Imperiu Gupta

De Wikipedia
dinastía Mahameghavahana
Imperiu kushán
dinastía Kanva
dinastía Bharshiva
sátrapas occidentales
Imperiu Gupta
(de 320 a 550 (Gregorianu))
Gurjara-Pratihara
dinastía Pala
dinastía Rashtrakuta
Imperiu Heftalita
Imperiu de Harsha
estáu desapaecíu
Alministración
Capital Patliputra
Forma de gobiernu Monarquía
Llingües oficiales Sánscritu
Relixón oficial Hinduismu y budismu
Xeografía
Cambiar los datos en Wikidata

L'Imperiu Gupta foi unu de los mayores imperios políticos y militares de la historia de la India. Foi gobernáu pola dinastía Gupta ente'l 320 y el 550 d. C. y ocupó la mayor parte de la India septentrional y de los actuales Paquistán oriental y Bangladex.

En gris, l'Imperiu Gupta; en verde, los sos estaos vasallos.

So esti imperiu, diose un periodu de paz y prosperidá que favoreció'l desenvolvimientu de la cultura india dende'l puntu de vista artísticu, lliterariu y científicu.

Los reis Gupta, establecieron un eficaz sistema alministrativu y un fuerte poder central dexando l'autonomía llocal en periodos de paz. La sociedá yera ordenada según les creencies del hinduismu con una ríxida división en castes. Nesta etapa'l hinduismu adquier los sos principales carauterístiques: les principales divinidaes, les práutiques relixoses y l'importancia de los templos.

Mientres esti periodu fueron tan grandes el comerciu y los intercambios col esterior, que la mitoloxía y arquiteutura hinduista y budista espandir por Borneo, Camboya, Indonesia y Tailandia.

Historia[editar | editar la fonte]

La dinastía Gupta provenía probablemente de Bengala, gobernada por majarásh Sri Gupta, el fundador de la dinastía (ente'l 240 y el 280 d. C.). Asoceder Gatotkacha quien gobernó ente'l 280 y el 319. Mientres el sieglu IV, el reinu de los Gupta espandióse sobre pequeños reinos hindús hasta Magadha. Dende entós los Gupta gobernaron la zona de la India al norte de la cordal de Vindhya.[1][2][3]

Srigupta y Ghatótkacha.[editar | editar la fonte]

El momentu más probable pal reináu de Sri Gupta ye c. 240-280 CE. Dellos historiadores modernos, qu'inclúin a Rakhaldas Bandyopadhyay y KP Jayaswal, creen qu'él y el so fíu fueron posiblemente feudatarios de los Kushan . El so fíu y socesor Ghatotkacha gobernó probablemente de c. 280-319 CE. En contraste col so socesor, Chandragupta I, a quien se menta como Maharajadhiraja , él y el so fíu Ghatotkacha mentar n'inscripciones como Maharaja . A principios del sieglu V los Gupta establecieron y gobernaron unos pequeños reinos hindús en Magadha y alredor de lo qu'anguaño ye Bihar .foi asocedíu pol so fíu Ghatotkacha.[4]

Chandragupta I[editar | editar la fonte]

Ghatotkacha (reinó c. 280-319 dC), tuvo un fíu llamáu Chandragupta (reinó c. 320-335 dC) (que nun tien de confundir se con Chandragupta Maurya (322-298 aC), fundador del Imperiu Maurya .) Nun gran alcuerdu, Chandragupta taba casáu con Kumaradevi, una princesa Lichchhavi -l'alimentación principal en Magadha. Con una dote del reinu de Magadha (con capital en Pataliputra ) y una alianza colos Licchavis de Nepal, Chandragupta dedicar a espandir el so poder, conquistando gran parte de Magadha, Prayaga y Saketa . Él estableció un reinu que s'estiende dende'l ríu Ganges a Prayaga (actual Allahabad ) por 321 DC. Asumió'l títulu imperial de Maharajadhiraja . Amplió'l so imperiu al traviés d'aliances matrimoniales.

Samudragupta[editar | editar la fonte]

L'Estáu[editar | editar la fonte]

Nel Imperiu Gupta, anque tou folgaba sobre'l emperador, l'elementu principal del Estáu, ésti nun podía gobernar ensin al sofitu de los ministros nin de l'asamblea que gobernaba'l país y los funcionarios con voz consultiva. L'asamblea yera una de les fuercies vitales del Estáu Gupta: elixía al rei, xulgar en casu de neglixencia, y ayudar coles sos opiniones en materia xurídico y alministrativa. La so composición yera pocu estable, taba formáu por príncipes, xefes militares, sacerdotes, representantes corporativos y hasta xefes de les clases inferiores.

La parte esencial de les cargues polítiques recayía sobre'l conseyu de ministros, formáu ente 3 y 37 miembros. El conseyu tenía sesiones de callao y dacuando imponía'l so puntu de vista. Los sos deberes yeren regular lo tocante cola pómpara real: coronación, desplazamientos, honres aciages del soberanu; y tamién caltener l'orde pa evitar l'anarquía. Dientro de los asuntos esternos teníen de realizar les rellaciones diplomátiques, roblar trataos y rexistrar la información sobre los tributos recibíos del estranxeru.

Debaxo de los ministros atopaben los recaldadores d'impuestos y los oficiales reales, quien teníen al so cargu la vixilancia de les diverses cañes de la economía. Otros funcionarios yeren los embaxadores, los gobernadores provinciales, los funcionarios militares y los conservadores d'archivos.

No más baxo de la burocracia estatal atopábense los trovadores y heraldos, les escribes, el portadores d'insinies reales, los guardias de l'ayalga y del harén, los espíes, los conductores de carros y elefantes, les centineles, los criaos y los guardias.

L'emperador[editar | editar la fonte]

Yera'l máximu poder na autoridá, encargáu de nomar a los reales principales o de mandar a executar a daquién por un dañu causaos nel so pueblu.

Recursos del Estáu[editar | editar la fonte]

Exércitu[editar | editar la fonte]

Economía[editar | editar la fonte]

Vida cotidiana[editar | editar la fonte]

Cultura[editar | editar la fonte]

Monedes.

Tiénense nicios de la presencia d'una especie de renacencia económica y depués cultural hindú pocu enantes del surdimientu del estáu Gupta, anque colos Guptas tal renacencia llogró la so Edá Dorada.

Cola dinastía de los Gupta, que unificó económica y políticamente a gran parte de la India, l'arte de la India y la cultura polo xeneral algamaron una gran rellumanza y refinamientu, hasta'l puntu de que ye precisu falar d'un arte Gupta que resultó «clásicu» y, asina, modelu pal arte hindú posterior, inclusive'l de los nuesos díes.

Ciencia, filosofía, arquiteutura, escultura, pintura, lliteratura, música y danza, cultívense intensamente; el sánscritu caltúvose como llingua lliteraria.

Arte[editar | editar la fonte]

El poeta Kālidāsa, de la dómina de Chandragupta II, escribió les famoses obres Raghú Vamsha o (‘fonduxe de Raghú'), n'honor de Rāma, y la Nube mensaxera, metanes un arte carauterizáu por una sotileza equilibrada y risueña, como s'aprecia na escultura del Buda de Sarnath y n'otros munchos relieves, anque la mayoría de los santuarios que se construyeron son hinduistes, yá que el hinduismu adquier preponderancia na era Gupta al ser hinduistes los soberanos, magar estos supieron aceptar l'exerciciu d'otros cultos, ente ellos el budismu, a tal puntu que'l monxu chinu Fa Xiang visitó los territorios Guptas p'afondar les sos conocencies.

La música y la danza tamién s'atoparon beneficiaes, un ambiente áulico opulento más l'influxu d'una filosofía entá non del tou esprendida de lo relixoso dio como resultáu un apoxéu de la música basada en microtonos -rāga- y les dances de devadasis como la llamada kata.

Lliteratura[editar | editar la fonte]

Ciencia[editar | editar la fonte]

Los llogros resultaron significativos a nivel mundial: desenvolvióse'l sistema decimal y el sistema de numberación anguaño vixente, amás afayaron el movimientu de la tierra alredor del sol (movimientu de traslación).

Relixón[editar | editar la fonte]

Nel aspeutu relixosu les idees hinduistes correspuenden en gran midida a esti periodu, quiciabes ye nel tiempu de los Gupta, mercé al influxu budista, que l'hinduismu llegó a tolerar les opiniones más diverses, ya inclusive antagóniques dientro del so sistema de creencies. Los elementos inherentes al hinduismu, que lo estremen d'otres creencies, son el réxime de castes (varna) como orde social y determinaos ritos a los que, según la so clase, tán amestaos inseparablemente tolos miembros de cada casta.

Según les creencies hinduistes, el cosmos ye eternu de por sí, pero topar nun estáu d'evolución permanente, al empar que tolos seres animaos, dende les deidaes hasta una simple yerba, tienen una alma (ātmā) inmortal revistida cola materia corporal.

Nel cumal del so panteón tán los trés dioses supremos —Brahmā, Vishnú y Shivá—, que s'arrexunten nuna tríada (Trimurti, arriendes d'adorase tamién a numberoses deidaes, semidioses, divinidaes locales, seres demoniacos, según a diverses fuercies sobrenaturales que se manifiesten na naturaleza (ríos, animales, piedres, montes, plantes, etc.).

Tres el retrocesu del budismu y la restauración del hinduismu, la sociedá Gupta calteníase entá estremada pol perantiguu sistema de cuatro yati o varna (castes):

  • bráhmanas: autoridaes relixoses (casta sacerdotal)
  • chatrías, autoridaes civiles y militares
  • vaishias: terratenientes, ganaderos, llabradores y mercaderes
  • shudrás: casta inferior, a la que pertenecíen los esclavos (anque podíen matase, non podíen vendese nin ocupar en trabayos impuros», destinaos a los chandalas) y llabradores.

Fora del sistema de les varna taríen los «intocables» o "paria" ("chandales" o "arhijans"), cazadores, barrenderos ya incineradores de cadabres.

La prosperidá de les ciudaes acaecida mientres el periodu Gupta dexó que los artesanos arrexuntar en corporaciones según l'oficiu que les sos individuos más opulentos formaron una especie de burguesía.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. [1] Historia Imperiu Gupta - (en portugués)
  2. [2] Dinastia Gupta (en portugués)
  3. [3] (castellán) Imperio Gupta
  4. [4] La India imperial de los Gupta. (castellán)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]