Juliane Kopcke

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Juliane KopckePicto infobox character.png
Ceremonia de condecoración a la doctora Juliane Koepcke - 46808727544 (cropped).jpg
Vida
Nome completu Juliane Margaret Beate Koepcke
Nacimientu

Lima10  d'ochobre de 1954

(65 años)
Nacionalidá Bandera d'Alemaña Alemaña
Familia
Padre Hans-Wilhelm Koepcke
Madre María Koepcke
Estudios
Estudios Universidá de Munich Philosophiæ doctor
Universidad de Kiel Traducir
Llingües alemán
castellanu
Oficiu
Oficiu zoóloga, bibliotecaria, escritora y bióloga
Llugares de trabayu Munich
Emplegadores Colección estatal Zoológica de Múnich Traducir
IMDb nm0462885
Cambiar los datos en Wikidata

Juliane Köpcke (n. Lima, Perú; 10 d'ochobre de 1954) foi la única superviviente del accidente del Vuelu 508 de Lansa (Perú), asocedíu'l 24 d'avientu de 1971.

Biografía[editar | editar la fonte]

Juliane Köpcke nació en Lima el 10 d'ochobre de 1954, fía del biólogu Hans-Wilhelm Köpcke y de una famosa ornitolóloga, Anna Maria Emilia Koepcke de nacionalidá alemana que'l so apellíu llevaben siquier tres aves tropicales amazóniques.[1]

En 1971 yá s'atopaba cursando l'últimu añu de la escuela media y pensaba estudiar zooloxía o bioloxía.

Accidente del vuelu 508 de LANSA[editar | editar la fonte]

Ruta del vuelu.

El 24 d'avientu de 1971, Juliane y la so madre María dirixir al aeropuertu Jorge Chávez en Lima, Perú, y fueron parte de los 93 pasaxeros qu'encetaron un cuatrimotor Lockheed 188 Electra bautizáu como Mateo Pumacahua, correspondiente al vuelu 508 de LANSA con destín a la ciudá de Pucallpa, onde'l so padre, qu'ellí trabayaba, esperar pa celebrar la Navidá.

Cuando sobrevolaben la selva de l'Amazones, formóse una nube, con fuertes vientos y agua. La voz d'una azafata foi la que-y salvó la vida a Juliane:[2]

Señores pasaxeros, informámoslos que la zona de turbulencias que tamos travesando deber a una importante nube sobre la selva Amazónica. Abróchense les petrines.

Nel momentu en que los sacudiones fueron más violentes, los equipaxes de mano salieron de les sos cubículos, l'avión baxó 4000 metros y el pilotu buscaba aire más trupo pa poder realizar un aterrizaxe d'emerxencia, Juliane lo describé de la siguiente manera:[2]

Yo afitaba la vista nel motor derechu como recursu virtual a la mio falta de sofitu físicu. El fríu mugor de la mano de la mio madre delataba'l so consabíu sufrimientu. Nesi puntu, el viaxe tornar na aventura de la mio vida cuando una inmensa y cegadora lluz travesó la héliz que yo contemplaba. L'avión se escoró rápido y empezó a cayer picáu gobernáu agora namái pola fuercia de la gravedá

A les 12:36 un rayu cutió al avión cuando taba a unos 3000 metros d'altor, y esplotó.

Supervivencia[editar | editar la fonte]

Juliane salió despidida del avión, garrada pola so petrina al asientu, y cayó sobre les copes de los árboles, que les sos cañes y la trupa vexetación amortiguaron l'impactu hasta'l suelu. Tuvo inconsciente unes 3 hores, y cuando espertó la mañana siguiente, atopar en tierra, debaxo de la so butaca, y arrodiada de la más trupa selva. El fechu de cayer cola so butaca, y que ésta cayera sobre la trupa vexetación salvó-y la vida.

Juliane miró al so alredor y al pie de ella había solu cuerpos y restos del avión.[2]

Esperté sentada nel mesmu asientu, como empecipiando otru viaxe pero, esta vegada, al infiernu. Había tres cuerpo desmembrados al mio alredor, creía que se trataba d'una velea y volví a dormir por unos intres. Cuando creyí volver en mi empapicé de realidá. Cuerpos inertes colgaben de los árboles, fierros, asientos, ropes y maletes esparnaes pola selva, fumu, enforma fumu y crepitar de combustiones tremaes hasta onde la espesura de la xungla dexaba estremar.

Increíblemente, Juliane Köpcke tenía solo mancaes mínimes: el so brazu tenía una corte, tenía una ferida na so costazu, tenía un güeyu moráu y una clavícula rota.[2]

Juliane pasó los siguientes dos díes tratando de buscar ayuda, pero lo único que topó fueron los restos xamuscaos del aparatu y los cadabres d'otros pasaxeros.

Juliane decidió enferronase a la vida y sobrevivir de toes toes. Recordando los conseyos del so padre, quien-y enseñó nociones de cómo empobinase nun llugar desconocíu, Juliane empezó a siguir el cursu d'un regueru, cola esperanza de qu'ésti la conduxera hasta ríos más caudalosos, onde podría habitar xente. Por cuenta de que el ríu yera templáu, pudo calecer y nun morrer de fríu, amás de que l'agua yera potable. En dellos tramos tuvo que nadar, porque presentaba cierta fondura. Los cocodrilos de la zona nun-y atacaron. Anque reparó dalgunes frutas nos árboles, nun les comió porque sabía que yeren venenoses.

Fueron díes aciares, nos que tuvo de faer frente a un calor insoportable, a les picadures de los mosquitos, y al peligru de que se-y apaeciera un animal selvaxe. Juliane nun sabía que s'atopaba a más de 600 km de cualquier centru habitáu, en plena Amazonía peruana.

Tres diez díes de caminada pola xungla, finalmente llegó a un ríu navegable y caminó por manglares y la vera hasta dar con una canoa a motor y un cabanu, que sirvía d'abelugu pa cazadores. Nun quixo robar la canoa, polo qu'esperó delles hores hasta que los propietarios llegaren de vuelta. Mentanto, y cuidao que el so cuerpu habíase emparasitado con bárabos de mosques, se roció con combustible pa intentar llimpiar la ferida.

A la mañana siguiente, el cazadores, que eventualmente transitaben por dichu llugar, atopar nel abelugu. Llevar hasta'l so aldega, onde-y dieron comida y curáron-y les feríes más graves. A otru día, Juliane foi llevada en canoa mientres diez hores de viaxe hasta'l pueblu de Tournavista, onde-y treslladaron n'avión hasta Pucalpa pa ser internada nel hospital. Ellí, axuntar col so padre, nun emotivu realcuentru.

Les indicaciones de Juliane Köpcke ayudaron a dar colos restos del avión atopó la parte delantera casi intacta— y constatar que magar sobrevivieron 13 pasaxeros, ente los cualos atopábase'l pilotu del avión, que quedó bien quebráu tres la cayida, estos nun vencieron a la selva y finaron en diverses circunstancies.

Vida posterior[editar | editar la fonte]

Tuvi velees mientres munchos años, munches de xacíu sobre la muerte de la mio madre y d'otres persones una y otra vez. La entruga "¿fui yo la única superviviente?" resona inda na mio cabeza. Y va facer pa siempres.

Juliane Koepcke, 2010

Juliane tornó a Alemaña, onde se recuperó totalmente de les sos feríes y siguió los sos estudios, llogrando'l so títulu en zooloxía y bioloxía en 1987. La Dra. Juliane Diller, como la conoz anguaño, especializar en mamalogía, sobremanera nel estudiu d'esperteyos. Anguaño trabaya como bibliotecaria na Colección zoolóxica del Estáu de Bavaria en Múnich.

Cultura popular[editar | editar la fonte]

El direutor de cine Werner Herzog diba viaxar nesi mesmu avión, pero perdió'l vuelu. Trenta años dempués, en 2000, fixo una película titulada Wings of Hope.

En 1974 hubo otra película titulada I miracoli accadono ancora, dirixida por Giuseppe Maria Scotese. El papel de Juliane tuvo interpretáu pola actriz Susan Penhaligon.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Les aves de Höpcke» (inglés). StateMaster. Consultáu'l 8 de payares de 2008.
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 «traxedia-del vuelu-508-o-como-sobrevivir-perdida-en-l'amazones.html Vuelo 508 de LANSA». Cites Interesaes. Consultáu'l 8 de payares de 2008.

Bibliografía[editar | editar la fonte]





Juliane Kopcke