Movimientu polos derechos civiles n'Estaos Xuníos

De Wikipedia
King falando na marcha polos derechos civiles nel monumentu a Lincoln mientres la marcha de 1963.

El Movimientu polos derechos civiles n'Estaos Xuníos foi una llucha llarga, y principalmente non-violenta, pa estender l'accesu plenu a los derechos civiles y l'igualdá ante la llei a los grupos que nun los tienen, sobremanera a los ciudadanos negros. Fueron numberosos movimientos a favor d'otros grupos n'EE. XX. al traviés del tiempu, pero xeneralmente úsense'l términu pa referise a les lluches que tomaron llugar ente 1955 y 1968 pa terminar la discriminación contra los afroamericanos y terminar cola segregación racial, especialmente nel sur d'Estaos Xuníos.

Usualmente consideren qu'esti periodu empieza col boicó d'autobuses de Montgomery en 1955 y termina col asesinatu de Martin Luther King en 1968, anque'l movimientu polos derechos civiles n'Estaos Xuníos sigue de munches formes hasta los nuesos díes.

L'asesinatu de Emmett Till, 1955[editar | editar la fonte]

L'asesinatu de afroamericanos per parte de blancos yera inda común nos años cincuenta y en gran parte del sur nun se castigaba a los culpables. Pero l'asesinatu d'Emmett Till, un adolescente de Chicago de visita cola so familia na llocalidá de Money, Mississippi mientres el branu de 1955, nun pasó desapercibíu. La edá de la víctima, la naturaleza del "crime" --supuestamente xiblólu a una muyer blanca nuna tienda-- y la decisión de la so madre de dexar el féretro abiertu mientres el funeral, amosando les buelgues de la paliza que-y solmenaren los dos secuestradores blancos antes de dispara-y y refundiar el so cuerpu al ríu Tallahatchie el 28 d'agostu, tou contribuyó por que'l casu convertir nuna cause celebré. Unes 50,000 persones pudieron ver el cuerpu de Emmet Till mientres el funeral na so casa de Chicago y munchos miles más fueron espuestos a la evidencia, cuando una fotografía del cadabre foi publicada na revista Jet..

Los dos asesinos fueron arrestaos el día dempués de la desapaición de Till. Fueron declaraos inocentes un mes más tarde tres una deliberación de 67 minutos per parte del xuráu. L'asesinatu y la subsecuente absolución galvanizaron al públicu nel norte de forma análoga al casu de los Scottsboro boys nos 1930s.

Rosa Parks y el boicó d'autobuses de Montgomery, 1955-1957[editar | editar la fonte]

El 1 d'avientu de 1955, Rosa Parks (la "madre del Movimientu polos Derechos Civiles") refugó llevantase del so asientu nun autobús públicu pa dexa-y lo a un pasaxeru blancu. Rosa foi arrestada, enxuiciada y sentenciada por conducta desordenada y por violar una llei local. Cuando l'incidente conocer ente la comunidá negra, cincuenta líderes afroamericanos axuntáronse y entamaron el boicó d'autobuses de Montgomery pa protestar pola segregación de negros y blancos nos autobuses públicos. El boicó duró 381 díes, hasta que s'abolió la llei llocal de segregación ente afroamericanos y blancos. Esti incidente ye frecuentemente citáu como la chispa del Movimientu polos Derechos Civiles.

Aiciones de mases reemplacen les aiciones llegales[editar | editar la fonte]

Hasta 1955 el movimientu polos derechos civiles nel sur centrárense nes cortes: mientres el NAACP (National Association for the Advancement of Colored People) trataba de rexistrar votantes por aciu les sos oficines nel sur y protestaba la discriminación, los sos esfuercios escarecíen con frecuencia de coordinación y les autoridaes llocales solíen hostigar a los llocales y a los sos miembros activistes.

Pero tres l'incidente de Brown la estratexa camudó a la de "aición direuta" ente 1955 y 1956 --principalmente por aciu boicóes, tomes d'edificios, freedom rides (viaxes n'autobús por grupos multirraciales de mozos pa poner a prueba la segregación) y táctiques similares basaes na movilización de mases, la resistencia non-violenta y la desobediencia civil--. En parte esti xiru foi resultáu del intentu de les autoridaes llocales por prohibir y hostigar a les organizaciones de derechos civiles más visibles en tol sur fondu. L'estáu d'Alabama prohibiera de fechu la NAACP, al riquir en 1956 una llista de tolos sos miembros y bloquiar les sos operaciones por negase a apurrila. Anque'l Tribunal Supremu de los Estaos Xuníos revocó la decisión, per dellos años a mediaos de los 1950s la NAACP nun pudo funcionar.

Les ilesies y organizaciones de base llocales enllenaron el vacíu y traxeron al movimientu un estilu muncho más enerxéticu y ampliu que'l de grupos como'l NAACP que centraben la so actividá nos tribunales de xusticia.

El pasu alantre más importante dar en Montgomery, Alabama, onde los activistes veteranos del NAACP, Rosa Parks y Edgar Nixon persuadieron a Martin Luther King por que dirixiera el boicó d'autobuses de Montgomery de 1955-1956. Activistes y líderes relixosos d'otres comunidaes, como Baton Rouge, Luisiana, usaren el boicó n'años anteriores, anque esos esfuercios con frecuencia esmorecíense dempués de dellos díes. En Montgomery, per otru llau, la Montgomery Improvement Association creada pa dirixir el boicó llogró caltenelo mientres un añu, hasta qu'un tribunal federal ordenó a la ciudá de Montgomery acabar cola segregación nos sos autobuses. L'ésitu en Montgomery convirtió a King una figura nacional ya inspiró otros boicóes d'autobuses, como'l de Tallahassee, Florida de 1956-1957, que foi bien esitosu.

Los líderes de la Montgomery Improvement Association, Dr. King y el reverendu Ralph Abernathy, xunir a otros líderes de la ilesia qu'entamaren esfuercios de boicó similares, pa formar la Southern Christian Leadership Conference en 1957. La SCLC, con cuarteles centrales n'Atlanta, Georgia, nun trató de crear una rede d'oficines llocales, como la NAACP, sinón qu'ufiertó entrenamientu y otru tipu d'asistencia a esfuercios llocales en contra de la segregación, mientres recoyía fondos, principalmente nel norte, pa sofitar estes campañes. Fixo de la non-violencia la so pilastra central y el so métodu principal pa enfrentase al racismu.

Terminando cola segregación en Little Rock, 1957[editar | editar la fonte]

Tamién conocíu como Little Rock Crisis foi un momentu clave nos movimientos polos derechos civiles americanos, tres la decisión de la Suprema Corte nel casu Brown, el comité escolar de Little Rock, Arkansas, votó en 1957 integrar el sistema escolar. La NAACP escoyera Little Rock pa emburriar pola integración, en llugar del sur fondu, por cuenta de que Arkansas yera consideráu un estáu sureñu relativamente progresista. Sicasí surdió una crisis cuando'l gobernador d'Arkansas, Orval Faubus llamó a la Guardia Nacional d'Arkansas el 4 de setiembre pa evitar que nueve estudiantes negros que demandaren pol derechu a estudiar nuna escuela integrada pudieren asistir al institutu (high school) del centru de Little Rock.

El gobernador mesmu nun yera un estremista segregacionista, pero recibiera munches presiones de parte de l'ala más conservadora del Partíu Demócrata d'Arkansas, que controlaba la política estatal entós, dempués de declarar l'añu anterior que valoraría la posibilidá de poner al estáu d'Arkansas en llinia cola decisión tomada nel casu Brown. Faubus declarar en contra de la integración y en contra de la orde del tribunal federal que lu riquía.

La orde de Faubus enfrentar al presidente Dwight D. Eisenhower, que taba determináu a cumplir les órdenes de los tribunales federales, entá cuando nun-y entusiasmara enforma la idea d'acabar cola segregación nes escueles públiques. El 25 de setiembre de 1957 Eisenhower ordenó a la Guardia Nacional esplegada pol gobernador que volviera a los sos cuarteles, y esplegó elementos de la 101ª División Aerotresportada del Exércitu pa escoltar a los Little Rock Nine Ernest Green (Nacíu en 1941), Elizabeth Eckford (Nacida en 1941), Jefferson Thomas (1942–2010), Terrence Roberts (Nacíu en 1941), Carlotta Walls LaNier (Nacida en 1942), Minnijean Brown (Nacida. 1941), Gloria Ray Karlmark (Nacida 1942), Thelma Mothershed (Nacíu en 1940), y Melba Pattillo Beals (Nacíu en 1941).

Los estudiantes pudieron asistir al institutu, anque para esto tuvieron de pasar por una muralla de blancos faltándolos y cuspir el primer día de clases y el restu del añu tuvieron que soportar el hostigamiento continuu de los sos compañeros. Faubus foi reelixíu como gobernador al añu siguiente y sería reelixíu tres veces más.<refBetancescoldwarcivilrights. (2006).

Ocupación d'edificios y viaxes pola llibertá[editar | editar la fonte]

El Movimientu polos Derechos Civiles recibió una inyeición d'enerxía cuando los estudiantes de Greensboro, Carolina del Norte, Nashville, Tennessee y Atlanta, Georgia empezaron a "ocupar" los mostradores de tiendes llocales a la de la comida en protesta pola segregación de los establecimientos. Encamentar a los manifestantes vistise formalmente, sentase callaos y ocupar asientos alternaos por simpatizantes blancos que quixeren xunise. Munches d'estes ocupaciones acabaron en brutales desallugos per parte d'autoridaes escolares.

Esta téunica nun yera nueva --el Congress of Racial Equality (Congresu pola Igualdá Racial) lo utilizara pa protestar contra la segregación nel mediu oeste mientres los 1940s--, pero en 1960 llogró atraer l'atención nacional. L'ésitu de les ocupaciones en Greensboro provocó una epidemia de campañes estudiantiles en tol sur del país. Probablemente la meyor entamada y disciplinada d'éstes y la que traxo frutos más inmediatos, foi la de Nashville, Tennessee. A finales de los 1960s les ocupaciones arrobinárense a cada estáu sureño y fronterizo, ya inclusive llegaren a Nevada, Illinois y Ohio. Los manifestantes nun se centraron solamente nos mostradores de comida, sinón tamién en parques, sableres, llibreríes, cines, museos y otros espacios públicos. Cuando se-yos arrestaba, los manifestantes estudiantiles faíen votos de "jail-non-bail", esto ye, refugaben pagar les fiances y pasaben na cárcel el tiempu de condena pa evitar que la campaña gastara tolos sos fondos en fiances, y tamién pa llamar l'atención del públicu.

Los activistes que dirixeron estes ocupaciones, ente ellos Ella Baker, formaron el Student Nonviolent Coordinating Committee (SNCC-Comité Coordinador Estudiantil Non-violentu) en 1960 p'afondar estes táctiques de confrontación non-violentes. La so primer campaña, en 1961, foi la de los llamaos Viaxeros de la llibertá (Freedom Riders), que consistíen en trayectos n'autobús de los activistes hasta'l sur fondu pa terminar cola segregación d'estes compañíes nes terminales d'autobuses, como riquía la llei federal.

Estos viaxes resultaron una misión desaxeradamente peligrosa. En Anniston, Alabama, un autobús foi atacáu con bombes incendiaries, obligando a los sos pasaxeros a fuxir pa salvar les sos vides. En Birmingham, un informante del FBI informó que'l comisionado de seguridá pública Eugene "Bull" Connor afalara al Ku Klux Klan por qu'atacara un grupu de pasaxeros pola llibertá "hasta que paeciera qu'un bulldog pescar". Los pasaxeros fueron cutíos brutalmente. Nel pueblu lúgubremente calláu de Montgomery, un ensame atacó otru autobús llenu de pasaxeros pola llibertá, provocando que John Lewis perdiera la conocencia con una caxa de madera y cutiendo al fotógrafu de la revista Life, Don Urbrock cola so propia cámara. Una docena d'homes arrodiaron a Jim Zwerg, un estudiante blancu de la Universidá Fisk, y cutir con una maleta hasta salta-y los dientes.

Cuando yeren llevaos a la cárcel, tamién yeren maltrataos. Atropar en celdes puerques y pequeñes y yeren cutíos esporádicamente. En Jackson, Mississippi, dellos prisioneros tuvieron que faer trabayos forzaos so un calor de 100° Farenheit. Otros fueron tresferíos a la penitenciaría de Parchman, onde se salaba intencionalmente la so comida y quitáron-yos los camastros de les sos celdes. Delles vegaes ensobiábense-yos les muñeques a les parés y les sos celdes yeren cerraes descomanadamente en díes calorosos, enzancando la so respiración.

Movilizaciones en Mississippi[editar | editar la fonte]

En 1962 Robert Moses, representante del SNCC en Ghana, xunió a les organizaciones polos derechos civiles del estáu -SNCC, NAACP Y CORE- pa formar el COFO (Conseyu d'Organizaciones Federatives). Mississippi yera'l más peligrosu de tolos estaos sureños, y a pesar d'esto, Moses, Medgar Evers de la NAACP y otros activistes llocales entamaron proyeutos d'educación eleutoral de puerta en puerta nes árees rurales de Mississippi, tratando coles mesmes de reclutar estudiantes a la so causa. Evers foi asesináu al añu siguiente.

Anque'l COFO trabayaba direutamente cola xente de Mississippi, James Meredith demandó exitosamente a la Universidá de Mississippi por que-y dexara estudiar ende. Ganó la so demanda en setiembre de 1962, pero'l gobernador del estáu, Ross R. Barnett, bloquió la so almisión a la Universidá, proclamando que "nenguna escuela va ser integrada en Mississippi mientres yo sía gobernador." Dempués de que la corte d'apelaciones del quintu circuitu declaró al gobernador y al llugarteniente del gobernador Paul B. Johnson, Jr. en desacatamientu con multes de más de $10,000 dólares a cada unu, ellos inda se negaron a dexar que Meredith inscribir na Universidá. Entós Meredith tuvo que ser acompañáu por marshals del exércitu de los Estaos Xuníos pa poder entrar al campus el 30 de setiembre de 1962.

Estudiantes blancos y otros blancos empecipiaron disturbios esa mesma nueche, refundiando piedres a los marshals que taben curiando a Meredith nel Lyceum Hall, y darréu disparando a los marshals. Dos persones resultaron muertes, incluyendo un periodista francés. 28 marshals recibieron mancaes de bala y otros 160 resultaron mancaos. Dempués de que la policía de carreteres de Mississippi salió del campus el presidente Kennedy unvió al exércitu regular pa suprimir el llevantamientu segregacionista. Meredith pudo empecipiar les sos clases a otru día, gracies a la presencia del exércitu.

El movimientu d'Albany, 1961-1967[editar | editar la fonte]

Dellos activistes estudiantiles criticaren al SCLC y a otres organizaciones polos derechos civiles más visibles por non comprometese colos viaxes pola llibertá. Como respuesta, el SCLC comprometió una bona parte del so prestíu y recursos a una campaña de desegregación n'Albany, Georgia, en payares de 1961. King, que fuera criticáu personalmente por dellos activistes del SNCC pola so distancia de los peligros engarraos por organizadores llocales, intervieno personalmente na campaña empobinada por organizadores del SNCC y por líderes llocales.

La campaña foi un fracasu en términos inmediatos, debíu en gran parte a les táctiques cauteloses de Laurie Pritchett, el xefe de policía llocal, que llogró contener el movimientu ensin tener que recurrir a ataques violentos contra los manifestantes qu'indignaren la opinión nacional, y tamién por cuenta de divisiones ente la comunidá negra. Prichett amás púnxose acordies con toles prisiones dientro d'un radiu de 100 km d'Albany por que recibieren a manifestantes arrestaos y quedara bastante espaciu na so cárcel. Amás d'estos arreglos, Prichett consideró que la presencia de King yera un peligru, y dexó la so lliberación pa evitar que la comunidá negra movilizar por él. King retirar en 1962 ensin consiguir nenguna victoria significativa. El movimientu local, sicasí, siguió cola llucha y llogró llogros significativos nos años siguientes.

La campaña de Birmingham, 1963-1964[editar | editar la fonte]

El movimientu d'Albany resultó bien educativu pa la SCLC cuando esta entamó la campaña de Birmingham en 1963. La campaña enfocar nuna meta concreta, la desegregación de los comercios del centru de Birmingham, en cuenta de buscar la desegregación completa, como en Albany. La brutal respuesta de les autoridaes llocales xugó a favor de la campañasobremanera l'actitú amosada por Eugene "Bull" Connor, el comisionado de seguridá pública que recién perdiera la eleición p'alcalde a un oponente menos rabiosamente segregacionista, pero refugar a aceptar l'autoridá del nuevu alcalde.

La campaña utilizó una variedá de métodos non-violentos de confrontación, incluyendo ocupaciones d'edificios, protestes n'ilesies llocales y una marcha al edificiu del condáu pa empecipiar una campaña de rexistru de votantes. Sicasí la ciudá consiguió una orde xudicial pa prohibir toes estes protestes. Col convencimientu de que la orde yera inconstitucional, la campaña que la desafió y preparóse pa la detención de los sos partidarios. King foi escoyíu pa tar ente los arrestaos del 12 d'abril de 1963.

Mientres taba na cárcel, King, escribió (16 d'abril) la so famosa Carta dende la cárcel de Birmingham que tuvo de redactar nes márxenes d'un periódicu y en retayos de papel, yá que a él habíase prohibíu cualquier papel pa escribir, ente que yera calteníu incomunicáu en confinamientu solitariu. Los partidarios de los derechos civiles exercieron presión sobre Kennedy por qu'ameyorara les condiciones de detención. Dexóse entós a King llamar a la so esposa, que se recuperaba en casa dempués de la nacencia del so cuartu neñu, y foi lliberáu'l 19 d'abril. La campaña, sicasí'l movimientu bazcuyaba nesti momentu sobre si tenía de siguir basándose en manifestantes que queríen arriesgase a ser deteníos.

Los organizadores de SCLC optaron entós por una alternativa polémica y llamaron a los estudiantes de secundaria a participar nes manifestaciones. King llibre axuntar colos rapazos y al ver, xunto a los mozos, tamién a neños, tuvo de considerar seriamente si tamién ellos teníen de participar. Cuntó que pensó nos sos propios fíos y que, como yera'l futuru d'esos neños el que taba en xuegu, esos neños teníen el derechu de tar nes manifestaciones.[1]

Cuando más de mil estudiantes salieron de les escueles el 2 de mayu pa xunise a les manifestaciones que seríen conocíes como la Cruzada de los Neños, los buses escolares fueron usaos pa llevalos a prisión y más de seiscientos terminaron deteníos en cárcel. Esto yá yera inusitado, pero nesa primer oportunidá la policía actuó con relativa moderación. Sicasí a otru día, cuando mil estudiantes, que s'axuntaren nuna ilesia, colaron escontra'l centru de la ciudá cantando "¡Queremos Llibertá!", Bull Connor ordenó atacalos con agua disparao por mangones de bomberos y depués llanzó contra ellos perros policía. Amás asitiara una catapulta con lladriyos apuntándo-y al pasu de los neños.

Les cámares de televisión espublizaron por tola nación les escenes de los remexos d'agua de los mangones de bomberos cutiendo a neños y llanzándolos pel aire y de los perros qu'atacaben a escolares indefensos. Mientres el mundu espantar coles imáxenes, el 5 de mayu ante una nueva manifestación, los policías y bomberos desobedecieron la orde de Connor de volver llanzar perros y agua contra los manifestantes y a cencielles dexar pasar.[2]

L'ampliu espardimientu del ultraxe públicu en Birmingham, forzó a l'alministración Kennedy a intervenir con mayor decisión nes negociaciones ente la comunidá d'empresarios blancos y el SCLC. El 10 de mayu, les partes engarraes anunciaron un alcuerdu pa terminar cola segregación nos restoranes y otres instalaciones del centru de la ciudá, crear un comité pa esaniciar práutiques d'emplegu discriminatories, lliberar a manifestantes encarcelaos y establecer mecanismos permanentes de comunicación ente los líderes negros y blancos.

Non toos na comunidá negra aprobaron l'alcuerdu: Fred Shuttlesworth yera particularmente críticu, pos yera bien escépticu sobre la bona fe de la estructura de poder de Birmingham, pola so esperiencia en tratar d'ellos.

La reaición de parte de la comunidá blanca contra l'alcuerdu, foi violenta. Bombes españaron nel Hotel Gaston, see informal de los líderes del SCLC, al igual que na casa del hermanu de King, el Reverendu A. D. King. Kennedy preparó a la Guardia nacional pero nun llegó a faela actuar ellí. Cuatro meses más palantre, de setiembre'l 15, los miembros de Ku Klux Klan atacaron con bombes la Ilesia Bautista de la cai 16, en Birmingham, matando a cuatro nuevos mochaches.

Otros acontecimientos del branu de 1963: El 11 xunu de 1963, George Wallace, gobernador d'Alabama, intentó bloquiar la integración racial na Universidá d'Alabama. El Presidente John F. Kennedy unvió abondes fuercies federales pa retirar del camín al gobernador y dexar la inscripción de dos estudiantes negros. Esa tarde, JFK dirixir a la nación por TV y radio, con un discursu históricu sobre los derechos civiles. Medgar Evers foi asesináu a otru día en Mississippi. La selmana siguiente según haber prometíu, el 19 de xunu de 1963, JFK presentó al Congresu'l proyeutu de Llei de Derechos Civiles.

Cola sobre Washington, 28 d'agostu de 1963[editar | editar la fonte]

La marcha nel Lincoln Memorial.
Cola sobre Washington de 1963

En 1941 A. Philip Randolph, Bayard Rustin y otros activistes entamaren una marcha sobre Washington pola eliminación de la discriminación d'emplegu na industria, pero la marcha foi suspendida cuando'l presidente Franklin Delano Roosevelt promulgó la Orde Executiva 8802 prohibiendo la discriminación racial na industria de defensa y creando una axencia pa supervisar el cumplimientu de la orde. Randolph y Rustin fueron los principales organizadores de la Segunda Cola sobre Washington pol Emplegu y la Llibertá, que propunxeron primeramente pa 1962.

El gobiernu de Kennedy primió enforma a los organizadores por qu'esperaren les nueves lleis y nun realizaren la marcha, pero ensin ésitu, pos foi llevada a cabu'l 28 d'agostu de 1963. Foi un esfuerciu xigante de collaboración ente toles organizaciones polos derechos civiles, de l'ala más progresista del movimientu sindical de los trabayadores, y de delles organizaciones más.

La marcha tenía seis metas oficiales: "lleis significatives de derechos civiles; un programa d'emplegu federal masivu; por plenu emplegu xustu; vivienda decente, exerciciu del derechu al votu; y educación integrada fayadiza." D'éstos, el focu verdaderu de la marcha taba na aprobación de la Llei de Derechos Civiles, que l'alministración de Kennedy propunxera dempués de les movilizaciones en Birmingham.

La marcha foi un gran ésitu, anque non restuvo ayena al discutiniu. Más de 200.000 manifestantes axuntaron frente al Monumentu a Lincoln, onde Martin Luther King pronunció'l so famosu discursu "yo tengo un suañu":

"… Tengo un suañu: qu'un día esta nación va ponese de pies y va realizar el verdaderu significáu del so credo: “Sostenemos qu'estes verdaes son evidentes por sigo mesmes: que tolos homes fueron creaos iguales”.

Tengo un suañu: qu'un día sobre les llombes coloraes de Georgia los fíos de quien fueron esclavos y los fíos de quien fueron propietarios d'esclavos van ser capaces de sentase xuntos na mesa de la fraternidá. Tengo un suañu: qu'un día inclusive l'estáu de Mississippi, un estáu afogadiegu pol calor de la inxusticia, afogadiega pol calor de la opresión, va tresformar nun oasis de llibertá y xusticia. Tengo un suañu: que los mios cuatro fíos van vivir un día nuna nación na que nun van ser xulgaos pol color de la so piel sinón pola so reputación. Tengo un suañu güei. Tengo un suañu: qu'un día allá embaxo en Alabama, colos sos racistes despiadaos, col so gobernador que tien los llabios pingando coles pallabres d'interposición y anulación, qu'un día, xusto ellí en Alabama neños negros y neñes negres van poder dase la mano con neños blancos y neñes blanques, como hermanes y hermanos. Tengo un suañu güei. Tengo un suañu: qu'un día tou valle va ser alzáu y toa llomba y monte va ser baxada, los llugares serrapatosos van faese llanos y los llugares trabancosos va endrechase y la gloria del Señor va amosase y tola carne juntamente va ver.

Ésta ye la nuesa esperanza. Ésta ye la fe cola que yo vuelvo al Sur. Con esta fe vamos ser capaces de cortar del monte de desesperación una piedra d'esperanza. Con esta fe vamos ser capaces de tresformar les chirriantes disonancies de la nuesa nación nuna formosa sinfonía de fraternidá. Con esta fe vamos ser capaces de trabayar xuntos, de rezar xuntos, de lluchar xuntos, de dir a la cárcel xuntos, de ponenos de pies xuntos pola llibertá, sabiendo qu'un día vamos ser llibres..."

[3]

Ente que munchu oradores aplaudieron l'alministración de Kennedy polos esfuerciu (en gran parte ineficaces) que fixera escontra'l llogru de la nueva llexislación de derechos civiles que protexía'l derechu a votar y proscribá la segregación, John Lewis del SNCC criticó al gobiernu porque fixera pocu pa protexer a los negros del sur y a los defensores de los derechos civiles ellí sometíos a feroces ataques. Anque él atenuó los sos comentarios so presión d'otros integrantes del movimientu, les sos pallabres entá resonen:

Colamos güei pol emplegu y la llibertá, pero nun tenemos por qué sentinos satisfechos, porque centenares y millares de los nuesos hermanos nun tán equí, porque ellos nun tienen nengún dineru pal so tresporte, porque tán recibiendo salarios de fame... o nengunos salarios. En bona conciencia, nun podemos sofitar la llei polos derechos civiles del gobiernu. Porque esta llexislación nun va protexer a neños nuevos y a les vieyes contra perros policía y los mangones de los bomberos qu'afrellen manifestaciones pacífiques. Esta llei nun va protexer a los ciudadanos de Danville, Virxinia, que tien de vivir sol terror constante, nun estáu policiacu. Esta llei nun va protexer a mamplén de persones que fueron arrestaes con cargos fabricaos, como n'Americus, Georgia, onde hai cuatro homes nuevos na cárcel, faciendo frente a la pena de muerte, por participar nuna protesta pacífica. Deseyo saber ¿de qué llau ye'l gobiernu federal? La revolución ye seria. El Sr. Kennedy ta intentando llevar la revolución de les cais a les cortes. Escuche Sr. Kennedy, les mases negres tán colando por emplegu y por llibertá, y tenemos de dicir a los políticos que nun va haber un periodu de tregua.

Dempués de la marcha, King y otros líderes de los derechos civiles axuntar col presidente Kennedy na Casa Blanca. Ente que Kennedy paecía confiar bonalmente na aprobación de la llei, nun taba claru que tenía los votos pa faelo. Pero tres el so asesinatu'l 22 de payares de 1963, el nuevu presidente Lyndon B. Johnson llogró utilizar la so influencia nel Congresu pa sacar alantre gran parte de l'axenda llexislativa de Kennedy.

Branu de la Llibertá en Mississippi, 1964[editar | editar la fonte]

El 20 de xunu de 1964, Michael Schwerner, Andrew Goodman y James Chaney llegaron a Mississippi como parte d'un grupu de voluntarios del "Branu de la Llibertá" qu'educaben y rexistraben electoralmente a los afroamericanos.

Un grupu de Ku Klux Klan asesinar y soterró nunes fueses ocultes en Filadelfia, una pequeña ciudá de Mississippi. Anque les autoridaes del llugar quixeron tapar los fechos, seis selmanes más tarde los cadabres fueron topaos. L'episodiu foi lleváu al cine en 1988 pol direutor Alan Parker, na película Mississippi Burning, magar con notables llicencies dramátiques: na realidá, los asesinos nun fueron condergaos. Esto provocó la rotura xeneracional ente moces y veteranos.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Schloredt, Valerie & Pam Brown 1993 Martin Luther King. Editora Cinco; Bogotá: Prensa Moderna; p. 45
  2. Schloredt, V. & P. Brown 1973Op.cit. p.p. 46-47
  3. AmericanRhetoric. (2001). I Have a dream. 2015, de AmericanRhetoric Sitio web: http://www.americanrhetoric.com/speeches/mlkihaveadream.htm

Betancescoldwarcivilrights. (2006). Central High School Crisis & the "Little Rock Nine". Payares 3 2015, de Weebly Sitio web: http://betancescoldwarcivilrights.weebly.com/central-high-school-crisis--the-little-rock-nine.html