Michael Laudrup

De Wikipedia
Michael Laudrup
Vida
Nacimientu Frederiksberg[1]15 de xunu de 1964[2] (59 años)
Nacionalidá Bandera de Dinamarca Reinu de Dinamarca
Familia
Padre Finn Laudrup
Fíos/es
Hermanos/es Brian Laudrup
Estudios
Estudios Schneekloths Skole (es) Traducir
Oficiu
Oficiu futbolistaentrenador de fútbol
Trayeutoria
  Equipu
1997–1998 AFC Ajax 21(11)
1996–1997 Vissel Kobe 15(6)
1994–1996 Real Madrid Club de Fútbol 62(12)
1989–1994 Futbol Club Barcelona 167(49)
1985–1989 Juventus Football Club 102(16)
1983–1985cesión Società Sportiva Lazio 60(9)
1983–1983 Juventus Football Club
1982–1983 Brøndby IF (es) Traducir 38(24)
1981–1982 Kjøbenhavns Boldklub 14(3)
Al-Rayyan Sports Club
  Seleición nacional
1982–1998   seleición masculina de fútbol de Dinamarca 104(37)
1982–1982   seleición masculina de fútbol sub-21 de Dinamarca 2(0)
1980–1981   seleición masculina de fútbol sub-19 de Dinamarca 19(12)
1980–1980   seleición masculina de fútbol sub-17 de Dinamarca 4(2)
  Entrenador
Swansea City Association Football Club
Posición o especialidá centrocampista
Pesu 71 kg
Altor 183 cm
Premios
IMDb nm0997327
Cambiar los datos en Wikidata

Michael Laudrup (15 de xunu de 1964Frederiksberg) ye un ex futbolista y entrenador danés. Ye consideráu unu de los meyores futbolistes europeos ente mediaos de los años 1980 y mediaos de los años 1990.

Ocupaba la demarcación de mediocampista, principalmente mediapunta, anque la so versatilidad dexába-y desendolcase como delanteru o estremu. Dotáu d'una gran elegancia, téunica individual y talentu, destacaba pola so habilidá pal regate y el so ampliu repertoriu d'asistencies y pases, como los vistosos y efeutivos "pases ensin mirar a la xugada".

Mientres la so carrera como futbolista, ente otros equipos, xugó nos dos grandes clubes d'España, Real Madrid y FC Barcelona. Tres la so retirada en 1998, entamó la carrera d'entrenador, siendo'l club del so debú como futbolista profesional, el Brøndby IF danés, el primer equipu que dirixó en 2002. Na temporada 2012/13, consiguió'l so últimu títulu hasta'l momentu como téunicu, al proclamase campeón de la League Cup col Swansea City de la Premier League inglesa.[4]

Trayeutoria como futbolista[editar | editar la fonte]

Espuntó dende bien nueva. El día que cumplió 18 años debutó cola seleición nacional absoluta de Dinamarca nun partíu oficial, y con tan solo 19 años yá emigró al fútbol italiano pa fichar por unu de los grandes clubes del fútbol mundial, la Juventus de Turín. Llegó a xugar con compañeros de la talla de Michel Platini, Paolo Rossi y Zbigniew Boniek, ente otros; na so primer temporada en 1985 ganó la Lliga Italiana y apostó cola Juventus, la Final de la Copa Intercontinental 1985 frente al Argentinos Juniors campeón d'América, al que ganaron en vibrante partíu pola tanda de penaltis. La so segunda temporada nun foi nada esitosa por culpa de les continues mancadures qu'afectaron tanto a Laudrup como a la mayoría de la plantía de la Juventus de Turín, d'ellí d'equí p'arriba tuvo temporaes desemeyaes nel fútbol italiano, y vio como la so acandilante estrella empezó a aparrar.

En 1989 fichó pol FC Barcelona, por espresu deseyo del entós entrenador barcelonista Johan Cruyff,[5] quien yá lo había intentando fichar un añu antes pero a la fin non fructificaron les negociaciones (más palantre Cruyff diría que con Laudrup un añu antes ganaren un añu antes la lliga) Nel Barcelona vivió los meyores momentos de la so carrera deportiva, que se rellanzó hasta asitialo nel cumal del fútbol mundial. A ello contribuyeron los ésitos del Barcelona, col que conquistó la Copa d'Europa en 1992 y cuatro Lligues consecutives. Laudrup yera unu de les pilastres indiscutibles del equipu, y unu de los trés xugadores estranxeros d'aquel Barcelona al que denominaron "Dream Team". Los otros dos yeren Ronald Koeman y Hristo Stoichkov.

En 1993, el FC Barcelona fichó a un cuartu estranxeru de primer nivel mundial: el brasilanu Romário. El problema ye que l'equipu namái podía alliniar a trés estranxeros al empar: unu tenía de quedase nel banquín. Hasta mediaos de febreru Laudrup yera de los cuatro estranxeros el que más minutos xugara:

Estadístiques hasta'l 13 de febreru de 1994

En lliga (xornada 23) En Champions (xornada 6) Total (de 29 posibles)
Laudrup 21 partíos 18 de titular 5 partíos titular 23 titularidaes
Koeman 22 partíos 16 de titular 6 partíos titular 22 titularidaes 
Stoichkov 21 partíos 18 de titular 3 partíos titular 21 titularidaes 
Romario 19 partíos 17 de titular 4 partíos titular 21 titularidaes 

Pero un rumor peneráu pola directivu del club a Axenciar Efe y la prensa polo xeneral a mediaos de febreru d'aquel añu conforme Laudrup roblara un precontratu col Real Madrid pa la siguiente temporada, fizo que Johan Cruyff que dio por bonu'l rumor que depués acabó confirmándose y pensando que'l xugador nun taba comprometíu col proyeutu, apostrara a Laudrup de ser l'estranxeru más utilizáu esi mesmu añu siquier utilizáu con diferencia y l'escoyíu en Champions League para "folgar" . El 18 de febreru fai una rueda de prensa diciendo que se siente decepcionáu cola directiva por penerar coses. Según paez Cruyff quería que siguiera pero dende la directiva peneróse que pidiera cobrar 400 o 500 millones al añu y que'l Barça nun aceptara. Amosábase decepcionáu con Núñez y con Gaspart por non salir a desmentir esa información. Afirmaba nun tomar la decisión inda y nun principiu diba falar en marzu o abril sobre'l so futuru pero dempués d'esto nun falaría más hasta final de temporada.

El ser l'escoyíu pa folgar a partir d'entós na Copa d'Europa empezó a deteriorar les sos rellaciones col entrenador Johan Cruyff. Magar que el Barcelona ganó la Lliga, per cuartu añu consecutivu, Laudrup manifestó que dexara d'esfrutar como lo fixera nos años anteriores y que taba "fartu de Cruyff". La realidá ye que sobre'l mes de payares Cruyff dio órdenes a la directiva d'empecipiar negociaciones p'anovar a Laudrup pero'l xugador tornó anovar remanando qu'hasta final de temporada nun quería falar de renovaciones (quiciabes la ufierta de Núñez nun yera equiparable a la del presidente madridista Ramón Mendoza).

Magar que Laudrup siempres declarara que namái abandonaría'l FC Barcelona pa volver al so país, acabó faciendo bonos los rumores y aceptó una ensundiosa ufierta del históricu rival blaugrana a razón de efeutivamente 400 millones per temporada más casa y coche.

Xugó nel Real Madrid dos temporaes, ente 1994 y 1996, y ganó una Lliga, la del añu 1995 onde foi consideráu'l xugador clave por que'l Real Madrid ganara aquella lliga.

Abandonó'l Real Madrid, a la finalización del so contratu por dos temporaes, en 1996, y decidió aceptar una bona ufierta económica del Vissel Kobe, un equipu de la Lliga xaponesa. Acabó la so brillosa carrera como futbolista xugando una temporada nel Ajax Ámsterdam.

Trayeutoria como internacional[editar | editar la fonte]

Cola seleición danesa, Laudrup debutó'l 15 de xunu de 1982, xusto'l día que cumplía los dieciocho años, nun amistosu contra la seleición noruega. Convirtióse asina nel segundu xugador más nuevu en debutar cola seleición danesa. Laudrup participó en 104 partíos cola Dinamarca, marcando 37 goles. Ye'l cuartu xugador que más partíos apostó na historia de la seleición danesa y, a pesar de nun ser delanteru, ye tamién el sestu máximu goliador na so historia.

Xugó primero la Eurocopa 1984 en Francia, perdiendo Dinamarca en semifinales contra España na tanda de penaltis, pero foi consideráu como unu de los meyores xugadores del tornéu pola rapidez, calidá, habilidá y vértigu que lu ponía al so xuegu. Laudrup, más tarde, tuvo presente en Méxicu na Copa Mundial de Fútbol de 1986, siendo recordada'l so memorable actuación na victoria danesa por 6-1 ante Uruguái, onde foi imparable pa la defensa charrúa xunto col so compañeru Elkjær Larsen. Antes ganaron 1-0 a Escocia y espacháronse frente a la favorita Alemaña por 2-0, siendo primeros del so grupu y consideraos hasta esi momentu'l meyor equipu y la revelación del mundial. Sicasí, el suañu de Laudrup y Dinamarca acabó abruptamente perdiendo n'octavos de final ante España, por un aplastante 5-1, con 4 goles d'Emilio Butragueño.

Tamién formó parte de la decepcionante seleición danesa na Eurocopa de 1988 n'Alemaña Federal, anque marcó, siquier, unu de los dos goles de la seleición danesa nesti campeonatu européu. Lamentablemente, Laudrup nun apostó la Eurocopa 1992 en Suecia, que ganó Dinamarca. Los motivos de la so ausencia na seleición danesa fueron les sos diferencies col seleccionador Moller-Nielsen.

Dinamarca nun se clasificó pal Mundial de 1994 n'Estaos Xuníos y quedó dempués esaniciada na fase de grupos de la Eurocopa 1996 n'Inglaterra. Pero pa Laudrup la última etapa cola so seleición foi bien bona, atopándolo maduru, siempres xenial y más esperimentáu emponiendo a los suyos a la Copa Mundial de Fútbol de 1998, Laudrup guio a Dinamarca hasta los cuartos de final, cayendo por 2-3 contra Brasil. Laudrup foi, finalmente, incluyíu nel Meyor equipu del Mundial de 1998 en Francia, gracies a la so actuación contra la seleición brasilana de Ronaldo.

Participaciones en Copes del Mundu[editar | editar la fonte]

Mundial Sede Resultáu !width="50"|Partíos Goles
Copa Mundial de Fútbol de 1986  Méxicu Octavos de final 4 1
Copa Mundial de Fútbol de 1998  Francia Cuartos de final 5 1

Trayeutoria como entrenador[editar | editar la fonte]

Laudrup en 2005 siendo entrenador del Brøndby IF.

Laudrup foi ayudante del seleccionador de Dinamarca Morten Olsen (2000-02) y entrenador del so equipu de tola vida, el Brøndby IF,[6] col que llogró una lliga y dos copes en cuatro temporaes, hasta que dexó'l banquín del conxuntu danés en mayu de 2006.[7]

Na temporada 2007/2008, dirixó al Getafe CF, tres la marcha de Bernd Schuster al Real Madrid.[8] Llogró que'l club llegara per segunda vegada na so historia a una final de la Copa del Rei (perdió 3-1 ante'l Valencia CF)[9] y qu'algamara los cuartos de final de la Copa de la UEFA, onde foi esaniciáu pol FC Bayern München pola regla del gol de visitante,[10] amás de llograr la permanencia en Primer. Magar el so bon papel, en mayu de 2008 confirmó que nun siguiría la próxima temporada como entrenador del Getafe CF.[11]

Nuna rueda de prensa en 2008 col Spartak de Moscú.

En setiembre de 2008, el danés robló col Spartak de Moscú pa los 18 próximos meses,[12] anque'l 15 d'abril de 2009 foi destituyíu de resultes de les males resultancies collechaes pol equipu rusu.[13]

Laudrup comprometer col RCD Mallorca poles 2 siguientes temporaes pel branu de 2010.[14] Mientres la primer temporada col club balear, los bermeyones llevaben una campaña sele, pero la mala racha del equipu a la fin del campeonatu (6 puntos de 24 posibles) llevólu a xugase'l descensu na última xornada. El Mallorca perdió en casa 3-4 contra'l Atlético de Madrid, pero consiguió salvase gracies a la derrota 0-2 del Deportivo de La Coruña contra'l Valencia C.F..[15] Sicasí, a principios de la temporada 2011-12, Laudrup dimitió poles sos diferencies con Lorenzo Serra Ferrer, vicepresidente del club.[16]

En xunu de 2012, anuncióse'l so fichaxe pol Swansea City de la Premier League.[17] Col modestu conxuntu galés llogró'l so primer títulu dende la so etapa nel Brøndby IF, la Copa de la Lliga d'Inglaterra, al imponese na final por 5-0 al Bradford City.[18] En marzu de 2013 anovó'l so contratu cola entidá hasta 2015,[19] llevando al equipu a un cómodu 9ᵘ puestu na Premier League 2012-13. Foi despidíu'l 4 de febreru de 2014, apostándose 24 xornaes de la Premier League 2013-14 col equipu galés en 12ᵘ llugar de la clasificación.[20]

El 1 de xunetu de 2014, el Lekhwiya SC confirmó la so llegada como nuevu téunicu.[21] En xunu de 2015, anunció la so marcha del banquín qatarín, dempués de ganar l'Lliga y la Copa del país.[22]

El 26 de setiembre de 2016, comprometer col Al-Rayyan.[23]

Estadístiques como xugador[editar | editar la fonte]

Clubes[editar | editar la fonte]

Equipu !Temporaes Partíos Goles -align=center Bandera de Dinamarca Brøndby IF 1982-1983 38 23 0,60
Bandera d'Italia S. S. Lazio 1983-1985 60 8 0,13
Bandera d'Italia Juventus F. C. 1985-1989 102 17 0,20
F. C. Barcelona 1989-1994 165 40 0,24
Real Madrid C. F. 1994-1996 62 12 0,19
Bandera de Xapón Vissel Kobe 1996-1997 15 5 0,40
Bandera de Países Baxos A. F. C. Ajax 1997-1998 22 12 0,52
TOTAL 1982-1998 464 117 0.25

Palmarés[editar | editar la fonte]

Campeonatos nacionales[editar | editar la fonte]

Títulu Club País Añu
Serie A Juventus  Italia 1986
Copa del Rei Barcelona  España 1990
Primer División Barcelona  España 1991
Supercopa d'España Barcelona  España 1991
Primer División Barcelona  España 1992
Supercopa d'España Barcelona  España 1992
Primer División Barcelona  España 1993
Primer División Barcelona  España 1994
Primer División Real Madrid  España 1995
Eredivisie Ajax Ámsterdam  Países Baxos 1998
Copa de los Países Baxos Ajax Ámsterdam  Países Baxos 1998

Campeonatos internacionales[editar | editar la fonte]

Títulu Equipu (*) Sede Añu
Copa Intercontinental Juventus Bandera de Xapón Tokiu 1985
Lliga de Campeones Barcelona Bandera de Inglaterra Londres 1992
Supercopa d'Europa Barcelona Barcelona 1992
Copa Confederaciones Seleición de Dinamarca Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1995

Torneos amistosos[editar | editar la fonte]

Títulu Equipu (*) País Añu
Troféu Festa d'Elx Barcelona  España 1989
Trofeo Teresa Herrera Barcelona  España 1990
Trofeo Joan Gamper Barcelona  España 1990
Trofeo Joan Gamper Barcelona  España 1991
Copa Cataluña Barcelona  España 1991
Trofeo Joan Gamper Barcelona  España 1992
Trofeo Teresa Herrera Barcelona  España 1993
Copa Cataluña Barcelona  España 1993
Trofeo Santiago Bernabéu Real Madrid  España 1994
Trofeo Teresa Herrera Real Madrid  España 1994
Trofeo Bahía de Cartaxena Real Madrid  España 1994
Troféu de Navidá de la Comunidá de Madrid Real Madrid  España 1994
Trofeo Santiago Bernabéu Real Madrid  España 1995
Troféu de Navidá de la Comunidá de Madrid Real Madrid  España 1995
Trofeo Ciudad d'Alicante Real Madrid  España 1995

Distinciones individuales[editar | editar la fonte]

Distinción Añu
Premiu Don Balón al meyor xugador estranxeru |1992

Estadístiques como entrenador[editar | editar la fonte]

Clubes[editar | editar la fonte]

Equipu !Años P PG PE !PP % v.
Bandera de Dinamarca Brøndby IF 2002-2006 132 76 31 25 57.58
Getafe CF 2007-2008 59 25 15 19 42.37
Bandera de Rusia Spartak de Moscú 2008-2009 19 6 5 8 31.58
RCD Mallorca 2010-2011 47 15 19 23 31.91
Bandera de Gales Swansea City 2012-2014 84 29 24 31 34.52
Bandera de Qatar Lekhwiya SC 2014-2015 33 23 7 3 69.7
Bandera de Qatar Al-Rayyan 2016- 10 5 3 2 50

Palmarés[editar | editar la fonte]

Títulu Equipu (*) País Añu
Supercopa de Dinamarca Brøndby IF Bandera de Dinamarca Dinamarca 2002
Copa de Dinamarca Brøndby IF Bandera de Dinamarca Dinamarca 2003
Supercopa de Dinamarca Brøndby IF Bandera de Dinamarca Dinamarca 2005
Copa de Dinamarca Brøndby IF Bandera de Dinamarca Dinamarca 2005
Superliga de Dinamarca Brøndby IF Bandera de Dinamarca Dinamarca 2005
Copa de la Lliga d'Inglaterra Swansea City Bandera de Inglaterra Inglaterra 2013
Qatar Stars League Lekhwiya SC Bandera de Qatar Qatar 2015
Copa Príncipe de la Corona de Qatar Lekhwiya SC Bandera de Qatar Qatar 2015

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gran Enciclopedia rusa. Editorial: Большая Российская энциклопедия. Llingua de la obra o nome: rusu. Data d'espublización: ensin valor.
  2. URL de la referencia: http://www.transfermarkt.co.uk/michael-laudrup/leistungsdaten/spieler/8023.
  3. «bold.dk». Consultáu'l 17 ochobre 2021.
  4. Moñino, Ladislao Javier (29 d'avientu de 2012). «“La posesión tien que tener un fin”». El País.
  5. «Presentación de Laudrup». El País (14 de xunetu de 1989).
  6. Axencia EFE (20 de mayu de 2002). «Michael Laudrup va entrenar al Broendby». AS.
  7. Europa Press (21 de mayu de 2006). «Laudrup nun anueva col Brondby». El Mundo.
  8. Tamaral, Silvia (21 de xunetu de 2007). «Arrinca la era Laudrup col retu de la UEFA». Mundo Deportivo:  p. 22. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD02/PUB/2007/07/21/EMD20070721022MDP.pdf. Consultáu'l 15 de xunu de 2012. 
  9. Melero, Delfín (16 d'abril de 2008). «rei/previaxcronica/es/desarrollo/1113096.html La Valencia toca'l séptimu cielu». Marca.
  10. González, José Damián (11 d'abril de 2008). «Sublime Geta, cruel final». AS.
  11. «Laudrup nun va siguir como entrenador del Getafe». L'Economista (16 de mayu de 2008).
  12. Axencia EFE (12 de setiembre de 2008). «Laudrup, presentáu como entrenador del Spartak de Moscú». AS.
  13. DPA (16 d'abril de 2009). «mandu_92210371818.html El Spartak de Moscú despide a Laudrup y Karpin asume'l mandu». ABC.
  14. Axencia EFE (2 de xunetu de 2010). «Laudrup presentáu como entrenador del Mallorca». RTVE.
  15. Matallanas, Javier G. (22 de mayu de 2011). «Salvados y séptimos». AS.
  16. Europa Press (27 de setiembre de 2011). «Laudrup dexa'l Mallorca». El Mundo.
  17. «Laudrup va entrenar al Swansea galés». Marca (14 de xunu de 2012). Consultáu'l 14 de xunu de 2012.
  18. Estepa, Javier (24 de febreru de 2013). «El Swansea faise grande». Marca. Consultáu'l 24 de febreru de 2013.
  19. «Laudrup anueva col Swansea». AS (8 de marzu de 2013). Consultáu'l 8 de marzu de 2013.
  20. «Michael Laudrup, destituyíu como téunicu del Swansea». Europa Press (4 de febreru de 2014). Consultáu'l 4 de febreru de 2014.
  21. Axencia EFE (1 de xunetu de 2014). «Laudrup va entrenar al Lekhwiya qatarín la próxima temporada». AS.
  22. Axencia EFE (17 de xunu de 2015). «Michael Laudrup abandona'l Lekhwiya qatarín». Marca.
  23. «Laudrup ficha pol Al-Rayyan de Qatar». Mundo Deportivo (26 de setiembre de 2016).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]