Ornithoptera alexandrae

De Wikipedia
Ornithoptera alexandrae
Estáu de caltenimientu
En peligru (EN)
En peligru (IUCN 2.3)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Arthropoda
Clas: Insecta
Orde: Lepidoptera
Familia: Papilionidae
Subfamilia: Papilioninae
Tribu: Troidini
Xéneru: Ornithoptera
Subxéneru: Ornithoptera (Straatmana)
Derslisle, 2007
Especie: O. alexandrae
Rothschild, 1907
Consultes
[editar datos en Wikidata]
Ornithoptera alexandrae

Ornithoptera alexandrae ye una especie de lepidópteru ditrisio de la familia Papilioninae. Ye la caparina diurna más grande del mundu. Habita en Nueva Guinea (Papúa Nueva Guinea).[2][3]

Descripción[editar | editar la fonte]

Les femes son más grandes que los machos con ales de forma marcadamente redonda y más amplies. La fema puede algamar un valumbu de 31 cm, llargor de cuerpu de 8 cm y una masa de 12 gramos, toes estes midíes enormes pa una caparina.

La fema tien ales de color marrón con marques blanques y un color crema nel cuerpu con una pequeña zona de pieles coloraes nel so tórax. Los machos son más pequeños que les femes con ales de color marrón entemeciendo azul y verde y les marques de un color mariellu brillante nel abdomen.

El valumbu de los machos puede llegar a 20 cm, pero lo más común ye de 16 cm. Una espectacular forma de los machos ye la forma atavus, que tien puntos doraos sobre l'aletes posteriores.

Amenaces[editar | editar la fonte]

Foi abondosu va un tiempu, la conversión de montes en plantíos de palma d'aceite y la caza de coleicionistes polos sos bellos colores y el so usu como decoración de xoyes, acutaron el so hábitat a una pequeña área.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (n'inglés) Gimenez Dixon, M. (1996). «Ornithoptera alexandrae» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2015.2. Consultáu'l 13 de xunetu de 2015.
  2. (n'inglés) [1] "Ornithoptera alexandrae" - Mariposas de Papúa Nueva Guinea.
  3. (castellán) [2] "Ornithoptera alexandrae" la mayor Mariposa diurna del mundo.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]