Paráfrasis

De Wikipedia

La paráfrasis (deriváu del llatín paraphrasis de griegu παράφρασις,—(παρά-) pa xunto a; (φρασις) phrasis dicción, espresión— significa "forma adicional d'espresión"). (coloquialmente parafrasio) ye la esplicación con pallabres propies, del conteníu d'un testu pa esclariar y facilitar l'asimilación de la información contenida nesi testu.

La paráfrasis consiste en dicir, con pallabres más sencielles y con menos tecnicismos, les idees mesmes llograes d'un testu predetermináu. Asina, facilítase la so comprensión, yá que s'espresa la información orixinal estrayida d'una forma distinta, sol mesmu códigu de comunicación. La paráfrasis ye tamién una forma rápido y senciello d'adquirir conocencies yá que parafrasiar un testu facilita'l recordar lo lleío.[ensin referencies]

Paráfrasis puede entendese tamién como una «torna» que da al testu una visión clara, precisa y didáctica pa otru llectores. Nun se trata, pos, d'una «torna» a otru idioma, sinón, una forma de resumir un testu coles pallabres propies d'un individuu con una cultura determinada.[ensin referencies]

La pallabra española «paráfrasis» vien de la llatina paraphrăsis, que de la mesma vien de la griega παράφρασις: imitación del testu orixinal, que s'asonsaña ensin reproducilo, emplegando pa ello otru llinguaxe, de normal más senciellu y práuticu.

Tipos de paráfrasis[editar | editar la fonte]

Básicamente esisten dos tipos de paráfrasis: la paráfrasis mecánica y la paráfrasis constructiva.

  • La paráfrasis mecánica ye la sustitución simple d'espresiones qu'apaezan nun testu por sinónimos, con cambeos sintácticos mínimos.[ensin referencies]
  • La paráfrasis constructiva ye la reelaboración del enunciáu, dando orixe a otru con pallabres o carauterístiques que pueden ser bien distintes, pero que caltienen el mesmu significáu.[ensin referencies]

Exemplos de paráfrasis[editar | editar la fonte]

  • Testu orixinal
"La ilesia taba yá vacida. Dos homes esperaben yá na puerta a Pedro Pandorial, quien se xuntó con ellos y xuntos siguieron el féretro qu'aguardaba folgando enriba de los costazos de cuatro caporales de la Media Lluna."
  • Paráfrasis constructiva:
"El templu fuera yá sacupáu. Un par de homes aguardaben yá na entrada a Pedro Pandorial, que se xunió a ellos y en compañía siguieron el ataúd que esperaba folgando en los costazos de cuatro capataces de la Media Lluna."
  • Paráfrasis mecánica:
"Yá taba la ilesia vacida. Na puerta dos homes esperaben a Pedro Pandorial; los trés siguieron el féretro que folgaba sobre los costazos de cuatro caporales de la Media Lluna."

Usos de les paráfrasis[editar | editar la fonte]

=== En lliteratura y llinguaxe fai usu de la paráfrasis na exéxesis de testos lliterarios. Por casu, Fray Luis de León fixo versiones parafrástiques del Cantar de los Cantares y del Llibru de Job, pertenecientes dambos al Antiguu Testamentu. Tamién se consideren paráfrasis la prosificación del versu y la versificación de la prosa. Ye tamién un recursu que se basa nel usu de sinónimos pa evitar repeticiones. Nel casu de pallabres ensin un equivalente, éstes pueden ser reemplazaes por una llocución o por una frase.

Coles mesmes, recurrir a la paráfrasis nes tornes d'un idioma.

Otros exemplos[editar | editar la fonte]

N'aprendizaxe[editar | editar la fonte]

Tamién ye un recursu didácticu y que facilita l'adquisición de conocencia y la so memorización. Ente otros, * Aprovéchase esta figura retórica pa exercitar la redaición.

  • Los profesores y los estudiantes faen usu de la paráfrasis cuando asimilen primero'l conteníu d'una lleición y dempués espresar con pallabres distintes, tratando de que nada esencial sía omitíu na esposición y de qu'esta sía perfectamente entendida pol auditoriu.

En resolución de conflictos[editar | editar la fonte]

Per otru llau, nel métodu alternativu de resolución de conflictos, unu de los principales recursos del mediador o conciliador ye la paráfrasis: repite la idea que tresmitió una de les partes en conflictu, col mesmu criteriu o puntu de vista anque con otres pallabres.

Referencies[editar | editar la fonte]