Nevio

De Wikipedia
Nevio
Vida
Nacimientu Capua (es) Traducir275 de edC
Nacionalidá Antigua Roma
Llingua materna llatín
Muerte Útica (es) Traducir201 de edC[1] (73/74 años)
Familia
Padre valor desconocíu
Madre valor desconocíu
Estudios
Llingües falaes llatín[1]
Oficiu poeta, dramaturguescritor
Cambiar los datos en Wikidata

Gneo Nevio (261 e.C. - 201 e.C.), escritor romanu. Compunxo traxedies, comedies y un poema épicu en saturnios: la Guerra Púnica (Poenicum Bellum). Considérase-y el creador de la épica nacional romana, namái precedíu pola traducción de la Odisea de Homero que realizó Liviu Andrónicu.

Sobre'l so orixe, especulóse que podría nacer nuna de les comunidaes llatines de la Campania, pero como se sabe qu'había una gens plebeya Nevia en Roma, lo más probable ye que naciera en Roma, como ciudadanu romanu. Sirvió na Primer Guerra Púnica.

La so carrera como autor dramáticu empezó en 235 e.C., y siguió mientres 30 años. Escontra la so final, incurrió na hostilidá de parte de la nobleza, cuantimás de los Metelo, polos ataques que-yos dirixó dende la escena, polo que foi encarceláu. En prisión escribió dos obres, nes que pidió perdón pol so anterior grosería, y foi lliberáu por intervención de los tribunos de la plebe, retirándose de siguío a Útica. Mientres esti exiliu, tien de ser cuando escribió'l so poema sobre la guerra púnica, yá retiráu de l'actividá dramática.

A diferencia de Liviu Andrónicu, yera romanu y non griegu; yera un escritor orixinal, y non un pixín traductor y adaptador d'obres griegues. Anque tamién afixo traxedies y comedies griegues, esviar del modelu orixinal, creando la fabula praetexta, o drama nacional.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]