Kunlun

Coordenaes: 36°N 84°E / 36°N 84°E / 36; 84
De Wikipedia
Kunlun
昆仑山 (zh)
cordal
Situación
Montes Cinturón alpino (es) Traducir
Coordenaes 36°N 84°E / 36°N 84°E / 36; 84
Kunlun alcuéntrase en República Popular China
Kunlun
Kunlun
Kunlun (República Popular China)
Datos
Altitú 7167 m
Llargor 3,000,000 m.
Cambiar los datos en Wikidata
Vista de los Kunlun occidentales dende la carretera Tíbet-Sinkiang.
La rexón del cordal Kunlun.
Pico nel cordal Kunlun.

El cordal montascosu Kunlun (chinu tradicional: 崑崙山, chinu simplificáu: 昆仑山, pinyin: Kūnlún Shān) ye una de les más llargues cadenes montascoses d'Asia, estendiéndose a lo llargo de más de 3.000 km.

Cuerre a lo llargo del cantu occidental de China, escontra'l Sur, al llau de la cordal del Pamir, curvándose depués escontra l'este pa formar la frontera norte del Tíbet. Estender al sur de lo que se denomina anguaño la cuenca de Tarim, el famosu Takla Makan o desiertu de les "cases soterraes na arena", y el desiertu de Gobi. El cordal tien cerca de 200 picos d'altor cimeru a los 6000 msnm. Los trés picos más altos son el Kongur Tagh (7719 msnm), el Dingbei (7625 msnm) y el famosu Mutzagata (7546 msnm). Estos picos atopar nel cordal Arkatag dientro del complexu de cordales.

Escontra'l sur, una caña de los montes Kunlun da llugar a la parte de captación de les cuenques de los dos ríos más llargos de China, el Yangtsé y el ríu Mariellu.

El cordal formar nel llau norte de la placa India mientres el so choque a finales del Triásicu, cola placa Euroasiática, dando llugar al zarru del océanu Paleo-Thetys.

Mitoloxía[editar | editar la fonte]

Los montes Kunlun son bien conocíes na mitoloxía china, y considérase que zarren el paraísu taoísta. El primeru en visitar esti paraísu foi, según la lleenda, el rei Mu (1001-947 e. C.) de la dinastía Zhou. Supuestamente afayó'l Palaciu de Jade de Huangdi, el míticu Emperador Mariellu, y atopó a Xiwangmu, reinar Madre del Oeste, que tamién tien el so míticu abellugu nestos montes.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]