Susana de Borbón

De Wikipedia
Susana de Borbón
Vida
Nacimientu 10 de mayu de 1491
Muerte Châtellerault28 d'abril de 1521 (29 años)
Sepultura Jardin du Prieuré de Souvigny (es) Traducir
Familia
Padre Pedru II de Borbón
Madre Ana de Francia
Casada con Carlos III de Borbón (1505 (Gregorianu) – )[1]
Pueblu Casa de Borbón
Oficiu política
Cambiar los datos en Wikidata
Semeya de la duquesa Ana de Francia cola so fía Susana, ala derecha del trípticu de Moulins, obra del Maestru de Moulins, 1489-1499.

Susana de Borbón, (10 de mayu de 1491 – 28 d'abril de 1521Châtellerault), noble francesa, fía de Pedru II de Borbón y d'Ana de Francia.

Primeros años[editar | editar la fonte]

Ella yera fía y única sobreviviente de Pedru II de Borbón y Ana de Francia, fía mayor del rei Lluis XI. Ella convirtióse en duquesa reinante en 1503 tres la muerte del so padre. La so madre, Ana convertir en rexente mientres la so minoría d'edá y axustó dellos matrimonios distintos p'asegurase de que tuviera un maríu que protexera'l so cargu.

Susana tenía un hermanu llamáu Carlos, que nació en 1476 y morrió en 1498. Con esti incidente, el so padre quedó ensin herederos (nun tenía otros fíos varones). Si morriera ensin herederu varón, el títulu de duque de Borbón pasaría a un pariente alloñáu. Pedru nunca quixo qu'esto asocediera, polo que, en 1498, la pareya unvió una carta al rei Lluis XII de Francia solicitando que Susana de siete años d'edá, pudiera asoceder al so padre dempués de la muerte d'ésti. Él respondió afirmativamente.

Matrimoniu[editar | editar la fonte]

Una de les propuestes de matrimoniu traducir en compromisu'l 21 de marzu de 1501 con Carlos IV de Alençon, que riquiera una dispensa papal. Por razones que se desconocen, el compromisu foi anuláu, y Ana viose obligada a buscar otru home pa Susana.

El 10 de mayu de 1505, nel Château du Parc-les-Moulins, Susana casóse col so primu Carlos de Borbón, xefe de la familia Montpensier, una caña menor de los Borbones. El so home foi co-gobernante al traviés del matrimoniu y alla convertir en condesa de Montpensier, condesa de Clermont-en-Auvernia y delfina d'Auvernia.

Fíos[editar | editar la fonte]

Ella dio a Carlos un herederu nacíu'l 17 de xunetu de 1517 y bautizáu Franciscu n'ochobre de 1517, n'honor a un bon amigu del so padre, el rei Franciscu I de Francia. El neñu recibió'l títulu de conde de Clermont. Sicasí, morrió dempués de vivir mientres unos pocos meses. Depués la duquesa dio a lluz ximielgos nacíos muertos.

Muerte[editar | editar la fonte]

Susana morrió nel Castiellu de Châtellerault. La so salú yera fráxil a lo llargo de los sos últimos años. La so madre, que siempres tarreciera pola salú de la so fía, sobrevivir un añu. El so home caltuvo la so posición como'l duque de Borbón dempués de la so muerte. La so muerte ensin herederos fizo que les sos tierres convirtiérense finalmente nuna parte del reinu de Francia. Foi soterrada nel Prioratu de Souvigny.

Socesión del ducáu de Borbón[editar | editar la fonte]

Al morrer ensin descendencia, la cuestión socesoria del ducáu de Borbón y de los otros títulos viose comprometida. Dos persones reivindicar a la so muerte:

La querella solucionóse a favor de Lluisa de Saboya y el condestable de Borbón, furiosu, traicionó a Franciscu I y alióse al so mayor enemigu, l'emperador Carlos V.

Xuan I
duque de Borbón


Carlos I
duque de Borbón

Lluis I
conde de Montpensier


Margarita
X Felipe II de Saboya

Pedru II
duque de Borbón

Gilberto
conde de Montpensier
Lluisa de Saboya

Franciscu I
Susana
X Carlos III


Predecesor:
Pedru II de Borbón
Condesa de Clermont
Condesa de Colar
Condesa de Forez
Duquesa de Borbón
Duquesa de Auvernia
Princesa de Dombes
Señora de Beaujeu

1503-1521
Socesor:
Carlos de Borbón-Montpensier
Predecesor:
Pedru II de Borbón
Baronesa de Roannais
1503-1515
Socesor:
Artus Gouffier de Boisy

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Identificador de persona en The Peerage: p11369.htm#i113683. Data de consulta: 7 agostu 2020.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]