La Cabeza de Béjar

Coordenaes: 40°30′01″N 5°39′00″W / 40.500277777778°N 5.65°O / 40.500277777778; -5.65
De Wikipedia
La Cabeza de Béjar
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Salamanca
Partíu xudicial Béjar
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de La Cabeza de Béjar (es) Traducir José Antonio Hernández Muñoz
Nome oficial Cabeza de Béjar, La (es)[1]
Códigu postal 37777
Xeografía
Coordenaes 40°30′01″N 5°39′00″W / 40.500277777778°N 5.65°O / 40.500277777778; -5.65
La Cabeza de Béjar alcuéntrase n'España
La Cabeza de Béjar
La Cabeza de Béjar
La Cabeza de Béjar (España)
Superficie 13.91 km²
Altitú 1036 m[2]
Llenda con Fuentes de Béjar, Guijo de Ávila, Santibáñez de Béjar y Nava de Béxar
Demografía
Población 58 hab. (2023)
- 38 homes (2019)

- 24 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Salamanca
0% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 4,17 hab/km²
Cambiar los datos en Wikidata

La Cabeza de Béjar ye un conceyu y llocalidá española de la provincia de Salamanca, na comunidá autónoma de Castiella y Lleón. Intégrase dientro de la contorna de la Sierra de Béjar. Pertenez al partíu xudicial de Béjar.

El so términu municipal ta formáu por un solu nucleu de población, ocupa una superficie total de 13,91 km² y según los datos demográficos recoyíos nel padrón municipal ellaboráu pol INE nel añu 2017, cuenta con una población de 72 habitantes.

Demografía[editar | editar la fonte]

Gráfica d'evolución demográfica de La Cabeza de Béjar ente 1900 y 2017
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Historia[editar | editar la fonte]

Tenemos noticia d'una muyer (llamada Isabel García Martín) por la que'l rei Alfonsu VIII de Castiella concedía tierres a la ciudá d'Ávila en 1193, y señalába-y como frontera, del llau d'Occidente, el conocíu inda güei con el nome de Regueru de la Mula. Reza d'esta manera:"Depués, dende lo alto del puertu de Xerit hasta'l llugar onde naz Corpedumne (el ríu Cuerpu d'Home); d'equí embaxo, onde pasa la calzada que ta en Corpedumne (Vía de la Plata Calzada de la Plata); dempués pola Calzada del "regueru de la Mula"; dende el regueru de la Mula embaxo hasta onde cai nel Tormes".

El Regueru de la Mula ye un regatillo que traviesa la pequeña cuesta por la que,viniendo de Béjar, xubir escontra Guijuelo. Naz en l'altu de Tonda y bordiando les tierres de Guijuelo, la Cabeza y el Guijo de Ávila, por esti pueblu rinde les sos agües al Tormes. El Regueru de la Mula va siguir siendo puntu de referencia pa señalar, mirando escontra'l norte, les llendes de la futura Comunidá de Villa y Tierra de Béjar y de la nueva Diócesis de Plasencia.

Sabemos que la Reconquista, polo que toca a Ávila, esto ye, de parte de Castiella, llegara hasta equí, hasta les llendes naturales de la Cabeza: pasando'l regueru de la Mula, entrar en tierres del Reinu de Lleón nes que por Salvatierra llegar a la ciudá de Salamanca. D'esta miente, La Cabeza, con tola Tierra de Béjar, yera de Castiella. Del castiellu, puestu defensivu y al empar de vixilancia, y del asentamientu que se diba formando al so alredor, sale, pos, el nome de la Calzada de Béjar, ye dicir , principiu o empiezu primeru del Conceyu (ó Comunidá de villa y tierra) de Béjar y más tarde de la diócesis de Plasencia. Nun ye a cencielles " Cabeza", sinón " La Cabeza", llugar en el qué, frente al condáu de Salvatierra y les tierres de Salamanca, empezaba una nueva demarcación: la de la tierra de Béjar. Puede dicise tamién que nesi llugar terminaba'l Reinu de Lleón y empezaba el de Castiella.

Como parte de la comunidá bejarana, tres la perda del votu en Cortes de Béjar y el so pasu a depender de Salamanca nesi aspeutu a partir de 1425, fechu favorecíu pol pasu de Béjar y el so territoriu a manes de los Zúñiga en 1391,[3] La Cabeza pasó a formar parte del Reinu de Lleón, nel que se caltuvo nes divisiones territoriales de Floridablanca en 1785 y finalmente na de 1833 en que se crean les actuales provincies, quedando integráu La Cabeza de Béjar na provincia de Salamanca, dientro de la Rexón Lleonesa,[4] formando parte del partíu xudicial de Béjar.

Monumentos y llugares d'interés[editar | editar la fonte]

Ilesia parroquial católica so la advocación de La Purísima Concepción, ermita de San Roque, na Archidiócesis de Mérida-Badayoz, Diócesis de Plasencia, Arciprestalgu de Fontes de Béjar.[5]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. URL de la referencia: https://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/municipios/cabeza-de-bejar-la-id37063.
  3. Mínguez, José María (Coord.) (1997). Historia de Salamanca. II Edá Media. Salamanca: Centru d'Estudios Salmantinos. Páx. 346
  4. «Real Decretu de 30 de payares de 1833 sobre la división civil de territoriu español na Península ya islles axacentes en 49 provincies» (castellanu). Gaceta de Madrid.
  5. Llistáu de parroquies per llocalidá, Diócesis de Plasencia, [1]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]