabra) romanos que más qu'inventar fusionorun (como Mari Graci d'Homozapping ajjajj) asina nas carreras d'hestoria y Hestoria del Arte davezo hai asignaturas de Mitoloxía Griega y non romana por que-y la considera'l bierzu de la relixosidá romana (xunta la etrusca y la exipcia) y en gran parte de la nuesa. Amás los nomes son conocíos tanto ou más na versión griega (sacante Hércules ye ciertu y dalgún más). Lu meyor seirá redirixire cuando seyan calcaos Diana/Artemisa, Sol/Heliu por exemplu y dous artículos cuando la figura romana tenga atribuciones específicas Vesta/Hestia. Gracias pola túa ayuda. Saludos PS Creyo que podríamos escribir un diariu colas nuesas diverxencias d'opinión XD (X ciertu qué sinu yes?) --Henrique (Alderique) 10:28:14, 2005-09-02 (UTC)

Dialectos del dominiu llingüísticu y cites testos d'otros autores

Como escribí na páxina de discusión sobre'l dominiu llingüísticu astur, pa resolver el conflictu col nome de los dialectos podemos usar la terminoloxía de García Arias (Gramática Histórica de la Lengua Asturiana, Uviéu 2003, pp. 41-46), precisando que se trata del nome que -yos da esti llingüista y qu'en varios casos otros autores (citándolos) proponen nomes diferentes.

Igual yera una bona idea ilustrar los artículos sobre los dialectos poner un testu curtiu, d'alredor diez llínees ( como ochenta palabres por dicir una cifra un pocu a bultu).

Ye por exemplo lo que fai Jesús Neira en El bable, estructura e historia, citando testos, munches veces cuentos, sacaos por exemplu de El bable de Cabranes (de M J Canellada) o El habla y la cultura popular de Cabrales ( de Fernández Cañedo).

Lo que nun sé mui bien ye si llegalmente se pue facer d'alcuerdu cola llexislación española (sobre la propiedá intelecutal) o internacional (sobre los derechos d'autor). A min paezme que, al ser testos pequeños que se citen cola unica finalidá d'ilustrar y coles referencies del nome del autor ye moral y llegalmente lícito, pero gustábame tener confirmación.

De ser posible hai dalgún testu que mos pue valir, como Pol sendeiru la nueite de González Quevedo (pal grupu occidental de les tierres altes del oeste, al ser l'autor de Palacios de Sil) o dalgún poema del padre Galo (pa les tierres baxes del oeste).

Tamién sería interesante, pero nun lu tengo a mano, poner dalgún fragmentu de testu del llibru de cuentos llioneses editáu por Facendera (nun m'alcuerdo de la referencia esacta, pero debe tenelu Henrique supongo). Motán 09:12, 2 setiembre 2005 (UTC)

En referencia a la nominación de los dialeutos, al igual que dixi na páxina de discusión del dominiu llingüísticu, nun me paez la apropiada y nun creyo que seya la más idegal pa emplegare como de referencia. Lu d'usare frases curtias, más que párrafos, creyo que pol tipu de llicencia nun séi si se podra -peme que non- y lu de Cuentos de Lleón debo dicire que nun tengo nengún exemplar, tuvi 2 pero regaléilos, pero de xuru que daqué atoparíamos. Y tengo d'insistir, L'Altu Sil enxamás chamouse Tierras Altas del Oeste y nun creyu que seya camentable sinon tendréi d'emplegar el Nome la Marina de Llión pa la costa d'Asturies, jajaj XD ou meyor la Tierras Baxas de los Cuatru Val.les pa Somiedu y Degaña.XD Saludos --Henrique (Alderique) 09:41:24, 2005-09-02 (UTC)

A ver, Henrique, nesti casu creo que s'aplica bien lo de puntu de vista neutral. Mira bien la páxina Uiquipedia:Puntu de vista neutral. Nun sé si ye norma obligatoria na wiki, pero lo más importante ye que ta basada nel sentíu común. Paezme bárbaro que nun teas d'alcuerdu cola terminoloxía de García Arias ( y tampoco serás l'únicu supongo). Como hai varios puntos de vista nesti asuntu, nun se trata d'ocultar nengún nin de buscar un puntu de vista intermedi ente ellos: espónense los dos (los que seyan) por orde d'importancia.

La descripción de García Arias ye a más completa hasta la fecha y pue tomase como referencia, indicando nel artículu les eventuales discrepancies con otros autores. Ye oxetivo, neutral y nun impón nada a naide.

Motán 09:55, 2 setiembre 2005 (UTC)

Dialeutos y PVN

Creyí que yera l'únicu que lu lleía pero veo que tú tamién manque nun compredemos las mesmas cousas nas mesmas pallabras. Voute dicire porqué nun ye, pa min y siguiendo'l PVN, válida esa división dialeutolóxica: ([...] cita'l testu del PVN [...] El miéu camientu)

  1. [...] la enciclopedia tien que contener fechos, y nos casos en que hebia opiniones diverxentes (más d'un puntu de vista) acerca d'un tema, se dexe claru cosa tala [...] Colu que deberíamos escribir artículos iguales cono nomes estremasos diciendo qu'unos camientan tala cousa y outros tala outra, lu que produciría duplicidá d'artículos nesti casu.
  2. [...] Trátase de dicir lo que la xente cree cierto y non de dicir lo que ye cierto.[...] Tú creyes que la división d'Arias ye cierta pero you tou seguru (y como you munchos) que ta enquivocada.
  3. [...] Los fechos, en si mesmos, son neutrales, pero la so acumulación puede nun lo ser.[...] Y nesti casu ta claru que dende l'escomienzu ta la final nun ye neutral porque namái emplega un puntiu de vista y esu ye tan subxetivu que nun se caltién.
  4. [...] Equidistancia: nun se trata de buscar un puntu de vista intermediu, sinon d'amosar los puntos de vista segun la so importancia. [...] Y anque paeza mentira hai más tierras amás d'Asturies y más filólogos, hestoriadores y sociólogos qu'aqueillos qu'espublizan n'ALLA. Y de xuru que la división que tú ufiertas ye minoritaria ya que la normal ye lliones central, occidental y oriental y asturiano central, occidental y oriental, a lo sumo asturlliones (llionés antigamente y anguaño emplégase) y las tres divisiones básicas.
  5. [...] Nuestra tares ye trabayar xuntos, llegando cuando sea necesariu a alcuerdos sobre el conteníu de los artículos.[...] Si esti casu nun ye un exemplu d'estu, cuálu lu ye?
  6. [...] Un uiquipedista nun tien por qué conocer siquiera el puntu de vista nel outru país, esto puede llevalu a una falta de neutralidá involuntaria al editar l'artículu.[...] Dende eique tamos ofreciéndovos un puntu de vista llionés (asegúrote que nesti tema ye xeneral en Llión).
  7. [...] Asina, pa representar xustamente la disputa, tenemos que presentar los puntos de vista en conflictu en proporción a la sou represetnación ente los espertos nel tema, o entre les parte afectaes[..] ¿Tendremos tiempu y cuartos pa buscar más allá de las espublizaciónes d'Asturies y Llión?, ¿o siguiremos la tradición y el xacíu?.
  8. [...] Tamién puede haber otros puntos de vista ofensibles pa dalguna o la mayoría de la xente [...] Dime Motán si lu punxéramos al reviés nun t'ofendería una vulneración clara de la túa hestoria y cultura?.

El tema ye interesante pero hai que dir con permuito curiáu yá que, seguramente, pa munchos esta páxina ta pensada como d'Asturies cuando realmente (y asina ta seyendo por parte de toos, qu'amás ameritámonos un aplausu (sobremanera los alministradores)) ye una páxina qu'abeyuga a los falantes d'asturianu y a los ensin sitiu de llionés. Saludos --Henrique (Alderique) 10:20:19, 2005-09-02 (UTC)


Home sí, claro qu'hai más autores que García Arias qu'estudiaron el dominiu llingüísticu astur. Corríxime si toi enquivocáu: que yo sepa solo hai dos autores que tienen publicaos llibros con estudios dialectolóxicos sobre'l conxuntu del dominiu, Menéndez Pidal (1906) y el propiu García Arias (2003). Siendo un pocu arrogantes podemos amestar dos llibros, un de Javier Neira sobre les fales d'Asturies (1980) y otru de Borrego y Nieto sobre les fales de Llión, Zamora y Salamanca. El restu son estudios sobre la llingua falada nun llugar determináu (por exemplu La fala del conceyu Casu, espublizáu en 2000). En xeneral estos estudios tan centros nun únicu conceyu. Y como mui bien sabes les llendes alministrtives de los conceyos nunca coinciden coles llendes dialectales. En cualquier casu nunca dan una visión de conxuntu de tolos dialectos de la llingua, que ye precisamente de lo que se trata nun artículu que se titula "dominiu llingüísticu astur. Igual me quedó dalgún estudiu por citar, nun pretendo conocelos toos. Nesi casu, por favor, completa lo que dixi más arriba.

Que nun tas d'alcuerdu colo qu'escribe García Arias yá lo sé y paezme bárbaro. Yá te dixi en varies ocasiones que tampoco yo, no que cinca a determinaos aspectos. El problema ye la mio opinión, o la tuya o la del chigreru del mio pueblu nun tienen el mesmu valir que la de los estudiosos que tienen dedicao años al tema y publicao una bibliografía importante.

Dirasme tu, sí, pero hai estudiosos que tienen otru puntu de vista qu'el de García Arias. Toi totalmente d'alcuerdu contigo. Esi puntu de vista tien qu'apaecer nel artículu tamién. El puntu de vista neutral sería nesti casu escribir "Fulanu llama Z a lo que García arias denomina X. Y hasta se podía añader "esta última denominación ye privilexada polos escritores de tal sitiu teniendo en cuenta que tal y tal."

La neutralidá ye eso y non dicir "como Motán piensa X y Henrique Z vamos poner Y, colo que quedamos toos agusto".

Si conoces otros autores que tienen tratao'l tema del conxuntu del dominiu llingüísticu, acéptolos de bona gana, si son llioneses como si son polacos o peruanos. La verdá tampoco me paez escandaloso que siendo Asturies el llugar onde más falantes hai, hebia más estudiosos asturianos que d'otru sitiu que s'interesaren pol tema. Supongo qu'habrá más estudiosos de la llingua italiana n'Italia qu'en Suiza. Por ciertu, dellos estudiosos asturianos trabayaron sobre les fales de Llión, pero nun sé si hai munchos llioneses que tengan publicaos estudios sobre fales asturianes. En xeneral los llioneses que s'interesaron a la llingua restrinxeron el so campu d'estudiu al país Llionés. Como siempre, si sabes de dalgún casu contrariu dícesmelo. Lo que te quiero dicir con eso ye que dificilmente se pue acusar a los filólogos asturianos de mirar solo pal so embeligu.

Pa finar, mira bien el nome de los dialectos. Pa García Arias nun ye nin "asturianu occidental" nin "llionés occidental", ye "grupu central". Onde si apaez "asturianu" referío a fales del territoriu llionés ye nun de los dos subgrupos d'esti grupu occidental (l'otru ye llionés augustanu). Lláma-y Asturianu occidental a les fales que nel mapa de Menéndez Pidal apaecen en color rosa. Daraste cuenta que Garcia Arias coincide con Menéndez Pidal . Y tamién de qu'esi dialectu ocupa un territoriu mayoritariamente allugáu n'Asturies. Nun sé esactamente'l nome que -y daba Menéndez Pidal. En cambiu si sé qu'esi autor usaba la espresión "llingua llionesa" non nel sentíu dialectal (les fales de Llión) sinon nel sentíu que García Arias y da a la espresión "dominiu llingüísticu astur". Creo qu'hai autores como Diego catalán que falen de "zona D" pa esti dialectu

Creo que tu tas confundiendo dos o tres coses, Henrique: el nome del ensame de la llingua (dominiu llingüísticu astur), el que se -y da tradicionalmente según los sitios y que ta basáu nes llendes alministratives ( asturianu, llionés o mirandés) y el de los difrentes dialectos (que nun coinciden coles fronteres nin de conceyos nin de les provincies). A ver si m'esplico "llionés" o "asturianu" son apelaciones que s'usen según el sitiu pa nomar a tola llingua. Anque tan lligaes a un territoriu nun son los nomes de los dialectos de la llingua.

Saludos Motán 13:48, 2 setiembre 2005 (UTC)


Los nomes de la llingua son una cuestión POLÍTICA. Lingüísticamente la cousa ta mui crara y dexándonos de los asturianismos de los cabeiros años (por ser Asturias una CCAA y el País Llionés non), la llingua ye la mesma y las variantes son namás tres: asturllionés occidental, asturllionés central y asturllionés oriental. Que pa los asturianos el central ye "asturianu" y pa los llioneses "llionés" lu ye'l occidental? Val. Outra cousa que siempres esquecemos en falando los dialeutos. Menéndez Pidal tinía datos fiables d'Asturias, poru mui poucos de Llión. Con García Arias y los nuevinos (dialeutólogos) pasa lu mesmu. You nun veyo "neutralidá" nos grupos dialeutales qu'estrema G. Arias porque parte siempres de por riba'l Cordal. Inda que, reconócelo, fai una análise muitu más cercana a la rialidad que Borrego Nieto, quien fai "xornadas dialeutolóxicas" nos pueblos apresentándose nos conceyos y diciendo que ye un profesor de la universidá de Salamanca y que quier facer un estudiu sobre la fala "llabriega" del llugar X, colo cual los paisanos se cuidan muitu d'amuesare rasgos dialeutales na fala. Fai tres años fixi un estudiu sobre'l caltenimientu del llionés nas Arribes (nun sólu na Ribeera) y nos conceyos de Fermoselle, Pinilla, Fornillos, Formariz y El Cibanal con una grabadora viaxando con un recoyedor de lleite. Y pa min que las fronteiras de la f-/h.-/h- nun tan bien en Menéndez Pidal. Si hai interés puéu mandavos la referencia bibliográfica por email. Problema: nun me lo quisienun espublizare n'Hespaña y ta nuna reconocía revista de llingüística alemana n'alemán. Por eso paso muitu d'estas temas, son perigrosas. Quiciás nun n'Asturias poru nel sur del domíniu llingüísticu sí porque la xente de la ciudá piensa que yes batasunu ou dalgu asina. --Xariegu 14:20, 2 setiembre 2005 (UTC)


Siguis enquivocándote de base porque emplegas un columna inamovible, Motán, que nun te permite ver más allá del tronu de mármore au te sentasti, nun discuto que tenga razón ou non (ou que copiara a Pidal), dígote que talos nomes na división nun sirvin y que nun s'emplegan.; cuando you estudiéi dialeutoloxía hispánica emplagábamos la división con lletrina de catalán y asegúrote (y estu ye una Universidá y non una sola presona) que nun s'usaba el términu asturianu pa la parte de Llión). Ye tú, el que te tracamundias empeñándote en defender una postura que "per se" ta contaminada, dices que los nomes "alministrativos" (pa entendeno) anque tan lligaos a un territoriu nun son los nomes de los dialeutos de la llingua (ou las llinguas diría you), bien entóncenes como puedes emplegar el nome Tierre Altes del Oeste qu'enxamás emplegóuse en nengún lláu y, ¿asturianu occidental? Acudir a que en Llión nun hai espublización en conxuntu sobru la llingua, ye como si te dixera you que n'Asturies nun hai espublizaciones sobru las supernovas del enxeme M45, cenciellamente por que nun hai sofitu nin cuartos (mai si fuera asina nun taríamos debatiendo estu yá que las cousas seirían diferentes y habría duas wikis, non una). Amás hailas pero de pallabras (pide una beca de doutoráu a la xunta que se nome morfosintaxis del llionés occidental en to la Rexón de Llión y veirás lu que te dan). Por muito que t'empeñes la división de García Arias viola'l PVN, te preste ou non; tú y you sí somos quien pa xulgare la idoneidá d'una nominación ou outra en tanto que tamos eiqúi apurriendo col nuesu trabayu y en tanto que somos falantes de la llingua, y por si fuera poucu por que tengo l'abondo xacíu pa saber cuando daqué ta mal y cuando non; pero esta wiki ríxese por unos criterios son los del PVN y esa división nun los cumple. Si nun vos ofende emplegai pal artículu asturianu tala división sin incluyire a las comarcas llionesas pero diciere que falan asturianu central nún de los conceyos hestóricos más importantes de la Rexón ye ofender y dicilu de los Cuatru Val.les ye rematar el llabor si a ti te presta emplégalu pero non pal dominiu llingüísticu y amás creyo que dacuando falas con demasiada seguridá sobru un tema tan difícil, y por ciertu déxame una caña y tiempu y demostraréite que con estudios parciales obtiénse un conxuntu qu'amosará que tala división nun s'emplega, y entiéndeme nun digo que nun esista y nun digo que nun s'emplegue tala como es sinon que nun s'usa so esa nominación, namái que nel Principáu d'Asturies, y taría por asigurare que nun siempres. Ou t'esquieces del poucu futuru que tuvo na dómina la opción d'emplegar asturianu cismontanu envede llionés, nun s'emplegará tala división enxamás en Llión y facere los artículos basándones en que naide recurrirá a consultalos nun ye lóxicu pa eisu meyor nun los facere. Saludos --Henrique (Alderique) 14:21:49, 2005-09-02 (UTC)

Yo nun me meto nel conteníu, eso déxolo pa vosotros. Pero en lo del PVN tien razón Motán nel sentíu de que si un autor diz A y otru B, nel artículu nun se pue poner C pa dexar contentos a toos, hai que dicir "Pin piensa que A y Xurde piensa que B".

Polo demás, un apunte "filosóficu". Hai que tener cuidao colo que se-yos diz a otres persones por internet porque ye un mediu que nun reflexa les espresiones. De xuru que la mayoría de les veces cuando dicimos algo tamos cola sonrisa irónica na boca y pa nos ye bien fácil velo así. Pero cuando la otra persona lo lee nun pue venos la sonrisa. Y al tar escritu, se lee una y otra vez. Y tá comprobáu que casi siempre se tomen les coses a mal. Lo meyor yera facer una "Espicha de la Uiquipedia" (lo que por ehí llamen KDD o quedadas xD) y falar de too esto con unes botellines de sidra y unes tables d'embutíos (Henrique, nun escaezco que ofreciste cecina un día eh xDD). Pero hasta entonces lo meyor ye intentar ser lo más diplomáticos posibles. Hala, agora seguir cola griesca xDD. --Omarete (mensaxes) 14:43, 2 setiembre 2005 (UTC)

Pué dicise que un autor ye la opinión X ya outru de la opinión Z poru hai de tirare por un lláu (meyor el del mediu) pa ser "enciclopédicos". Y la versión A debe tar consensuada. Nun ye dexare contentos a toos, ye algamar un consensu. --Xariegu 15:05, 2 setiembre 2005 (UTC)

Val pero entóncenes si aceutamos una sodivisión non consensuada cuando hebia de facese artículos de los dialeutos de ca llingua nun van coincidir, amás los nomes nun pueden ser emplegaos pa los artículos ou seiciones por que deberían de ser del tipu: Grupu A según cualu y talu que tamién chámase Grupu B segun talu y cualu y creyo qu'eisu nun ye lu apropiáu. Saludos ---Henrique~

A ver, saco otra vez lo del PVN: " nun podemos decidir cómo son realmente les coses, o cómo deberíen ser. El nuestru llabor ye esponer la conocencia que se tien sobre elles. ". Si resumo un poco (lo más neutral que puedo). Hai una llingua X que tien tantos dialectos. El llingüista fulanu, que tien estudiao l'asuntu y consultao les obres de llingüistes anteriores llámalos a, b, c, y d. Les males llingües dicen que como ye d'una ciudá qu' empieza per -a ( 10 000 habitantes) empezó a contar per esta lletra . Dellos falantes de una ciudá qu'empieza per -e (1 000 habitantes) consideren poco apropiada la denominiación y quieren más que seya e f g h por razones afectives. Menganu llamó-yos a los mesmos dialectos 1 2 3 4. Otros autores señalaron delles diferencies ente dos fales agrupaes baxo'l nome de -a .

Nun veo onde ta'l problema pa esponer de la manera más neutral posible "l'estáu de la cuestión" no que cinca a la división dialectolóxica del dominiu astur.

Otra cosa, paezme que ye tener la susceptibilidá demasiao quisquillosa el considerar ofensible pa colos falantes de L.laciana dicir que falen la mesma llingua que'n Somiedu y que recibe'l nome d'asturianu occidental. Ye bien diferente de llama-yos asturianos, suponiendo qu'esti términu seya un insultu . Insultos y términos ofensivos creo que son "franchute", "negru de mierda", "maketo" en vascu o "bougnoule" en francés, y nun tengo constancia de que naide usare equí esi tipu d'espresiones.

Gracies a Omarete. polo de la diplomacia y la sorrisa que nun se ve. Pienso lo mesmo qu'él y nun sé dicilo tan claro. Y a la espicha apúntome cuando faiga falta. Pero soi tan pocu nacionalista asturianu que valme lo mesmo tomr una botella de sidra qu'un vasu de burdeos o facer una queimada. Yo bríndovos con dalgo de chorizu de casa. El butiellu d'Henrique igual ta bono, pero pido ver y probar pa creyer. Motán 16:47, 2 setiembre 2005 (UTC)

You nun fago matanza pero puedo consiguivos un botiellu de la montaña del Bierzu con grelos y cachelos pa morrer ah y cecina curada y españaremos; eisu sí xunta bon vinu tintu (de Navia jajajajaj). Qué non home que non si tuvieramos cuartos el de Castiella que ye'l meyor y si non el de Tierras de León D.O. jajaj). Eisu sí los postres poneilos vós, ou bon Xariegu que nun saca la manu la buchaca jajaja. Saludos --Henrique (Alderique) 14:41:53, 2005-09-05 (UTC)

A mí el llionés nun me da más por él, ye una variedá dialeutal entendible y cercana al asturianu normativu. Pero lo del mirandés... ¿tais diciéndome que na Wikipedia n'asturianu, creada pol puxu de xente asturiano, nun pueo editar un artículu determináu porque tá escribayáu nun dialeutu llonxanu que la mayoría de nós nun sabemos falar? --81.9.144.91 15:18, 8 ochobre 2005 (UTC)

Artículos duplicaos

Castiella y Lleón y Castiella y Llión son ximielgos nun debería tar redirixíu'l primeriu pa col segundu? Saludos --Henrique (Alderique) 15:21:50, 2005-09-06 (UTC)

Bot

Toi faciendo prebes con un bot pa correxir faltes comunes d'ortografía. Ye OmareteBot (sí, nun-y muches vueltes al nome xD). Ye'l primer bot qu'emplego, así que si fae algo mal nun vos asustéis, que taré vixilando. --Omarete (mensaxes) 21:14, 11 setiembre 2005 (UTC)

Enllaces a wiktionary

Nun séi si tará bien ou mal feitu pero como nun sou p'añidir un enllaz al wiktionary prebéi pa facelu como una páxina web, si quereis ver la igua dir pa gurrión y picar en omnívoru. Quiciabes esta seya un bon xeitu d'incluyire pallabras nel diccionariu. ¿Qué vos paez? Saludos --Henrique (Alderique) 14:02, 16 setiembre 2005 (UTC)

Pa poner enllaces al uiccionariu ties que poner [[wikt:omnívoru|omnívoru]]. --Omarete (mensaxes) 15:01, 16 setiembre 2005 (UTC)

Val sou pertorpe, siéntolu; pero la idea ye apropiada? ye dicire, incluyire enllaces a la wiktionary dende los artículos? --Henrique (Alderique) 15:18, 16 setiembre 2005 (UTC)

Mmmm sí y non. Si son pallabres que nun son habituales o que puen ayudar a entender meyor l'artículu yo veolo bien. Pero poner la mayoría non, porque entós tendríamos un testu too azul con enllaces al wiktionary. Ye lo mesmu que pa los enllaces internos. Feches y nomes pónense siempre, pero otres coses sólo cuando son pertinentes. Al menos esa ye la mi opinión. --Omarete (mensaxes) 15:24, 16 setiembre 2005 (UTC) P.D.: Na, nun ye que seas pertorpe, nadie naz sabiendo les coses. A ver si algún día me pongo en serio coles páxines d'ayuda, que faen gran falta

Plantilla países

Olvidóseme comentaros una cosa. Copie-yos a la es: la plantilla infobox_país pa meter nos países. Tenéis un exemplu de como queda en Perú. Agora mesmu los países tienen diferentes formatos, hailos con tables html, con tables wiki, con tables con fondu y ensin él, etc. Yo pienso que lo meyor ye usar algo estandarizao. La plantilla vese mal, pero a la hora de usala funciona, nun vos preocupéis. Si tenéis algunda duda de como s'emplega ya sabéis. Ah y si nun vos gusta o lo que sea pues dicilo y intentamos hacer una meyor. --Omarete (mensaxes) 18:08, 24 setiembre 2005 (UTC)

Trate d'usar la plantía pa Ecuador, pero como soi dalgo calquín pa la informática nun fui quien a poner bien l'escudu, la independencia y el prefixu radiofónicu (creo qu'hai una errata, ye prefixu y non prefiju.) Motán 10:39, 25 setiembre 2005 (UTC)

¿Borrar?

Mira-y Lliteratura n'asturianu. Yo voto por borralo, sacando-y antes tola información útil. ¿Qué vos parez? --Omarete (mensaxes) 14:25, 28 setiembre 2005 (UTC)

yo esborrábalu d'arréu. --Fruela(parpayuela) 14:28, 28 setiembre 2005 (UTC)

Sou de la mesma opinión que Fruela. --Henrique (Alderique) 14:28, 28 setiembre 2005 (UTC)

¡Oído cocina! xD --Omarete (mensaxes) 14:43, 28 setiembre 2005 (UTC)

Polítiques

Pocu a pocu voi dir pasando a páxines del tipo "Uiquipedia:Política de XXX" toes les convenciones a les que vamos llegando. Así nun hai que tar repitiendolas cuando venga alguien nuevu, y siempre tarán ehí pa echa-yos un güeyu en caso de duda. Había pensao nel siguiente sistema:

  • Primeru serán Polítiques en consulta. Por supuesto, cualquiera pue poner una política en consulta. Se yos pondrá una plantilla pa que quede claro que tovía nun ye una política oficial y que ta siendo estudiada polos usuarios. Se dexa un tiempu pa que la xente faiga correcciones, enmiendes, presente nueves idees, etc. y una vez qu'haiga consensu ente toos, pasará a ser una Política oficial. Toes les discusiones llevaránse na páxina de discusión de la polítia. Cuando alguien proponga una nueva política tendría qu'anunciala nel chigre pa que toos nos enteráramos.
  • Cuando tengamos una política oficial la ponemos na categoría de "Uiquipedia:Polítiques". Pa facer una modificación habría que consultar a la comunidá a ver si la aprueba. Home, pa poner una tilde o correxir algo menor nun fae falta, que quede claro que me refiero a coses mayores. Sería conveniente avisar nel chigre de que se quieren facer esos cambios.

¿Qué vos parez? Podíamos entamar cola propuesta d'Henrique de Uiquipedia:Convenciones de nomenclatura. Nun hubo alegaciones nel tiempu en que se propuso, así que paez que naide tien nada que dicir polo que podemos da-y un plazu de 1 semana dende mañana (ye dicir, hasta'l 20 d'ochobre). --Omarete (mensaxes) 17:11, 12 ochobre 2005 (UTC)

Prehestoria y Holocenu

Las dóminas prehestóricas apaez dientru de una división temporal correspondiente al usu Xeolóxicu, al estilu de los países angolsaxones, y non al hestóricu, como n'España y en xeneral en toa Europa y América llatina. Poro seiría interesante que las dóminas prehestóricas apaecieran embaxo de la división hestórica y non xeolóxica. Asina, Neolíticu embaxo Prehestoria y non Holocenu. Qué vos paez? --Henrique (Alderique) 15:10, 21 ochobre 2005 (UTC)

Pues yo pienso que lo meyor ye facer casu a lo que digan los historiadores. ¿Conoces a algunu? xDD --Omarete (mensaxes) 15:31, 21 ochobre 2005 (UTC)

Jajajajj XD, val entóncenes emplegaremos las división tradicional de la Hestoria por estos llugares, jajajj. Saludos, --Henrique (Alderique) 10:03, 24 ochobre 2005 (UTC)

XXIV Xornaes Internacionales d'Estudiu de l'ALLA

Equí ta el programa completu de les xornaes. Si son d'entrada llibre voi intentar dir a alguna conferencia, sobre too a les relacionaes con aspectos sociales y cultares más que a les llingüístiques, que nun ye que nun m'interese, ye que nun m'enteraría de nada xD. Tamién hai algunes interesantes pa los del sur. --Omarete (mensaxes) 16:34, 21 ochobre 2005 (UTC)

Biografías

Punxe nu trivial una biografía, quiciabes seiría interesante camudalu tolas selmanas conos presonaxes que más nos presten. Saludos. --Henrique (Alderique) 10:26, 25 ochobre 2005 (UTC)

Ya que pusiste a Mary Shelley, va tiempu que quería entrugate una cosina. ¿Nun sería más fácil dexala con esi nome y l'otru pa la má? Vale, el nome de les dos ye'l mesmu, pero así nos evitábamos la páxina de dixebra d'una forma senciella. Con poner llueu nel artículu el nome completu y facer una referencia a la fía/má según corresponda yo creo que ya valdría. ¿Qué opinas? --Omarete (mensaxes) 12:18, 25 ochobre 2005 (UTC)

Y cómu las dixebramos? Sí, tienes razón a min tampoucu me presta muitu la verdá, punxe esa biografía pero la verdá que querría ponere outra que nun fixera you pero taba faciendo prebas y fou la primer que me vieno a la mente. Saludos --Henrique (Alderique) 13:27, 25 ochobre 2005 (UTC)

Pues yo dexaríalo así:


--Omarete (mensaxes) 22:55, 28 ochobre 2005 (UTC) Bona idega, namái, jajaja con estas anotaciones quédate un pasu pa ser consideráu cazurrín de pro, jajaj saludos --Henrique (Alderique) 18:29, 29 ochobre 2005 (UTC)

Plantilles en países

¿Qué pensáis de pone-yos plantilles a los países? Me refiero a la típica que se-yos pon al final col continente. En delles wikipedies nun ponen ninguna (es:) y n'otres ponenles toes. Yo creo que ni lo uno ni lo otro. Pa mi la del continente ye bastante. Porque si hai que pone-yos les de toes les organizaciones a les que pertenecen, imaxina-y l'artículu d'España, por exemplu. La OTAN, la ONU, la UE, la OSCE, la OCDE, ... al final hai más plantilles que testu. Yo voto por dexar sólo les del continente. --Omarete (mensaxes) 22:49, 28 ochobre 2005 (UTC)

Artículu destacáu

Tenemos un problema, y ye que hai un empate: Uiquipedia:Artículos destacaos. Creo que lo meyor va ser dexalu un par de díes más, hasta'l sábadu 5 por exemplu, pa que votéis los que tovía no lo ficistéis. Recorda-y que si nun vos gusten los que tan propuestos podéis proponer los que vos de la gana. --Omarete (mensaxes) 22:01, 3 payares 2005 (UTC)

You agora estoi mui pilláu y nun faigu cuasi nada na wiki (nin veyu cuasi'l miéu correyu lleutrónicu...), peru camentandu camentandu sobre los artículos destacaos, dempuéis de votare pol esperantu decatéi que pué ser quiciás meyor facer una serie d'artículos destacaos sobre conceyos llioneses y asturianos. Ye namái una idega, nun séi si bona ou mala, pídovos el vuesu parecer. --Xariegu 08:06, 4 payares 2005 (UTC)


Dixebra en Navia

Fai falta una dixebra en Navia. Un enllaz pal riu y otru pal conceyu (polo menos). Nun se facelu. Lo siento.Jesusito 01:05, 9 payares 2005 (UTC)

Ya ta. El conceyu queda en Navia (conceyu) y el ríu en Ríu Navia. Vete a la páxina de Navia y edítala pa que veas como se faen les páxines de dixebra y si tienes dudes esplícotelu con más calma. --Omarete (mensaxes) 02:28, 18 payares 2005 (UTC)

Wikizine:medio informativo por email sobre Wikimedia

Hola, informo aquí también sobre la reciente creación de wikizine, que según su creador, pretende mejorar la comunicación entre los distintos proyectos de Wikimedia. Podéis suscribiros en http://mail.wikipedia.org/mailman/listinfo/announce-l . Además podéis enviar noticias a wikizine(@)wikipedia.be . Podéis leer más información en http://mail.wikipedia.org/pipermail/textbook-l/2005-November/002458.html Un saludo, --Javier Carro 05:51, 17 payares 2005 (UTC)

Les normes

Un repasu a les normes:

  • Uiquipedia nun ye un foru. Nun ye un sitiu pa discutir si les coses son buenes o males, si la xente nos cae bien o non. Ye una enciclopedia. El que quiera reivindicar les sos idees polítiques, deportives, nacionaliegues, sexuales, etc. tien abondos foros y blogs por internet pa facelu. Esti nun ye'l sitiu.
  • Na Uiquipedia nun tan consentíos los insultos, la falta d'educación, nin los desprecios. Esto val pa los artículos, pa les páxines de discusión, pa los resúmenes d'edición...

Nun voi consentir ninguna falta d'educación pa con nadie. La primera vegada será un avisu, la segunda ya será bloquéu por un tiempu pequeñu. Si les violaciones de les normes continúen el bloquéu sería mayor y estudiaríase ente toa la comunidá un bloquéu permanete.

Nun val como escusa el nun haber entamáu la discusión o lo que sea. Si alguien se siente ofendíu por algo lo discute col autor educadamente. Si ye un anónimu que vien a tocar les narices, pues nun perdáis el tiempu. Equí nun tais acostumbraos a los vándalos, pero ye lo más habitual. Xente qu'entra a la wiki a facer artículos que dicen "pepito ye'l mas guapu", "me cago en XXXXXX", etc. Pa algo tenemos la plantilla {{destruir}} y un avisu nel resumen poniendo por exemplu "Destruir:testu n'inglés d'una canción" o "Destruir:Insultos". Nun entréis en provocaciones. Hai xente que ta mui aburría, poniéndovos al su nivel nun ganáis nada.

Por últimu, pídovos a toos un pocu de serenidá, que vos enfotéis en trabayar respetando les normes. Si hai temes que veis que vos toquen l'alma y que nun vais poder ser neutrales, pues procura-y nun trabayar n'ellos. Fálten-nos muchísimos artículos importantes, de xuru que topáis algún que vos preste facer y que nun tenga porqué ser polémicu.

Recorda-y: Esti ye un sitiu pa facer una enciclopedia. Y encima tenemos la suerte de que nos dexen facela na nuesa llingua. Nun lo estropeemos.

Omarete (mensaxes) 03:17, 18 payares 2005 (UTC)

Adiéus

Esta ye la cabeira intervención que fadréi nesta uiquipedia. Nun voi vos dar esplicaciones más llargas que tien que vere col feitu de ÚN usuariu de la uiquipedia n'hespanhol guipare ú vivu y entamou a fastidiame por tf. Creigu que, magar que you en sí foi polémicu nas mías intervenciones y alderiques, naide merez ser espreciáu pola llingua que fala y pol pueblu al que pertez. Adiéus, --Xariegu 17:01, 19 payares 2005 (UTC)


Vota por la continuidad del portal "León, Zamora, Salamanca"

Os invito a votar en contra de la desaparición del portal "León, Zamora, Salamanca" de la Wikipedia en castellano. Para ello, tenéis que estar registrados en dicha Wikipedia y haber hecho al menos 50 ediciones con anterioridad a la propuesta de borrado.

Podéis votar aquí: http://es.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Consultas_de_borrado/Portal:Le%C3%B3n%2C_Zamora%2C_Salamanca

¡Puxa Llión! ¡Viva Castilla! (por separado)

Carmesí



Títulos de llibros y películes

Atopé un problema: los títulos de llibros y películes ¿en qué idioma ponémosles?. Peme que nun tien sentíu asturianizar títulos como'l de la película "Vértigo" o cualisquier otro cuando enxamás estrenáronse asina. Propongo poner el títulu orixinal (n'inglés, español o checu), y luéu el que fuera nel so estrenu n'España. Jesusito 16:09, 23 payares 2005 (UTC)

En Uiquipedia:Nomenclatura - Llibros, películes y canciones tienes la solución xD. --Omarete (mensaxes) 16:17, 23 payares 2005 (UTC)

Glups. Pasa por nun güeyas les instrucciones enantes de ponese a trastear. Gracies. Entós camiento que ta mal Vértigu. Jesusito 16:52, 23 payares 2005 (UTC)

Anque seya más llargo, pue ponese'l títulu na llingua orixinal, la traducción n'asturianu y el títulu col que s'estrenó n'España. Por exemplu, si se cita la filmografía de los hermanos Cohen pue ponese:

Miller's crossing (El cruce de Miller, estrenada n'España como "Muerte entre las flores").

Ta bien poner el títulu n'español, l'idioma nel que s'estrenen la mayoría de les películes n'Asturies, pero paezme qu'ha de conservase'l títulu orixinal (y la so traducción,) porque tamién hai asturfalantes que viven y van al cine fuera d'España y nun tien forzosamente les mesmes referencies.

Hai una distinción que me paez importante: uiquipedia ye una enciclopedia en llingua asturiana, non una enciclopedia asturiana. Eso significa que trátase de cualquier tema n'asturianu, pero non dende'l puntu de vista de la realidá asturiana. Ye cierto que munchos asturianos vieron la película col títulu de "Muerte entre las flores", pero el verdaderu títulu de la película ye "Miller's crossing" y la so traducción "El cruce de Miller". Motán 17:49, 23 payares 2005 (UTC)

Chile

Protexí la páxina de Chile a ver si se cansa el babayín esti que ta tol día camundando'l lema. Lo meyor sería bloquealu a él, pero tien ip dinámica y nun serviría pa nada. Tuve mirando y fáelo tamién n'otres wikis, así que ye alguien ociosu y que-yos tien ganes a los chilenos... esperemos que se canse prontu. Si daquién quier facer cualquier cosuca nel artículu nun tien más que pedime que lo desprotexa, y si nun tais d'acuerdo tamién podéis dicilu, que equí mandamos toos. --Omarete (mensaxes) 22:25, 24 payares 2005 (UTC)

de too un poquitin

hace años (45+-) tube con la mi familia en alinos y toreno, mis tios vivian en alinos, recuerdo un pueblo desvencijau, las "Duchas de la xiente en el río con champú y todo a mi tía faciendo el jabon en un balde de hojalata, montando en bici, mis baños en el río, mi primer amor en fin un tiempo para recordar con mucho cariño y me gusta la vuestra página y q te en asturiano más tobia un besin

Portales?

Y facer portales como en es:Portal:España?

Propaganda

Paezme qu'hai daquién que ta valiéndose de la wiki pa facer propaganda. Nun sé si convendría borrar por exemplu la llista d'artistes armenianos, que visiblemente daquién punxo equí pa dar a conocer a los sos amigos. En cualquier casu habría que facer dalgo pa impidir que se faigan enllaces esternos directamente dende equí a les páxines personales de los interesaos. Igual soi mal pensáu, pero paezme que con dellos movimientos relixosos (o sectes pa dicilo más claro) pasa dalgo asemeyao. Motán 16:41, 7 avientu 2005 (UTC)

lo de la páxina d'Armenia hai que revertilu directamente. Ye un pesáu que anda per toes les wikis faciendo lo mesmu a toes hores. --Omarete (mensaxes) 23:34, 8 avientu 2005 (UTC)

País Lliones

Con esti comentariu nun quiero herir sensibilidáes, pero pienso que nun ye mui acalémicu cuntar con un portal del "País Llionés". Pienso que na wikipedia tien de centrase no que ye, nun n'aquello que quixéramos que fuera. Guey, el "País Llionés" nun ye una rialidá política nin alministrativa, y l'hestóricu reinu llionés nun se corresponde col territoriu recoyíu nel portal. A más, la correspuendencia de les tres provincies de Llión, Zamora y Salamanca como país o rexón llionesa nun foi siempres nidia, ya que nel mesmu sieglu pasáu la división alministrativa algamó dacuando les provincies de Palencia y Valladolid. Pue que tea enquivocáu, pero el portal nun pue escaecer qu'anguaño les provincies de Llión, Zamora y Salamanca tan alministrativamente n'una determinada comunidá autónoma española, Castiella Y Llión. Ello nun quita pa que se-y dé un espaciu fonderu a la cultura y la hestoria desti territoriu, como nun pue ser dotra manera na uiqipedia n'asturllionés/mirandés, pero siempres curiando de nun caer nuna pretensión d'hestoriografía politizada. Nun sé que pensaréis, pero peme que son necesarios dellos cambios nel portal, escomenzando pol nome, que bien pudiera ser Portal Llionés, ensin más. De verdá, estes consideraciones fáigoles dende'l respetu fonderu a la sensibilidá de los promotores del portal, y col ánimu de meyorar una uiqui que tien de ser toa una referencia respetable de la cultura n'asturllionés/mirandés na rede. Jesusito 15:12, 10 avientu 2005 (UTC)

Yo pienso como tú. --Omarete (mensaxes) 15:21, 10 avientu 2005 (UTC)

Más que'l portal, lo que ye bien poco neutral son artículos como "Pais Llionés" o "Castiella y Llión", por citar namás qu'estos dos . Tán entrambos escritos únicamente dende'l puntu de vista del nacionalismu lleonesista, que ye una ideoloxía tan lexítima como cualquiera otra, pero que ta bien llueñe de corresponder a la visión mayoritaria los habitantes d'esos llugares. Dígolo ente otres coses polos resultaos de les eleiciones. Paezme bien qu'hebia un artículu "país llionés", pero lo que tien que quedar claro ye qu'esta espresión ye'l términu utilizáu por ciertos sectores políticos, que ye un conceptu puramente mental de dalgunos y que nun correspuende anguaño a nenguna realidá alministrativa. Sí, ye'l tema de siempre, hailos que confunden lo que -yos gustaría que fuere colo que ye.

Tamién ye de llamentar que la wiki se tea convirtiendo nel escenariu de batallines fates ente "llionesistes" y "castellanistes" como ta pasando colos comentarios añedíos nel artículu sobre Unión el Puebo Salmantino. Pa eses coses puen crease páxines dedicaes al nacionalismu o l'antinacionalismu de tal sitiu o tal otru, con foros y lo que faiga falta pa les engarradielles. Pero equí non, por favor. Motán 21:46, 10 avientu 2005 (UTC)

Esta wikipedia yera un llugar ideal pa llioneses y asturianos, sobre tou tres las agresiones feitas por parte de la wikipedia en llingua hespañola carón al territoriu llionés baxu alministración castellana. You entiendu que los asturianos quieran llimitar l'usu de la wiki a los asturianos, algamánunlu con persecución na wiki hespanhola y nun entamu n'esta. Hebu un tiempu nel que facíase tou en facendeira. Agora el rodiellu castellanu-asturianu chegóu a la wikipedia (paez mentira que nun seyamos a nos defender los unos a los outros viendu lu que se ve col anesionismu gallegu y castellán, peru bonu, esu ye outra tema). Facéi lu que vos pete. Nun hai collaboración posible ente llioneses y asturianos (ou estremistas d'esquierda castellanos que se faen pasar por asturianos). Tá craru que ye la wikipedia de vuesu y non de nuesu, nun ye la wikipedia en llingua asturllionesa, ye la wikipedia en llingua llionesa central pa asturianos.

A ver si nun confundimos les coses, ho. Esto nun ye una páxina nin lleonesa nin asturiana. Y muncho menos nacionalista nin antinacionalista. Trata de ser, polo qu'entendí, una enciclopedia escrita nuna llingua que dalgunos llamen asturianu, otros llionés y otros más mirandés. Y esa llingua nun ye la propiedá de naide, aparte de los falantes, seyan nacionalistes o non. Y de fechu, corríxime si toi enquivocáu, los nacionalistes (asturianos o lleoneses) son bien minoritarios ente los falantes. Y si m'apures un pocu toi por dicite que l'asturianu (o'l llionés) nun ye nin de los que lu falamos, ye un patrimoniu de tola humanidá como cualquier otra llingua. De quedar desaniciáu dafechu, lo que paez bastante probable a mediu plazu, la perda diba ser irreparable pa tola humanidá. Lo del compló astur-castellanu contra Lleón, la imposición del asturianu central al sur del cordal nin lo comento por absurdo. Suena a chiste. Motán 21:56, 11 avientu 2005 (UTC)

El mi comentariu nun esconde dengún rodiellu escontra nada. De verdá que diría nel mesmu sen si'l portal fuera "Nación Astur" o daqué pol estilu. Namás pienso qu'esti nun ye un sitiu pa expresar posiciones polítiques, y falar de País Llionés camiento que lo ye. Nun se trata de que desapaeza un portal sobre Llión, la so hestoria o la so cultura, pero sí que tolo que incluya seya oxetivu y fiel a la rialidá, préstenos o nun mos preste. Si entamamos a facer historiografía patriótica, flacu favor facémos-y a la uiquipedia. Namás ye eso. Jesusito 10:33, 12 avientu 2005 (UTC)

Yo va tiempu que dixe qu'eses páxines nun yeren neutrales, y como nadie fizo nadie y lo único que recibí fueron críticas dexelu tar. Agora por fin veo que nun soi l'únicu que piensa que ciertos artículos paecen más panfletos políticos qu'artículos enciclopédicos. Y esi ye'l problema, qu'esto ye una enciclopedia, non un foro o una páxina pa esponer idees. Aquí nun tamos pa defender nada, ni reclamar, ni denunciar. Tamos pa contar les coses como son, anque nun nos preste. A mi gustaríame qu'España nun fuera un reinu, pero nun pueo venir a falar del sentimientu republicanu de los españoles, nin a quitar les referencies al rei... Ye lo qu'hai, y equí tenemos que contalo. Llueu pueo facer un blog pa contar lo que me de la gana, pero fuera d'equí. Suscribo les últimes palabres de Motán al 100%. A ver si nos dexamos de ver conspiraciones xudeo-masóniques-comunistes y demás babayaes per toes partes. Por cierto, ¿les agresiones de la wiki en español son por exemplo poner los resultaos electorales en el país llionés? Eso son datos. Y así se trabaya. Non siendo tan soberbio como pa creese el representante de la xente y dicir de quien ye la Uiquipedia o non. Vamos trabayar por facer una enciclopedia, y dexemos el resto pa otros llugares. --Omarete (mensaxes) 14:01, 12 avientu 2005 (UTC)


Bien, entós que ye lo que se pue facer. ¿Hai que votar daqué? Votemos ¿non? Les postures paecen nidies. Jesusito 15:30, 12 avientu 2005 (UTC)

You camiento que nun debería haber portales de nada, you nun sou partidariu dau qu'entorpecen la busca y la información, esta enciclopedia comu toas tien de ser fácil d'emplegare, qu'aide na navegación y rápida na forma d'outener los resultaos. Amás pa los poucos que somos quiciabes seiría meyore que nun hubiere nengún portal, sacante los propios de la estrutura de la wiki. Eisu ye lu que piensu you. Saludos --Henrique (Alderique) 19:28, 12 avientu 2005 (UTC)

Igual lo meyor ye como siempre tener un poco de sentíu . Nun fai falta desaniciar artículos como'l tituláu "País llionés". Creo que lo que hai que facer ye ponelu nel so contestu, diciendo claramente que ye una espresión qu'esiste, pero que ye utilizada por determinaes persones (los nacionalistes) . Y que nun ye la forma mayoritaria usada pa refirise a los habitantes de les provincies de Lleón, Zamora y Salamanca pa referise a la so tierra.

Los artículos principal han de ser Castiella y Lleón (Comunidá autónoma) Lleón (o Llión, nun sé), Zamora y Salamanca, que son los términos alministrativos realmente esistentes. Nada impide que depués s'esplicite nel conteníu del artículu sobre l'autonomía qu'en determinaos sectores proponse la disgregación en dos entidaes separtaes. Tratando siempre de nun facer apaecer la opinión minoritaria como la más importante. Sobra dicir que los artículos sobre Lleón, Zamora y Salamanca diben tar incompletos ensin referencia a la cultura propia d'estos llugares, que se manifiesta ente otres coses na llingua lleonesa.

La verdá, el victimismu y la megalomanía de dalgunos que se presenten como oprimios por asturianos y castellanos o representantes únicos del "pueblu lleonés" paezme bastante fuera de llugar. Ta claro que artículos poco oxetivos hai que cambialos vengan d'onde vengan. Como diz Jesusito, si mañana -y da a daquién por facer un artículu sobre la "nación asturiana" , sobre los "països catalanos" , presentando la revolución del 34 como una llucha del pueblu asturianu pola independencia o cualquier otra elucubración pol estilu, la política había de ser la mesma. Motán 19:54, 12 avientu 2005 (UTC)

De mano, paezme bien la propuesta d'esaniciar los portales. Nun son operativos, les actualizaciones son mínimes y tienen bien pocos conteníos. De toles maneres, eso ye algo que, si daquién puxa por ello... En cuantes a lo del País Llionés, nun sé si sería lo afayaízo usar pol momento les plantilles de "neutralidá discutida" qu'hai per ehí. Pero pienso que ye pol bien de la uiquipedia llegar a un alcuerdu. Por cierto, que nun digo qu'haiga que desaniciar l'artículu del Pais Llionés. Nin referencies a ese nome. Pero sí facer dellos cambios nel portal y dexar les coses lo más imporciales posible. Jesusito 00:31, 13 avientu 2005 (UTC)

Yo tamién toi d'alcuerdu con quitar los portales, peme que nun tienen sentíu algún si nun s'actualicen mui amenudu y a parte si tratamos de facer un enciclopedia nun se que pinta un portal vertical en mediu d'ella.--Mikel 16:53, 13 avientu 2005 (UTC)

Bueno, paezme que ta tol mundu d'acuerdu en quitar los portales. Si nadie diz na n'unos díes borrare los qu'hai. ¿Qué vos parez redactar esto de manera guapa pa metelu ente les polítiques que siguimos equí? Así si entra alguien nuevu podemos mandalu allí pa que vea cual ye l'acuerdu. --Omarete (mensaxes) 19:12, 13 avientu 2005 (UTC)

Paezme una bona idea. Creo que ye lo meyor que podemos facer, y centranos en que la uiqui medre con artículos de calidá. Por mín, palantre. Usuariu:Jesusito 21:51, 13 avientu 2005 (UTC)


Pasó el tiempu y naide dixo nada escontra d'esborrar los portales (tampoco actualizáronse un res). Camiento que ye tiempu de facelo ¿non? Tamien pienso qu'habría de redactar les polítiques, pero pamidea que nun ye cosa de refugar el bon desenvolvimientu de los portales. Creo que lo meyor ye que la creación de portales deba sometese a votación y siempres qu'esista un mínimu de uiquipedistes enfotaos nel desenrrollu del portal. Pa ello, habría de fixar unos requisitos: por exemplu, que los wikipedistes lleven más de dos meses enrexistraos y que fixeren penrriba de 100 contribuciones. Nun sé cómo lu veis. Jesusito 15:00, 12 febreru 2006 (UTC)

Yo tuve limpiando toos los enllaces a los portales y agora mesmu solo queden los de los propios portales y páxines d'usuariu. Así que como bien dices, ye hora d'esborralos. Yo más bien creo que nun ye necesariu facer portales temáticos. Ya casi nun hai movimiento na portada principal, como pa tener que mantener dellos portales secundarios. Lo que si tendría sentíu ye facer wikiproyectos, pa xuntar xente que quiera trabayar n'un tema concretu. Por exemplu, facer un wikiproyecto de parroquies d'Asturies, onde se pusiera d'acuerdo la xente col formatu de los artículos, una llista coles que falten, coses así. Que además, paezme que ye la intención que teníen esos portales. --Omarete (mensaxes) 15:20, 12 febreru 2006 (UTC)

GNU/Linux - Linux

Agora mesmu tenemos GNU/Linux, Linux y por crear Linux. Ta too un pocu mezcláu. Yo pienso que lo meyor ye dexalu como-y presta a Stallman: GNU/Linux pal sistema operativu completu, y Linux pal kernell. Así, l'ultimu enllaz sobra y no aforramos tener les coses desperdigaes per ahí. ¿Qué vos parez? --Omarete (mensaxes) 19:14, 13 avientu 2005 (UTC)

Peme bien, pero entos habrá que modificar Linux p'adecualu a GNU/Linux y facer la nueva entrada pal kernell (si tamos toos d'acuerdu puedo facelo yo mesmu)--Mikel 19:29, 13 avientu 2005 (UTC)

Vale, tocóte xD. Básicamente ye pasar algunes de les coses que vienen en Linux pa GNU/Linux, y dexar el primeru pa falar na más del kernel, de la so hestoria, polémiques, versiones, etc. Nel segundo taría bien facer una pequeña llista coles distribuciones más conocíes y coses así. --Omarete (mensaxes) 19:38, 13 avientu 2005 (UTC)


Fechu, namás queda meyoralo. --Mikel 21:09, 13 avientu 2005 (UTC)

Mediawiki

Pidiéronme que faiga unes traducciones pa la prósima campaña de recolecta de fondos de la Fundación Wikimedia, pero estos díes tengo pocu tiempu y muches dudes xD. Pégovos les partes del mensaxe onde se diz lo qu'hai que facer:

Saludos. Este viernes 16 se inicia una nueva campaña de recolección de fondos para la fundación Wikimedia y hasta ahora no hay versión en asturiano de las informaciones correspondientes, de manera que estamos solicitando ayuda para traducirlos. En la página de meta Fund drives/2005/Q4 planning/Translations hay una tabla con la versión original en inglés y las traducciones hasta ahora realizadas. Toda ayuda será como siempre apreciada. En la fila ast encontrarás cuatro columnas:

  1. En m:Fund drives/2005/Q4 planning/Translations/Fundraising drive letter - ast tienes el texto de presentación bajo forma de carta. La cree con el texto en castellano, la versión original en inglés la encontrarás aquí.
  2. En la segunda columna hay que cambiar el texto del enlace por la traducción de la frase Wikimedia necesita de tu ayuda ese será el nombre del primer archivo una vez que lo copien en el wiki de la fundación.
  3. Este es el mensaje que aparecerá en Mediawiki:sitenotice. Lo puedes traducir y ubicar aquí.
  4. Estas son las instrucciones para realizar los donativos. Hay que traducir el texto de Donativos. La versión en inglés se encuentra aquí.

Pa empezar, nun topo una palabra buena pa "Donaciones". Esa ya ta pal castellanu, así que tenemos qu'emplegar otra. A parte, que nel mi diccionariu esa nun vien. Paezme que con tener cuenta en meta puede editar cualquiera, así que nun tengáis mieu a facelu. Saludos. --Omarete (mensaxes) 16:38, 14 avientu 2005 (UTC)

Yá fixi la traducción, anque nun toi mui seguru de que la punxi onde tenía que tar nin de ser mui esactu. ¿Pues mirar a ver si nun metí la pata más de la cuenta? La palabra "donación" si que vien nel diccionariu (1. Aición y efeutu de dar. 2 Cosa que se da) y nun entiendo mui bien que problema que ties con que coincida col castellanu . ¿Qué ye, una histoira d'enllaces que tienen que tener un títulu diferente según les versiones?

Yo emplegué na mio traducción "donativu", anque ye una palabra que nun vien nel DALA. Paeciome más afayadiza nesti contestu, porque "donación" faime pensar nos reis d'Asturies cuando faecíen donaciones a la ilesia. Dar 20 dólares a Wikimedia nun ye como facer donación de la cruz de la victoria o la caxa de les ágates a la catedral. Motán 12:36, 17 avientu 2005 (UTC)

Si, lo de buscar otra palabra que nun fuera donación ye cuestión de enllaces. Nel diccionariu qu'emplego yo nun me vien, de "dona" pasa a "donadíu". Bien, ya ta actializáu en meta, sólo falta que lo xuban a la páxina de la fundación, pero eso ya yae cosa de los admins d'allí. Ya sólo falta Donativos por traducir. ¡Ah! Y lo más importante, que-yos demos toos unos euros jeje. --Omarete (mensaxes) 14:37, 17 avientu 2005 (UTC)

nun se si ye sero pala torna de delles pallabres, pero anantia los "donativos" yeren pa les les illesies y lleren les "dadives", nun se si ta bien fecho y los que ye gratis "ye de balde".

Trasona

Teo una dubia al rodiu de Trasona. Resulta que la entrada fae referencia a la parroquia de Trasona, y esta en realidá ta partía en tres conceyos. La mayor parte pertenez a Corvera, pero el barriu de Villanueva (al norte d'Aceralia) pertenez a la parroquía de Trasona pero ye del conceyu de Gozón quitando un cachu (dos caseríes pa ser esactos) que pertenecen al conceyu d'Avilés (esto ya ta pegau a Valliniello) al tiempu que sigue siendo Trasona. Como podriemos arreglar too esto, puede explicase bien nel artículo, pero ¿taría mal catalogau tando namás dientru de Corvera?

Portal Iberia

Hola, soy embajador de la Viquipèdia catalana. En estos últimos dias, se ha estado hablando de la posibilidad de hacer un proyecto de hermanamiento entre todas las wikipedias de idiomas hablados en la península ibérica. Los objetivos serían ayudar a las wikipedias que hacen muchas traducciones desde la wikipedia en español (las catalanas, gallega, vasca, aragonés, asturianu, etc..) y potenciar que la wikipedia en español, gracias a la intercionalidad de este idioma sirva de plataforma para distribuir contenidos de estas wikipedias más humildes, contenidos que de otra forma no saldrían de ellas. También puede incluirse el portugués.

De momento esto es solo una idea, estoy haciendo un sondeo para ver si os interesa y que os sugeriría (si pensais que serían páginas especiales en cada wikipedia, o un portal común, etc.)

Arturo Reina/Embajada--150.214.20.100 13:09, 15 avientu 2005 (UTC)


Paezme una bona idega. Camiento que lo meyor sía un portal común.Peme que pue ser una bona ferramienta pa desenvolver la uiqui ¿Nun vos paez? Jesusito 14:32, 15 avientu 2005 (UTC)

A min peme tamién bien, si val pa meyorar les wikis y reducir esfuerzos ¿qué más queremos?--Mikel 17:06, 15 avientu 2005 (UTC)

Partíos políticos d'España

Na categoría de partíos políticos d'España, ¿ye necesariu facer más categoríes? quiero decir que nun m'abulta que seyan tantos partíos como pa facer más categoríes, y de facelo nun sería meyor metelos por comunidaes autónomes, sería más amañosu facer referencies dende la páxina de cada comunidá--Mikel 16:43, 20 avientu 2005 (UTC)

Home, habelos hailos. Mira en es:Política de Asturias la llista de partíos qu'hai na más que n'Asturies. Otra cosa ye qu los vayamos a tener toos. Lo normal ye que Asturies, Llión, y provincies de las que más uiquipedistes hai tengan les sos propies categoríes, porque son de les que vamos a tener más artículos. El otro día fice'l del BNG y nun me pareció necesariu facer "Partíos políticos de Galicia" de momento. Si mañana tenemos 10 artículos de partíos d'ahí ya habría que pensalu. Nun sé si m'esplico. --Omarete (mensaxes) 17:03, 20 avientu 2005 (UTC) P.D.: cuando queráis poner un enllaz a una categoría o una semeya ensin que salga la categoría o la semeya, pone-y : al principiu, de manera que quede [[:Categoría:Blabla]] o [[:Imaxen:Blabla.png]].

Bots

Taría bien tener una política de Bots. Los bots, pal que nun lo sepa, son usuarios robots, ye dicir, programes que faen tareas de mantenimientu como enllaces interwikis, o correxir faltes d'ortografía. Por equí tenemos de los primeros na más. Al ser usuarios que faen cambios que nun hai que vixilar por lo común, se yos da un flag (nun sé como dicilu n'asturianu, sería como una etiqueta, o un atributo d'usuariu) especial pa que nun salgan en lo de los "caberos camudamientos". Pero esti flag hai que solicitalu y pa que se lo den tien que tener permisu de la comunidá. Polo xeneral un bot nun da problemes, pero si l'usuariu que lo corre quier armala pue danos mucho trabayu, o por error facer muches coses mal. ¿Que vos parez acorder unes normes pal funcionamiento de bots? Yo creo que lo mínimo ye qu'antes de ponelo a funcionar pidan permiso y que llueu nun lo usen hasta que se yos dé el flag de bot en meta, pa nun molestar. --Omarete (mensaxes) 17:15, 20 avientu 2005 (UTC)

Felices fiestes a tol mundu

Buenu, na más qu'eso, que felices fiestes pa toos, seais o nun seais relixosos. Usemos l'espíritu navideñu pa escaecer les pequeñes diferencies que tenemos y pensemos en trabayar toos n'andecha pa facer algo grande pa la xente. ¡Salú! --Omarete (mensaxes) 16:36, 24 avientu 2005 (UTC)