Tony Iommi

De Wikipedia
Tony Iommi
Vida
Nacimientu Birmingham19 de febreru de 1948[1] (76 años)
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Familia
Fíos/es
Estudios
Llingües falaes inglés[3]
Oficiu guitarristacompositor
Premios
Miembru de Black Sabbath
Xéneru artísticu heavy metal
Instrumentu musical guitarra
Discográfica Sanctuary Records
IMDb nm0409546
iommi.com
Cambiar los datos en Wikidata

Frank Anthony Melby Iommi,[4] conocíu como Tony Iommi (19 de febreru de 1948 Aston, Birmingham, Reinu Xuníu) ye'l guitarrista principal del grupu de heavy metal Black Sabbath y tamién la banda conocida como Heaven and Hell (Black Sabbath col vocalista Ronnie James Dio a partir de la xunta de 2007, hasta la muerte d'esti postreru en 2010). Ye consideráu unu de los guitarristes más importantes ya influyentes na historia del rock, y el padre de munchos de los riffs utilizaos nel hard rock y el heavy metal.[ensin referencies]

Tres un accidente con una prensa nuna fábrica na que trabayaba, que-y costó la punta de los sos deos corazón y anular de la mano derecha, afixo unes prótesis de goma nos sos deos y baxó la afinación del so preséu, con cuenta de les cuerdes quedaren menos tirantes y, poro, menos dures al tocar y asina nun-y doliera. Como resultancia, la so afinación en C#[5]dio la tonalidá carauterística del heavy metal, razón pola cual atribúyese-y ser el creador d'esi xéneru musical,[6] por eso conózse-y como'l Padre del Heavy Metal.

Tony apaez nel puestu númberu unu de los meyores guitarristes de heavy metal de la historia, na revista Guitar World[7] y númberu 25 na revista Rolling Stone.[8] Tamién apaez nel puestu númberu 10 de los meyores guitarristes de tolos tiempos según la revista Time Rock. La so carrera foi carauterizada pol usu de la so guitarra Gibson SG con cruces en cuenta de puntos guía encuallaes nel mástil dende los sos entamos como músicu.

Carrera[editar | editar la fonte]

Iommi empezó cola guitarra inspiráu nos grupos que-y gustaben d'adolescente, Hank Marvin & The Shadows. En 1967, Iommi tocara con dellos grupos de blues, y formó un grupu llamáu Earth con trés conocíos de los sos díes escolares: el baxista Terry "Geezer" Butler, el batería Bill Ward, y el cantante John "Ozzy" Osbourne.

La carrera de Tony como guitarrista tuvo a puntu de terminar prematuramente cuando sufrió un accidente nuna fábrica de metal con una plancha y perdió parte de dos de los sos deos. Esto ablayar porque pensó que nunca más podría tocar la guitarra. Foi entós cuando un amigu faló-y del guitarrista Django Reinhardt, que perdió la movilidá de los sos deos nun quema nel campamentu xitanu onde vivía, pero qu'aun así siguió tocando. Esto inspiró a Iommi pa siguir cola guitarra, viéndose n'el so situación fabricó él mesmu, al saber de metalurxa, una estensión metálica moldiada a los sos deos y siguió, yá dempués unes pequeñes prótesis de goma pa sustituyir les puntes de los sos deos amputaos.

Con otra banda tocando n'Inglaterra col nome Earth, Iommi y la so banda fueron obligaos a camudar el so nome, tomando asina'l nome Black Sabbath[9] del títulu americanu de la clásica película d'horror italiano “I Tre Volti Della Paura.”

Col cambéu de nome, camudó la direición musical. La banda esploraría los asuntos llíricos escuros, con música más fuerte. Sabbath creó les bases pal heavy metal con descargues clásiques increíblemente influyentes y ensin precedentes, como'l so debú de 1970 tituláu Black Sabbath, Paranoid en 1970 y Master of Reality en 1971, Black Sabbath Vol. 4 en 1972, y en 1973 Sabbath Bloody Sabbath, llegando al visu del mundu les bandes de heavy rock. La guitarra de Iommi dio les bases del metal con temes como "Black Sabbath", "N.I.B.", "Paranoid", "Iron Man", "War Pigs", "Into the Void" y "Children of the Grave," convirtiéndose asina n'unu de los guitarristes y creadores de riffs más reconocíos na historia del rock.

Pero a finales de los años setenta, el constante consumu de drogues empezó a quebrar la banda, llevando asina a la salida de Osbourne en 1979. Dempués de caltener vivu'l nome Black Sabbath, con dellos inspiraos llanzamientos ensin Osbourne, incluyendo los álbumes con Ronnie James Dio como vocalista Heaven & Hell de 1980 y Mob Rules de 1981 que restablecieron l'ésitu comercial de la banda, Iommi camudó l'enfoque d'esta a Europa y grabó dellos álbumes con Tony Martin, incluyendo Headless Cross, y entamó xires a Rusia y Europa Oriental.

En 1992 xunto a dellos artistes destacaos de la historia del rock participó nel Conciertu tributo a Freddie Mercury, fináu vocalista de Queen.

La formación orixinal de Sabbath axuntar pa xires bien esitoses a finales de los 90, collechando nuevos fans, demasiao mozos pa conocer la banda na so puxanza nos 70s. Un Premiu Grammy fizo que siguiera la xira de xunta cuando'l cantar “Iron Man” ganó na categoría de Meyor Actuación de Metal, en 1999.

Ronnie James Dio y Tony Iommi mientres un conciertu d'Heaven and Hell, En Santiago de Chile, 2009.

El discu Seventh Star de 1986 foi escurríu como una primer incursión en solitariu por Iommi, anque por motivos comerciales foi llanzáu finalmente como "Black Sabbath featuring Tony Iommi", por cuenta de la presión de la compañía qu'editaba al grupu: Vertigo (Warner Bros. n'EE.XX.), de manera que'l primer álbum como solista del guitarrista puramente dichu apaeció nel añu 2000, a cencielles tituláu Iommi, un trabayu de 10 cantares con grandes figures convidaes, que foi bien recibíu pola prensa y el públicu. Coles mesmes Iommi condució a mediaos de los 2000 el so programa de radio "Black Sunday", na emisora "Planet Rock" del Reinu Xuníu; y escribió un llibru autobiográficu: "Iron Man".[10]

El día 21 de xunu de 2009 taba previstu qu'actuara nel festival "Metalway" en Zaragoza, xunto a Heaven and Hell, pero por cuenta de una mancadura nel llombu de Iommi, el conciertu foi suspendíu.[11][12]

En 2011 xunto a otros llexendarios artistes como Ian Gillan y Jon Lord, formaría una banda que'l so fin yera recaldar dineru pa obres benéfiques n'Armenia, la banda llamóse WhoCares, y llanzó un CD single.

En xineru de 2012, según el Facebook oficial de Black Sabbath, Iommi foi diagnosticáu d'un linfoma que taba nes sos primeres etapes.[13] Sicasí en 2013 empieza un tour con Black Sabbath, xunto a Geezer Butler y Ozzy Osbourne, más Tommy Clufetos, reemplazando al batería orixinal Bill Ward, pa promocionar l'álbum tituláu 13. De la mesma Iommi escribió la tema "Lonely Planet" para Gor Sujyan, representante d'Armenia nel Festival del Cantar d'Eurovisión 2013, ente que el 19 de payares del mesmu añu, el guitarrista recibió un doctoráu honorariu d'Artes de la Universidá de Coventry, pola so contribución a la música popular.

Discografía[editar | editar la fonte]

Solo[editar | editar la fonte]

Con Black Sabbath[editar | editar la fonte]

Con Heaven and Hell[editar | editar la fonte]

Como convidáu[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]