Guido delle Colonne

De Wikipedia
Guido delle Colonne
xuez

Vida
Nacimientu Romacirca 1210[1]
Muerte Italia1287[2] (76/77 años)
Estudios
Llingües falaes llatín[3]
Oficiu poetaxuez
Llugares de trabayu Messina
Cambiar los datos en Wikidata

Guido delle Colonne foi un xurista, escritor y poeta del sieglu XIII. Escribió poemes n'italianu, dalgunos de los cualos fueron allabaos por Dante na so obra De vulgari eloquentia. Sicasí, la so obra más importante ye la Historia destructionis Troiae, escrita escontra 1287, versión resumida en llatín del Roman de Troie francés de Benoît de Sainte-Maure, que tuvo una gran influencia na lliteratura europea. En Castiella tradució esta obra Pero López de Ayala. Boccaccio inspirar nesta obra pa desenvolver la so Filóstrato.


Tamién lo conoció como Guido de Columpna de Messana o Guido Columpnis. El so nome ye un datu que'l mesmu autor brinda nel prólogu de la so obra.

Esti maxistráu de Sicilia, en 1287 d.C. publica la Historia de la destrucción de Troya como se cita enriba na so traducción orixinal del llatín, basáu nos testos de Dares Frigio y Dictis Cretense. En cierto a la verdá, según Manuel Casqueru, Ed Akal, Madrid,1996, Guido encargar de traducir al llatín y amestar dellos datos a la obra del francés Benoit de Saint-Maure, escritu en redol al 1160 y a la Ilíada Llatina de Simón Aurea Capra, nel segundu cuartu del sieglu XII.

El plantego xeneral de la obra, toma a Dares y Dictis por testigos presenciales de la guerra aqueo- troyana y desacredita a Homero,dando per sentáu que la guerra pertenez a un fechu históricu peracabáu.

El llibru tien errores bien particulares: Confundir a Engarro con Pelias (una y bones la obra empieza cola primer espedición de los Argonautas y la consiguiente destrucción de Troya por Heracles) o que Aquiles herieda'l reinu de Tesalia una vegada muertu Engarro, cuando Engarro sobrevive a Aquiles.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Casquero, Manuel. Madrid, 1996. * Historia de la Destrucción de Troya, Guido delle Colonne,

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 118543423. Data de consulta: 13 agostu 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: LIBRIS. Identificador SELIBR: 357512. Apaez como: Guido de Columna. Data de consulta: 9 ochobre 2017.
  3. Identificador CONOR.SI: 36021603. Afirmao en: CONOR.SI.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]