Teoría musical

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

La teoría musical ye un campu d'estudiu que tien por oxetu la investigación de los diversos elementos de la música, ente ellos el desenvolvimientu y la metodoloxía p'analizar, escuchar, entender y componer música. El Diccionariu Oxford de la Música[1] describe tres aspectos interrelacionaos:

  • El primeru referir a los denominaos “rudimentos” musicales, que na enseñanza amenorgar a los elementos de notación como armadures, indicadores de compás, valores rítmicos y demás. Nesti sentíu, la teoría considérase parte preliminar indispensable pal estudiu de l'harmonía, el contrapuntu y la forma musical.
  • El segundu al estudiu de los escritos musicales de l'antigüedá hasta los nuesos díes (estética, notación, acústica, diseñu de preseos musicales, práutiques interpretatives, etc.).
  • El tercer aspeutu referir al campu de los estudios musicolóxicos qu'escuerren una definición de los procesos y principios xenerales de la música, una área d'investigación que puede estremase del analís al tomar como puntu de partida non la obra o la interpretación individual, sinón los materiales fundamental que lo conformen.

Una persona especializada en teoría musical ye un teóricu musical.

Historia[editar | editar la fonte]

Ye posible rastrexar l'enfoque teóricu de la música hasta la más remota Antigüedá. Nes civilizaciones cultes cúntase fundamentalmente ente los factores qu'ayudaron a que la música convertir d'un vezu tradicional (usus) nun arte conscientemente estructurado (ars) . Por ello, la teoría tien una participación especifica na músicasobremanera na occidental. Sicasí, al traviés de los años y sobremanera mientres el sieglu XIX, el conceutu más xeneral de teoría musical (la so contrarío: la práutica musical) esperimentó un tresformamientu que s'alloñar de la concepción Griega orixinal de la "teoría" en cuanto «contemplación, exame, especulación» (del griegu θεωρία, contemplación).[2]

Anguaño n'occidente, la teoría musical, al pie de toos la conocencia en tomu a ella, arrexuntar nel conceutu global de musicoloxía. Ente que esta materia puede incluyir cualquier declaración, creencia o concepción de lo que ye la música, la teoría musical ta llindada a los discutinios tocantes a los eventos sincrónicos o diacrónicos, d'una o delles composiciones y de los elementos que lu integren.

Conteníu[editar | editar la fonte]

El conteníu curricular de la teoría musical puede incluyir elementos como la afinación, los intervalos, les escales y acordes, el timbre, la testura, articulación y la dinámica, la forma, los sistemes de notación, etc. Nun segundu nivel d'apreciación, la teoría puede esplicar por aciu l'analís y la perceición, les técniques emplegaes na composición musical. Al traviés de les distintes asignatures, como harmonía, contrapuntu, etc., l'estudiu de la música toma tolos conceutos rellacionaos cola comprensión d'esti arte, per mediu de fórmules, regles y patrones desenvueltos polos teóricos musicales.

Xeneralmente, los trabayos de teoría musical son tantu descriptivos como prescriptivos, pos con dambos inténtase definir la práutica ya influyir na práutica posterior. Asina, la teoría musical quédase tras de la práutica d'importante manera, pero tamién apunta a la futura esploración y execución. D'esa manera, la teoría vien de una práutica musical anterior, enfocada nun contestu educativu de formación especializada.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Kennedy (1994). The Oxford Dictionary of Music. OUP Oxford. ISBN 0198691629.
  2. (München, 1977) Atles de Música. Ed. Deutscher Taschenbuch Verlag GmbH & Co. KG. ISBN 84-206-6999-7.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Teoría musical