Heinrich Lübke

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Heinrich Lübke
Bundesarchiv Bild 146-1994-034-22A, Heinrich Lübke.jpg
diputado del Parlamento de Prusia Traducir


miembro del Landtag de Renania del Norte-Westfalia Traducir


miembru del Bundestag alemán

7 setiembre 1949 - 30 setiembre 1950
Flag of the President of Germany.svg
Presidente d'Alemaña

13 setiembre 1959 - 30 xunu 1969
Theodor Heuss - Gustav Heinemann
Eleiciones: Elección presidencial de Alemania Occidental de 1959 Traducir, Elección presidencial de Alemania Occidental de 1964 Traducir
Vida
Nacimientu Sundern14  d'ochobre de 1894
Nacionalidá Bandera d'Alemaña Alemaña
Llingua materna alemán
Fallecimientu Bonn6 d'abril de 1972
(77 años)
Sepultura Q52158849 Traducir
Familia
Casáu/ada con Wilhelmine Lu?bke Traducir
Hermanos/es
Estudios
Estudios Universidad de Bonn Traducir
Llingües alemán
Oficiu
Oficiu políticu y inxenieru
Llugares de trabayu Düsseldorf, Bonn y Berlín
Premios
Miembru de K. D. St. V. Ascania Bonn Traducir
Serviciu militar
Lluchó en Primer Guerra Mundial
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Partíu políticu Partido de Centro Traducir
Unión Demócrata Cristiana Traducir
IMDb nm4000935
www.heinrichluebke.de/
Signatur Heinrich Lübke.svg
Cambiar los datos en Wikidata

Heinrich Lübke (Sauerland, Renania del Norte-Westfalia, 14 d'ochobre de 1894Bonn, 6 d'abril de 1972), políticu alemán, miembru de la Unión Demócrata Cristiana d'Alemaña.

Foi ministru d'Agricultura nel gobiernu de Renania del Norte-Westfalia dende 1947 hasta 1952, ministru d'Agricultura nel gobiernu federal dende 1953 hasta 1959 y presidente de la República Federal d'Alemaña de 1959 a 1969.

Heinrich Lübke yera un home d'orixe humilde, fíu d'un zapateru y llabrador de Sauerland, Renania del Norte-Westfalia. Foi designáu por Konrad Adenauer como candidatu a la presidencia federal, un cargu con funciones representatives, porque consideró que'l perfil de Lübke yera l'aparente pa evitar crítiques a los sos proyeutos políticos per parte del xefe del estáu. Lübke ganó a Carlo Schmid, el candidatu a la presidencia federal de los socialdemócrates na segunda vuelta del procesu d'eleición.

Tuvo que dimitir pol so pasáu nazi en que diseñó campos de concentración, nun foi hasta 1966 que les acusaciones empezaron a ser fecha por fontes de la DDR que tenía a lo menos teníu conocencia del usu de mano d'obra esclava nos sos proyeutos; los planes de construcción que lleven la so firma y que contienen bloques barracones del campu de concentración fueron avanzaes como prueba de la so complicidá, pero estos fueron fechos fueron desmentíos n'Occidente como la propaganda d'Alemaña Oriental [1] Sicasí, el potencial escándalu amenació con estropiar la oficina del Presidente Federal.; en 1968 Lübke anunció qu'arrenunciaría al añu siguiente, la so dimisión a valir tres meses antes del final programáu del so mandatu. Morrió trés años dempués. Solo apocayá empieza a ser conocíu a nivel mundial la implicación de los gobiernos alemanes occidentales de la posguerra col nazismu al ser la mayoría de los sos miembros antiguos nazis o collaboradores d'ellos. Munchos culpables de xenocidiu y asesinatos en masa. A pesar d'ello los gobiernos occidentales, especialmente USA sostuviéron-yos como aliaos frente a la Xunión Soviética.


Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Theodor Heuss
Flag of the President of Germany.svg
Presidente de la República Federal d'Alemaña

1959 - 1969
Socesor:
Gustav Heinemann


(1) Die Zeit: "Der Fall Lübke" (The Lübke Case) (2007, in German)
Heinrich Lübke