Pieter van Musschenbroek

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Artículu principal: Botella de Leyden
Semeya de Van Musschenbroek.

Pieter van Musschenbroek, físicu holandés (Leiden, 14 de marzu de 169219 de setiembre de 1761)

Dio clases de física en Duisburg, Utrecht y en Leyden a partir de 1740. Realizó dellos esperimentos sobre la electricidá. Unu d'ellos aportó a famosu: propúnxose investigar si'l agua zarrada nun recipiente podía caltener cargues eléctriques. Mientres esta esperiencia unos de los sos asistentes, coyó la botella y recibió una fuerte descarga eléctrica. D'esta manera foi afayada la botella de Leyden y la base de los actuales condensadores.

Nel 1746 afaya'l primer condensador, y llamar n'honor a la Universidá y Ciudá d'onde yera natural "Botella de Leyden". Anque simultáneamente el mesmu aparatu fuera descubiertu pol inventor alemán Ewald Georg von Kleist, el nome de la "Botella de Leyden" quedó na hestoria como unu de los grandes descubrimientos de la ciencia.

El primer condensador consistía nuna botella de vidriu parcialmente enllena con agua y tapada con un corchu travesada nel so centru por un cable con unu de los sos estremos somorguiáu na agua. Cuando se conectaba'l cable a una fonte d'enerxía estática la botella cargábase, y podía descargase conectando la so borne central a un puntu de potencial cero (tierra).

La "Botella de Leyden" evolucionó rápido escontra un recipiente de vidriu con delgaes llámines metáliques dientro y fora. Una baniella metálica travesaba la tapa aislante faciendo contactu cola llámina interna. Ente les plaques interna y esterna aplicábase una diferencia de potencial que faía que la "Botella de Leyden" cargárase. Una vegada cargada podía descargar averando'l conductor central a la placa esterna, produciendo la perforación dieléctrica del aire por aciu una chispa.

La "Botella de Leyden" llueu atopó interesantes aplicaciones práctiques p'almacenar enerxía estática, una de les más tradicionales foi la máquina de Wimshurst. Naquella dómina fueron tan importantes les aplicaciones de la "Botella de Leyden" que pueden vese distintos modelos y diseños en munchos museos del mundu de la especialidá, pero toos caltienen el mesmu principiu de funcionamientu.[1]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]


Pieter van Musschenbroek