Medios sociales

De Wikipedia

Los medios de comunicación sociales o a cencielles medios sociales[1] (social media n'inglés) son plataformes de comunicación en llinia onde'l conteníu ye creáu polos mesmos usuarios por aciu l'usu de les teunoloxíes de la Web 2.0, que faciliten la edición, la publicación y l'intercambiu d'información.

Los profesores Kaplan y Haenlein definen medios sociales como:

«Un grupu d'aplicaciones basaes n'Internet que se desenvuelven sobre los fundamentos ideolóxicu y teunolóxicu de la Web 2.0, y que dexen la creación y l'intercambiu de conteníos xeneraos pol usuariu»
(Kaplan Andreas M., Haenlein Michael Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media, Business Horizons)[2]

Los medios sociales basar na influencia y l'interacción ente pares y con una audiencia pública que ye cada vez más intelixente y participativa. El mediu social ye un conxuntu de plataformes dixitales qu'amplía l'impautu del boca a boca y tamién lo fai medible y, por tanto, rentabilizable per mediu de la mercadotecnia de medios sociales y el CRM social.

Los responsables de comunidá encargar de crear y curiar les comunidaes en redol a les empreses xenerando conteníu de valor, creando conversación, animando a les persones a participar, monitorizando la presencia na rede de les marques, etc. Los medios sociales camudaron la comunicación ente les persones, y ente les marques y les persones.[3]

Los tipos de medios sociales más utilizaos son les redes sociales, los blogues, los microblogs, los medios sociales móviles[4] y los servicios de compartición multimedia.[5] Amás esisten munchos conseyos pa xestión y estratexa nes redes sociales.[6]

Medios sociales y los medios de comunicación de mases[editar | editar la fonte]

El términu medios sociales ye usáu como contraste de los medios de comunicación de mases pa espresar l'enorme cambéu de paradigma que tán viviendo los medios de comunicación na actualidá.

La mayoría de les vegaes el términu ye usáu pa referise a actividaes qu'integren la teunoloxía, les telecomunicaciones móviles y l'interacción social, en forma de conversaciones, fotografíes, imáxenes, videos y pistes d'audiu.

Les conversaciones que pueblen los medios sociales y la manera en que se presenta la información, depende d'una variedá de perspectives y de la construcción d'un propósitu común ente les comunidaes que s'articulen en redol a elles. Típicamente nun mediu social les persones comparten les sos hestories y les sos esperiencies con otros, de manera natural.

Tamién s'usaron otros términos pa referise a los medios de comunicación social «como conteníu xeneráu pol usuariu» o «medios de comunicación xeneraos pol consumidor».

Los medios sociales de comunicación son distintos de los medios de comunicación industrial, tales como periódicos, canales de televisión y emisores de radio. Los medios sociales usen ferramientes, dalgunes relativamente barates, que dexen a cualquier persona, publicar y tener accesu al conteníu, ente que los medios industriales polo xeneral, riquen un capital financieru pa empecipiar operaciones, activos como máquines sofisticaes pa la impresión, equipos y antenes pa una emisora de radio o la concesión d'una llicencia del espectru radioeléctricu.

Una carauterística que comparten los medios sociales y los medios de comunicación de mases ye la capacidá de llegar a un públicu grande anque decidan dedicase a un pequeñu nichu; por casu, una publicación nuna publicacón o un programa de TV d'un mediu tradicional pueden llegar a millones de persones en munches partes del mundu.

Clasificación de medios sociales[editar | editar la fonte]

Les teunoloxíes de medios sociales apaecen en distintos formatos ente los que destaquen: blog, redes profesionales, redes sociales d'empreses, foros, microblogs, compartir semeyes, crítica de productos o servicios, marcadores sociales, xuegos sociales, redes sociales, compartir videos y mundos virtuales.[7]

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

  • Audiencia: dambos medios apurren la teunoloxía que dexen a cualquier persona aportala, de cuenta que dambes pueden llegar a una audiencia global.
  • Accesibilidá: los medios de mases son xeneralmente de pagu y son propiedá d'un particular o del gobiernu, ente que los medios sociales tán polo xeneral disponibles pa cualquier persona con pocu o nengún costu.
  • Facilidá d'usu polos creadores: nos medios industriales la producción del conteníu rique de normal de recursos y conocencies especializaes. La mayoría de los medios sociales, o en dellos casos reinvéntase habilidá, de cuenta que cualquier persona puede ser un productor nestos medios.
  • Instantaneidad: el tiempu que trescurre ente la producción del conteníu y la so entrega a les audiencies puede ser llargu (díes, selmanes o inclusive meses) en comparanza colos medios sociales (que puede ser capaz brindar conteníu práuticamente de forma instantánea o namái con bien pequeños retrasu na so publicación. Los medios Industriales tán evolucionando cola adopción de recursos y teunoloxíes de cuenta que esta carauterística puede nun ser la más distintiva en poco tiempu.
  • Edición del conteníu: nos medios industriales, una vegada creáu'l conteníu ésti nun puede ser alteriáu (una vegada que l'artículu d'una revista haise impresu y distribuyíu los cambeos non pueden faese nesi mesmu artículu), ente que los medios sociales non solo arriquécense colos comentarios de les audiencies, sinón que'l conteníu puede ser alteriáu instantáneamente polos productores, ameyorando en conteníu pa les audiencies.

Responsabilidá social[editar | editar la fonte]

Una distinción bien importante referir a la responsabilidá social de los medios: Los medios industriales tradicionales tán obligaos a rindir cuentes, d'alcuerdu a les lleis pola calidá del so conteníu y les consecuencies de les sos actividaes, en términos de los valores y del interés públicu, la responsabilidá social que ta acarreta y l'independencia editorial. Los medios sociales, hasta'l momentu, nun tán obligaos a responder poles sos actividaes de publicación. Sicasí anque los medios sociales pueden ser percibíos como un llugar llibre de les regulaciones y lleis de responsabilidá social que rixe a los medios industriales, la evaluación pública, la reputación de los actores y la so valoración pública, puede trate amenaciaos pol creciente fenómenu de la intelixencia coleutiva y del activismu de los usuarios d'Internet, que se tán convirtiendo n'unu de los meyores mecanismos de autorregulación de la calidá del conteníu, Wikipedia ye un exemplu estraordinariu d'esto.

Dellos medios, como medios comuñales por casu, crearon un interesante híbridu ente estos dos conceutos. Anque propiedá d'esos medios ye comuñal y social, delles emisores de radios, canales de televisión social y periódicos de los ciudadanos, tán dirixíos por verdaderos profesionales de la comunicación, capaces de sacar ventaya del entusiasmu y la participación de los creadores o comunicadores aficionaos. Utilicen los marcos de trabayu y les práutiques mas depurada, tantu de los medios industriales como los medios sociales pa producir nuevos fenómenos de comunicación como'l periódicu en llinia, d'orixe coreanu ohmyNews.

Nel llibru The Wealth of Networks, publicáu en 2006 por Yochai Benkler, analícense munches d'estes distinciones y les sos implicaciones en términos de economía política y la llibertá. Sicasí, Benkler, al igual que munchos otros académicos, utiliza'l neoloxismu network economy o economía de rede pa describir les variables económiques, sociales, teunolóxiques y les carauterístiques de lo que llegó a conocer como los medios sociales de comunicación.

Aspeutu conversacionales[editar | editar la fonte]

Los medios sociales utilicen la teunoloxía como plataforma pero la so calidá y proyeición dependen principalmente de les interacciones ente les persones, de la riqueza de les conversaciones, de la fecundidá del diálogu y la calidá de la collaboración ente los participantes, pa construyir sentíu compartíu de lo que se ta realizando.

Los servicios de los medios sociales crean oportunidaes pal usu de la intelixencia coleutiva de los sos usuarios. Los reclamos o denuncies de mal usu son rápido atendíes pola comunidá de forma que esos alderiques son públicos y compartíos por tolos participantes.

La velocidá de los medios sociales, l'amplitú, l'algame y la fondura que pueden algamar pueden apreciase al ver cómo se remana un casu de mal usu del mediu por dalgún usuariu. La intelixencia coleutiva actúa como'l sistema inmunolóxicu del cuerpu humanu y ye usada pa validar, correxir, ameyorar o autenticar a los usuarios y los sos distintos comentarios y declaraciones. Un llinguaxe direutu y francu, una voz humana ye una parte importante del estilu y del llinguaxe de los medios sociales de comunicación.

Sicasí, los medios sociales nun son una panacea, pero'l fechu de que'l públicu pueda participar viviegamente nellos —de fechu participen— al traviés d'amestar comentarios, mensaxes instantáneos o inclusive la complementación del conteníu con hestories y esperiencies propies dan-y el so principal poder y curiosu.

Problemática creciente[editar | editar la fonte]

Les redes sociales n'Internet son un imán pa los más nuevos. Nestes plataformes, pueden crear el so propiu mundu, al traviés del cual establecen rellaciones col d'otros, o más indeseable con persones que nun conocen bien. Padres y educadores nun tendríen de resalvar la esistencia d'estos "llugares" d'ociu que van influyir na formación de los sos fíos. Al empar, tienen de compartir la esmolición pola falta de seguridá que puede derivase d'estes redes.

Porque l'usuariu d'estos sitios ta, por definición, dispuestu a compartir imprudentemente información personal con amigos y otros mozos, cuando non col mundu enteru. So la presión de los medios y de la opinión pública. Plantégase la necesidá d'ufiertar mecanismos más restrictivos pa menguar l'usu ente los más nuevos, dellos sitios llinden la edá a los 13 años pero la mayoría puede usase desque se tien usu de razón y llinguaxe, tienen de tomase midíes pa torgar la falsificación de la edá, tantu per parte d'esos menores como per parte de pederastes que se faigan pasar por mozu. Dica agora nun hai manera de confirmar la edá real del usuariu que se suscribe. Sicasí, por numberosos que sía los parches y la seguridá, paez que la meyor manera que tienen los padres d'enfrentase a los problemes sociales que se deriven de les redes sociales ye conoceles y enseñar a los menores a usales responsablemente, yá que ignorales solo aumentara la incertidume sobre cómo enfrentar el nuevu fenómenu social creciente, enfrentáu cola non respuesta de los gobiernos pa combatir los cada vez más frecuentes acosos cibernéticos.

Clasificación[editar | editar la fonte]

Los medios sociales pueden adoptar munches formes distintes, incluyendo foros d'Internet, blogues de personalidaes, blogues sociales, wikis, podcasts, semeyes y videos.

Exemplos d'aplicaciones de los medios sociales son: Wikipedia (de referencia), Facebook (redes sociales), Google+ (redes sociales), Last.fm (música personales), YouTube (intercambiu de videu), Taringa! (plataforma social), Second Life (realidá virtual), Flickr (compartir semeyes), Twitter (microblogueo y redes sociales). Munchos d'estos servicios de medios de comunicación social pue ser integráu al traviés de redes sociales como plataformes d'agregamientu.

Comunicación[editar | editar la fonte]

Collaboración[editar | editar la fonte]

Multimedia[editar | editar la fonte]

Entretenimientu[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «social media n'español son medios sociales» (castellanu). Consultáu'l 23 de xunu de 2012.
  2. Kaplan Andreas M., Haenlein Michael, (2010), Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media, Business Horizons, Vol. 53, Issue 1, p. 59-68.
  3. Carlos Merlo, Experience Marketing 2011 [1]
  4. Kaplan Andreas M., 2012, If you love something, let it go mobile: Mobile marketing and mobile social media 4x4, Business Horizons, 55(2), p. 129-139.
  5. «Observatoriu redes sociales 2011» (castellanu). SlideShare.
  6. Super Marketing Blogue. «Gestión y Estratexes en Social Media» (castellanu).
  7. Aichner, T. y Jacob, F. (Marzu 2015). "Measuring the Degree of Corporate Social Media Use". International Journal of Market Research 57 (2): 257–275.