Lluisa Sabela d'Orleans

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Lluisa Sabela d'Orleans
Jean Ranc – Luisa Isabel de Orleans.jpg
reina consorte d'España

Vida
Nacimientu París9  d'avientu de 1709
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Fallecimientu

París16  de xunu de 1742

(32 años)
Sepultura iglesia de Saint-Sulpice Traducir
Familia
Padre Felipe II de Orleans
Madre Francisca María de Borbón
Casáu/ada con Lluis I d'España
Hermanos/es
Pueblu Casa de Borbón
Oficiu
Oficiu reina consorte d'España
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata
Luisa Isabel d'Orleans.

Luisa Isabel d'Orleans (9  d'avientu de 1709París - 16  de xunu de 1742París), foi reina consorte d'España, esposa de Luis I. Yera fía de Felipe, duque d'Orleans y rexente de Francia mientres la minoría d'edá de Luis XV, y de Francisca María de Borbón, duquesa d'Orleans. Luisa Isabel yera sobrina nieta del rei Luis XIV de Francia per parte del so padre y nieta d'él pola so madre.

Foi conocida na corte española, sobremanera, pol so comportamientu desaveniente debíu al Trestornu llende de la personalidá (TLP) que carecía. Los miembros de la corte empezaron a llamala La reina lloca.

Primeros años[editar | editar la fonte]

Luisa Isabel foi una de los siete fíes de Felipe II d'Orleans y de la so esposa Francisca María de Borbón. La so madre yera fía legitimada de Luis XIV de Francia y del so amante, Madame de Montespan. Como miembru de la reinante Casa de Borbón, Luisa Isabel yera una princesa de sangre.

Nació nel Palaciu de Versalles, y foi la cuarta fía sobreviviente de los sos padres (la so hermana mayor, Mademoiselle de Valois, morrió un añu dempués de la so nacencia). Antes del so matrimoniu, yera conocida como Mademoiselle de Montpensier. Creció con un hermanu y cinco hermanes.

Por cuenta de que casi naide emprestába-y atención cuando yera neña, Luisa Isabel recibió poca educación y paecía destinada a casase con dalgún príncipe alemán o italianu que nun fuera bien conocíu. Al igual que la so hermana menor, Diana, foi educada nun conventu. Tuvo bien xunida al so hermanu, Luis, Duque de Chartres por nacencia, que, al morrer el so padre en 1723, heredaría'l títulu de Duque d'Orleans.

Matrimoniu[editar | editar la fonte]

En 1721, con apenes #doce años, contraxo matrimoniu por poderes col Príncipe d'Asturies, el futuru rei Luis I d'España que cuntaba con quince años d'edá. A pesar de la fría acoyida de la familia real española, especialmente per parte d'Isabel de Farnesio, la madrasca del so futuru home, #casar con Luis el 20 de xineru de 1722 en Lerma.

La so hermana Felipa foi darréu comprometida col Infante Carlos, otru herederu al tronu d'España, pero'l matrimoniu nun llegó a concretase y la so hermana foi unviada más tarde de vuelta a Francia, onde morrió a la edá de diecinueve años en París.

Comportamientu[editar | editar la fonte]

Dende la so llegada a la Corte de los Borbones españoles, Luisa Isabel foi protagonista de numberosos incidentes, como pasiase ensin ropa, eructar, ventosear en públicu, corriquiar polos pasiellos y #engatar a los árboles, síntomes del Trestornu llende de la personalidá (TLP) y de la bulimia que carecía.[1]

Presentábase ante too la corte puerca y maloliente, negándose a utilizar ropa interior ya intentaba provocar al personal esponiendo les sos partes íntimes d'una manera sibilina. Tamién se diz que se negaba a tocar la comida na mesa, pero depués escondíase y encloyaba de manera compulsiva tou lo qu'atopaba a mano, fora o non comestible. El so comportamientu paecía empiorar col tiempu, yá que de la nueche al día #ver llimpiando pañuelos, cristales, baldoses, azulexos y texíos de toa índole nel palaciu. Los súbditos ellí presentes ven plasmaos cómo la soberana esnúdase, garra'l so vistíu y enfótase en llimpiar con él los cristales del salón. El so home, el rei Luis, estrozáu, escribe al so padre:

"No veo otro remedio que encerrarla lo más pronto posible, pues su desarreglo va en aumento".

Reina d'España[editar | editar la fonte]

Luisa Isabel #convertir en reina consorte d'España al producise l'abdicación del so suegru, el rei Felipe V, el 15 de xineru de 1724. El calter de Luisa Isabel foi l'orixe de desavenencies ente la pareya real, y la reina llegó nuna ocasión a tar zarrada nes sos habitaciones mientres seis díes pol so comportamientu.

Pocos meses dempués d'aportar al tronu, Luis contraxo viruela y Luisa Isabel curió y permaneció al pie de el so home hasta la so muerte, el 31 d'agostu de 1724. Luisa Isabel contraxo la viruela pero pudo recuperase al ser, nel so casu, menos malina. Los reis Luis I y Luisa Isabel nun tuvieron descendencia.

Muerte[editar | editar la fonte]

La reina, yá viuda, tornó a Francia por voluntá de la reina Isabel de Farnesio. En permaneciendo nun conventu mientres dos años, moró'l restu de la so vida nel Palaciu de Luxemburgu, asitiáu en París. Foi soterrada na capital francesa.

Ancestros[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Isabel de Farnesio
Coat of Arms of Louise Élisabeth d'Orléans, as Queen Consort of Spain.svg

Reina consorte de España

1724 (14 de xineru31 d'agostu)
Socesor:
 

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Vallina-Nágera, Alejandra (2006). Llocos de la hestoria: Rasputín, Luisa Isabel de Orleáns, Mesalina y otros personaxes pernomaos (2ª edición). Madrid: Esfera de los Llibros. ISBN  Locos de la historia: Rasputín, Luisa Isabel de Orleáns, Mesalina y otros personajes egregios, 2ª, Esfera de los Libros. ISBN 978-84-9734-477-7. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]