Gran Mezquita de Djenné

De Wikipedia
Ciudaes antigües de Djennée
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Fachada septentrional de la mezquita cola entrada principal.
Llugar Bandera de Malí Malí
Criterios Cultural: iii, iv
Referencia 116
Inscripción 1987 (XI Sesión)
Área África
Cambiar los datos en Wikidata

La Gran Mezquita de Djenné ye'l mayor edificiu sagráu fechu de folla del mundu, y tamién el mayor fechu d'esti material d'una sola pieza (vease Bam) con una superficie de 75×75m (5 625m²) y ta considerada un cume de l'arquiteutura sudanesa-saheliana. La mezquita ta nel centru de la pequeña ciudá de Djenné, Malí, nel delta interior del ríu Níxer. Ye unu de los monumentos más conocíos d'África y dende 1988 ta considerada, xunto col cascu antiguu de Djenné, Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco.

Historia[editar | editar la fonte]

Ruines de la mezquita de Djenné, fotografiada a principios del sieglu XX.

Puede dicise con seguridá que la primer mezquita de Djenné foi construyida ente 1180 y 1330. L'Imán de la mezquita Ye-Sa'di, escribió en 1620 que nel añu 1180 el sultán Koi Konboro convertir al islam. Más tarde apurrió'l so palaciu y mandó construyir pa los creyentes la primer mezquita de Djenné. Darréu construyéronse la torre y un muriu adicional, y güei considérase 1240 l'añu de la so fundación.

Amadu Hammadi Bubu (tamién: Sékou Amadou), el fundador del Imperiu de Massina, dexó en 1834 que l'antigua mezquita, de 600 años, se derruyese, lo que se produció en poco tiempu, por cuenta de una agua siguida. Entós consideró esa mezquita, surdida d'un palaciu, demasiáu exuberante y luxosa. La única parte que permaneció del edificiu orixinal ye recintu que contién les tumbes de los líderes locales. La segunda mezquita construyóse nuevamente escontra 1896 sobre la base de los planos antiguos, esta vegada d'apariencia más humilde. Foi baltada de nuevu pa construyir la mezquita qu'hai anguaño, que fíxose paecida n'aspeutu y tamañu a la primera. La construcción de la Gran Mezquita actual empezó en 1906 y rematóse ente 1907 y 1909. Ismaila Traoré, el presidente del gremiu d'arbañiles dirixó y supervisó la so construcción. Nesa dómina, Djenné yera parte del África Occidental Francesa y los franceses pudieron ufiertar sofitu económicu y políticu pa la construcción de la mezquita y una madrasa cercana.

Munches mezquites de Malí cunten con instalaciones llétriques y sanitaries. En dellos casos cubrióse la fachada d'azulexos, lo qu'arruinó'l so aspeutu históricu y comprometió la integridá estructural del edificiu. Anque la “Gran Mezquita de Djenné” foi fornida con un sistema de megafonía, los ciudadanos de Djenné aguantáronse a otres modernizaciones del edificiu.

La Gran Mezquita foi cerrada pa los non musulmanes dempués de ser utilizada pa una sesión d'imáxenes de moda de la revista Vogue na azotea y l'área d'oración de la mesma. Les semeyes de muyeres llixeres de ropa fueron consideraes una violación del alcuerdu que la revista fixera colos líderes locales.[1]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Mudand infidels: Djenné, Mali» (inglés). San Diego Reader (7 d'abril de 2015).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]