Vlad Țepeș

De Wikipedia
Vlad Țepeș
voivoda (es) Traducir

1460 -
monarca


príncipe de Valaquia (es) Traducir

Vida
Nacimientu Sighișoara (es) Traducircirca 1431[1]
Nacionalidá Principáu de Valaquia
Residencia Castillo Poenari (es) Traducir
Muerte Bucarest14 d'avientu de 1476 (44/45 años)
Sepultura Monasterio de Comana (es) Traducir
Causa de la muerte decapitamientu[2]
Familia
Padre Vlad II Dracul
Madre Vasilissa
Casáu con Justina Szilágyi (es) Traducir
Fíos/es
Hermanos/es Radu el Hermoso (es) Traducir
Pueblu Casa de Drăculești (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes eslavu eclesiásticu[4]
rumanu
Oficiu gobernante
Creencies
Relixón cristianismu ortodoxu
Cambiar los datos en Wikidata

Vlad lll, nacíu como Vlad Drăculea (Sighișoara, payares de 1431-Bucuresti, avientu de 1476), más conocíu como Vlad el Empalador (en rumanu: Vlad Țepeș), foi príncipe de Valaquia, güei el sur de Rumanía, ente 1456 y 1462. Foi un gran lluchador en contra del expansionismo otomanu qu'amenaciaba al so país y al restu d'Europa, y tamién yera famosu pola so manera de castigar a los enemigos y traidores. Vlad yera ortodoxu, anque con posterioridá convertir al catolicismu.

Foi rehén de los invasores otomanos hasta los diecisiete años d'edá, cuando llogró tomar el tronu de Valaquia, del cual foi depuestu poco tiempu dempués. Sicasí, en 1456, tres la Batalla de Belgráu, Vlad xubió de nuevu al tronu, en matando al so contrincante Vladislav II, y yá nun lo abandonó hasta 1462. Dempués vivió nel exiliu hasta 1474, momentu en que se llanzó de nuevu a la batalla pa recuperar el cargu, lo que consiguiría en 1476. Sicasí, n'avientu d'anguaño cayería lluchando contra los turcos, arrodiáu del so lleal Guardia Moldava.

L'escritor irlandés Bram Stoker inspirar nél pa crear el so personaxe del vampiru Conde Drácula, que daría orixe a gran cantidá de películes. Na actualidá Vlad Țepeș ye consideráu un héroe nacional en Rumanía.

Nome[editar | editar la fonte]

Mientres la so vida, Vlad roblaba los sos documentos en llatín como Wladislaus Dragwlya, vaivoda partium Transalpinarum (1475).[5]

El so patronímicu rumanu Dragwlya (o Dragkwlya,[5] Dragulea, Dragolea, Drăculea,[6][7]) ye un diminutivu del epítetu Dracul, heredáu del so padre Vlad Dracul, quien en 1431 foi almitíu na Orde del Dragón, creada en 1408 por Segismundo de Luxemburgu, rei de Hungría y darréu emperador xermánicu. Dracul, qu'en Rumanu significa «el Dragón», ye una forma definida rumana, siendo -ul el sufixu d'artículu definíu (del llatín ille) y la pallabra drac, el sustantivu "dragón" (del llatín draco). Anguaño, la pallabra drac adquirió en rumanu modernu la connotación de «demoniu» (la pallabra pa «dragón» agora ye balaur o dragon), lo que llevó a malinterpretar el llamatu de Vlad como «demoníaco».

Tocantes a el so llamatu, Țepeș, el Empalador, provién a la so afición pol empalamiento como métodu d'execución, anque namái-y foi asignáu póstumamente, en redol al añu 1550. Antes d'esto namái fuera conocíu como Kazıklı Bey (Señor Empalador) polos turcos otomanos qu'atoparon los sos "montes" de empalados.[8]

Descripción[editar | editar la fonte]

Parte d'un retablu del altar de Maria am Gestade (Viena), pintáu nel añu 1460. Paez ser la única representación de Vlad Țepeș pintada en vida d'ésti que llegó hasta los nuesos díes.

Sobre'l so aspeutu físicu, un delegáu papal na corte húngara describir asina:

Nun yera bien alto, pero sí trabáu y musculosu. La so apariencia yera fría ya inspiraba ciertu espantu. Tenía la ñariz aguileña, fueses nasales dilataes, una cara acoloratao y delgao y unes pestañes bien llargues que daben solombra a unos grandes güeyos grises y bien abiertos; les ceyes negru y tupiu dáben-y aspeutu amenazador. Llevaba bigote, y los sos pómulos sobresalientes faíen que la so cara paeciera entá más enérxicu. Una cerviz de toru cinxía-y la cabeza, de la que colgaba sobre unos anchos llombos una greña melena negra.

Tocantes a la so personalidá, considérase-y un gobernante de calter volcánicu ya impredicible, el más duru de tolos d'Europa Oriental nel sieglu XV. Pa dalgunos foi un heroicu defensor de los intereses ya independencia del so país, al que defendió tantu d'húngaros como de turcos, y un xusticieru. Asina, dizse qu'odiaba, más que cualquier cosa, los robos, les mentires y l'adulteriu, y que nun perdonaba a naide pol so rangu, sinón que, entá más, cuanto más altu yera'l rangu del traidor, más duru yera'l castigu.[ensin referencies]

Vlad fixo y desfixo aliances tantu con turcos como con húngaros, siempres velando polos intereses de la so tierra; Valaquia. Mientres tol so reináu caracterizóse como un auténticu patriota y siempres defendió los intereses del so pueblu yá que tanto húngaros como turcos miraben a los sos territorios como rexón a conquistar. Casi siempres cuntó con un exércitu amenorgáu y munches vegaes utilizó les táctiques de la guerrilla (utilizaba la táctica de tierra quemada, infestaba los pozos d'agua, mandaba enfermos de tuberculosis a los campamentos turcos) pa lluchar contra los sos enemigos.[ensin referencies]

Biografía[editar | editar la fonte]

Símbolu de la Orde del Dragón.

Nació na ciudá burgu-rumana de Sighișoara (Transilvania), ente payares o avientu de 1431, anque se desconoz la fecha exacta. Foi unu de los trés fíos llexítimos de Vlad Dracul, quien poles sos heroiques fazañes contra los turcos otomanos recibiera del rei d'Hungría, xunto a otros nobles valacos, tierres na rexón de Transilvania (entós parte del Reinu d'Hungría).

Vlad yera príncipe de Valaquia (antiguu principáu danubiano, que formó con Moldavia'l reinu de Rumanía en 1881). Anguaño, constitúi dos rexones xeográfiques bien definíes: la Muntenia, asitiada al este del ríu Olt, y la Oltenia, al oeste, ya históricamente siempres fueron dos rexones rumanes distintes.

La so traumática infancia foi bien determinante a la de formar el so futuru como príncipe. A los 13 años, en 1444, foi apurríu a los turcos como rehén xunto col so hermanu Radu (en rumanu Radu cel Frumos) pol so padre, como muestra de sumisión al Sultán y como garantía. Foi criáu pol mesmu Murat II (padre de Mehmed II, que tener como a un hermanu) en ciudaes como Adrianópolis, Egniojsor, Ened y Ninfamén, col propósitu d'evitar una nueva traición per parte del padre de Vlad.

Cuando volvió del exiliu supo qu'en 1447 el so padre, Vlad Dracul, morriera tundíu y al so hermanu Mircea quemáren-y los güeyos con un fierro ingriente antes de soterralo entá con vida. Dambos fechos fueron ordenaos pol conde Juan Hunyadi (en rumanu Ioan de Hunedoara y antiguu aliáu de Vlad II, ) y sofitaos polos boyardos (l'aristocracia local), a los cualos Vlad tuvo dende entós odiu eternu.

Los turcos sofitar hasta convertilo en rei de Valaquia (antes inclusive aportó a Príncipe de Transilvania, pero namái mientres unos meses), en setiembre de 1448, pero los húngaros espulsar unos meses dempués por orde de Juan Hunyadi.

Mientres ocho años Vlad tuvo viaxando polos llugares estremeros de Valaquia buscando sofitu. Sábese que nesti tiempu contautó col so primu Esteban el Grande de Moldavia, quien lo ayudar nel futuru contra los turcos cuando ésti convirtióse en voivoda del so país. Amás aprendió delles táctiques políticu-militares.

Tuvo na corte de Juan Hunyadi, que, impresionáu pola so conocencia de los turcos y el so odiu al sultán turcu Mehmed II, perdonar y tomar como conseyeru. Finalmente convertiríase nel candidatu húngaru al tronu de Valaquia.

Principáu (1456-1462)[editar | editar la fonte]

Vlad Țepeș (pintura n'acuarela, Alemaña, S. XVI).

Cuando Vlad supo que los turcos fueren refugaos polos húngaros llanzar a tomar del poder; ostentáu por Vladislav II, quien yera sofitáu polos húngaros y la población d'orixe alemán amás de ser un protexíu de los turcos. Xunto con un contingente militar transilvanu, que lideró acompañáu por un noble de la Casa de Báthory, ganó al voivoda y fizo que lo executaren na plaza pública de Târgușor (cerca de Târgoviște, l'antigua capital de Valaquia, xusto onde morriera'l so hermanu). Una vegada convertíu en príncipe, en 1456, los reinos cristianos reconocer como tal.

La primer parte del reinu de Vlad tuvo apoderada pola idea d'esaniciar amenaces al so poder, especialmente de grupos de nobles, como los boyardos. Esto consiguióse por eliminación física, pero tamién amenorgando'l rol económicu de la nobleza: les posiciones más importantes nel Concilio de Príncipes, que diben de normal a los más poderosos boyardos, fueron daos a individuos desconocíos, dalgunos d'orixe estranxeru, pero lleales a Vlad.

Pa posiciones menos importantes Vlad tamién ignoró a los boyardos. Una de les bases del poder de la nobleza de Valaquia yeren les sos conexones a les ciudaes autónomes de Transilvania poblaes por xente d'orixe saxón. Vlad actuó contra elles esaniciando los sos privilexos en rellación con Valaquia y entamando ataques contra ellos.

Foi despiadáu y nes ciudaes onde nun lo aceptaben realizábense execuciones por empalamiento d'homes, muyeres y neños, como nos casos de la ciudá transilvana de Kronstadt (Brașov) y Hermannstadt (Sibiu), dambes ciudaes habitaes por colonos alemanes que nun queríen comerciar con él o que nun queríen paga-y tributu. En 1459 fizo que 30 000 colonos alemanes (saxones) y oficiales fueren empalados.[9][10][11]

Con ello empecipiaría la so carrera de brutales masacres, ente les que se-y atribúin l'estermín d'ente 40 000 y 100 000 persones ente 1456 y 1462, fechos detallaos en documentos y grabaos de la dómina, que punxeron de manifiestu'l so gustu pola sangre y el empalamiento, polo que se-y empezó a llamar Țepeș que significa en rumanu: empalador (vease empalamiento).

Vengación contra los nobles boyardos[editar | editar la fonte]

Una de les sos aiciones de empalamiento masivu foi na so vengación contra los boyardos, asesinos del so padre y del so hermanu mayor. Vlad llevó a cabu esta vengación na Pascua de 1459, convidando a los boyardos a una gran cena de Pascua y pidiéndo-yos a éstos que se punxeren les sos meyores gales. Cuando terminaron de cenar, Vlad mandó empalar a los más vieyos, ente que a los mozos obligar a dir dende Târgoviște hasta un castiellu en ruines qu'había nun monte cercanu al ríu Argeș. Los boyardos fueron a cuerpu y munchos perecieron nel camín, pero los que llegaron entá con vida fueron obligaos a construyir el castiellu de Drácula y, asina, les sos precioses ropes de gala quedaron convertíes en harapos, mientres, obligaos a construyir el castiellu, diben morriendo de cansanciu y escosamientu a lo llargo de los meses ante'l prestu del Empalador.

A Vlad gustába-y entamar empalamientos multitudinarios con formes xeométriques. La más común yera una serie d'aniellos concéntricos de empalados alredor de les ciudaes a les que diben atacar. L'altitú de la estaca indicaba'l rangu que la víctima tuviera en vida. Con frecuencia, Vlad dexar podreciéndose mientres meses. Un exércitu turcu que pretendía invadir Valaquia volvióse tras, aterrado, cuando atopó a dellos miles de empalados descomponiéndose a lo cimero de les sos estaques, a dambes veres del Danubiu.

Los montes de empalados contra los sos enemigos[editar | editar la fonte]

Vlad Țepeș almorzando ante unu empalados.

Lluchó y descargó tola so brutalidá tantu contra cristianos como contra musulmanes. Defendiendo lo que-y convenía en cada momentu, lluchaba contra aquel que-y fixera pagar tributos.[ensin referencies]

Tanto musulmanes como cristianos tener por malditu, quedándose él nuna posición media, obligando a musulmanes del so país a lluchar contra los musulmanes turcos y a los católicos a matar ortodoxos.

El día de San Bartolomé de 1459, Vlad fixo empalar a la mayoría de los saxones de Brașov, una ciudá transilvana que se remontara contra él, yá que sofitaren al pretendiente Dan II xunto con deslleales húngaros y rumanos, y de siguío entamó una llacuada nel centru d'esti nuevu monte de empalados entá aullantes, frente a la tarima onde un verdugu estazaba amodo a los cabezaleros de la sulevación y les sos families. La peculiar celebración duró hasta bien entrada la nueche, cuando, p'allumase, Vlad y el so exércitu prendieron fueu a la ciudá ante los güeyos de los sos 30 000 agonizantes ciudadanos. Inclusive a los que nun mandó empalar atropar y fizo que los sos soldaos matar a sangre frío con espaes, piques y cuchiellos. Poco dempués atacó les ciudaes de la rexón Țllabra Bârsei, onde tamién hubo dellos empalamientos.

Al añu siguiente afaró les ciudaes de Amlaș y Făgăraș por rebelión, resultando la gran mayoría de los sos habitantes empalados, quemaos o muertos en combate. Estes ciudaes tardaron delles xeneraciones en recuperar la so población, quedando ermes dalgunes d'elles mientres un sieglu. Vlad, al roblar la paz con Transilvania, esixó qu'esti principáu nun acoyera a nengún enemigu y que-y pagara un tributu de 15 000 florinos.

Conflictos esternos[editar | editar la fonte]

Una vegada qu'hubo resueltu los conflictos internos, Vlad aliar colos húngaros, especialmente col rei d'Hungría Matías Corvino (fíu d'Iancu de Hunedoara). En 1459 dexó de pagar tributos a los turcos, y en 1460 aliar con Corvino y llanzó una serie de campañes contra ellos. Anque les campañes resultaron esitoses de primeres, nun-y apurrieron victories duraderes, debíu tanto al escasu sofitu del mentáu rei húngaru como a los llindaos recursos de Valaquia.

Vlad Draculea nuna pintura del castiellu de los Esterházy (sieglu XVII).

En 1461, Draculea llibró una de los sos más famoses batalles. El Sultán turcu Mehmed II, conquistador de Constantinopla, tendió-y una trampa. Unvió al so alcuentru al collaboracionista griegu Catavolinos, en calidá d'embaxador, pa citalo en Giurgiu, puertu danubiano cerca de Bucuresti, col fin de "solucionar un pequeñu problema fronterizu". Nel llugar de la cita esperaba un destacamentu al mandu del xeneral Hamza Beg. Vlad Țepeș asonsañó cayer na trampa y presentóse con parte de los tributos pendientes ya inclusive dellos presentes pal sultán pero, de la mesma, llevó consigo a un nutríu exércitu de caballería que ganó a los turcos con relativa facilidá. Dempués d'esta batalla, Catavolinos y Hamza Beg fueron conducíos xunto al restu de los prisioneros hasta Târgovişte, onde morrieron empalados, anque otres fontes aseguren que Hamza Beg foi abandonáu con vida na frontera en siéndo-y cortaos los pies y les manes.

Este mesmu añu, Mehmed II, un home al que nun se-y conocía precisamente pola so repunancia ante la efusión de sangre, reculó cuando pretendía invadir Târgovişte y volvió a Constantinopla enfermu de violentes vultures ante la visión del Monte de los Empalados. Esti peculiar "monte" yera un valle onde s'habíen valtáu tolos árboles pa llograr estaques. Estaques abondes pa empalar a más de 23.000 prisioneros turcos, húngaros, rumanos, búlgaros y colonos alemanes y les sos families empalados ellí mesmu, partíos por tol valle, a lo cimero de los palos.[12]

Animáu por estos ésitos, Vlad III crució'l Danubiu y enfusó en territoriu otomanu, onde ganó a les tropes turques. El 11 de xineru de 1462 Draculea unvió una misiva a Matías Corvino, informándo-y del recuentu de les cabeces de 24.000 enemigos, a los qu'había que sumar los muertos nes quemes de les sos cases, que los sos cadabres nun fueron recuperaos. Amás de la carta tamién unvió al rei húngaru dos grandes sacos con oreyes, ñarices y cabeces de les sos víctimes. Foi tal el terror desamarráu ente los turcos por estes incursiones que bona parte de la población musulmana de Constantinopla abandonó la ciudá por mieu a que fuera conquistada por Vlad col sofitu de los numberosos habitantes qu'entá echaben de menos la rellumanza bizantina.

Enfurecido pola meyora de los valacos, Mehmet II atacó esi añu con un exércitu de 150 000 homes (según una carta qu'él mesmu escribió a un gran visir) y una flota que xubió pol Danubiu. Estes tropes incluyíen a 4000 soldaos de caballería comandados por Radu el Formosu, hermanu de Vlad III. Nun hai alcuerdu al respective de la cantidá d'homes de los que dispunxo Draculea, pero diverses fontes embaraxen cifres ente los 22 000 y los 30 900. Lo que sí ye seguro ye que Vlad III nun pudo evitar que los turcos ocuparen la capital, Târgoviște (4 de xunu de 1462), polo que se sirvió d'estratexes como la guerra de guerrilles y la tierra quemada pa enfrentase a los turcos mientres la primavera y el branu de 1462, amás de diversos ataques. El más importante tuvo llugar ente'l 16 y 17 de xunu, cuando Vlad y dalgunos de los sos homes amarutaos con ropes turques introducir nel campamentu turcu ya intentaron asesinar a Mehmed. Amás, pa desmoralizar a los invasores, ordenó sacupar toles ciudaes de Valaquia y sacar d'elles cualquier oxetu de valor. Estos retiráronse en fracasando nel asediu a la fortaleza de Chilia (al sur de Moldavia), coles sos tropes abrasaes pola peste, y dexaron a Radu el Formosu por que siguiera la llucha.

Esta sería la postrera gran batalla de Draculea. Magar les victories, a Vlad oponíase-y la nobleza, que sofitó al so hermanu Radu. Mehmet II, una vegada en Constantinopla llogró, usando una serie d'intrigues qu'incluyeron la falsificación de documentos, que Matías Corvino encarcelara a Vlad III n'agostu de 1462.

L'exércitu turcu, dirixíu pol so mediu hermanu Radu, arrodió la fortaleza de Poenari, onde s'abelugara'l príncipe valaco. Un arqueru llanzó una flecha al traviés de la ventana, avisando de que l'exércitu turcu averábase. McNally y Florescu espliquen que l'arqueru yera un antiguu sirviente de Vlad, que llanzó l'avisu por llealtá, magar convertise al Islam pa escapar de la esclavitú polos Turcos. La so muyer, la princesa Cnaejna, al lleer el mensaxe refundiar a un afluente del ríu Argeş pa evitar ser prindada. Acordies cola lleenda, dixo que "prefería que'l so cuerpu podreciérase y ser comida polos pexes del Argeș primero que ser prindada polos turcos". Güei, l'afluente ye llamáu Râul Doamnei (el ríu de la dama). El mesmu Vlad foi recluyíu na torre real cerca de Buda, tomando posesión del tronu'l so hermanu Radu, quien actuó como un títere de los turcos.

Últimu ascensu al poder de Valaquia[editar | editar la fonte]

Nun se sabe por qué, Draculea foi lliberáu en redol a 1474, pero nun hai dulda de que participó na batalla de Vaslui (na rexón d'Iaşi, Moldavia), xunto al príncipe Esteban Bathory de Transilvania. Xuntos invadieron Valaquia con un exércitu formáu por transilvanos, boyardos valacos y un pequeñu númberu de moldavos unviaos pol primu de Vlad Draculea, el príncipe Esteban el Grande de Moldavia. Tres esta batalla Draculea recuperó'l tronu, pero Esteban Bathory volvió a Transilvania, dexándolo nuna posición bien débil frente a los sos enemigos.

La so última aición foi trés díes depués, cuando Vlad llanzar a atacar a los turcos. Estos prepararen otru gran exércitu pa conquistar Valaquia y poner nel poder a Basarab Laiota. Los turcos taben sofitaos polos nobles boyardos, quien-yos dexaron vía llibre pa enfusar en Valaquia. Y foi Basarab quien se llanzó contra Vlad Dracula nuna emboscada na que morrieron él y la mayoría del so guardia personal de moldavos, de los que namái quedaron diez soldaos.

Vlad morrió mientres una batalla contra la invasión de los Turcos n'avientu de 1476. Les circunstancies de la so muerte nun son del tou clares, yá que esisten a lo menos tres versiones rellacionaes a dichu eventu. Esiste una versión qu'asegura que foi muertu mientres la batalla por infieles Boyardos; otra versión señala que foi muertu poles sos guardaespaldes; finalmente, la versión más espublizada ye la que señala que mientres la batalla, antes de ser prindáu polos Turcos, llogró escapar de los sos enemigos, asitióse'l ropaje d'un soldáu Turcu cayíu y fuxó con direición a los sos homes, quien al velo confundir col enemigu, matándolo al intre los sos propios soldaos, degollándolo y dexando el so cuerpu xaciendo nel campu, l'únicu detalle del que se tien certidume ye que los turcos desollaron la cabeza tarazando la so cara y la so melota del craniu y llevaes como troféu a Constantinopla, onde'l sultán ordenó que s'asitiara nuna estaca pa nun dexar llugar a duldes con rellación a la muerte de Vlad.[13][14]

Desconozse'l llugar del so sepulcru, magar-y lo asitió nel monesteriu de Snagov dende'l sieglu XIX.

Descendencia[editar | editar la fonte]

Nel momentu de la so muerte, Vlad Ţepeş tenía unos cuarenta y siete años. La tradición tresmitiónos l'alcordanza de trés herederos del voivoda :

Mihnea I cel Răo , primer fíu de Vlad III, voivoda de Valaquia ( 1508 - 1510 ).

Mircea, el primer herederu llexítimu, sumió de les cróniques alredor de 1483; camudó'l nome pa evitar les acusaciones y asina la familia Stanciu vivió cerca del poder políticu hasta la revolución de 1989 cuando decidieron volvese contra'l dictador Ceaușescu.

Vlad, el segundu herederu llexítimu de Vlad III, apostó'l tronu Vassal en Radu cel Mare, pero foi espulsáu del tronu pola voluntá de los húngaros. Otres fontes tamién menten la supuesta esistencia d'otros fíos illexítimos ente los que Mihail, Radu, y una fía llamada Zaleska, que sería la verdadera primer muyer n'escapar antes de la invasión de los turcos, el so nuevu nome yera María Balsa quien dempués se casó con un noble napolitanu llamáu Mateo Ferrillo.

Héroe nacional[editar | editar la fonte]

Dende'l sieglu XIX foi consideráu por poetes y pintores rumanos como un gobernante que la so tiranía xustificar pola crueldá de los tiempos y de la llucha contra los turcos y los nobles boyardos. Ion Budai-Deleanu escribió un poema épicu basáu na so figura: Țiganiada (publicáu póstumamente en 1875, casi un sieglu dempués de la so composición). Nel mesmu Vlad apaez como un héroe que combate a los boyardos, los otomanos y los strigoi (vampiros) al mandu de un exércitu d'ánxeles y xitanos. A mediaos del sieglu XIX, el poeta Dimitrie Bolintineanu glorificó los trunfos de Drácula na so obra "Combates de los Rumanos", les aiciones selvaxes de Vlad Țepeș yeren consideraes como necesaries pa prevenir el despotismu de la nobleza local. El gran poeta rumanu, Mihai Eminescu, na so balada "La Tercer Carta" referir a los valerosos príncipes valacos ente los qu'inclúi a Vlad III.

En 1976, el gobiernu de Nicolae Ceaușescu declarar Héroe de la nación al cumplise'l V Centenariu de la so muerte[15] y el Partíu Comunista Rumanu reafitó a Țepeș como un héroe y un home d'Estáu que la so crueldá taba xustificada por fines políticos.[15] Sicasí, según dellos investigadores como'l Dr. Duncan Light, la importancia de Vlad Țepeș pa la Rumanía Comunista foi n'ocasiones esaxerada n'Occidente:

"Vlad yera una figura que namái podía realizar un serviciu llindáu pal Partíu Comunista Rumanu.[...] El curtiu y n'última instancia fracasáu reináu de Vlad foi insuficiente p'alzalo al visu del panteón d'héroes nacionales. Los verdaderos héroes de la Rumanía comunista fueron: Lucian Boia, Mircea el Viejo, Miguel el Valiente, Esteban el Grande, Tudor Vladimirescu, Alexandru Ioan Cuza, Nicolae Bălcescu y tamién un significante númberu de reis dacios. Vlad Ţepeş paez ser consideráu como una figura histórica digna de mención polos sos intentos pa defender la independencia de Valaquia pero que los sos otros llogros fueron llindaos.[...] Vlad Ţepeş nun yera (como s'asegura dacuando) una figura aponderada ya idealizada de primer orde nel panteón nacional, sinón más bien un héroe de "segundu rangu": daquién envaloráu, pero que la so utilidá pal réxime yera llindada".

Hipótesis sobre la so tumba[editar | editar la fonte]

Según la tradición popular rumana (que nun foi rexistrada hasta finales del sieglu XIX), foi soterráu nel monesteriu de Snagov.[16] Les escavaciones llevaes a cabu nel mesmu por Dinu V. Rosetti en 1933 demostraron que nun esistía nenguna tumba nel llugar. Rosetti escribió: "Debaxo de la llábana atribuída a Vlad nun había nenguna tumba. Namái unos cuantos güesos y un quexal de caballu". L'historiador Constantin Rezachevici sostién que'l príncipe de Valaquia foi soterráu probablemente na ilesia del monesteriu de Comana qu'él fixera edificar.[17][18]

Supuesta tumba en Nápoles[editar | editar la fonte]

Vista de la supuesta tumba en Santa María Nova de Nápoles

En 2014 la prensa fixo ecu del supuestu descubrimientu de la so tumba en Nápoles. Según declaró un grupu d'estudiosos italianos, sofitaos por Erika Stella,[19] estudiante del doctoráu de la Universidá de Tallin, la tumba denominada de Matteo Ferrillo na ilesia de Santa María la Nueva de Nápoles podría contener los restos mortales de Vlad III. Esta hipótesis básase solamente na decoración de la seición central de la mesma; n'especial na figura d'un dragón y dellos símbolos d'orixe exipciu como dos esfinxes contrapuestes, consideraes como emblema de la ciudá de Tebas, que aludiría al nomatu Țepeș. Estos estudiosos, arriendes d'ello, suponen que'l príncipe nun morrió en batalla, sinón que foi fechu prisioneru polos turcos y rescatáu depués pola so fía, María Balsa, esposa de Mateo Ferrilo, en que la so balta facer soterrar.[20] Sicasí, nun esisten datos sobre una fía de Vlad Țepeș y esti apellativu nun se rellaciona cola ciudá de Tebas, sinón cola pallabra turca que significa empalador. Per otra parte, el dragón yera l'emblema heráldicu de la familia Ferrillo.[21]

Vlad Țepeș y los unviaos turcos, de Theodor Amen (1831-1891).

Vlad Ţepeş na cultura popular[editar | editar la fonte]

Nel cine[editar | editar la fonte]

Na televisión[editar | editar la fonte]

Nel Anime[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Vlad II Dracul
Príncipe de Valaquia
1448
Socesor:
Vlad II Dracul
Predecesor:
Vlad II Dracul
Príncipe de Valaquia
1456-1462
Socesor:
Rudu III
Predecesor:
Basarab III
Príncipe de Valaquia
1476
Socesor:
Basarab III

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «NBC News». Consultáu'l 14 payares 2019.
  2. URL de la referencia: https://www.britannica.com/biography/Vlad-the-Impaler.
  3. Afirmao en: Genealogics. Autor: Leo van de Pas. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2003.
  4. Fichero digitalizado en Wikimedia Commons: Skazanie%20o%20Drakule%20Voivode%2007.jpg.
  5. 5,0 5,1 Anuarul Institutului de Istorie Cluj-Napoca, non. 35, Institutul de Istorie din Cluj, Editura Academiei, 1996, páxs. 29–34.
  6. (1996) Transylvanian Review 5. Romanian Cultural Foundation, páx. 107.
  7. Nicolae Stoicescu (1976). Vlad Țepeș (en rumanu). Editura Academiei Republicii Socialiste România, páx. 154.
  8. Dracula: Between myth and reality, http://www.stanford.edu/group/rsa/_content/_public/_htm/dracula.shtml 
  9. History of Central Europe
  10. Vlad the Impaler
  11. DRACULA: between myth and reality
  12. The Real Prince Dracula
  13. Märtin, Ralf-Peter (2009) Drácula: Vlad Țepeș, el Empalador, y los sos antepasaos. Barcelona: Tusquets Editor. ISBN 9788483835517.
  14. Cazacu, Matei (2006) Vlad III Drácula. Buenos Aires: L'Atenéu. ISBN 9789500259415.
  15. 15,0 15,1 The Status of Vlad Ţepeş in Communist Romania: A Reassessment
  16. Monesteriu de Snagov y la tumba de Vlad Țepeș
  17. Rezachevici, Constantin (1991). "Vlad Țepeș - Chronology and historical bibliography". In Treptow, Kurt W. Dracula: Essays on the Life and Times of Vlad Țepeș. East European Monographs, Distributed by Columbia University Press. páxs. 253–294. ISBN 0-88033-220-4.
  18. The Tomb of Vlad Țepeș The most probable hypothesis Constantin Rezachevici (PDF). Journal of Dracula Studies. 4.
  19. «investigadora-afirma-atopar--la tumba-de-dracula-en-italia» Una investigadora afirma atopar la tumba de Drácula n'Italia.
  20. Paolo Barbuto en Il Mattino. «Dracula è sepolto a Napoli. Sappiamo dov'è la sua tomba»
  21. Rossella Lorenzi Dracula's Tomb Found in Italy? Er...Not Really Seeker . June 17, 2014.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Los «Drácula». Vlad Țepeș, el Empalador, y los sos antepasaos. Ralf-Peter Märtin. Tusquets Editores, Barcelona 1993. ISBN 84-7223-666-8
  • Tres los pasos de Drácula. Fernando Martínez Laínez. Puntu de Llectura, Madrid 2002. ISBN 84-663-0884-9
  • La verdadera hestoria de Drácula. Julio Farrac. Ediciones 22
  • Un suañu de Drácula. Leonard Wolf. Paneuropea d'Ediciones y Publicaciones, Barcelona 1975. ISBN 84-85114-14-0
  • Dracula, el fíu del Dragón - Théresa Shelanu . Perfil Editor 2008 La Paz Bolivia

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]