Lysius Salomon

De Wikipedia
Lysius Salomon
presidente d'Haití

2 ochobre 1879 - 10 agostu 1888
Joseph Lamothe - Pierre Théoma Boisrond-Canal
Vida
Nacimientu Les Cayes30 de xunu de 1815
Nacionalidá Bandera d'Haití Haití
Muerte París19 d'ochobre de 1888 (73 años)
Sepultura Cementerio de Passy (es) Traducir
Familia
Fíos/es Ida Faubert
Oficiu políticu
Cambiar los datos en Wikidata

Louis Lysius Félicité Salomon (30 de xunu de 1815Les Cayes – 19 d'ochobre de 1888París) foi un miembru de la clase comerciante acomodada negra haitiana y depués Presidente d'Haití dende 1879 hasta 1888, so la vixencia de la Constitución de 1879 y el intervencionismu estranxeru. Fundió les reserves financieres d'Haití sacando la riqueza del país y tuvo que dexar el so cargu poles rebeliones contra'l so gobiernu.

Deportación[editar | editar la fonte]

Salomon nació en 1815 en Les Cayes, al suroeste d'Haití, nuna poderosa familia del Sur haitianu, enfrentada a les élites de mulatos. Mientres la presidencia de Charles Rivière-Hérard (1843-1844), estos enfrentamientos provocaron que la so familia tuviera que exiliase a Neyba (República Dominicana) so pena d'arrestu. Sicasí en cuanto xubió al poder Faustin Soulouque (1782), Salomon retornó xunto con otros líderes negros pa collaborar col nuevu gobiernu conduciendo, Salomon, el ministeriu de finances. Entós dedicóse a monopolizar les transaiciones d'esportación del café y algodón haitiano, a conducir les importaciones estranxeres al traviés de los monopolios estatales y graves con aranceles la entrada de capital. Como resultancia al ferrial control el contrabandu y la piratería multiplicáronse. Tres la cayida de Soulouque, en 1859, Salomon foi deportáu y abellugóse en París y Londres onde se foi educando nel capitalismu.

Ascensión[editar | editar la fonte]

El 18 d'agostu de 1879, Louis volvió a Haití y foi nomáu Presidente Constitucional tres l'arrenunciu de Pierre Théoma Boisrond-Canal y el gobiernu provisional de Joseph Lamothe. Cuntó col sofitu popular y el de l'Asamblea Nacional pa exercer el cargu mientres un periodu de 7 años, conforme a la Constitución de 1879. Proponíase reiniciar dende'l principiu la educación pública, arreglar les deldes nacionales, aumentar la productividá agrícola, ameyorar l'exércitu ya iguar l'alministración pública.

Creó'l Bancu Nacional y escontra 1880 volvió a entamar los pagos de delda a Francia. La década de 1880 vio una enorme cantidá d'esfuerciu per parte de l'alministración de Salomon pa traer la modernización a Haití. Xuntó al país a la Unión Postal Universal y publicó los primeros sellos n'ochobre, concediendo a una empresa de cable británica'l derechu de coneutar Puertu Príncipe y Kingston y escontra 1887 axustó pa xunir Môle Saint-Nicolas con Cuba. Invirtió enforma n'ampliar l'exércitu, asina les fuercies cuntaben con 16.000 homes, asignaos a 34 reximientos d'infantería y 4 reximientos d'artillería. Amás reorganizó la xerarquía amenorgándola a soldaos rasos y xenerales.

Rellaciones Diplomátiques[editar | editar la fonte]

En mayu de 1883, Salomon ufiertó a los Estaos Xuníos la Isla de la Tortúa, en cuenta de la proteición estauxunidense. En payares, Salomon volvió ufiertando Môle Saint-Nicolas y Tortúa a EEXX, pero dambes ufiertes nun fueron aceptaes.

Combalechadura y Rebelión[editar | editar la fonte]

Cuatro meses antes del entamu de la presidencia de Salomon, dellos refuxaos haitianos de Kingston contautaron cola élite de Puertu Príncipe pa dar un golpe d'estáu. Cuando Salomon viaxó al sur, el xeneral Nicholas dirixir a Saint-Marc pa entamar otru golpe pero atopar con soldaos del gobiernu. En 1883 dellos rebeldes exiliaos haitianos, incluyendo a Jean-Pierre Boyer-Bazlais y Desormes, algamen les mariñes haitianes dende Xamaica y Cuba pa empezar otru golpe.

L'alministración de Salomon fundíase: escosaba los recursos en pagar la delda d'Haití a Francia y amás, mientres 1881-1882, hubo un biltu de viruela en tol país que fundió na miseria a la banca. N'abril de 1883, dende la isla de Caicos, al norte, llegaron rebeldes contra Salomon y la so alministración, pero fueron entartallaos poles tropes de gobiernu.

Dende 1884 hasta'l final de la so presidencia, Salomon encaró numberoses rebeliones, dende'l sur subleváronse les ciudaes de Jérémie, y en xunetu Jacmel. N'ochobre, un gran conflictu surdió ente les fuercies del gobiernu de Salomon, los rebeldes exiliaos en Cuba y Xamaica y los caiconeses, que asediaron y consiguieron faese con Miragoâne. Amburáronse los edificios del gobiernu y hubo asesinatos en masa de xente de la élite, estranxeros y comerciantes. Esti conflictu denominóse como "La Selmana Sangrienta". Darréu Miragoâne cayó ante les tropes del gobiernu.

Dempués de la rebelión publicó l'escándalu llamáu "Affaire des Mandays" qu'implicó al Bancu Nacional, al direutor (francés), al principal contable (británicu) y al gobiernu haitianu.

Dimisión y muerte[editar | editar la fonte]

Aun así siguió Salomon nel poder. L'Asamblea Nacional en xunu de 1886 reelixir como Presidente Constitucional pa otru periodu de 7 años, pero en 1887, Puertu Príncipe remontar pola falta de llibertá individual y el sistema tiránicu del gobiernu. Los funcionarios del gobiernu retiráron-y el sofitu a Salomon y escontra 1888 la nortiza ciudá de Le Cap remontóse. Salomon dexó a la fin Haití'l 10 d'agostu instalándose en París, onde morrió'l 19 d'ochobre de 1888.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]