Mimí Langer

De Wikipedia
Mimí Langer
Vida
Nacimientu Viena[1]31 d'agostu de 1910[1]
Nacionalidá Bandera de Austria Austria
Bandera d'Arxentina Arxentina
Muerte Buenos Aires[1]22 d'avientu de 1987[1] (77 años)
Estudios
Estudios Universidá de Viena
Llingües falaes castellanu[2]
Oficiu psiquiatrapsicoanalista
Emplegadores Universidá Nacional Autónoma de Méxicu
Miembru de Asociación Psicoanalítica Argentina (es) Traducir
Creencies
Partíu políticu Partido Comunista de Austria (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Marie Langer (nacida Marie Lizbeth Glas Hauser, Viena 31 d'agostu de 1910 - 22 d'avientu de 1987) foi una psicóloga, psicoanalista, y docente austriaca-arxentina.

Biografía[editar | editar la fonte]

Fía segunda y menor d'una familia de l'alta burguesía xudía dedicada a los filaos y texíos y al comerciu de caballos. A los 4 años d'edá, españa la primer guerra mundial y el so padre parte al frente. Marie cuntaba que -"Quixera acompañalo, pero yá sabía qu'eso nun yera posible, non solamente porque yera pequeña, sinón tamién porque yera muyer. Les úniques muyeres que diben a la guerra yeren les enfermeres."- Dende entós supi que tendría un oficiu: sería enfermera". Ingresa a la Schwarzwaldschule, un llicéu que faía posible la entrada a la Universidá,[3] y al terminar el bachilleratu, ingresa a la escuela de medicina. Yá médica, especializar en psicoanálisis nel Institutu de Formación Psicoanalítica de Viena.[4]

Al xubir Hitler al poder, afiliar al Partíu Comunista y partió a España pa integrase, como médica, a les Brigaes Internacionales na Guerra Civil Española. Se exilió n'Uruguái y depués en Buenos Aires, onde en 1942 foi fundadora de l'Asociación Psicoanalítica Arxentina y, tiempu dempués, la so presidenta. En 1969, xunto con otros colegues, dixebrar d'esta Asociación por causa de la rixidez de les sos estructures. Integrar a l'actividá gremial como Presidenta de la Federación de Psiquiatres Arxentinos.

Amenaciada pela banda terrorista de derecha Alianza Anticomunista Arxentina (Triple A) se exilió en Méxicu dende 1974 hasta 1987 onde foi docente de la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu.[4] Participó nel Equipu Internacional de Salú Mental pa sofitar al sandinismo en Nicaragua[5] y foi organizadora del Primer Congresu de Psicoanálisis y Psicoloxía Marxista en Cuba.[6]

En 1987, morrió, de cáncer, en Buenos Aires.[7] Foi autora de dellos llibros ente los que destaquen Maternidá y sexu y Fantasíes eternes a la lluz del psicoanálisis. En coautoría, escribió tamién Cuestionamos, Psicoanálisis de grupu, Razón, llocura y sociedá, ente otros.

Formación Política y Profesional. Viena, España, Uruguái[editar | editar la fonte]

Cerca de Hamburgu, asistió a un mitin pimpanu nel qu'oyó falar a Hitler: esta esperiencia marcó un cambéu na so vida. De regresu a Viena, ingresó al Partíu Comunista. D'esto señala que "Sería'l partíu quien me diba a lliberar del aislamientu y el malestar confuso de ser una rapaza, yá non rica, pero que vivía del dineru que-y unviaben los sos padres, y atopé nun ambiente nuevo onde la solidaridá yera una práctica cotidiana. La mio vida adquiriera un sentíu más allá de lo personal, de lo individual".

En 1935 Marie Langer termina la carrera de medicina, pero nun llogra trabayar en Viena, yá que, dende'l encumbramiento del austru-fascismu, nengún hospital contrata a médicos d'orixe xudíu. Ye entós que prosigue la so formación na cátedra de Psiquiatría de Heinz Hartmann. Casi en forma simultánea, empieza la so formación psicoanalítica nel Institutu de Psicoanálisis de Viena, entrevistada pola mesma Anna Freud, y empieza el so analís didácticu con Richard Sterba. -Creo qu'escoyí bien- dicía, "El psicoanálisis ye un preséu pervalible, non tantu pa curase, sinón pa remanar meyor la mesma llocura y nun mentise más. Al poco tiempu, Marie cai presa xunto con un grupu de médicos pacifistes, ente los que taben el Dr. Max Langer, el so futuru home. A los pocos díes, el direutor del institutu la llapada pa amonestarla por contravenir les normes establecíes. Ye'l tiempu de la so partida pa España, y como ella dicía -"La izquierda salvóme la vida. Sinón fuera pola esquierda, quedaríame en Viena y matárenme por xudía.- N'España, los Langer integrar a les Brigaes Internacionales, Max como médicu y ella, "Mimí" como nome de llucha, como'l so asistente. Trabayen en Colmenar y depués en Murcia, onde Max dirixe'l serviciu ortopédicu.

Al cayer ganada la República española pol fascismu internacional, los Langer emigren a América, cola idea d'establecese en Méxicu, sicasí, visar nunca llegó y atoparon la oportunidá d'establecese nel Uruguái. Ellí nacen los sos dos primeros fíos. Fueron años duros nos que los dos tienen qu'abandonar el so oficiu de médicos.

L'Arxentina[editar | editar la fonte]

Pocos años dempués, en busca de meyores oportunidaes, los Langer deciden probar suerte en Buenos Aires, Arxentina. Al llegar, por conseyu de Max, Mimí establez rellación col grupu psicoanalíticu arxentín. Asina ye como Ángel Garma, Cárcamo, Ferrary Hardoy, Enrique Pichon-Rivière, Arnaldo Rascovsky y la mesma Marie Langer, fundan l'Asociación Psicoanalítica Arxentina (APA) nel añu de 1942. Una vegada terminada la guerra, la dedicación y llealtá que dedicó mientres munchos años a la militancia política, sustituyir por una militancia institucional analítica. Nesi periodu, ocupa cargos como la presidencia de la APA, de l'Asociación Arxentina de Psicoloxía y Sicoterapia de Grupu, de la Confederación Psicoanalítica Llatinoamericana, ente otros, nacen los sos otros trés fíos, y la so investigación, taba enfocada a la problemática de la muyer, en concretu, a la sexualidá y les perturbaciones d'orixe sicosomáticu, publicando entós "Maternidá y Sexu", y pocu dempués, xunto con León Grinberg y Emilio Rodrigué, "Sicoterapia de Grupu" (1957). Por cuenta de esti trabayu consideráu inmoral recibió múltiples amenaces.[8]

En 1965, muerre'l so compañeru Max, y ye un factor que lu fai decidir reintegrarse a l'actividá política, y dicía "yá somos munchos los que llegamos a la conclusión de que psicoanálisis, marxismu y revolución nun son escluyentes, y perdimos la fobia al mundu de fora de la nuesa institución".

En 1969, efectúase'l famosu Congresu de l'Asociación Psicoanalítica Internacional en Roma. Ende, un grupu d'analistes europeos y arxentinos, plantegen la formación del movimientu «Plataforma». Dichu movimientu intentaba tresformar les ríxides estructures de l'Asociación Psicoanalítica Internacional. Dos años más tarde Plataforma y tamién el movimientu «Documentu», ruempen definitivamente cola APA. Marie Langer encabezaba'l primer grupu y a partir d'esi momentu, les sos actividaes adquieren un xiru distintu, combinando la política y el psicoanálisis. Lo gremial cobra acaldía más importancia nella, ingresa a la Federación Arxentina de Psiquiatres, de la que poco dempués, va ser la so presidenta. Participa na creación del Centru de Docencia ya Investigación que representa una alternativa de formación pa los mozos, fora de les instituciones tradicionales, ingresa a la cátedra de Psicoloxía Médica de la Facultá de Medicina, y torna a l'actividá psiquiátrica nel Hospital d'Avellaneda.

Por esa dómina, na Arxentina, la dictadura de Lanusse taramiéllase, y una comisión de la Federación Arxentina de Psiquiatría, na que s'atopa Mimí, llogra visitar a los presos políticos na cárcel. En 1973, convóquense eleiciones llibres y gana Héctor José Cámpora, quien arrenuncia pa dar pasu a la fórmula Perón-Isabelita.

A finales del añu 1974 fai la so apaición l'Alianza Anticomunista Arxentina, tristemente conocida como la Triple A, que'l so oxetivu yera l'estermín de militantes políticos y gremiales, obreros, intelectuales, estudiantes y cualquier ciudadanu progresista. Ye notificada de la intención de la Triple A d'esterminala, y col tiempu xustu y 200 dólares na bolsa, parte pa Méxicu, nun nuevu exiliu.

Méxicu, Cuba y Nicaragua[editar | editar la fonte]

Marie se exilia na Ciudá de Méxicu en 1974, onde munchos de los sos amigos y "formandos" dan-y les facilidaes pa establecese. A partir d'entós, empieza a collaborar en delles instituciones de formación psicoanalítica como la AMPAG (Asociación Mexicana de Sicoterapia de Grupu), el CPM (Círculu Psicoanalíticu Mexicanu), los Centros d'Integración Xuvenil, y de xacíu na Universidá Nacional Autónoma de Méxicu.

Obra[editar | editar la fonte]

  • Antisemitismu, paranoya y el testamentu del doctor Llei. Rev. de Psicoanálisis de l'Asociación Psicoanalítica Arxentina 5 (1): 93. 1947.
  • Motherhood and sexuality. Tradució Nancy Caro Hollander. New York: Guilford. 1951.
  • Maternidá y Sexu. Estudiu psicoanalíticu y psicosomatico. Buenos Aires. 1951.
  • Fantasíes eternes a la lluz del psicoanálisis. Buenos Aires: Nova. APA. 1957.
  • Fantasias eternes a la lluz del psicoanálisis. Buenos Aires 1957.
  • Sicoterapia del grupu, el so enfoque psicoanalíticu. Buenos Aires: Paidós 1957.
  • Sterility and envy. IJP 39, 1958, 139-143.
  • Ideoloxía ya idealización. Rev. de Psicoanálisis de la Asociacíon Psicoanalítica Arxentina 16 (4): 417. 1959.
  • Die "Gestalt" einer Gruppe unfruchtbarer Frauen. Zeitschrift für psychosomatische Medizin 5: 53-62, 1959.
  • Psychoanalyse - in wessen Dienst? Neues Forum, 28 (sept./oct.): 39-42, 1971.
  • Vicisitúes del movimientu psicoanalíticu arxentín. En Franco Basaglia (ed.) Razón, llocura y sociedá. Méxicu 1978.
  • Über die Anwendung der Psychoanalyse beim Aufbau einer neuen Gesellschaft. Journal 8: 3-10, 1983.
  • Loyalität und Ambivalenz im Zusammenhang mit dean Erfahrungen bei der Aufbauarbeit in Nicaragua. En: Journal 10: 69-74, 1984.
  • Psychoanalyse im Dienst des Volkes (Proyeutu de Salú mental Nicaragua). Salzburgu 1984
  • Bericht über die Balintgruppen in Nicaragua. PsA-Info 24: 31-37, 1985.
  • Von Wien bis Managua. Wege einer Psychoanalytikerin. Friburgu 1986.
  • Das gebratene Kind und andere Mythen. Friburgu 1987.
  • Maternidá y Sexu. Estudiu psicoanalíticu y psicosomatico. Buenos Aires 1951. Traducíu al alemán: Mutterschaft und Sexus. Körper und Psyche der Frau. Friburgu 1988.
  • Marie Langer, from Vienna to Managua: Journey of a psychoanalyst. Margaret Hooks, Trans. Londres: Free Association Books. 1989.
  • Psychoanalyse und/oder soziale Revolution. Vortrag in Wien 1971. In: Leben im Widerspruch. Marie Langer, Texte, Briefe, Begegnungen. Ed. Raimund Bahr, St. Wolfgang 2007.
  • con L. Grinberg, Y. Rodrigué. Psychoanalytische Gruppentherapie. Praxis und theoretische Grundlagen. Stuttgart 1960.
  • con Jaime del Palaciu, Enrique Guinsberg. Memoria, hestoria y diálogu psicoanalíticu. Méxicu 1981.

Honores[editar | editar la fonte]

Film[editar | editar la fonte]

  • 2003: Marie Langer. Der Roman der Erinnerungen (La novela de memories) de Corinna Wichmann y Lester Y. Cano Álvarez.[9]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Perrés José. González Fernández José Luis. Marie Langer, una bibliografía en procesu. Méxicu. Universidá Autónoma Metropolitana. 1997.
  • Langer, Guinsberg, Del Palaciu. Memoria, Hestoria y Diálogu Psicoanalíticu. Méxicu. Folio Ediciones. 1980.
  • Langer Verónica. "Entrevista a Marie Langer" en grabación magnetofónica. 1978.
  • González Fernández José Luis y Langer Verónica. "Marie Langer: un esbozu biográficu". Conferencia. Homenaxe a Marie Langer. 1997.
  • Hollander, Nancy Caro (8 d'abril de 2014). Uprooted Minds: Surviving the Politics of Terror in the Americas. ISBN 978-1-135-46874-3.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Afirmao en: Handbuch österreichischer Autorinnen und Autoren jüdischer Herkunft 18. bis 20. Jahrhundert. Sección, versículu o párrafu: 5925. Editorial: Walter de Gruyter. DOI: 10.1515/9783110949001. Data d'espublización: 22 avientu 2011.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Hollander, 2014, p. xx.
  4. 4,0 4,1 Hollander, 2014, p. 161.
  5. Hollander, 2014, p. 35.
  6. Hollander, 2014, p. 149.
  7. Hollander, 2014, p. 186.
  8. L'exiliu, arxentinos en Francia mientres la dictadura, Marina Franco. EL PASÁU PRESENTE, ISBN 9789876290296, p. 78
  9. «Marie Langer». khm.de. Archiváu dende l'orixinal, el 5 de mayu de 2010. Consultáu'l 26 de mayu de 2016.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]