Nidia Arévalo

De Wikipedia
Nidia Arévalo
alcaldesa de Mos

2008 -
María Jesús Escudero Lago
Vida
Nacimientu Vigo25 d'abril de 1975 (49 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu política
Llugares de trabayu Mos
Cambiar los datos en Wikidata

Nidia María Arévalo Gómez (25 d'abril de 1975Vigo) ye una política gallega del Partíu Popular de Galicia.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Estudió químiques na Universidá de Vigo, anque nun acabó la llicenciatura.[1] Conceyal en Mos pol Partíu Popular de Galicia, foi diputada provincial y presidenta de la Comisión Informativa de Bienestar Social y de la Muyer de la Diputación de Pontevedra en 2006. Presentar a les eleiciones municipales de 2007 encabezando la candidatura del PPdeG que consiguió 8 conceyales, frente a 6 del PSdeG-PSOE y 3 del BNG. Dempués d'unes llargues y tirantes negociacións, con un añu de gobiernu en minoría del PSdeG, formóse un gobiernu de coalición col BNG.

El 12 d'avientu de 2008 encabezó una moción de censura contra l'alcaldesa María Jesús Escudero Lago (PSdeG-PSOE) col sofitu del conceyal Gerardo Alonso, tránsfuga del PSdeG. Dempués d'un tirante plenu nel que cientos de vecinos manifestar en contra de la moción, Nidia Arévalo convertir n'alcaldesa de Mos, declarando que s'acababa cola situación de "desgobiernu". Tanto ella como los sos compañeros de partíu y Gerardo Alonso tuvieron qu'abandonar el plenu en vehículos de la Guardia Civil escoltaos polos antidisturbios.[2]

La Comisión de Siguimientu del Pactu Antitransfuguismo declaró en setiembre de 2009 como "casu claru de tránsfugas" en referencia al conceyal que fuera escoyíu na llista del PSdeG Gerardo Alonso, según declárase a Nidia Arévalo y a los siete ediles del PP en Mos, que pidieron la baxa del partíu, beneficiarios del casu de transfuguismo.

Nes municipales de 2011 foi escoyida alcaldesa de Mos pol PPdeG con mayoría absoluta.

Discutinios[editar | editar la fonte]

  • N'abril del añu 2017 Nidia Arévalo foi acusada per diversu medios de comunicación de falsiar la so currículum, yá que na páxina web oficial del Partíu Popular indicábase que Nidia Arévalo yera llicenciada en químiques pola Universidá de Vigo, cuando realmente nun terminara la carrera. Al salir a la lluz esta información, partíos de la oposición como GañaMos solicitaron la dimisión de l'alcaldesa. El discutiniu inclusive trespaso les fronteres del conceyu de Mos, al ser Nidia Arévalo entrevistada pola cadena de televisión nacional La Sexta, en felicidá entrevista Nidia Arevalo declaró: "Nun terminé la mio carrera por trabayar nel Conceyu. ¿Cuál ye'l problema?", estes xustificaciones fueron bien criticaes polos partíos de la oposición del conceyu de Mos.[3][4]
  • El 1 d'avientu de 2016, nel actu de constitución del Área metropolitana de Vigo y mientres el procesu de votación del alcalde de Vigo, Abel Caballero, como presidente. Nidia Arévalo abandonó'l procesu de votación xunto colos alcaldes de Redondela, Baiona, Salvatierra de Miño, Soutomaior, Pazos de Borbén y dellos conceyales del conceyu de Vigo pertenecientes al PPdG, alegando que Vigo nun s'atopaba integráu nel plan de tresporte metropolitanu de la Xunta de Galicia.[5] En declaraciones posteriores al actu, Nidia Arévalo alzóse como voceru del restu d'alcaldes y conceyales pertenecientes al PPdG, alegando nes sos declaraciones que nun participaríen nel ente supramunicipal mientres Vigo nun s'integrara nel tresporte metropolitanu. Estes declaraciones y ante la negativa de los conceyos gobernaos pol PPdG a participar ya integrase nel área metropolitana de Vigo, fueron interpretaes como un boicó per parte de los distintos partíos d'izquierdes como'l PSdeG-PSOE, el BNG o EU y les Marees, estos dos últimes formaciones polítiques cercanes a Podemos, una y bones el PPdG atopar en clara minoría nel ente supramunicipal.[6]
  • N'agostu del añu 2016 el diariu La Voz de Galicia publicó nun artículu nel qu'afirmaba que mientres la postrera quincena d'esi mes, na páxina web oficial del conceyu de Mos añadíense a diariu semeyes d'archivu de Nidia Arévalo, asemeyando que s'atopaba realizando les sos funciones d'alcaldesa, magar qu'atopábase mientres peracabar quincena d'esi mes de vacaciones. Esti fechu foi criticáu pol periódicu gallegu, una y bones Nidia Arévalo manifestara en delles ocasiones que nunca cueye vacaciones, buscando emular d'esta manera al alcalde de Vigo, Abel Caballero.[8]
  • En marzu del añu 2013, Nidia Arévalo foi denunciada por un miembru del Bloque Nacionalista Galego por presuntes irregularidaes duranto los años 2011 y 2012 na contratación de vehículos, arreglos y seguros per parte del conceyu de Mos por un importe superior a los 100 000 euros.[9] L'oxetu de la denuncia per parte del BNG foi por cuenta de que la empresa a la que se-y contrataron esos servicios taba dirixida pola pareya sentimental de l'alcaldesa, en declaraciones posteriores al diariu La Voz de Galicia, Nidia Arevalo declaró: "Nun hai nada illegal, nun tengo una rellación marital col empresariu".[10]
  • Mientres la celebración de la feria de Fitur del añu 2008, Nidia Arévalo allegó al certame con Rafael Louzán, entós presidente de la Diputación de Pontevedra, coles mires de promocionar la pita de Mos. Esta visita institucional de dambos foi bien criticada nel añu 2017 por dellos políticos d'otros partíos, como por casu diversos diputaos provinciales del PSdG, por cuenta de les elevaes factures esistentes de más de 9 000 euros gastaos al cargu de los presupuestos de la diputación nuna cena nel Ritz de Madrid, nel cual tamién agospiar dellos políticos pertenecientes al PPdG, ente ellos la mesma Nidia Arévalo.[11] Amás de los altos gastos en cenes mientres esa visita a Madrid, tamién foi bien criticáu'l fechu de que dambos políticos allegaron a Fitur a promocionar la pita de Mos como raza autóctona de Mos na Provincia de Pontevedra, anque esta raza de pita realmente ye orixinaria del Barriu de Santuyano de Mos, asitiáu nel conceyu de Castro de Rei, na Provincia de Lugo.[12]
  • El 12 d'avientu de 2008, Nidia Arévalo encabezó una moción de censura contra l'alcaldesa María Jesús Escudero Lago (PSdeG-PSOE) col sofitu del conceyal Gerardo Alonso, tránsfuga del PSdeG. Dempués d'un tirante plenu nel que cientos de vecinos manifestar en contra de la moción, tres esi tirante plenu Nidia Arévalo aportó a l'alcaldía de Mos, declarando que s'acababa cola situación de "desgobiernu". Tanto ella como los sos compañeros de partíu y Gerardo Alonso tuvieron qu'abandonar el plenu en vehículos de la Guardia Civil escoltaos polos antidisturbios.
  • Nel añu 2008, poco primero de aportar a l'alcaldía de Mos, Nidia Arévalo foi multada con 600 euros y la retirada de 6 puntos del so carné de conducir pola Guardia Civil, por cuenta de que superaba los niveles d'alcohol dexaos pol Códigu de circulación.[13]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «so-curriculum-nunca-acabo-la carrera L'alcaldesa de Mos (PP) mintió nel so currículum: nunca acabó la carrera». http://www.elplural.com. Consultáu'l 24 d'abril de 2017.
  2. «Aprobada la moción de censura en Mos qu'asitia como alcaldesa a Nidia Arévalo (PP)». http://www.soitu.es. Consultáu'l 12 d'avientu de 2008.
  3. «mentira-en-la so-curriculum-de-la-web-del-pp-no-termine-mi-carrera-por-trabayar-en-el-conceyu-cual-ye-el problema_2017042258fb69c20cf2461b6de25a5b.html L'alcaldesa de Mos xustifica una mentira nel so currículum de la web del PP: "Nun terminé la mio carrera por trabayar nel Conceyu. ¿Cuál ye'l problema?"». http://www.lasexta.com. Consultáu'l 24 d'abril de 2017.
  4. «Esta ye la "mentira" de l'alcaldesa de Mos que s'hai viralizado». http://www.farodevigo.es. Consultáu'l 25 d'abril de 2017.
  5. «L'Área de Vigo arrinca con espolín y abandonu del PP, qu'amenacia con nun participar ensin el tresporte». http://www.farodevigo.es. Consultáu'l 1 d'avientu de 2016.
  6. «Diez razones pa nun boicotiar l'Área». http://www.farodevigo.es. Consultáu'l 12 d'avientu de 2016.
  7. «manera-comparecio-en-o-porrino-tres-l'accidente-del tren-la vicepresidenta-del-pp-de-pontevedra/ LA IMPRESENTABLE ALCALDESA DE MOS. D'esta manera compareció n'O Porriño tres l'accidente del tren la vicepresidenta del PP de Pontevedra». http://www.vigoempresa.com. Consultáu'l 10 de setiembre de 2016.
  8. «La imaxe pública de Nidia Arévalo nun tien descansu». http://www.lavozdegalicia.es. Consultáu'l 27 d'agostu de 2016.
  9. «Nidia Arévalo, alcaldesa de Mos: «Nun hai nada illegal: nun tengo una rellación marital col empresariu»». http://www.lavozdegalicia.es. Consultáu'l 8 de marzu de 2013.
  10. «fai-vida-marital/ TIEN PELIGRU LA ARÉVALO, QUE NUN FAI VIDA MARITAL». http://www.vigoempresa.com. Consultáu'l 9 de marzu de 2013.
  11. «El PSOE desvela que Louzán gastó 9.000 euros de la Diputación nuna cena nel Ritz». http://www.farodevigo.es. Consultáu'l 21 de xineru de 2017.
  12. «pita-de-mos/ LOUZÁN Y LA PITA DE MOS». http://www.vigoempresa.com. Consultáu'l 24 de setiembre de 2017.
  13. «L'alcaldesa de Mos foi multada en 2008 por superar la tasa d'alcohol». https://elpais.com. Consultáu'l 15 de marzu de 2011.