Teniente coronel

De Wikipedia

Xeneralmente'l grau de teniente coronel ye l'inmediatu superior al rangu de mayor (comandante en dellos países) ya inferior al de coronel. Esti grau esiste nel exércitu y na fuercia aérea. El so equivalente na armada ye capitán de fragata. Les funciones del teniente coronel suelen ser mandar batallones. En dellos países tán al mandu de cuarteles y comisaríes (na policía'l so equivalente ye comisariu principal). Na Guardia Civil española, un tte. coronel ta al mandu d'una provincia (comandancia) y sol mandu del coronel o xeneral de brigada, que manda la comunidá autónoma (zona). L'ascensu de comandante a teniente coronel realizar por selección (méritos).

Nel ámbitu de los países que formen parte de la OTAN, al grau de teniente coronel correspuénde-y el códigu OF-4 según la norma STANAG 2116 que estandariza los graos del personal militar.[1]


Bandera d'Alemaña Alemaña[editar | editar la fonte]

El rangu alemán Oberstleutnant ye equivalente a teniente coronel.

Rangu inferior
Rangu oficial
Rangu cimeru
Mayor/Major
Teniente coronel
Coronel/Oberst

Bandera d'Arxentina Arxentina[editar | editar la fonte]

N'Arxentina, ésti ye'l grau que sigue al de mayor y preciede al de coronel nel exércitu. Esti rangu equival al de capitán de fragata pa l'armada, y al de vicecomodoro pa la fuercia aérea. La so insinia conformar con dos soles doraos de fondu negru. Tanto'l teniente coronel como'l mayor son oficiales xefes. Na Xendarmería Nacional Arxentina ye equivalente al grau de Comandante Principal (Que sigue al de Comandante (Mayor) y preciede al de Comandante Mayor (Coronel).

Bandera de Brasil Brasil[editar | editar la fonte]

En Brasil, Tenente Coronel ye'l grau que sigue al de Mayor y preciede al de Coronel nel Exércitu Brasilanu y na Fuercia Aérea Brasilana. Esti rangu equival al de Capitão de Fragata pa la Marina de Brasil.

Bandera de Chile Chile[editar | editar la fonte]

En Chile, el grau de teniente coronel pertenez a la categoría d'oficiales xefes; ésti identifícase (na tenida formal) con un galón con una trenza dorada y dos estrelles platiaes sobre ella. Esti galón asítiase sobre'l costazu dende'l pescuezu en direición al brazu. Na tenida de combate, el comandante lleva un parche verde con una llinia y dos estrelles negres pegáu nel pescuezu de la camisa.

Al teniente coronel tamién se-y conoz como comandante, y ye el términu col que se-y debe tratar. Un comandante suel comandar dende un batallón hasta un reximientu pequeñu.

Pa llegar al grau de teniente coronel tienen de tenese siquier 22 años na institución. En casu de cursar exitosamente la especialidá primaria en dalguna de les academies militares, puede siguise xubiendo a coronel. De nun ser asina, la xubilación ye obligatoria tres el grau de teniente coronel.

Na Fuercia Aérea de Chile (FACH), esti grau equival al de comandante de grupu y utiliza trés galones azules o celestes na bocamanga de la guerrera o camisa. Los trés galones son de 16 mm; enriba d'ellos va una estrella azul.

Na Armada de Chile, equival al de capitán de fragata, qu'ostenta trés galones doraos na bocamanga, toos ellos de 14 mm; enriba de los trés galones va una estrella dorada.

Nel casu de Carabineros de Chile osténtase'l mesmu galón namái reemplazando la trenza dorada por platiada. N'uniforme de combate usa exactamente'l mesmu distintivu que los sos pares del exércitu.

Na Xendarmería de Chile el grau de teniente coronel no referente a la so simboloxía utiliza anguaño galones con forma de presilla trenzada con dos estrelles platiaes brillosos al igual que l'Exércitu y Carabineros, pero'l diseñu tien los colores verde boldo y blancu. Utilizáronse dellos distintivos de graos distintos a lo llargo de la historia de Xendarmería, dende la creación de la institución usáronse presillas trenzadas doraes con dos estrelles idéntiques a les del Exércitu, pero depués mientres los años ochenta nel réxime militar d'Augusto Pinochet implementóse l'empléu de galones tipu pala verde boldo y enriba de los galones usábase una barra platiada opaca con forma de castiellu siguida de dos estrelles del mesmu color y material nos costazos.

Rangu[2]
Exércitu
de Chile

Armada
de Chile

Fuercia Aérea
de Chile

Carabineros
de Chile

Xendarmería
de Chile
Oficiales Xefes

Teniente Coronel


Capitán de Fragata


Comandante de Grupu


Teniente Coronel


Teniente Coronel

Bandera de Colombia Colombia[editar | editar la fonte]

Segundu Grau de los oficiales cimeres de la Fuercies Militares (Exércitu, Armada y Fuercia Aérea y la Policía Nacional). Nel Exércitu,simbolizar con una barra vertical con una estrella a cada llau; el so equivalente nos de la carrera naval de l'Armada ye'l de Capitán de Corbeta. Na Policía simbolizar con dos barras verticales y dos rames de lloréu xuníes en forma semicircular.

Grau darréu cimeru al de Mayor. Estatutaria mente, el grau dura cinco años, primero que l'Oficial pueda ser promovíu al grau de Coronel.

Bandera d'España España[editar | editar la fonte]

N'España, nos exércitos de Tierra, Aire y Infantería de Marina, el grau de teniente coronel ta incluyíu na categoría d'Oficial y el so distintivu son dos estrelles d'ocho puntes. Ye l'inmediatu superior al comandante ya inferior al coronel.
Na Armada, el grau equivalente al teniente coronel ye'l de Capitán de Fragata.

Estaos Xuníos d'América[editar | editar la fonte]

Nos Estaos Xuníos, ésti ye'l grau que sigue al de Mayor (Major) y preciede al de Coronel nel Exércitu, la Fuercia Aérea y l'Infantería de Marina, al igual que nes Guardias Nacionales de los Estaos que componen esa nación. Esti rangu equival al de Comandante pa l'armada.

El Salvador[editar | editar la fonte]

Igual que nos Estaos Xuníos, ésti ye'l grau que sigue al de Mayor y preciede al de Coronel nel Exércitu, la Fuercia Aérea y l'Infantería de Marina. Esti rangu equival al de Comandante pa l'armada.

Bandera de Méxicu México[editar | editar la fonte]

En Méxicu, el teniente coronel pertenez a la categoría de Xefes; tien esta denominación nel Exércitu y na Fuercia Aérea, ente que na Armada ye equivalente al Capitán de Fragata. Nel Exércitu y Fuercia Aérea la so insinia son dos estrelles de cinco puntes doraes.

Bandera de Perú Perú[editar | editar la fonte]

En Perú, ye'l Quintu grau de la xerarquía del Oficial nel Exércitu. Usualmente nel Exércitu llámase-y Comandante.

Bandera de Venezuela Venezuela[editar | editar la fonte]

En Venezuela, el distintivu son dos estrelles doraes con una caña d'olivar, y atópase nel grupu d'Oficiales Cimeres, percima y superior al Mayor ya inferior al Coronel. Esti rangu atopar nel Exércitu, Aviación, Armada, Guardia Nacional y Milicia Nacional, y l'equivalente na Armada ye'l Capitán de Fragata.

Nome/equivalentes n'otros países[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «NATO standardization agreement» (13 de marzu de 1996). Consultáu'l 23 d'avientu de 2017.
  2. [1]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]