Vicente Enrique y Tarancón

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Vicente Enrique y TarancónPicto infobox character.png
Vicente Enrique y Tarancón.jpg
obispu diocesianu


Diócesis: diócesis de Solsona Traducir
arzobispo católico Traducir


Diócesis: Archidiócesis de Toledo
arzobispo católico Traducir


arzobispo católico Traducir

- Ángel Suquía Traducir
Diócesis: Archidiócesis de Madrid Traducir
arzobispo católico Traducir


Diócesis: Archidiócesis d'Uviéu
Obispo de Solsona Traducir

1945 - 1964
obispu católicu

24 marzu 1946 -
arzobispu d'Uviéu

1964 - 1969
arzobispo de Toledo Traducir

1969 - 1971
Enrique Plá y Deniel Traducir
External Ornaments of a Cardinal Archbishop.svg
Cardenal

1969 - 1994
Arzobispo de Madrid-Alcalá Traducir

1971 - 1983
Vida
Nome completu Vicente Enrique y Tarancón
Nacimientu Burriana Traducir14  de mayu de 1907
Nacionalidá Bandera d'España España
Fallecimientu

Valencia28  de payares de 1994

(87 años)
Estudios
Llingües castellanu
Oficiu
Oficiu sacerdote católicu
Miembru de Real Academia Española
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Vicente Enrique y Tarancón (14  de mayu de 1907Burriana Traducir - 28  de payares de 1994Valencia) foi un cardenal español.

Vida[editar | editar la fonte]

Fíu d'una familia de campesinos de Burriana (Castellón), estudió nel seminariu de Tortosa, onde foi ordenáu sacerdote'l 1 de payares de 1929; doctoróse en Teoloxía pola Universidá Pontificia de Valencia. Primero foi coadutor y organista de la parroquia de Vinaroz; en 1931, nos entamos de la Segunda República, l'obispu de Tortosa destinólu temporalmente a la Casa del Consiliariu en Madrid pa participar na campaña itinerante de promoción d'Aición Católica; estalló entós la Guerra Civil, y Tarancón escribió La nueva forma del apostolado seglar (Vigo, 1937).

Nel tiempu de la Guerra Civil la ilesia católica española creyó mayoritariamente en na "Cruzada" relixosa del franquismu contra la amenaza del anticlericalismu republicanu; más sero, ensin embargo, el propiu Tarancón llegaría a padecer un anticlericalismu diferente, el de dereches; de momento tornó a Vinaroz en 1938 como párrocu y arcipreste, y d'ellí pasó al arciprestalgu de Villarreal en xunetu de 1943. Foi nomáu obispu de la pequeña diócesis de Solsona a los trenta y ocho años, en 1945: el más mozu de la España d'aquel tiempu. La publicación en 1950 de la pastoral social El pan nuestru de cada día contra l'estraperlu fízolu cayer en desgracia ante los políticos y ante el catolicismu integrista; ensin embargo, na so diócesis dexó d'especulase col preciu del trigu y hubo menos fame. Tal vez por esto la so carrera eclesiástica permaneció estancada a lo llargo de 18 años nesa mesma diócesis.

Pese a ello, foi nomáu a mediaos de los años 50 secretariu de la Conferencia Episcopal Española; foi relator del Sínodu d'Obispos en Roma; participó nel Conceyu Vaticanu Segundu (1962-1965), nel que foi nomáu papa Pablu VI en 1963, que curiaría de la so carrera dende entós.

Ente abril de 1964 y xineru de 1969 foi arzobispu d'Uviéu. Darréu convirtióse n'arzobispu de Toledo (1969-1971) por un breve periodu, y depués pasó al frente de l'archidiócesis de Madrid (1971-1983); Pablu VI entregó-y yá'l capelu cardenaliciu n'abril de 1969, lo que nun dexó de sorprender nos círculos integristes y políticos de la dictadura. La so influencia fízose notar sobre too cuando entamó a presidir la Conferencia Episcopal Española, cargu qu'ostentó ente 1971 y 1981, nel periodu que foi dende la Dictatura hacia la Democracia, popularmente conocíu como Transición. Nel funeral de la mano derecha del dictador, Luis Carrero Blanco (1973), foi insultáu polos ultres al glayíu de "Tarancón, al paredón", varios ministros negaron-y el saludu y tuvo que salir pela puerta trasera de la Ilesia de San Francisco'l Grande pa evitar agresiones. En 1974, con ocasión del Casu Añoveros, l'obispu de Bilbao al que'l réxime detuvo pa mandalo al exiliu por mor d'una pastoral, Tarancón fizo llorar al Xefe de Estáu cuando-y comunicó que lu excomulgaríen si executaba la citada orden d'expulsión. Como afirmó en Confesiones, les sos memories, asoleyaes de forma póstuma en 1996, intentó deslligar a la Ilesia de la dictadura porque creía que la mesma pagara un preciu moral por sofitar al réxime que los ciudadanos nun llegaron a perdonar nunca. La so homilía nel actu relixosu celebráu na Ilesia de Los Xerónimos depués de la proclamación de don Xuan Carlos I como rey (payares de 1975), simbolizó l'apertura de la Ilesia española a la democracia, facilitando'l periodu conocíu como transición. En 1983, por razones d'edá, dimitió del so cargu como arzobispu de Madrid, retirándose a la so tierra natal, onde morrió en 1994, siendo enterráu en la Colexata de San Isidro, en Madrid.


Predecesor:
Valentín Comellas Santamaría
Arcbishoppallium.png
Obispu de Solsona

1945 – abril de 1964
Socesor:
José Bascuñana López
Predecesor:
Francisco Javier Lauzurica y Torralba
Arcbishoppallium.png
Arzobispu d'Uviéu

abril de 1964 – xineru de 1969
Socesor:
Gabino Díaz Merchán
Predecesor:
Enrique Plá y Deniel
Arcbishoppallium.png
Arzobispu de Toledo

xineru de 1969 – avientu de 1971
Socesor:
Marcelo González Martín
Predecesor:
Casimiro Morcillo González
Arcbishoppallium.png
Arzobispu de Madrid

avientu de 1971 – abril de 1983
Socesor:
Ángel Suquía Goicoechea