Senáu de Méxicu

De Wikipedia
Senáu de la República
(LXIII Llexislatura)

Escudo del Senáu de la República
Datos Xenerales
País Méxicu
Tipu Cámara Alta
Llende Seis años
Lideralgu
Presidente Ernesto Cordero[1], PAN
Estructura
Miembros 128 senador
LXIII Legislatura Cámara de Senadores.svg
Grupos representaos

  48   PRI   32   PAN   18   PT

  8   SP   7   PRD   5   PVEM

[2]
Salariu 171 443.7 pesos[3]
Sedes
Senáu de Méxicu 01.jpg
Senáu de la República
[editar datos en Wikidata]

El Senáu de la República (oficialmente Cámara de Senadores del Honorable Congresu de la Unión) ye la Cámara Alta del Poder Llexislativu de Méxicu.

Suprimíu en 1857, reponse nuevamente hasta 1874. La composición y los poderes que se riquir nel Senáu de la República tán establecíos pol Segundu Capítulu de la Constitución Política de los Estaos Xuníos Mexicanos. Cada estáu y la Ciudá de Méxicu -independientemente de la so población o territoriu- ye representáu por dos senadores; Adicionalmente, 32 senadores son escoyíos pola primer minoría, y otros 32 pol principiu de representación proporcional, dando un total de 128 senadores.

Dende'l 13 d'abril de 2011 la sede del Senáu allugar na interseición de dos de les aveníes más importantes de la Ciudá de Méxicu, Avenida Paséu de la Reforma númberu 135, xustamente onde crucia cola Avenida de los Insurxentes, dientro de la Delegación Cuauhtémoc allugada na Ciudá de Méxicu. L'anterior sede del Senáu atopar nel Centru Históricu de la mesma ciudá, nun edificiu conocíu como la Antigua Casona de Xicotencatl.

Ente les funciones esclusives del Senáu que nun-y son daes a la Cámara de Diputaos, atópense les d'aprobar los trataos internacionales suscritos pol Poder Executivu Federal, dexar la salida de tropes nacionales fora de les llendes del país, autorizar al Presidente de la República pa disponer de les Guardias Nacionales de cada estáu, designar a los ministros de la Suprema Corte de Xusticia de la Nación, nomar al Procurador Xeneral de la República y ratificar a embaxadores y cónsules.

Eleición de Senadores[editar | editar la fonte]

Requisitos pa la elegibilidad[editar | editar la fonte]

Según la Constitución, los senadores son los representantes de la nación. Pa ser senador, por cualesquier de los dos principios d'eleición, ye necesariu cumplir colos siguientes requisitos:[4]

  • Ser ciudadanu mexicanu, por nacencia, n'exerciciu de los sos derechos.
  • Tener venticinco años cumplíos el día de la eleición.
  • Ser orixinariu del estáu en que se faiga la eleición, o vecín d'él con residencia efectiva de más de seis meses anteriores a la fecha de la eleición, o nel casu de los candidatos por representación proporcional de dalgún de los estaos que conforme la circunscripción, colos mesmos detalles.
  • Nun tar de serviciu activu nel exércitu o tener mandu de policía o xendarmería rural cuandoquier noventa díes antes de la eleición.
  • Nun ser Secretariu o subsecretariu d'estáu nun siendo que se dixebre definitivamente del cargu cuandoquier noventa díes antes de la eleición.
  • Nun ser Ministru de la Suprema Corte de Xusticia nun siendo que se dixebre definitivamente del cargo trés años antes de la eleición.
  • Nun ser ministru de dalgún cultu relixosu.

Procesu d'eleición[editar | editar la fonte]

Los senadores son escoyíos pa un periodu de seis años, correspondiente a dos llexislatures, y nun pueden ser reelixíos pal periodu inmediatu, anque sí de manera alternada.

Son escoyíos por aciu sufraxu popular direutu y secretu en cada estáu de la república. Cada partíu políticu rexistra una llista con dos fórmules de candidatos, compuesta por dos propietarios y los sos correspondientes suplentes: al númberu 1 de la fórmula denominar Primer Fórmula, y al 2, Segunda Fórmula. La fórmula de candidatos que llogra'l mayor númberu de votos ye escoyida completa, convirtiéndose nos dos primeros senadores de la entidá; la tercera senaduría ye dada al candidatu de primera Fórmula del partíu políticu que llogró'l segundu llugar de votos o primer minoría.

Son escoyíos amás 32 senadores más por representación proporcional. Pa esta eleición cada partíu políticu rexistra una llista de 32 candidatos, y estos son asignaos por representación proporcional acordies con el númberu de votos llograos per cada partíu políticu na eleición nacional.

Senadores per Entidá Federativa 2012-2018

Órganos de gobiernu[editar | editar la fonte]

Pal so gobiernu interior cuenta con dos instancies principales, que son:

  • Mesa Direutiva: Conformada por un Presidente, trés Vicepresidentes y cuatro Secretarios, electos pa cada periodu de sesiones ordinariu de la Cámara, el so Presidente ser de la mesma de la Cámara de Senadores y ye el máximu responsable y representante de la Cámara.
  • Xunta de Coordinación Política: Considerada'l verdaderu órganu de gobiernu de la Cámara, ta conformada por un presidente y seis miembros, que siempres inclúin a los Coordinadores de les distintes fracciones parllamentaries de los partíos políticos con representación nel Senáu.[5]

LXII Llexislatura[editar | editar la fonte]

La integración de los órganos de gobiernu na LXII Llexislatura quedó de la siguiente manera:

Mesa direutiva[editar | editar la fonte]

Segundu añu[editar | editar la fonte]

Mientres el segundu añu de la LXII Llexislatura la integración de la mesa direutiva foi la siguiente:[6]

Tercer añu[editar | editar la fonte]

Nel tercer añu de la LXII Llexislatura entendíu dende'l 1 de setiembre de 2014, resultáu de la sesión del 31 d'agostu de 2014 la conformanza de la mesa direutiva queda conformada de la siguiente manera:[7]

Xunta de coordinación Política[editar | editar la fonte]

Conformada de la siguiente manera:[8]

Comisiones[editar | editar la fonte]

Pal despachu de los asuntos llexislativos los Senadores integrar en Comisiones que se dediquen a un asuntu en particular. Les comisiones más importantes son les de: Gobernación, Puntos Constitucionales, Defensa Nacional, Facienda y Creitu Públicu, Xusticia, ente otres. Cada Senador pertenez a a lo menos a tres comisiones distintos, y cada comisión escueye un Presidente y de dos a 5 Secretarios (según la Comisión) que coordinen los sos trabayos.

Llexislatures[editar | editar la fonte]

Antigua sede del Senáu de la República.

Un Senador exerz el so cargu pol periodu de seis años pal que foi escoyíu (del 1 de setiembre del añu de la so eleición al 31 d'agostu seis años dempués), estremáu en dos llexislatures de trés años caúna.

Dende'l 1 de setiembre de 2015 atópase instalada la LXIII Llexislatura, que va rematar el so periodu'l 31 d'agostu de 2018. Los Senadores fueron escoyíos pal so cargu nes Eleiciones de 2012 pa un periodu de seis años, y tán nos sos puestos dende'l 1 de setiembre d'esi añu , polo tanto van exercer el so cargu dende la LXII Llexislatura hasta la LXIII Llexislatura.

Periodos de sesiones[editar | editar la fonte]

Los dos cámares del Congresu Xeneral estremen el so exerciciu en dos periodos ordinarios de sesiones, el primeru del 1 de setiembre al 15 d'avientu y el segundu del 1 de febreru al 30 d'abril, en casu de ser riquíu pueden convocase periodos estraordinarios de sesiones pa espachar asuntos urxentes o pertinentes.

El tiempu entendíu ente los periodos ordinarios de sesiones conozse como Recesos. Esisten dos recesos que cuerren del 16 d'avientu al 31 de xineru y del 1 de mayu al 31 d'agostu. Mientres los recesos, la Comisión Permanente del Congresu de la Unión instálase y funge como depositaria del Poder Llexislativu; ta compuesta por 37 miembros, de los cualos 19 son Diputaos y 18 Senadores, nomaos poles sos respeutives Cámares la viéspora de la clausura de los periodos ordinarios de sesiones.

Les sesiones de la Comisión Permanente llevar a cabu nel Senáu mientres el primer receso y na Cámara de Diputaos nel segundu receso.

Funciones[editar | editar la fonte]

Ente les funciones más importantes del Senáu atópase ratificar o refugar les propuestes del presidente con al respeutive de:[9]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Mesa Direutiva». Consultáu'l 23 d'agostu de 2017.
  2. «Senáu de la República». Consultáu'l 2 de xunetu de 2018.
  3. Robles de la Rosa, Leticia (19 de mayu de 2015). ¿Cuántu gana un senador? Depende... topeten cifres oficiales. http://www.excelsior.com.mx/nacional/2015/05/19/1024886#imaxe-3. Consultáu'l 23 d'agostu de 2017. 
  4. «Constitución Política de los Estaos Xuníos Mexicanos». Consultáu'l 22 d'avientu de 2011. «Artículu 56». Archiváu dende l'orixinal, el 8 de xunetu de 2011. Consultáu'l 22 d'avientu de 2011. «Artículu 58». Consultáu'l 22 d'avientu de 2011.
  5. «Senáu de la República Xunta de Coordinación Política». Consultáu'l 3 de setiembre de 2011.
  6. «Senáu de la República - Mesa Direutiva». Consultáu'l 1 de setiembre de 2012.
  7. «presidencia-del senáu.html Asume Miguel Barbosa Huerta la presidencia del Senáu - Comunicación Social Senáu de la República». Consultáu'l 31 d'agostu de 2014.
  8. «Xunta de Coordinación Política - Servicios Parllamentarios Senáu de la República». Consultáu'l 20 de mayu de 2017.
  9. «Senáu de la República - Control Constitucional». Consultáu'l 20 de febreru de 2010.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]