Marisa Madieri

De Wikipedia
Marisa Madieri
Vida
Nacimientu Rijeka1938[1]
Nacionalidá Bandera d'Italia Reinu d'Italia  (1r xineru 1938, 1938 -  18 xunu 1946)
Bandera d'Italia Italia  (18 xunu 1946 -  9 agostu 1996)
Residencia Trieste
Muerte Trieste9 d'agostu de 1996 (57/58 años)
Familia
Casada con Claudio Magris
Fíos/es 2
Estudios
Estudios Universidá de Florencia
Llingües falaes italianu[2]
Oficiu escritora
Cambiar los datos en Wikidata

Marisa Madieri (1938Rijeka – 9 d'agostu de 1996Trieste) foi una escritora italiana representante del éxodu istriano-dálmata.

Vida[editar | editar la fonte]

Nacida en 1938 na entós ciudá italiana de Fiume, que dempués de la segunda guerra mundial pasó a pertenecer a Yugoslavia. Marisa Madieri abandonó a los siete años la so ciudá natal Fiume-agora llamada Rijeka- y terminada la guerra treslladar xunto a la so familia (qu'optó por caltener se italiana) a un campu de refuxaos de Trieste, ciudá na que vivió tola so vida.

A la fin de la Segunda Guerra Mundial territorios hasta entós italianos como Istria y Fiume pasen a pertenecer a Yugoslavia, lo que provoca un éxodu masivu d'alredor de trescientos mil italianos que lo pierden tou y que viven mientres años un amargosu exiliu en campos de refuxaos, como ye'l casu de Madieri, que vivió nel campu del Silos de Trieste, un antiguu almacén de trigu. Toa esta esperiencia d'infancia na so tierra natal y posterior abandonu vese reflexada nel rellatu autobiográficu “Verde acqua”, la obra más importante de l'autora, na que repasa non solo'l so pasáu personal sinón el de la so familia según momentos del presente, creando una semeya fascinante, tienru y emotivu. Ye tamién autora de la fábula “El claru del monte” lo mesmo que de otros rellatos curtios. [3]

En vida namái publicó dos obres, Verde acqua (1987)[4] y la fábula La radura (1992). Una tercer obra, La conchilla y otros cuentos (1998), foi publicada póstumamente. Les sos obres reflexen el so amor pela ciudá onde nació y tola problemática de los exiliaos italianos.

Foi esposa del tamién escritor triestino Claudio Magris (Trieste, 1939). Morrió prematuramente de cáncer a los 58 años d'edá.

Obra[editar | editar la fonte]

  • Verde acqua (1987)
  • La radura (1992)

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. fondura-del tiempu-marisa-madieri-vista-por-valeria-bergalli/ Marisa Madieri vista por Valeria Bergalli
  4. Verde Acqua (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]