Sofía Chotek

De Wikipedia
Sofía Chotek
Vida
Nacimientu Stuttgart[1]1 de marzu de 1868[2]
Nacionalidá Cisleitania
Muerte Sarayevu[3]28 de xunu de 1914[2] (46 años)
Sepultura Palacio de Artstetten (es) Traducir
Causa de la muerte mancada por arma de fueu
Familia
Padre Bohuslaw Chotek von Chotkow
Madre Wilhelmina Gräfin Kinsky von Wchinitz und Tettau
Casada con Franz Ferdinand (1900 – valor desconocíu)[4]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Chotek family (en) Traducir
Oficiu dama de compañíafotógrafa
Cambiar los datos en Wikidata

Sofía María Josefina Albina Chotek (1 de marzu de 1868Stuttgart – 28 de xunu de 1914Sarayevu), más conocida como Sofía, Duquesa de Hohenberg, condesa de Chotkova y Wognin, foi la esposa del archiduque d'Austria Francisco Fernando, herederu del Imperiu austrohúngaru.

Biografía[editar | editar la fonte]

Sofía Chotek cola so familia.

Nació en Stuttgart, nel senu d'una familia de la nobleza bohemia, cuarta fía del aristócrata Boguslao Chotek, conde de Chotkova y Wognin y de la so esposa, la condesa Guillermina Kinsky de Wchinitz y Tettau. De mozu foi dama de compañía de l'archiduque Isabel, esposa del archiduque Federico d'Austria.

En 1888 conoció al que sería'l so maríu nun baille en Praga y empezaríen una rellación amorosa secreta. Francisco Fernando aprovecharía les visites a los sos familiares pa ver a Sofía, y éstos pensaron que se namorara de María Cristina, hermana mayor del archiduque Federico. Cuando l'archiduquesa Isabel enterar de la rellación despidió a Sofía, creando un escándalu na sociedá de la dómina.

L'emperador Francisco José díxo-y a Francisco Fernando que nun yera posible'l matrimoniu con Sofía, yá que al ser el so socesor tenía de casase con un miembru de la familia Habsburgu o de dalguna casa real europea, y Sofía nun axuntaba estos requisitos. Sicasí, Francisco Fernando aportunó en que nun contraer matrimoniu con otra muyer.

Nun foi hasta 1899 cuando l'emperador Francisco José aportó a esti matrimoniu morganáticu, que se celebró l'añu siguiente cola condición de que los sos fíos nun tuvieren derechu al tronu austrohúngaru. En 1905 foi-y concedíu'l títulu de duquesa de Hohenberg, que-y dexaba ser tratada como Alteza, pero de menor rangu que'l d'archiduquesa d'Austria.

Tuvo trés fíos:

Muerte[editar | editar la fonte]

Ponte onde asocedió l'asesinatu de Sarayevu.

En 1914, el xeneral Oskar Potiorek, gobernador de la provincia austrohúngara de Bosnia-Herzegovina, convidó a la pareya a guardar unes maniobres militares en Sarayevu, viaxe que Francisco Fernando consideró peligrosu pol nacionalismu bosniu latente. Sofía, que nun solía acompañar al so maríu en viaxes oficiales, facer esta vegada al ser como un regalu d'aniversariu.

Foi'l 28 de xunu de 1914 cuando la pareya llegó a Sarayevu y, al empezar la so visita pela ciudá en coche descubiertu, refundiáron-yos una granada qu'esplotó xunto al coche allegante. Ante la magnitú de los fechos y al haber mancaos dirixiéronse rápido escontra l'hospital más próximu, pero al doblar una esquina fueron asesinaos a tiros por Gavrilo Princip, actu que pasó a la historia como'l atentáu de Sarayevu y que foi la causa direuta qu'anició la Primer Guerra Mundial.

Sofía y el so maríu finaron a la de sufrir l'atentáu y los sos cuerpos fuelguen na cripta del Palaciu de Artstetten, onde hai un muséu dedicáu a la so memoria.

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 11 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 9506914. Apaez como: Sophie Maria Josephine Albina Chotek. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. Identificador de persona en The Peerage: p11163.htm#i111622. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  5. 5,0 5,1 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]