Olga Ulianova

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Olga Ulianova
Vida
Nacimientu Xunión Soviética23  de febreru de 1963
Nacionalidá Bandera de Rusia Rusia
Bandera de Chile Chile
Fallecimientu

Santiagu29  d'avientu de 2016

(53 años)
Causa de la muerte cáncanu
Estudios
Estudios Universidá Estatal de Moscú
Nivel d'estudios PHD in International Studies Traducir
Oficiu
Oficiu historiadora, investigadora y profesora universitaria
Emplegadores Universidad de Santiago de Chile Traducir
Miembru de Instituto de Estudios Avanzados Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Olga Ulianova (23  de febreru de 1963Xunión Soviética - 29  d'avientu de 2016Santiagu) foi una historiadora rusa, nacida na antigua Xunión Soviética, nacionalizada chilena, que s'especializó n'hestoria contemporánea, la Guerra Fría, el movimientu comunista chilenu ya internacional y les redes internacionales non estatales.[1]

Llogró un Master of Arts n'Hestoria na Universidá Estatal Lomonosov de Moscú en 1985, y depués un doctoráu con mención n'Hestoria Universal, na mesma universidá, en 1988. Yá daquella dedicábase a estudiar la hestoria social y política chilena. Trabayó como traductora de dellos líderes comunistes chilenos espatriaos. Casó con un chilenu espatriáu y en 1992 treslladóse con él a vivir a Chile. Tien una fía de nacionalidá chilena y rusa.[2]

Fixo la so carrera académica na Universidá de Santiago de Chile ―USACH―, y en particular nel Instituto de Estudios Avanzados, del cual foi direutora ente 2010-2015; tamién foi direutora del programa de doctoráu n'Estudios Americanos de la USACH. Amás foi profesora convidada de delles universidaes. Foi miembru del Comité d'Hestoria del Fondu Nacional de Desarrollu Científicu y Teunolóxicu (Fondecyt) y evaluadora de Comisión Nacional d'Investigación Científica y Teunolóxica (Conicyt); tamién foi integrante del conceyu editorial de diverses revistes científiques, mesmo en Chile que nel estranxeru ―como la Revista Izquierdas, na que foi direutora―.[3]

Especializóse na recuperación de la información documental proveniente de los archivos de la Tercera Internacional y polo xeneral de la ex-URSS. Realizó delles investigaciones sobre comunistes chilenos, sobremanera no que fai a los contautos qu'estos desenvolvieron col Komintern. Escribió dellos testos en xunto con otros especialistes nel comunismu chilenu, como Rolando Álvarez Vallines y Alfredo Riquelme. Tamién desendolcó investigaciones sobre la inmigración rusa en Chile.

Yera habitual comentarista de temes internacionales na televisión, la radio y la prensa chilena. En 2016, recibió la medaya "Universidá de Santiago de Chile" de parte del rector d'esa casa d'estudios, Juan Manuel Zolezzi, en reconocencia a la so trayeutoria académica.[4][5]

Finó aquexada d'un cáncer, a la edá de 53 años, nuna clínica en Santiago de Chile.[6]

Llibros y artículos[editar | editar la fonte]

  • Rusia: raíces históricas y dinámica de las reformas, Santiago, Editorial de la Universidá de Santiago, Colección IDEA-USACH, 1994.
  • El exilio ruso blanco y su impacto en América Latina y en Chile, en Revista de Historia, 1997, Universidá de Concepción.
  • Primeros contactos entre en PC chileno y Komintern, en Cuadernos de Historia, Universidá de Chile, 1998.
  • Algunos aspectos de la ayuda financiera del comunismo soviético al PC chileno durante la Guerra Fría, en Estudios Públicos, Nº72, primavera/1998.
  • Los primeros rusos en Chile: inicios de un proceso migratorio, en Revista de Humanidades, Universidá Nacional Andrés Bellu, Nº5, 1999.
  • Viajeros rusos en Chile, Santiago, DIBAM, 2000.
  • Un Chejov desconocido, Santiago, Editorial RIL, 2000.
  • El caso de Manuel Hidalgo en el PC chileno a partir de los documentos de Komintern en Jorge Rojas Flores y Manuel Loyola (comp.), Por un rojo amanecer. Hacia una historia de los comunistas chilenos, Santiago, 2000.
  • La Unidad Popular y el golpe militar en Chile: perceiciones y análisis soviéticos, en Estudios Públicos, Nº 79, 2000.
  • Chile en los archivos soviéticos, Tomo 1, Chile y Komintern 1922-1931, Estudios y Documentos, Santiago, DIBAM-LOM-USACH, 2005 (en coautoría con Alfredo Riquelme).
  • Políticas, redes y militancias. Chile y América Latina en el siglo XX, USACH-Ariadna, 2009 (en coautoría).
  • Chile en los archivos soviéticos, Tomo 2, Chile y Komintern 1931-1935, Estudios y Documentos, DIBAM-LOM, 2009 (en coautoría con Alfredo Riquelme).

Referencies[editar | editar la fonte]