País francófonu

De Wikipedia

Un país denominar francófono[1] si una gran parte de la so población fala francés. En dellos d'estos países, el francés tien coles mesmes l'estatutu de llingua oficial. De toes formes, convien estremar siquier les siguientes situaciones:

  • País onde'l francés ye la única llingua oficial. Puede entós tratase d'un país onde'l francés ye la llingua materna de casi tola población, como en Francia, o d'un país onde'l francés ye una segunda llingua llargamente mayoritaria, la que xuega'l rol de llingua vehicular, como nel casu del Congo o de Costa de Marfil.
  • País onde'l francés ye una llingua co-oficial xunto a otres. Estrémense equí tres caso: 1) el francés ye la llingua materna d'una parte importante de la población, como en Bélxica o en Suiza; 2) el francés ye una llingua adquirida per una parte importante de la población, como en Camerún o en Seixeles; 3) el francés ye llingua co-oficial por razones históriques o polítiques, anque practicada cotidianamente por un porcentaxe menor de la población, como en Vanuatu o en Comores.
  • País que tien una proporción importante de población francófona, pero onde'l francés nun ye llingua oficial. Ye'l casu por casu de la rexón del Magreb ya inclusive de Libia.

Tolos países pertenecientes a una o otra categoría tán referenciaos na llista que se presenta nes próximes seiciones.

Nun hai que confundir país francófono con país perteneciente a la Organización Internacional de la Francofonía,[2] que non solo arrexunta a los países francófonos, sinón que tien mires más amplies, y onde hai países xuntaos por razones culturales, polítiques o económiques, pero que nun tienen al francés nin como llingua oficial nin como llingua vehicular.

Na llista que sigue falten los países francófonos d'Asia.

Países onde'l francés ye la única llingua oficial[editar | editar la fonte]

Estaos onde'l francés ye co-oficial[editar | editar la fonte]

Guinea Ecuatorial: español/francés

Valle d'Aosta (rexón autónoma d'Italia): francés/italianu * Vanuatu: francés/inglés/bichelamar

Estaos parcialmente francófonos pero onde'l francés nun ye oficial[editar | editar la fonte]

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

República Dominicana

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]