Insuficiencia renal

De Wikipedia
Insuficiencia renal
Clasificación y recursos esternos
CIE-10 N17.-N19.
CIE-9 584-585
DiseasesDB 26060
PubMed Buscar en Medline mediante PubMed (en inglés)
Especialidá nefrología (es) Traducir
Sinónimos
Wikipedia nun ye un consultoriu médicu Avisu médicu 
[editar datos en Wikidata]
Una máquina de hemodialisis, p'ayudar fisiológicamente o sustituyir a los reñones na insuficiencia renal

La insuficiencia renal o fallu renal produzse cuando los reñones nun son capaces de penerar afechiscamente les toxines y otres sustancies de refugaya de la sangre. Fisiológicamente, la insuficiencia renal descríbese como un amenorgamientu nel fluxu plasmático renal, lo que se manifiesta nuna presencia elevada de creatinina nel sueru.

Inda nun s'entienden bien munchos de los factores qu'inflúin na velocidá con que se produz la insuficiencia renal o falla nos reñones. Los investigadores inda s'atopen estudiando l'efectu de les proteínes na alimentación y les concentraciones de colesterol nel sangre pa la función renal.[ensin referencies]

Clasificación[editar | editar la fonte]

La insuficiencia renal puede estremase llargamente en dos categoríes:

Insuficiencia renal aguda[editar | editar la fonte]

Dellos problemes de los reñones asoceden rápido, como'l casu d'un accidente nel que la perda importante de sangre puede causar insuficiencia renal repentina, o delles melecines o sustancies venenoses que pueden faer que los reñones dexen de funcionar correutamente. Esta baxada repentina de la función renal llámase insuficiencia renal aguda.

La insuficiencia renal aguda puede llevar a la perda permanente de la función renal.[ensin referencies]

Insuficiencia renal crónica[editar | editar la fonte]

Defínese como insuficiencia renal crónica al deterioru progresivu y irreversible de la función renal, como resultáu de la progresión de diverses enfermedaes primaries o secundaries, resultando en perdida de la función glomerular, tubular y endocrina del reñón, lo anterior trai l'alteración na escreción de los productos finales del metabolismu, como los nitrogenados, y a la eliminación desaparente d'agua y electrolitos, según a l'alteración de la secreción d'hormones como la eritropoyetina, la renina, prostaglandinas y la forma activa de la vitamina D.

Na mayoría de los casos, la función renal deteriórase amodo a lo llargo de dellos años y presenta primeramente pocos síntomes evidentes, a pesar de tar rellacionada con anemia y altos niveles de toxines en sangre. Cuando'l paciente siéntese mal, xeneralmente la enfermedá ta bien avanzada y la diálisis ye necesaria.

Cualquier persona puede sufrir d'enfermedá renal, pero los de más altu riesgu son los diabéticos, los hipertensos y los familiares de persones que sufren d'enfermedá renal. Como la enfermedá renal non siempres producen síntomes visibles, les persones en riesgu que mentamos antes tienen de faese estudios pa detectar la enfermedá, los básicos son: creatinina y filtración glomerular.[ensin referencies]

Si detéctase la enfermedá en fase temprana puede amenorgase la velocidá cola que'l dañu progresa, retrasando la necesidá d'empecipiar les terapies de reemplazu de la función renal y preparando meyor al paciente pa cuando seya necesariu'l so entamu. Les terapies de reemplazu renal son la hemodiálisis, la diálisis peritoneal, y el tresplante renal.

ESTADIU DESCRIPCIÓN FG (mL per minutu por 1,73 m²) Plan d'Aición
- Riesgo amontáu pa insuficiencia renal crónica > 60 (con factores de riesgu pa insuficiencia renal crónica) Screening, amenorgamientu de los factores de riesgu pa insuficiencia renal crónica
1 Dañu renal con FG normal o eleváu > 90 Diagnósticu y tratamientu, tratamientu de comorbilidades, intervenciones pa enlentecer la progresión de la enfermedá y amenorgamientu de los factores de riesgu pa enfermedá cardiovascular
2 Dañu renal con amenorgamientu leve del FG 60 a 89 Estimación de la progresión de la enfermedá
3 Amenorgamientu moderáu del FG 30 a 59 Evaluación y tratamientu de los entueyos de la enfermedá
4 Amenorgamientu severu del FG 15 a 29 Preparación pa la terapia de reemplazu renal (diálisis, tresplante)
5 Fallu renal < 15 (o diálisis) }


Insuficiencia renal aguda-sobre-crónica[editar | editar la fonte]

La insuficiencia renal aguda pue tar presente enriba de la insuficiencia renal crónica. Esto llámase insuficiencia renal aguda-sobre-crónica (AoCRF). La parte aguda del AoCRF puede ser reversible y l'oxetivu del tratamientu, como en ARF, ye retornar al paciente a la so función renal básica, que ye típicamente midida pola creatinina del sueru. Tanto'l AoCRF, como'l ARF, pueden ser difíciles d'estremar de la insuficiencia renal crónica si'l paciente nun foi siguíu por un médicu y nun hai disponible un trabayu de base (esto ye, muestres anteriores de sangre), pa comparanza.

Enfermedá renal terminal[editar | editar la fonte]

L'estáu nel cual hai insuficiencia renal total o casi total y permanente llámase enfermedá renal terminal. Les persones con esta clase d'enfermedá tienen de sometese, pa caltener la vida, a hemodialisis, diálisis o a un tresplante.

Usu del términu uremia[editar | editar la fonte]

Antes de les meyores de la medicina moderna, la insuficiencia renal podía ser referida como envelenamientu urémico. La uremia yera'l términu usáu pa describir la contaminación del sangre con orina. Empezando alredor de 1847 esti términu foi usáu pa describir la salida amenorgada d'orina, agora conocida como oliguria, que se pensaba yera causada pola orina que s'entemecía con el sangre en cuenta de ser refugada al traviés de la uretra.

L'acumuladura de la urea nel sangre puede producir síntomes como: anorexa, malestar xeneral, vultura y cefalea.

Causes de la insuficiencia renal[editar | editar la fonte]

Nos Estaos Xuníos, cerca de 80.000 persones reciben el diagnósticu de insuficiencia renal cada añu. Trátase d'una afección grave na cual los reñones dexen d'esaniciar les refugayes del organismu. La insuficiencia renal ye la etapa final del deterioru lentu de los reñones, que ye un procesu conocíu como nefropatía.

La diabetes mellitus ye la causa más frecuente de insuficiencia renal, y constitúi más del 40 per cientu de los casos nuevos. Inclusive cuando les melecines y la dieta pueden controlar la diabetes, la enfermedá puede conducir a nefropatía y insuficiencia renal. La mayoría de los diabéticos nun desenvuelven una nefropatía lo suficientemente grave como pa causar insuficiencia renal. Hai cerca de 16 millones de diabéticos nos Estaos Xuníos y dellos, unos 100.000 carecen insuficiencia renal de resultes de la diabetes.

Les persones con insuficiencia renal tienen que sometese a diálisis pero non en toles ocasiones. Esti procesu reemplaza dalgunes de les funciones de filtración de los reñones, o a un tresplante pa recibir el reñón d'un donante sanu. La mayoría de los ciudadanos estauxunidenses que presenten insuficiencia renal pueden recibir atención médica financiada pol gobiernu federal. En 1997 el gobiernu federal d'Estaos Xuníos gastó cerca de 11.800 millones de dólares na atención de pacientes con insuficiencia renal.

Los estauxunidenses de raza negra, los aboríxenes estauxunidenses, y los descendientes d'hispanoamericanos sufren diabetes, nefropatía y insuficiencia renal nuna proporción cimera al permediu. Los científicos nun pudieron esplicar totalmente la interaición de factores que conducen a la nefropatía diabética. Ente estos factores tán l'heriedu, la dieta y otres afecciones, como la hipertensión arterial. Reparóse que la hipertensión arterial, y les altes concentraciones de glucosa na sangre, aumenten el riesgu de qu'una persona diabética termine sufriendo insuficiencia renal.

Una causa típica de insuficiencia renal nos neños ye'l Síndrome urémico hemolítico (SUH), una enfermedá causada pola bacteria Escherichia coli O157:H7 (ECEH o Escherichia coli enteru hemorráxica) que puede causar la muerte o dexar daños renales, neurolóxicos o hipertensión arterial.

Referencies[editar | editar la fonte]

Notes

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]