Islla de Baffin

Coordenaes: 69°N 72°W / 69°N 72°O / 69; -72
De Wikipedia
Islla de Baffin
Alministración
PaísBandera de Canadá Canadá
Territorio (es) TraducirBandera de Nunavut Nunavut
Tipu d'entidá islla
Nome llocal Baffin Island (en)
Xeografía
Coordenaes 69°N 72°W / 69°N 72°O / 69; -72
Superficie 507451 km²
Puntu más altu Monte Odín (es) Traducir
Altitú media 2147 m
Demografía
Población 13 148 hab. (2016)
Densidá 0,03 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC−04:00
Cambiar los datos en Wikidata

La islla de Baffin (dacuando llamada, Tierra de Baffin; n'inuit o esquimal, Qikiqtaaluk, y en nórdicu antiguu, Helluland, la tierra de la piedra platiada») ye una gran islla asitiada nel estremu nororiental de Canadá, perteneciente a les islles del archipiélagu árticu canadiense. Ye la islla más grande de Canadá, la 2ª del continente americanu y la 5ª del mundu, con una superficie de 507 451 km². Alministrativamente, pertenez al territoriu autónomu de Nunavut y a la rexón Qikiqtaaluk.

Historia[editar | editar la fonte]

La islla de Baffin ta habitada, probablemente, dende hai dellos milenios polos pueblos indíxenes anteriores a los inuit. Les buelgues de la primer ocupación remontar a alredor de 2400 e.C. y atopáronse en cabu Dorset, que da nome a la cultura Dorset, al suroeste de la islla.

La islla de Baffin foi afayada, dende'l puntu de vista occidental, pol navegante inglés Martin Frobisher, anque yá se sabíen noticies de la so esistencia al traviés de les espediciones de los viquingos, que la conocíen como Helluland, como queda constancia na saga de Leif Erikson de 986. En 1576, Frobisher, mientres la so busca del Pasu del Noroeste, convertir nel primer européu que visitaba la zona. El 17 de xunetu de 1577, na so segunda espedición —compuesta por trés barcos, el Ayde, el Gabriel y el Michael— aportó a lo qu'él bautizó como Tierra Hall, na boca de la badea Frobisher. Unos díes más tarde tomó solemnemente posesión d'eses tierres y de la parte sur de la badea en nome de la reina d'Inglaterra.

N'otra espedición en busca del Pasu del Noroeste, en 1615-16, el capitán Robert Bylot y el so pilotu William Baffin, a bordu del Discovery, en percorriendo la parte septentrional de badea Baffin, al tornar esploraron la mariña oriental de la islla. Nel sieglu XIX, l'esplorador del árticu Sir William Edward Parry daría-y el nome col que se conoz a la islla n'honor esperto pilotu y navegante árticu.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Monte Odin (2.147 m), el puntu más altu d'Islla Baffin.

La islla de Baffin tien una forma bastante irregular, asimilable a una J xirada unos 45º a la izquierda, colos dos estremos más anchos y una parte central más estrecha. Tien un llargor, en direición NO-SE, de más de 1600 km, variando'l so anchor ente los 500 km de lo so parte septentrional, los 200-300 km de la parte central y los de más de 800 km de la parte meridional.

La islla ta travesada por fondos entrantes de mar que conformen delles grandes penínsules:

  • nel estremu suroccidental, la península Foxe, de relieve bien desigual. Avanza nel mar, direición EW, ye d'unos 215 km. El so ismu tien un anchor d'unos 80 km y el so anchor máximo ye de 145 km;
  • nel estremu más meridional, la península Meta Ingognita;
  • na parte suroriental, al norte de l'anterior, la península Hall, llevemente accidentada;
  • na parte más oriental, más al norte de l'anterior, la península Cumberland, con un anchor nel puntu más estrechu de 335 km;
  • na parte septentrional, la península Borden, un pandu percorríu por valles fluviales;
  • na parte septentrional, la península Brodeur, otru pandu percorríu por valles fluviales.

Los puntos estremos d'islla Baffin son los siguientes:[1]

Relieve[editar | editar la fonte]

El cordal árticu, que cuerre pola mariña oriental d'islla Baffin y dafechu por islla Ellesmere.

La cordal Árticu traviesa la mariña oriental d'islla Baffin. Los principales cordales o subcordilleras na islla son les siguientes:

  • Montes Baffin, la principal cadena montascosa de la islla, qu'escurre a lo llargo de la mariña nordeste de la islla, dende la península de Cumberland al cabu Weld, frente a islla Bylot, casi mientres 1.000 km. El monte Odin ye'l picu más altu, con una elevación de siquier 2.143 m (delles fontes dicen 2.147).[2] El segundu picu por altor de la zona ye'l monte Asgard, allugáu nel Parque Nacional Auyuittuq, con una altitú de 2.011 m.
  • Montes Bruce, na parte nororiental; ye unu de los cordales de los mesmos Montes Baffin, el que ta na península homónima. La península ta llindada al sur pol fiordu Clark y al norte peles agües del paterson Inlet. A esti cordal pertenecen les estribaciones de cabu Adair y cabu Hunter, en badea Baffin.
  • Montes Narwal, unu de los cordales de los montes Baffin, nel estremu de la península de Cumberland. El cume más destacáu ye'l monte Raleight.
  • Montes Everett, na mariña noriental de badea Frobisher Bay, na península Meta Incógnita.
  • Montes Hartz, na mariña norte de la península de Borden, nel Parque Nacional Sirmilik.
  • Montes Precipitous, nel norte, tamién na península de Borden, al sur de parque Sirmilik, na mariña interior del Nay Board Inlet.
  • Montes Krag, nel norte, al sur de la península de Borden, na mariña oriental del Milne Inlet, nel Eclís Sound.

Nel centru-oeste de la islla, una gran llanura constelada de llagos y ríos estender de sur a norte, cola altitú aumentando gradualmente ente la ribera de cuenca Foxe, al oeste, y los montes Baffin. La mariña de la islla, como ye lóxicu dada'l so gran llargor (28.308 km), ye bien variada, camudando dende zones baxes y bien llanes, inundables, en cuenca Foxe, hasta la mariña oriental, alta y escavada por ensame de fiordos.

Los mayores de la islla son los siguientes: al norte, Inujktorfik, Quartz, Saputing, Erichsen, Neergaard, Conn y Bieler, toos al norte del paralelu 70º N; na parte centro-sur, el mayor llagu de la islla, el llagu Nettilling (5.066 km²); al sur, llagu Amadjuak (3.115 km²) y daqué más al sur llagu Mingo.

La islla de Baffin ta parcialmente cubierta por una serie de glaciares, que cubren una área d'unos 35.900 km².[3] Los más importantes son el casquete de xelu Penny (5.935 km²) y el Barnes (5.960 km²), ésti na parte central de la islla, que ta en retirada, siquier, dende principios de la década de 1960, cuando la Subdivisión xeográfica del entós Departamentu de Mines y reconocencies téuniques (Department of Mines & Technical Surveys) unvió un equipu d'estudiu de tres homes o a la zona pa midir el rebote isostático y les carauterístiques del valle del ríu Isortoq.

La mariña d'islla Baffin[editar | editar la fonte]

Los mares qu'arrodien islla Baffin.
Mariña nororiental d'islla Baffin, llingua d'un glaciar (norte de la Comunidá del ríu Clyde).

La islla de Baffin ta bordiada, al sureste, peles agües del estrechu de Hudson, que la dixebra del continente (provincia de Quebec); al este, poles del estrechu de Davis y badea Baffin, que la dixebren de Groenlandia; al norte, peles agües del Eclís Sound, que la dixebren d'islla Bylot y depués poles del Lancaster Sound, que la dixebren d'islla Devon; al oeste, na so parte norte, peles agües del estrechu del Príncipe Rexente y depués, daqué más al sur, poles del golfu de Boothia; siguiendo na parte noroeste, na so ribera meridional, les agües del estrechu Fury y Hecla, que dixebren la islla del continente, esta vegada de la península de Melville; a lo último, na parte central de la islla, na ribera occidental, les agües de la cuenca Foxe.

Les agües de la badea de Baffin y del estrechu de Davis son navegables nel branu, pero les de Cuenca Foxe siguen tando, polo xeneral, cubiertes pol xelu mientres tol añu. Percorriendo la mariña d'islla Baffin, partiendo del puntu más meridional, East Bluf, en sentíu antihorario, atópense:

  • Ribera oriental:
  • Ribera de badea Frobiser, ente les penínsules Meta Incógnita y Hall;
  • Tramu costeru del estrechu de Davis, en direición norte, con munchos fiordos, dende la islla Koks Land, cola badea Cyrus Field, badea Cornelius Grinnel, península Beekman, Robinson Sound, les islles Memieux, ya islles Leybourne.
  • Ribera del Cumberland Sound, dende islla Christophe Hall, na so mariña sur, hasta cabu Mercy, na mariña norte;
  • Nuevu tramu costeru del estrechu de Davis, bordiando la península de Cumberland, dende cabu Mercy, tamién en direición norte, con badea Hoare, islla Angijak, cabu Walsingham, Exeter Sound, fiordu Suneshine y cabu Dyer;
  • Ribera nororiental:
  • Nuevu tramu costeru del estrechu de Davis, en que la mariña, bordiando entá la península de Cumberland, xira en direición noroeste, un tramu con munchos y fondos fiordos: empieza con badea Merchant, canal Cansa (colos fiordos de Maktak, Coronación y Pangnirtung Norte), islla Broughton, badea Brodie, fiordu Nudlung, badea Home (colos fiordos Kangok, Ekglund, Pitchorth, Tingin y Turbilung), península Henry Kater, badea Isabella (cola islla Aulitivik y el firodo McBeth), Clyde Inlet (col fiordu Inungguin), fiordu Sam Ford, península Remote, Scott Inlet (cola islla Sillern y los fiordos de Clark y Gibbs), cabu Adair, cabu Hunter, Patergon Inlet (con fiordu Royal Society), golfu Buchan (colos fiordos Cambridge y Quenbiter), cabu Jameson, Coutts Inlet, cabu Coutts, cabu Macculloch y cabu Weld;
  • Ribera norte:
  • Ribera del Eclís Sound, que dixebra Baffin d'islla Bylot. Empieza col Pond Inlet, l'Eclís y acaba con Navy Board Inlet;
  • Ribera del Lancaster Sound, un curtiu tramu, en direición este, dende Bluff Head hasta cabu Charles Yorke;
  • Ribera del entrante del Almirantazgo, ::*

Nuevu tramu del Lancaster Sound, otru curtiu tramu, en direición este, dende punta Sanley has ta cabo York;

  • Ribera noroccidental:
  • Ribera del estrechu del príncipe Rexente, que dixebra Baffin d'islla Somerset, al oeste; el tramu escurre bordiando la península de Brodeur, en direición sur, ::*

Ribera del estrechu del Fury & Hecla, que dixebra Baffin de península Melville, coneutando cola cuenca Foxe.

  • Ribera centro-occidental:
  • Ribera costera de cuenca Foxe, qu'empieza, na parte noroeste, col fiordu Gilford y sigue con badea Murray Maxwell, frente a islla Jens Muk, Steensby Inlet, islla Koch, badea Grant Suttie, islla Bray, badea Ikpik, península Baird, badea Piling, islla Foley, Clarke Sound, islla Tweedsmuir Sur, islla Air Force y badea Wordie. Pasada islla Air Force, empieza un tramu costeru en forma d'arcu que bordia'l Gran Pandu de Koudjuak, con bien poques entrantes, con badea Weeks, badea Hantzsch, badea Taverner, la desaguada del ríu Koudjuak (que desagua el gran llagu Nettilling) y cabu Dominion. La mariña xira en direición sureste, hasta badea Bowman; equí la mariña vuelve xirar en direición este, bordiando la península Foxe, con cabu Alberta, badea Cory, cabu Ketoria, badea Garnet, badea Gibson, badea y cabu Dorchester. Vuelve xirar en direición sur, con badea Nabukjuak, cabu Weston, badea Finnie, badea Harkin, cabu Queen, punta Enukson, punta Lloyd, onde xira yá en direición este, con badea Lona, cabu King Charles, hasta cabu Dorset, n'islla Dorset, una islla riberana.
  • Ribera meridional:
  • Empieza'l tramu del estrechu de Davis, bordiando la ribera meridional de península Foxe, una zona de munchos baxos y pequeñes islles y castros, con badea Andrew Gordon, badea Archibald, badea Markham, l'estrechu Blanco (frente a islla Big), bahía Norte, onde empieza un tramu de curtios fiordos, en direición sureste, bordiando la península de Meta Incógnita hasta East Bluf.

Nes proximidaes d'islla Baffin atópense les siguientes islles riberanes:

Demografía[editar | editar la fonte]

La islla de Baffin, a pesar del so tamañu y por cuenta del so clima rigorosu, apenes ta poblada, con namái pocu más de 11.000 habitantes (siendo unu de los llugares poblaos con menor densidá del mundu, aproximao'l 0,02 hab/km²), pero que son casi la metá de la población total de Nunavut. Iqaluit –antes denominada Frobisher Bay– ye la capital de Nunavut y ta asitiada na mariña sur de la islla, na badea homónima de badea Frobisher, de la cual recibió'l nome. El 95% de la población de la islla ye inuit.

La islla tien pocos pueblos o asentamientos permanentes, toos ellos asitiaos na mariña. Según el censu de 2006, los principales asentamientos son los siguientes:

Los principales asentamientos n'islles riberanes bien próximes a islla de Baffin son los de cabu Dorset (1.236 hab, n'islla Dorset) y Qikiqtarjuaq (473 hab, n'islla Broughton).

Economía[editar | editar la fonte]

Nos sieglos XIX y XX, la islla foi utilizada principalmente pa la industria de la caza de ballenes. Na actualidá, les actividaes principales de la islla de Baffin, son la minería, el turismu y la pesca.

La islla de Baffin, tien dellos parques nacionales, como'l Parque Nacional Auyuittuq, na mariña oriental, creáu en 1972, el más antiguu establecíu más allá de círculu polar árticu.

Clima[editar | editar la fonte]

La islla de Baffin atopar nel camín d'una corriente d'aire que flúi dende'l norte mientres tol añu, polo que, al igual que gran parte del norte de Canadá, tien un clima inusualmente fríu. Ye un clima d'iviernos bien llargos, fríos y con borrina, branos nublos, que, amás de l'alloñanza de la islla, contribuyeron a faela una tierra bien inhóspita. El destemple de primavera llega muncho más tarde de lo normal pa una posición a la rebalguina del círculu polar árticu: en redol a principios de xunu, en Iqaluit, nel sureste del país; y a principios mediaos de xunetu na mariña norte, onde los glaciares cuerren hasta'l nivel del mar. Produzse nieve, muncha nieve, en cualquier dómina del añu, anque ye menos probable en xunetu y principios d'agostu. Les temperatures medies añales son en Iqaluit, en redol a -8,5° C, bien fríes si comparar coles de Reikiavik, en redol a 5° C, llixeramente más al norte, al otru llau de Groenlandia.[4]

La banquisa arrodia la islla mientres la mayor parte del añu, y hasta apocayá, namái sumía dafechu de la mariña norte por un curtiu ya impredicible periodu n'agostu, si facer. Na actualidá, el mar ta llibre de xelu frente a Iqaluit a partir de mediaos a fines de xunu hasta finales de setiembre. La mayor parte de la islla de Baffin atópase percima del círculu polar árticu y toles comunidaes al norte de Pangnirtung tán suxetos a la nueche polar y al sol de medianueche. Por casu, la comunidá más oriental, la de River Clyde esperimenta la lluz solar continua dende'l 14 de mayu al 28 de xunetu, un periodu de 2 meses y mediu. Amás, el llargu periodu entendíu ente'l 26 d'abril y el 13 de mayu y dende el 29 de xunetu al 16 d'agostu, cuando'l tapecer ye la parte más escura del día, significa que la comunidá tien solamente 3 meses y mediu de lluz. Nel iviernu, el sol pon el 22 de payares y nun sale de nuevu hasta'l 19 de xineru del próximu añu. Sicasí, a diferencia de llugares como Alerta, produzse'l tapecer, a lo menos 4 hores al día.

Fauna[editar | editar la fonte]

Osu polar.
Llebre ártica, unu de los alimentos del llobu y el foín árticos.

La islla de Baffin tien una fauna bien diversa, con especies qu'habiten na islla toa l'añu y especies que la visiten solamente na dómina braniza. Na islla tán declaraos dos importantes parques nacionales, Auyuittuq —«la tierra que nunca se derrite», en inuit—, declaráu en 1976, con 21.471 km², na mariña oriental, y Sirmilik —«el llugar de los glaciares», en inuit—, declaráu en 1999, con 22.200 km², na mariña al norte, qu'inclúi tamién la totalidá d'islla Bylot.

Especies de tierra[editar | editar la fonte]

En tierra, permanecen tol añu n'islla de Baffin el caribú de Barren, el osu polar, el foín árticu, la llebre ártica, el lemming y el llobu árticu.

Los fataos de caribús emigren dende'l norte de la islla de Baffin a la parte sur pel hibiernu, inclusive a la península de badea Frobisher, xunto a islla Resolvimientu y reemprenden una nueva migración al norte nel branu.

L'osu polar puede atopase a lo llargo de tola mariña de la islla de Baffin, pero son más frecuentes cuando la banquisa atópase como témpanos, onde viven la so principal fonte d'alimentos, la foca anillada y la foca barbuda. Los osos polares paren aproximao cada añu d'unu a trés cachorros que nacen alredor de marzu. Les femes del osu polar pueden viaxar 10-20 km tierra adientro p'atopar un gran bancu de nieve onde cavar una lluriga na que pa pasar l'iviernu y más tarde dar a lluz.

El foín árticu que polo xeneral puede atopase, como los osos polares, siguiendo los témpanos cerca de tierra na so busca de foques. El foín árticu ye un animal carroñero, y, de cutiu, siguen a los osos polares pa llograr el so sustentu. Na islla de Baffin, los foinos árticos son dacuando atrapaos polos inuit, pero nun hai una industria sólido de les sos pieles.

La llebre ártica atopar en tola islla de Baffin. La so piel ye de color blancu puru pel hibiernu y muda a una piel degaxao de color gris escuru pel branu. Les llebres ártiques, amás de los lemmings, son una fonte alimenticia primaria pal foín y llobu árticos.

Tamién s'atopen lemmings en tola islla, y son una importante fonte d'alimentu pal foín árticu, el llobu árticu y el uxu nival. Nel iviernu, los lemmings escaven complicaos sistemes de túneles al traviés de la nieve col fin de llegar a la so fonte d'alimentos, les yerbes seques y los liquen.

El llobu árticu ye tamién una especie residente tol añu na islla de Baffin. A diferencia de los llobos gris y marrón de climes meridionales, el llobu árticu nun suel cazar en menaes, a pesar de que machos y femes xuntar en mayu pa cazar xuntos.

Aves migratories[editar | editar la fonte]

Los charranes árticos emigren a la islla de Baffin, cada primavera.

Los principales visitantes d'islla de Baffin tienen toes ales y toos vienen añerar. La islla de Baffin ye unu de los principales destinos de anidación de les rutes migratories oriental y centru-occidental de munches aves: especies acuátiques como la barnacla canadiense, el ánsar nival y el gansu de Brent; aves de ribera, como los falaropos, dellos limícoles (comúnmente llamáu playeros), llabráivos ente ellos Uria lomvia, y chorlitos; tres especies de gavilueta tamién añeren na islla de Baffin: gavión Hiperbóreo, gavilueta argéntea y gaviota marfil.

Especies de llargu algame inclúin el charrán árticu, qu'emigra dende L'Antártida tolos años en primavera. La variedá d'aves acuátiques qu'añeren equí inclúin la Fulica, la gavia, el ánade real y munches otres especies de ánades.

Especies marines[editar | editar la fonte]

Beluga, unu de los grandes mamíferos de les agües costeres d'islla de Baffin.

El principal visitante de les agües (o'l xelu) qu'arrodien islla Baffin, mientres tol añu, ye la foca anillada, una especie que mora tol añu na islla. Vive na mariña y hasta unos 8 km en tierra. Mientres l'iviernu, fai una serie de furacos de respiración al traviés del xelu d'hasta 8 pies d'espesura, que visita con frecuencia y caltién abiertos y llibres de xelu. En marzu, cuando la fema ta dispuesta a parir, amplia unu de los furacos de respiración y crear un pequeñu "iglú" onde va parir unu o dos cachorros. Nel plazu de tres selmanes, los cachorros van tar na agua y nadando. Mientres el branu, la foca anillada, caltienen un estrechu territoriu d'aproximao 3 km a lo llargo de la mariña. Si la barrera de xelu muévese pueden aventurase a 4-10 km y siguila la barrera, encaramándose a un témpanu de xelu p'aprovechar el sol.

Les especies d'agües que visita la islla de Baffin, nel branu son les siguientes:

La foca pía migra dende los principales caldos de cultivu frente a les mariñes de Llabrador y la mariña sureste de Groenlandia hasta la islla de Baffin nel branu.[5] Migren a velocidaes de 15-20 km/h y toos ellos xuben a alendar coles mesmes, depués de bucéu y nadar hasta 1-2 km antes de salir a la superficie de nuevu. Emigren en rebañaos que consten d'un centenar de foques o más, a una distancia de 1-8 km de la mariña, que depués siguen, alimentándose de crustáceos y pexes.

La morsa, qu'en realidá nun migra lloñe de tierra nel iviernu. Llindar a siguir el xelu fixo («fast ice»), xelu que ta sólidamente xuníu a la tierra, y permanez per delantre d'él cuando'l xelu endurezse cada vez más mar adientro. Cuando avanza l'iviernu, siguen tando siempres onde hai agües abiertes llibres de xelu. Cuando'l xelu se derrite, treslladar a tierra y pueden atopase al sol nes roques cerca de la mariña. Unu de los mayores fataos de morses pueden atopase na Cuenca Foxe.

Les beluga o ballena blanca migren a lo llargo de la mariña de la islla de Baffin, dalgunes escontra'l norte buscando alimentación nel estrechu de Davis (ente Groenlandia ya islla de Baffin), o nel estrechu de Hudson o en cualesquier de les badees y estuarios ente dambos. Polo xeneral viaxen en grupos de dos o más y pueden atopase de cutiu mui cerca de la mariña (100 m, o menos), onde van alendar cada 30 segundos o menos y siguen el so camín a lo llargo de la mariña comiendo crustáceos.

Los narvales, conocíos pol so llargu canil n'espiral (namái machos), tamién pueden atopase a lo llargo de la mariña de la islla de Baffin nel branu. Al igual que los sos primos belugas, puede atopase en pareyes o inclusive nun rebañáu de diez o más machos, femes y críes. Tamién puede ser de cutiu atópense cerca de la mariña, apunta con gracia los sos caniles cielu, yá que llegar per vía aérea. Cuando lleguen per primer vegada, los machos lleguen unes selmanes per delantre de les femes y los mozos.

El más grande de los visitantes branizos ye la ballena de Groenlandia, que s'atopen en tol Árticu. Hai un grupu que se sabe emigra a la cuenca Foxe, una badea nel llau occidental de la islla de Baffin, anque nun se sabe si la so visita ye debida a la exuberante bayura del mar o a que tienen les sos críes ellí.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Llográronse direutamente por aciu el Google Earth, polo que la so precisión puede refundiar dalgún error por cuenta de la mesma forma de la consulta.
  2. Vease Mount Odin at peakbagger.com o Mount Odin at the Atlas of Canada.
  3. Vease en: http://oceandots.com/arctic/canada/baffin.php.
  4. GHCN permediu mensual de les temperatures, datos GISS de 1971-2000, del Goddard Institute of Space Studies.
  5. Fisheries and Oceans Canada.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Boes, Franz, and Ludger Müller-Wille. Franz Boes Among the Inuit of Baffin Island, 1883-1884 Journals and Letters. Toronto: University of Toronto Press, 1998. ISBN 0-8020-4150-7
  • Kuhnlein HV, R Soueida, and O Receveur. 1996. "Dietary Nutrient Profiles of Canadian Baffin Island Inuit Differ by Food Source, Season, and Age". Journal of the American Dietetic Association. 96, non. 2: 155-62.
  • Matthiasson, John S. Living on the Land Change Among the Inuit of Baffin Island. Peterborough, Canada: Broadview Press, 1992. ISBN 0-585-30561-7
  • Maxwell, Moreau S. Archaeology of the Lake Harbour District, Baffin Island. Mercury series. Ottawa: Archaeological Survey of Canada, National Museum of Man, National Museums of Canada, 1973.
  • Sabo, George. Long Term Adaptations Among Arctic Hunter-Gatherers A Case Study from Southern Baffin Island. The Evolution of North American Indians. New York: Garland Pub, 1991. ISBN 0-8240-6111-X
  • Sergy, Gary A. The Baffin Island Oil Spill Project. Edmonton, Alta: Environment Canada, 1986.
  • Stirling, Ian, Wendy Calvert, and Dennis Andriashek. Population Ecology Studies of the Polar Bear in the Area of Southeastern Baffin Island. [Ottawa]: Canadian Wildlife Service, 1980. ISBN 0-662-11097-8
  • Utting, D. J. Report on ice-flow history, deglacial chronology, and surficial geology, Foxe Peninsula, southwest Baffin Island, Nunavut. [Ottawa]: Geological Survey of Canada, 2007. http://dsp-psd.pwgsc.gc.ca/collection%5F2007/nrcan-rncan/M44-2007-C2Y.pdf. ISBN 978-0-662-46367-2