Italia septentrional

Coordenaes: 45°30′N 10°30′E / 45.5°N 10.5°E / 45.5; 10.5
De Wikipedia
Italia septentrional
Alministración
PaísBandera d'Italia Italia
Tipu d'entidá rexón xeográfica
Nome oficial Italia settentrionale (it)
Nome llocal Italia settentrionale (it)
Llingües oficiales italianu
División
Xeografía
Coordenaes 45°30′N 10°30′E / 45.5°N 10.5°E / 45.5; 10.5
Superficie 120260 km²
Demografía
Población 27 801 460 hab. (2014)
Densidá 231,18 hab/km²
Más información
istat.it…
Cambiar los datos en Wikidata

Con Italia septentrional (llamada tamién Septentrión, Alta Italia, Norte d'Italia o a cencielles el Norte) entiéndese de normal el conxuntu de les rexones italianes entendíes ente la parte norte de los Apeninos septentrionales y la que queda al sur de los Alpes. Ye una definición amplia cultural, histórica y xeográfica, ensin nengún usu alministrativu.

Estes rexones son: El Piamonte, Valle d'Aosta, Liguria, Lombardía, Trentín-Altu Adigio, Vénetu, Friuli-Venecia Julia y Emilia-Romaña. Viven nella 27.636.855 habitantes,[1] esto ye, casi la metá de la población italiana, y producen el 59,9% del Productu Interior Brutu nacional.

Subdivisión[editar | editar la fonte]

De la mesma, la Italia septentrional estrémase xeográfica y estadísticamente en dos rexones NUTS:

  • Italia noroccidental o Noroeste, qu'abarca'l Valle d'Aosta, El Piamonte, la Lombardía y Liguria;
  • Italia nororiental o Nordeste, entiende Trentín-Altu Adigio, Vénetu, Friuli-Venecia Julia y Emilia-Romaña.

Xeografía[editar | editar la fonte]

De lloñe la parte mayor de la Italia septentrional ta ocupada pola cuenca del ríu Po, qu'entiende tola amplia llanura que s'estiende dende'l pie de los Apeninos hasta'l de los Alpes, xunto colos valles y les fasteres a entrambos llaos d'él. A lo llargo de tola so llonxitú, dende la so fonte en Monviso a la so desaguada nel mar Adriáticu (una distancia de más de cinco graos de llonxitú o 220 milles nuna llinia direuta) el Po recibe toles agües que flúin de los Apeninos escontra'l norte y toes aquelles que baxen dende los Alpes escontra'l sur, hasta que se llega al Adigio, que, dempués de siguir un cursu paralelu col Po mientres una distancia considerable, entra nel Adriáticu por una desaguada distinta.

Economía[editar | editar la fonte]

El norte d'Italia ye la zona más desenvuelta y granible del país, y sede de la primer parte d'Italia en ser industrializada na última metá del sieglu XIX, el llamáu "triángulu industrial" formar polos centros industriales de Milán y Turín y el puertu de Xénova. Con un PIB nominal, nel añu 2007 calculáu en €834,7 billones, la Italia septentrional produz casi'l 54% de la economía nacional.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. Balance demográficu mensual actualizáu al 30-04-2010 (DATI ISTAT)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]