Televisión n'esperantu

De Wikipedia

Por cuenta de la dispersión de los sos falantes, esiste bien pocos esperimentos de televisión n'esperantu, una llingua planiada utilizada pa la comunicación internacional.

Internacia Televido[editar | editar la fonte]

Internacia Televido (ITV, en castellanu Televisión Internacional) yera una canal de televisión al traviés d'internet emitíu n'esperantu. El proyeutu empecipiar nel 2003 al traviés del portal Ĝangalo.

Según los planes orixinales, la Internacia Televido funcionaría gracies al trabayu de 10 profesionales pagos. Ente les principales prioridaes atopábase la creación d'un estudiu propiu, pa la filmación de los programes. Nos oxetivos de la canal atopaben un informativu diariu y munchos otros programes, qu'apaeceríen como conteníu de cuartu d'hora, alternaos diariamente mientres 6 vegaes, tolos díes, los 7 díes de la selmana. La idea foi ufiertar a los esperantistes de tol mundu una verdadera canal de televisión, con programación distinta tolos díes.

En febreru y marzu de 2004 Flavio Remonto, redactor en xefe de Ĝangalo, viaxó por Europa pa promocionar el proyeutu ente los esperantistes europeos. El 31 de xunetu de 2005, ITV empieza con un periodu de pruebes. A partir del 5 de payares del mesmu añu ITV empezó les sos emisiones regulares.

N'abril de 2006 – por cuenta de la falta de financiamientu – la ITV atayó les sos emisiones amosando solamente una páxina solicitando donaciones. Darréu, volvió emitir cola so programación habitual mientres unos meses más.

Otres televisiones n'esperantu[editar | editar la fonte]

Otres esperiencies similares son Bildo-Televido, Kataluna InformServo Televida o Farbskatol', anque esta postrera pueda recordar más a youtube yá que nun hai programación fixa, sinón que cada usuariu escueye'l video y el momentu.

La televisión de Białystok en Polonia dispón d'una canal n'esperantu, creáu con motivu del Congresu Mundial d'Esperantu que se celebró nesa ciudá l'añu 2009.

Otros usos[editar | editar la fonte]

La serie de ciencia ficción "Red Dwarf" utiliza cartelos billingües inglés-esperantu, pa dar un aire futurista a los sos decoraos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]