Villatoro (Ávila)

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Villatoro.png

Villatoro ye un Conceyu d'España perteneciente a a la provincia d'Ávila, na comunidá autónoma de Castiella y Llión. En 2017 cuntaba con una población de 178 habitantes.

Símbolos[editar | editar la fonte]

Escudu de Villatoro

L'escudu heráldicu y la bandera que representen al conceyu fueron aprobaos oficialmente'l 26 de xunu de 2001 L'escudu se blasona de la siguiente manera:

«Escudo partido y mantelado en bajo. 1ᵘ de sinople, dos verracos de plata, puestos en palo. 2ᵘ de gules, castillo de oro, mazonado de sable y aclarado d'azur. El mantel d'azur libro abierto de plata con la fecha 1503. Al timbre corona real cerrada.»

La descripción testual de la bandera ye la siguiente:

«Bandera rectangular de proporciones 2:3, formada por dos franjas verticales iguales encajadas, blanca al asta con dos verracos rojos y roja con un libro blanco abierto con la fecha 1503.»

Xeografía[editar | editar la fonte]

Allugamientu

La localidá de Villatoro atopase na falda norte de La Serrota a una altitú de 1183 msnm.[2][3] Los vientos del norte faen que los termómetros baxen con gran celeridad nel macizu de La Serrota, algamase frecuentemente temperatures estremes nel iviernu. Nel monte de la Bardera caltiense un monte de carbayu melojo de bona calidá. Nel Llibru de la Montería d'Alfonso XI señálase la presencia d'osos na zona, lo que fai suponer qu'entós daquella los rebollares ocuparíen espacios más amplios que na actualidá.

De Villatoro Camilo José Cela nel so llibru de viaxes Xudíos, moros y cristianos. Notes d'un vagabundaje per Ávila, Segovia y les sos tierres (1956) escribió:

palpar emocionante los lomos de los torillos ibéricos ......que son duros y humildes como soldados y que saben más historia de España que nadie..........Villatoro con lo poco que le queda de su castillo....tiene un aire noble, vetusto y vergonzante , de hidalgo venido a menos....., que sigue manteniendo la frente en alto y orgullosa

Noroeste: Villanueva del Campillo Norte: Vadillo de la Sierra Nordeste: Poveda
Oeste: Villanueva del Campillo Rosa de los vientos.svg Este: Pradosegar y Muñotello
Suroeste: Casas del Puerto y Villafranca de la Sierra Sur: Cepeda la Mora Sureste: Mengamuñoz

Nel términu municipal naz el ríu Adaja, siendo un pequeñu regueru al so pasu pel sur de la villa.

Patrimoniu arquiteutónicu[editar | editar la fonte]

Ilesia parroquial de San Miguel[editar | editar la fonte]

El templu empecipiáu nes primeres décades del sieglu XVI, nun se remató hasta finales del sieglu, anque nel añu 1531 yá se celebró na capiya mayor la boda ente D. Martín Guzmán de Barrientos y Dª María de Cepeda asistiendo al eventu la que dempués sería Santa Teresa de Jesús. A Juan Campero, maestru en cantería, debemos #trazar de la obra, el coru y les portaes sur y oeste. El foi unu de #el xefes del grupu de maestros que trabayaron n'Ávila, y él foi'l qu'empecipio la construcción de les capiya poligonales. Trabayó a les órdenes del Cardenal Cisneros, y sabemos que s'asitió n'Ávila en 1515. Collaborador de Vascu del Artu, creó la so propia escuela. Francisco Martín y Domingo Martín fueron los sos siguidores, al igual que Cristóbal Ximénez que, de la mesma arrexuntáronse so la direición de Pedro de Tolosa.

El pesu de la obra de la ilesia parroquial de San Miguel tuvo en Diego Martín de Valdadas que tamién intervieno na de Vadillo de la Sierra. Los siete imáxenes del retablu mayor, #deber al tallista Domingo Mariño, quien les terminó nel añu 1764, siendo tasáu y reconocíu el so trabayu por Lorenzo Galván, y doraes, según el retablu, por Manuel Jiménez, vecín de Villafranca de la Sierra y el mesmu que dorara los retablos colaterales de la parroquia de Muñotello en collaboración con Francisco Pardo en 1767.[4]

Castillo de Villatoro[editar | editar la fonte]

El Castiellu de Villatoro del que queda un torrexón, reconvertíu güei nel centru de turismu rural Torre del Mayoralgu.

Demografía[editar | editar la fonte]

El conceyu, que tien una superficie de 56,02 km², cuenta según el padrón municipal pa 2017 del INE con 178 habitantes y una densidá de 3,18 hab./km².[5]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Xunta de Castiella y Lleón (ed.): «ACUERDO de 26 de xunu de 2001,del Ayuntamiento de Villatoro (Ávila), relativo a la aprobación del Escudo Heráldico y Bandera Municipal de este Ayuntamiento.». Boletín Oficial de Castiella y Lleón nᵘ144 (25 de xunetu de 2001).
  2. Agencia Estatal de Meteorología (ed.): «Datos de altitud para Villatoro (Ávila) en la página de previsión meteorológica de AEMET provenientes del Nomenclátor geográfico de municipios y entidades de población del Instituto Geográfico Nacional».
  3. Agencia Estatal de Meteorología (ed.): «Interpretación: Predicción por municipios». Archiváu dende l'orixinal, el 18 de marzu de 2014.
  4. Barranco Moreno, D. (1997). Una aproximación histórica a dos comunidades de villa y tierra abulenses (la episcopal Bonilla y la señorial Villatoro). Ávila: Edición del Autor. ISBN 84-605-7978-6.Barranco Moreno, D. (1997). Una aproximación histórica a dos comunidades de villa y tierra abulenses (la episcopal Bonilla y la señorial Villatoro). Ávila: Edición del Autor. ISBN 84-605-7978-6.
  5. Instituto Nacional de Estadística (ed.): «Población, superficie y densidad por municipios - Ávila». Archiváu dende l'orixinal, el 2 d'ochobre de 2013.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]