Llanzadera espacial

De Wikipedia
Llanzadera espacial
Cohete
Información
Parte de misión espacial
Cambiar los datos en Wikidata

Nos vuelos espaciales, un vector, danzadera espacial,[1] vehículu de llanzamientu o cohete de tresporte ye una especie de cohete diseñáu y emplegáu pal tresporte de carga útil dende la superficie terrestre al espaciu esterior. Un sistema de llanzamientu suel incluyir un vehículu de llanzamientu, la carga útil y otres infraestructures de soporte.[2] Xeneralmente la carga útil d'un cohete ye un satélite artificial que tien de ser asitiáu nuna cierta órbita, pero dalgunos viaxes especiales realizar na subórbita ente qu'otros dexen a les naves espaciales escapar de la influencia del campu gravitatorio terrestre por completu. Un cohete o danzadera que suel llevar una carga útil que se queda en trayectories suborbitales suelse denominar cohete sonda.

Tipos de danzaderes espaciales[editar | editar la fonte]

Un Zenit-2 ucranianu preparáu pal llanzamientu

Los vehículos de llanzamientu desechables (ELV - Yxpendable launch vehicles) diseñar pa ser emplegaos una sola vegada. Xeneralmente dixébrense de la so carga útil y realicen una reentrada atmosférica. Los sistemes de llanzamientu reutilizables (RLV - Reusable launch vehicles) per otra parte ufierten la posibilidá de recuperar el sistema intactu una vegada fuera usáu, d'esta forma puede ser emplegáu en diversos llanzamientos, menguando los costos d'ellaboración. Pa los vuelos orbitales el tresbordador espacial antes de la so retirada y anguaño el Falcon 9 de Space X ye'l sistemes más emplegáu na actualidá en danzaderes con componentes reusables.

Les danzaderes espaciales carauterizar pola cantidá de carga útil que son capaces d'alzar a una órbita dada. Por casu, un cohete Protón tien una capacidá de llanzamientu de 30 000 kg (78 500 lb) a una órbita baxa terrestre (LEO).

Regulación[editar | editar la fonte]

Les operaciones de les danzaderes espaciales tán regulaes so lleis internacionales, so les lleis nacionales del territoriu onde se produza'l llanzamientu y tien de cubrir sía que non los daños materiales y humanos que se produxeren pol error o reentrada atmosférica de la danzadera. Por cuenta de esto dellos países riquen que los constructores de cohetes xuntar a regulaciones específiques al envís d'indemnizar y protexer a la xente y a les propiedaes, aumentando la seguridá de los vuelos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Real Academia Española. «danzadera.»/«danzadera espacial.» Diccionario de la lengua española. Consultáu'l 27 de xunetu de 2016.
  2. Vease por casu: «NASA Kills 'Wounded' Launch System Upgrade at KSC». Florida Today. Archiváu dende l'orixinal, el 13 d'ochobre de 2002.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]