Megalitismu

De Wikipedia
Megalitismu
estilu arquiteutónicu
Cambiar los datos en Wikidata

El megalitismu ye un fenómenu universal xeográficamente dispersu. Espardiose dende Europa hasta África y Oriente Próximu.

Los monumentos megalíticos apaecen, fundamentalmente, a lo llargo de la fachada atlántica europea con miles de evidencies (necrópolis) dende la Península Ibérica hasta Escandinavia, desapaeciendo les prebes qu'atestiguaben que la so presencia indicaba que se movien escontra suroeste.[1][2]

Na so configuración les áries funeraries nun se llimiten a les camares de piedar recubiertes por túmulos, la so realidá ye maás complexa. Anque haiga magalitos repartíos por dixebraos llugares, nun se pue afirmar que respuendan a les mesmes motivaciones o el mesmu significáu. Les semeyances puen desplicase por procesos de converxencia cultural, ente los dólmenes asturianos y los bretones esisten abondos denominadores comunes pero non una correspondencia plena.

El megalitísmu respuende a motivaciones diverses:

a) La tumba ancestral de los antepasaos sanciona la posesión de un territoriu por parte de un grupu.

b) Compartimentación del espaciu consecuanecia de la volución económica neolítica. Xenérense mecanismos de cohesión social que facilites la puesta en funcionamientu de grandes proyéutos arquiteutónicos. La nueva muérganización tamién supón la esistencia de escedente alimenticiu yá que una bona parte de los individuos deberíen encargase de construyir los megalítos demientres un llargu espaciu de tiempu.

c) Deséu de pervivencia. Dende'l puntu de vista espiritual los megalitos manifiesten l'aspiración de les comunidaes de sobrevivir nel recuerdu de les xeneraciones venideres.

Hasta esti momentu llega la igualdá de los individuos. L'apaición de dixebraes clases sociales ye un fechu imparable, los dólmenes esistirien en función d'elites y llinaxes dominantes non de los simples ganaderos y campesinos.

Consiste nun gran bloque de piedra con forma allargada y clavada verticalmente nel suelu . Créese que pudo sirvir pa rindir cultu al sol o a dalgún difuntu de ciertu prestíu na aldega, o pa marcar una estensión territorial.

  • Dolmen

Fai referencia a construcciones de delles piedres verticales que sostienen una horizontal o bien a otres construcciones más complexes que disponen de cámara y, n'ocasiones, d'un corredor al traviés del cual apuértase a esa cámara principal.

  • Crómlech

Trátase d'un conxuntu de menhires y dólmenes, que la so distribución da llugar a una forma circular. Paecen ser templos o santuarios rellacionaos col cultu solar.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]