Xuan I de Borbón

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Xuan I de BorbónPicto infobox character.png
Jean Ier, duc de Bourbon.jpg
Vida
Nacimientu 1381
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Fallecimientu

Londres1434 [[(Gregorianu)]]

(52/53 años)
Sepultura Jardin du Prieuré de Souvigny Traducir
Familia
Padre Lluis II de Borbón
Madre Anne of Auvergne
Casáu/ada con Maria de Berry Traducir
Fíos/es
Pueblu Casa de Borbón
Oficiu
Oficiu militar
Serviciu militar
Lluchó en Guerra de los Cien Años
Cambiar los datos en Wikidata

Xuan I de Borbón (?, 1381 - Londres, 5 de febreru de 1434), yera fíu de Lluis II de Borbón y d'Ana de Auvernia. Foi conde de Clermont en vida del so padre y dempués duque de Borbón y conde de Forez a la so muerte. Más palantre, el so matrimoniu con María de Berry convirtió-y tamién en duque de Auvernia y conde de Montpensier.

Biografía[editar | editar la fonte]

Por causa del so matrimoniu con María, duquesa de Auvernia, fía de Xuan I de Berry, nel añu 1400 el so padre alzó-y a conde de Clermont, pero la muerte d'ésti en 1410, dio-y los títulos de duque de Borbón y conde de Forez. Seis años dempués, la muerte del so suegru convirtió-y en duque de Auvernia y conde de Montpensier.

Nomáu capitán xeneral de Languedoc en 1404, atacó a los ingleses en Lemosín y tomó delles de les sos fortaleces. Foi partidariu en primer llugar de Xuan I de Borgoña, del que se disoció dempués del asesinatu de Luis d'Orleans en 1407, y llevar a averase a los Armagnacs, convirtiéndose nun feroz oponente del duque de Borgoña.

Na guerra civil ente Armagnacs y Borgoñonos, que taba nel so apoxéu en Borgoña en 1411, perdió Clermont-en-Beauvaisis mientres dalgún tiempu. La paz roblada en 1412, esanició les bandes de carreteros de la Isla de Francia. En 1414, volver# a entamar la guerra atayada pola invasión inglesa. Juan lluchó n'Azincourt en 1415 y ellí foi fechu prisioneru. Él tuvo presu en Londres hasta la so muerte.

Descendencia[editar | editar la fonte]

Casar nel Palaciu de la Ciudá de París el 24 de xunu de 1400 con María de Berry, duquesa de Auvernia y condesa de Montpensier, fía de Juan de Francia, duque de Berry y de Juana de Armagnac; cola que tuvo a:

Tuvo una fía natural legitimada, Juana de Borbón (1399-1487), que se casó en 1435, un añu dempués de la muerte del so padre, con Lluis I Combauld de Borbón, un descendiente de Mahaut de Borbón.

Ente los sos otros fíos ilexítimos destaquen: Margarita de Borbón, casada en 1433 con Rodrigue de Villandrando (1386-1457), conde de Ribadeo y Valladolid, señor d'Ussel y Juan de Borbón (1413-1485), conde de Velay, obispu de -y Puy, abá de Cluny y de Saint-André de Villenueve, y prior de Saint-Rambert.

Muerte[editar | editar la fonte]

Siguiendo los pasos de tola so familia, lluchó nes batalles de la Guerra de los Cien Años, foi prindáu mientres la Batalla de Azincourt y morrió prisioneru en Londres, el 5 de febreru de 1434.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Lluis II de Borbón
Conde de Clermont
1400-1424
Socesor:
Carlos I de Borbón
Predecesor:
Lluis II de Borbón
Duque de Borbón
Barón de Roannais
Príncipe de Dombes
Señor de Beaujeu

1410-1434
Socesor:
Carlos I de Borbón
Predecesor:
Ana de Auvernia
Conde de Forez
1410-1434
Socesor:
Carlos I de Borbón
Predecesor:
Ana de Auvernia
Señor de Mercœur
1410-1434
Socesor:
Lluis I de Montpensier



Xuan I de Borbón