Menciu

De Wikipedia
Menciu
Vida
Nacimientu Zou (es) Traducir372 de edC
Nacionalidá Zou
Muerte 289 de edC (82/83 años)
Familia
Padre Meng Ji
Madre Meng Mu
Estudios
Llingües falaes chino antiguo (es) Traducir
Alumnu de Zisi (es) Traducir
Profesor de Q17012673 Traducir
Oficiu filósofuescritor
Influyencies Confucio y Zisi (es) Traducir
Creencies
Relixón confucianismu
Cambiar los datos en Wikidata

Ji Mèngkē (姓孟軻), llamáu n'occidente Mencio (de 孟子, pinyin Mèngzǐ, Wade-Giles Meng Ke, lliteralmente "Maestru Meng"), (370 e.C. - 289 e.C.), foi un filósofu chinu, el más eminente siguidor del confucianismu.

Filosofía[editar | editar la fonte]

Na so obra, conocida como Mengzi, defende que l'home ye bonu por naturaleza y tien de poder desenvolver una conducta razonable y recto. Según esti pensador, nel corazón de too ser humanu hai cuatro sentimientos naturales o enclinos que-y empobinen escontra'l bon camín:

  1. El sentimientu de compasión
  2. El sentimientu de vergüenza
  3. El sentimientu de respetu y modestia
  4. El sentimientu de lo que ta bien y mal

Esos sentimientos son una especie de raigaños que, cultivaes, desenvuelven les virtúes de la benevolencia, la derechura, la urbanidad y la sabiduría. Mencio intentó influyir nos gobernantes del so tiempu por que crearen les condiciones más favorables pal desenvolvimientu de les persones. Nos sos escritos dexó dichu que'l gobernante sabiu ye aquél que s'esmolez pol bienestar del so pueblu:

El soberanu intelixente entama la producción de los sos súbditos de forma que puedan sostener al so padre y a la so madre, a los sos fíos y esposes, que nos años bonos puedan comer al so gustu, y nos malos nun morrer de fame. Una vegada algamáu esto, va dirixir escontra la práutica del bien y el pueblu siguirálu. (Mengzi, I A 7)

Pensamientu políticu[editar | editar la fonte]

Mencio.

Mencio destacaba la importancia de los ciudadanos comunes dientro del Estáu. Mientres el Confucianismu xeneralmente tenía una alta estima polos gobernantes, él argumentaba que ye aceptable que los súbditos depongan o inclusive asesinen al gobernante qu'ignora les necesidaes de la xente y gobierna con durez, pos un gobernante que nun gobierna con xusticia nun ye yá un verdaderu gobernante. Tamién dixo, mientres el periodu de les Primaveres y Serondes, que nun esiste guerra xusta.

Sistema de comunismu agrariu primitivu»[editar | editar la fonte]

Siguiendo la llinia del utopismo social qu'apaez n'unu de los Cinco Clásicos del confucianismu, el Llibru de los Ritos, onde se fala de la perdida edá d'oru de la Gran Unidá (datong), Mencio propón un utópicu sistema de comunismu agrariu primitivu», que la so influencia va llegar al sieglu XX —especialmente ente los marxistes que lo interpretarán como una versión del «comunismu primitivu»—. Denominar jingtian o «campu en forma de pozu» (en referencia al calter chinu 井 "pozu" que delimita nueve apartaos) yá que se basa na división de los campos en nueve partes, de les que los ocho de la periferia seríen distribuyíes ente les families, ente que la novena, asitiada nel centru, sería cultivada de forma comuñal en beneficiu del príncipe.[1]

Los que cultiven el mesmu jing van tar siempres xuntos, uquier que vaigan; van compartir les xeres de defensa y les guardias nocherniegues. Nes enfermedaes van socorrese mutuamente. Asina tolos habitantes van amase y van vivir n'harmonía.

Influyencia[editar | editar la fonte]

La interpretación que Mencio dio al Confucianismu foi xeneralmente considerada como la versión ortodoxa polos subsiguientes filósofos confucianos, especialmente los neoconfucianos de la Dinastía Song. El Mengzi, un llibru de les sos conversaciones colos reis de la dómina, ye unu de los Cuatro Llibros que Zhu Xi arrexuntó como los fundamentales del pensamientu neoconfuciano. En contraste coles frases de Confucio que yeren curties, el Mengzi consiste en diálogos llargos, incluyendo argumentos, con prosa estensa.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Chesneaux, Jean (1984). «Les tradiciones igualitariu y utópicu n'Oriente», Jacques Droz (dir.): Historia xeneral del socialismu. De los oríxenes a 1875. Barcelona: Destino, páx. 42. ISBN 84-233-1305-0.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]