Lee Grant

De Wikipedia
Lee Grant
Vida
Nacimientu Manhattan, fecha desconocida
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Familia
Casada con Joseph Feury
Arnold Manoff (1951 – 1960)
Fíos/es Dinah Manoff
Estudios
Estudios High School of Music & Art (en) Traducir
HB Studio (es) Traducir
Neighborhood Playhouse School of the Theatre (en) Traducir
Art Students League of New York
Oficiu direutora de cine, actriz de cine, actriz de teatru, actriz de televisión, guionista, productora de cineactriz
Premios
Nominaciones
IMDb nm0335519
Cambiar los datos en Wikidata

Lee Grant (fecha desconocida, Manhattan) ye una actriz d'Estaos Xuníos ganadora del premiu Óscar a la meyor actriz secundaria.

Biografía[editar | editar la fonte]

Primeros años[editar | editar la fonte]

Lyova Haskell Rosenthal nació en New York City el 31 d'ochobre de 1927, fía d'una familia xudía d'Europa del Este: Witia Haskell, y A. W. Rosenthal, dos profesores. El so nome artísticu ye una compilación de los xenerales de la Guerra Civil norteamericana. Grant empezó como baillarina nel New York Metropolitan Opera a la edá de cuatro años y mientres la so infancia estudió danza ya interpretación.

Carrera[editar | editar la fonte]

Na década de los 50, Grant empezó a trabayar en Broadway y debutaría cola obra Detective Story. Grant fadría'l so debú nel cine cola versión cinematográfica de la obra empobinada por William Wyler y pola cual recibiría la so primer nominación a los Óscar como meyor actriz de repartu. Amás ganaría los premios de meyor actriz en Festival de Cannes.

Darréu, Grant tuvo que testificar ante'l Comité d'actividaes antiamericanes y acusar al so home, l'escritor Arnold Manoff. Grant negar a testificar y entró na llista negra. A partir d'esi momentu, siguiría trabayando nel teatru pero la so carrera cinematográfica nun se reiniciaría hasta la década de los 70. De toes formes, apaecería en series de televisión como "Peyton Place", pola que ganaría un Premiu Emmy na categoría d'actriz de repartu en drama.

En 1964, actuó como actriz convidada na serie The Fugitive nel capítulu Taps For a Dead War nel papel de Millie Hallop, cuñada de Joe Hallop (Tim O'Connor), veteranu de la guerra de Corea.

Grant recibiría una segunda nominación a los Óscar con El caseru (1970), y darréu por El viaxe de los malditos (1976). Finalmente ganaría la estauína na categoría de meyor actriz secundaria por Shampoo (1975).

Grant tamién dirixó unos cuantos documentales, incluyíu Down and Out in America (1986) pol que ganaría'l premiu al meyor documental. Nos últimos años, dirixó episodios de la serie Intimate Portrait.

Grant apaecería en dellos capítulos de la serie Columbo, polo que sería nomada a los premios Emmy como meyor actriz de miniserie o telefilme.

Grant ye madre de l'actriz Dinah Manoff.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Premios[editar | editar la fonte]

Óscar[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Película Resultáu
1951 Meyor Actriz de Repartu Detective Story Candidata
1970 Meyor Actriz de Repartu El caseru Candidata
1975 Meyor Actriz de Repartu Shampoo Ganadora
1976 Meyor Actriz de Repartu El viaxe de los malditos Candidata

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]