Ordu

Coordenaes: 40°59′N 37°53′E / 40.98°N 37.88°E / 40.98; 37.88
De Wikipedia
Ordu
Alministración
PaísBandera de Turquía Turquía
Provincia provincia d'Ordu
Tipu d'entidá municipio metropolitano de Turquía (es) Traducir
Códigu postal 52100–52200
Xeografía
Coordenaes 40°59′N 37°53′E / 40.98°N 37.88°E / 40.98; 37.88
Ordu alcuéntrase en Turquía
Ordu
Ordu
Ordu (Turquía)
Altitú 5 m
Demografía
Población 229 214 hab. (2020)
Porcentaxe 100% de provincia d'Ordu
0.27% de Turquía
Más información
Prefixu telefónicu 0452
Estaya horaria UTC+03:00
Llocalidaes hermaniaes Marmaris, Batumi y Gəncə (es) Traducir
ordu.bel.tr
Cambiar los datos en Wikidata

Ordu (turcu) ye una ciudá asitiada na mariña turca del Mar Negru, capital de la provincia d'Ordu. Tien una población de 195.817[1] habitantes (2014).

Etimoloxía[editar | editar la fonte]

Ordu y la vista del monte Boztepe
cases tradicionales en Ordu
cases tradicionales en Ordu

Ordu significa «exércitu» en turcu (amás, llegó al español na pallabra «horda»). Ye posible que recibiera dichu nome por cuenta de que, nel sieglu XV, la ciudá yera'l cuartel xeneral del exércitu del Imperiu otomanu Otra posibilidá contempla que'l nome provenga del antiguu nome griegu, Kotíora (Κοτύωρα).[2]

Historia[editar | editar la fonte]

La ciudá d'Ordu fundar col nome de Cotiora. Según Xenofonte, tratar d'una colonia griega de Sinope —ciudá a la que pagaben tributu— que se topaba en territoriu de los tibarenos. A Cotiora llegaron los miembros de la llamada Espedición de los Diez Mil, que permanecieron mientres 45 díes y realizaron sacrificios a los dioses pero fueron acusaos de tomar cebera pola fuercia y d'ocupar pola fuercia dalgunes de les cases p'agospiar a los enfermos. Darréu, sicasí, caltuvieron rellaciones cordiales tanto colos habitantes de Cotiora como colos de Sinope.[3]

Hasta 1800, Ordu foi un pequeñu puertu que la so población yera principalmente griega póntica. Mientres el sieglu XIX, la población creció rápido por cuenta de les lleis qu'aprobó'l sultán según les cualos les tribus nómades teníen d'asitiase na zona. Tres la Guerra Ruso-Turca (1877-1878), munchos turcos que fuxíen d'El Cáucasu controláu por Rusia y Xeorxa instalar en Ordu. Los griegos abandonaron la ciudá en 1924 debíu al intercambiu de población ente Turquía y Grecia. Anguaño, la población ta compuesta por turcos, caucasoides, dalgunos armenios musulmanes (hamshenis) y una amenorgada comunidá de descendientes de griegos que se negaron a dexar la ciudá.

Ordu na actualidá[editar | editar la fonte]

La mariña d'Ordu

Anguaño, esiste una importante industria de producción d'ablanes.

Ordu cunta con un ambiente lliberal en comparanza con otres ciudaes de la mariña este del Mar Negru, siendo tradicionalmente d'izquierdes. Ello ye que trátase d'una de les poques ciudaes de Turquía nes que gobierna'l Partíu Democráticu d'Izquierdes (DSP), cuando la mayor parte de la mariña del mar Negru votó pol Partíu de la Xusticia y el Desenvolvimientu (AKP).

La música llocal ye típica de la rexón del mar Negru Black, con preseos como'l kemençe. La gastronomía inclúi'l pidi y el kebab, anque tamién cunta col conocíu "xeláu quemáu", que se sirve en dos sabores, normal o carambelu.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. World Gazetteer Censu d'Ordu. Consultáu'l 4 d'agostu de 2008
  2. http://www.helleniccomserve.com/kotyora.html
  3. Xenofonte, Anábasis V,5,3-25.

Ver tamién[editar | editar la fonte]