República de los Montes del Cáucasu Septentrional

Coordenaes: 42°49′N 47°07′E / 42.82°N 47.12°E / 42.82; 47.12
De Wikipedia
República de los Montes del Cáucasu Septentrional
(de 1917 a 1920)
[[Rusia del Sur (1919-1920) (es) [[Rusia del Sur (1919-1920) (es) Traducir|→]]
estáu desapaecíu
Alministración
Capital Buinaksk (es) Traducir
Vladicáucaso
Batumi
gobiernu nel exiliu
Levashi (en) Traducir
Forma de gobiernu República parllamentaria
Llingües oficiales rusu
Xeografía
Coordenaes 42°49′N 47°07′E / 42.82°N 47.12°E / 42.82; 47.12
Cambiar los datos en Wikidata

La República de los Montes d'El Cáucasu Septentrional (tamién conocida como República Montañesa o República de los Montañeses) (1917-1920) foi un Estáu efímeru del Cáucasu Norte. Incluyía la mayor parte de los antiguos oblasts de Térek y Daguestán del desapaecíu Imperiu rusu, que se correspuenden anguaño coles repúbliques y rexones de Chechenia, Ingusetia, Osetia del Norte - Alania, Kabardino-Balkaria, Daguestán y el Krai de Stávropol, toes parte de la Federación Rusa.

La superficie del Estáu foi d'aproximao 70 000 km², con una población d'alredor d'un millón de persones. La capital establecióse orixinalmente en Vladikavkaz pero treslladóse más tarde a Nazrán y finalmente a Temir-Jan-Shurá.

Historia[editar | editar la fonte]

Dirixentes de la República. El primer ministru Tapá Chermóyev apaez nel centru de la primer fila.

La Unión de Pueblos del Cáucasu Norte» crear en marzu de 1917, escoyéndose un comité executivu. El so presidente yera unu de los caudiellos del movimientu pa la lliberación nacional de los pueblos del Cáucasu Norte, Tapá Chermóyev. El territoriu adoptó la Constitución de Shamil (Nizam) de 1847 la 5 d'agostu de 1917 y declaróse una república la 11 de mayu de 1918, estableciéndose un Gobiernu independiente.

Ente los fundadores del nuevu Estáu cuntábense Said Shamil (nietu del Imán Shamil qu'en 1924 convertir en fundador y dirixente del Comité pa la Independencia del Cáucasu» n'Alemaña), el primer ministru Tapá Chermóyev, el xeque Ali-Khaji Akusha y Haidar Bamat.

La República foi reconocida oficialmente pol Imperiu otomanu, Alemaña, la República Democrática d'Azerbaixán, la República Democrática de Xeorxa y la República Popular de Kubán.

Posiciones del Exércitu de Voluntarios del xeneral Antón Denikin y d'otres fuercies rexonales tres el Armisticiu de Mudros.

Mientres la Guerra Civil Rusa el Montañeses sostuvieron duros combates contra les tropes invasores de los exércitos blancos del xeneral Denikin. La llucha concluyó en xineru de 1920 cuando esti foi definitivamente ganáu pol 11º exércitu soviéticu. Les tropes soviétiques victorioses fueron de primeres recibíes con banderes coloraes nes aldegues del Cáucasu, pero les sos promeses de crear una república autónoma na zona nun se cumplieron.

En xunu de 1920, la república foi ocupada pol Exércitu Coloráu rusu y el Gobiernu hubo d'abandonar el Cáucasu. En xineru de 1921, proclamóse la creación d'una nueva república soviética autónoma: la República Soviética del Monte.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • J. "Obiedinionny Kavkaz" ("Vereinigtes Kaukasien"), Non: 1–3 (30–32), München, 1954 (en rusu)
  • Levan Z. Urushadze, About the history of the question of unity of the Caucasian Peoples. J. "Amirani", XIII, Montreal‐Tbilisi, 2005, páxs. 72–87 (en xeorxanu, resume n'inglés).
  • Baddeley, J. F., 1908, The Russian Conquest of the Caucasus, Longmans, Green, and Co., London
  • Henrey, Mrs Robert, 1954, Madeleine Grown Up, J. M. Dent & Sons, London
  • Caucasian Republic Mission to the Peace Conference Appeal for Help, Friday 4 April 1919, The Morning Post, London.
  • Esquela de Tapa Tchermoeff en The Times, por Elti Temihan
  • Storozhenko (Ed.), 1995, Ingushetia and Chechen Republic Map, Northern Caucasian Aerogeodesic Company of Roskartografia, Russia.
  • González Martín, R., Martín de la Guardia, R., Chechenia, l'infiernu caucásicu, Edicions La Xara, 2011.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]