Vaduz

Coordenaes: 47°08′23″N 9°31′19″E / 47.1397°N 9.5219°E / 47.1397; 9.5219
De Wikipedia
Vaduz
flag of Vaduz (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Liechtenstein Liechtenstein
Tipu d'entidá capital
Mayor of Vaduz county (en) Traducir Ewald Ospelt
Nome llocal Vaduz (de)
Códigu postal 9490
Xeografía
Coordenaes 47°08′23″N 9°31′19″E / 47.1397°N 9.5219°E / 47.1397; 9.5219
Vaduz alcuéntrase en Liechtenstein
Vaduz
Vaduz
Vaduz (Liechtenstein)
Superficie 17.3 km²
Altitú 455 m
Llenda con
Demografía
Población 5668 hab. (30 xunu 2019)
Porcentaxe 14.95% de Liechtenstein
Densidá 327,63 hab/km²
Más información
Fundación 1150 (Gregorianu)
Estaya horaria UTC+01:00
Llocalidaes hermaniaes Berna, La Paz y Viena
vaduz.li
Cambiar los datos en Wikidata

Vaduz (faˈdʊts) ye un conceyu y una llocalidá del principáu de Liechtenstein, del que ye la capital. Ye la sede del arzobispáu de Liechtenstein y un importante centru financieru internacional. Vaduz ye la sede de l'alministración del principáu, del parllamentu (Landtag) y dende 1939 residencia del príncipe Xuan Adán II.

La ciudá tien una población de 5668 hab. (30 xunu 2019)[1], na so mayoría católicos, y tá asitiada a veres del Rin, con una estensión de 17,3 km² y a 455 m sobre'l nivel del mar.

Historia[editar | editar la fonte]

Delles cais de Vaduz.

De xuru la rexón foi poblada dende la dómina prehistórica según les muertes atopaes apocayá. Na dómina romana yera un puntu d'encruz escontra la rexón xermánica. La ciudá foi fundada probablemente nel sieglu XIII pol conde de Werdenberg, que construyó un castiellu defensivu na rexón, que foi aparente p'atraer xente y da-y vida a la ciudá. La primer vegada que se noma'l castiellu ye nel añu 1322, y en 1499 esti castiellu apaez como escaláu polos suizos.

Mientres el Renacimientu la ciudá vivió una dómina de gran impulsu arquiteutónicu y cultural.

Vaduz mentar por primer vegada nel añu 1150. A partir de mediaos del sieglu XV, el conde de Vaduz moró nel castiellu de la ciudá.

Xeografía[editar | editar la fonte]

La ciudá alcuéntrase asitiada a veres del ríu Rin. El conceyu cunta con una área principal y cinco exclaves. Na parte principal llinda al norte col conceyu de Schaan, al este con Triesenberg, al sur con Triesen, y al oeste con Buchs y Sevelen (Cantón de St. Gallen, Suiza). Gracies a los sos enclaves llinda tamién colos conceyos d'Eschen, Gamprin, Planken y Balzers.

Llocalidaes[editar | editar la fonte]

Monumentos[editar | editar la fonte]

Residencia del príncipe en Vaduz, Liechtenstein.
  • El castiellu del príncipe: El castiellu foi construyíu na dómina medieval, pero col pasu del tiempu amestáronse-y dos ales; una d'estilu renacentista y la otra d'estilu neoclásicu. Anguaño'l castiellu ta siendo restauráu. Nun ta dexáu l'accesu al públicu.
  • El Muséu Nacional de Liechtenstein amuesa una esposición permanente sobre la cultura y la historia natural de Liechtenstein, según esposiciones especiales. Tamién hai'l sellu de correos y un Muséu d'esquí.

Cultura[editar | editar la fonte]

Gran parte de la economía llocal depende anguaño del sector bancariu. Vaduz ye considerada como una de les capitales de los paraísos fiscales más prósperos del mundu.

La ciudá ye rica n'almacenes de moda, dalgunos de los cualos representen el periodu de la Belle époque (cuando Vaduz tenía les meyores rellaciones con Viena) cuando la ciudá convertir nun centru cultural a nivel européu. Vaduz foi la sede de dellos alcuentros de filósofos, poetes y músicos. La llocalidá cunta con una gran ufierta museística pa la so talla, ente ellos el Kunstmuseum Liechtenstein.

Turismu[editar | editar la fonte]

El clima continental contribúi a que Vaduz sía unu de los destinos preferíos de los turistes estranxeros. La presencia d'una estación termal y d'estaciones d'esquí dexen que la ciudá pueda ser visitada mientres tol añu. Anque la ciudá nun tenga accesu per ferrocarril, tien escelentes correspondencies por autobús que la conecten con una estación de tren en Suiza.

Deporte[editar | editar la fonte]

Equipu Deporte Competición Estadiu Creación
Fussball Club Vaduz Fútbol Super Lliga Suiza Rheinpark Stadion 1932

Otros deportes practicaos son el baloncestu, el tenis, el balonmano, la natación y deportes d'iviernu. Amás, cuenta con un pabellón deportivu onde se practiquen múltiples deportes.

Personalidaes[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Artículu de traducción automática a partir de "Vaduz" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.