Santalum lanceolatum

De Wikipedia
Santalum lanceolatum
Clasificación científica
Reinu: Plantae
División: Magnoliophyta
Clas: Magnoliopsida
Orde: Santalales
Familia: Santalaceae
Xéneru: Santalum
Especie: S. lanceolatum
R.Br.
Consultes
Royal Botanic Gardens, Kew Royal Botanic Gardens, Kew
[editar datos en Wikidata]

Santalum lanceolatum ye un árbol d'Australia de la familia Santalaceae. Conózse-y comúnmente como Quandong del desiertu, Sándalu del norte, y en delles árees como Burdardu.

Flores
Frutos

Descripción[editar | editar la fonte]

L'altor d'esta planta ye variable, algamando un tamañu de 1 a 7 metros. Les flores son verdes, blanques y cremes; apaeciendo ente xineru y ochobre.

Distribución y hábitat[editar | editar la fonte]

El rangu nativu de la planta estender dende'l noroeste de Victoria, escontra'l norte al traviés de Nueva Gales del Sur escontra'l norte de Queensland, escontra l'oeste al traviés del Territoriu del Norte y el noroeste d'Australia Occidental. Ye una planta que s'atopa primordialmente nes árees semiáridas y grebes del interior sicasí la so distribución algama la mariña nel Centru de Queensland y el norte d'Australia Occidental.

Ecoloxía[editar | editar la fonte]

La familia Santalacea cai dientro del clado del arfueyu, y S. lanceolatum exhibe la forma de vida del arfueyu, esistiendo como una hemi-parásita la cuál llogra daqué de la so agua y requerimientos de nutrientes naturales de los raigaños d'otres plantes.

Propiedaes[editar | editar la fonte]

La planta ye usada pola xente del noroeste pa propósitos melecinales.[1] La especie tien la so distribución en tol centru d'Australia, y faise esvalixáu o inusual nes rexones más escontra'l sur.[2] Foi per primer vegada descrita por Robert Brown en 1810.[3]

Grandes poblaciones de Santalum lanceolatum atópense rexistraes en Gregory Gorge, la cuál ta alcontrada nel Ríu Fortescue. Como nos taxones rellacionaos, nel xéneru Santalum, los productos d'esti árbol fueron utilizaos en variedaes de formes. Al procesar la nuez, l'aceite de la grana puede ser utilizáu como tónicu pal pelo. Les cualidaes antibacteriales de los sos raigaños dexen la so preparación nuna pasta que ye usada en crema como tópica. Les fueyes son usaes pa repeler inseutos, al quemar.[1]

Taxonomía[editar | editar la fonte]

Santalum lanceolatum describióse por Robert Brown y espublizóse en Prodr. Fl. Nov. Holl. 356 1810.[4]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Burndud (1990). Wanggalili; Yinjibarndi and Ngarluma Plants. Juluwarlu Aboriginal Corporation.
  2. «{{{nombre}}}» (inglés). FloraBase. Departamentu de Mediu Ambiente y Conservación, Gobiernu d'Australia Occidental.
  3. «Santalum lanceolatum R.Br.». Australian Plant Name Index (APNI), IBIS database. Centre for Plant Biodiversity Research, Australian Government.
  4. «Santalum lanceolatum». The Plant List. Consultáu'l 29 de xineru de 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]