Vostok 1

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Vostok 1
Datos de la misión
Númberu de tripulantes 1
Llanzamientu 12 d'abril de 1961
06:07 UTC
Duración de la misión 1 hora y 48 minuto
Datos de les órbites
Perixéu 181 km
Otres misiones
Anterior misiónSiguiente misión
Sputnik 10Vostok 2
[editar datos en Wikidata]

Vostok 1 foi'l primera cohete espacial del Programa Vostok y la primer misión espacial tripulada del programa espacial soviéticu. El cosmonauta foi Yuri Gagarin, que se convirtió con esti vuelu nel primer home nel espaciu. La nave foi llanzada del Cosmódromo de Baikonur el 12 d'abril de 1961.

Esta misión, la primera del programa Vostok, tuvo precedida de dos vuelos non tripulaos conocíos como Korabl-Sputnik-4 y Korabl-Sputnik-5, qu'usaron la nave Vostok pa pruebes y tuvieron un patrón de vuelu compatible con una misión tripulada, anque dambos vuelos sían consideraos misiones Sputnik.

El vuelu de Gagarin consistió en namái una órbita a la Tierra a una altitú de 315 km. La carga de la nave incluyía equipamientu de soporte vital, radio y televisión pa monitorizar les condiciones de la cosmonauta.

Nesta misión, Gagarin profirió la so famosa frase «La Tierra ye azul». Según los comentarios de los medios soviéticos, mientres la órbita Gagarin comentó: «Equí nun veo a nengún Dios». Sicasí, nun hai nenguna grabación que demuestre que Gagarin pronunció eses pallabres.[1] Sicasí, sábese que foi Nikita Jrushchov quien en ciertu contestu dixo: «Gagarin tuvo nel espaciu, pero nun vio a nengún Dios ellí». Depués, estes pallabres empezaron a ser atribuyíes a la cosmonauta.[2] Lo que sí se sabe con certidume ye que la cosmonauta dixo dende'l Vostok 1 al orbitar la Tierra: «Pobladores del mundu, salvaguardemos esta guapura, nun la destruyamos».

Cápsula habitable de Vostok 1, usada por Gagarin n'el so primera y únicu vuelu órbital. Agora espuestu nel Muséu de RKK Enerxía, pela rodiada de Moscú.

Tripulación[editar | editar la fonte]

Intre de la misión[editar | editar la fonte]

El vuelu foi totalmente automáticu, una y bones el panel de control taba bloquiáu, anque Gagarin tenía un sobre zarráu col códigu numbéricu pal casu de qu'hubiera necesidá de tomar el control manual de la nave.

El módulu d'equipamientos de la nave nun se dixebró de la cápsula a la fin de la misión, por dalgún problema téunicu, y acabó provocando una situación crítica, al quemar na reentrada.

Dempués de la reentrada, Gagarin baxó usando un paracaíes propiu, como taba entamáu, anque la URSS negara esto mientres años por mieu a que'l vuelu nun fuera reconocíu poles entidaes internacionales, una y bones el pilotu nun acompañó a la so nave hasta'l suelu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

  • Vostok 1 Actividá educativa: Naves Espaciales de la Tierra y la Lluna.




Vostok 1