Geospiza difficilis

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Geospiza difficilis
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Thraupidae
Xéneru: Geospiza
Especie: G. difficilis
Sharpe, 1888
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

El Pinzón terrestre de picu afiláu (Geospiza difficilis) ye una especie d'ave de la familia Thraupidae endémica de les Islles Galápagos, específicamente de les islles de Xenovesa y Santa Cruz. El so hábitat natural son les selves tropicales o subtropicales.

El pinzón vampiru (Geospiza difficilis septentrionalis) ye un pequeñu páxaru nativu de les Islles Galápagos. Trátase d'una subespecie bien distinta de la de Pinzón terrestre de picu afiláu (Geospiza difficilis) endémicu de les islles Wolf y Darwin.

Descripción Física[editar | editar la fonte]

El pinzón vampiru ye de dimorfismu sexual como ye típicu nel so xéneru, siendo los machos principalmente negru y les femes gris con manches marrones. Tien el picu más grande y señaló la mayor parte de toles subespecies de G. difficilis, y polo xeneral paez un pinzón de cactus y non, como faen les otres subespecies, un pinzón pequeñu de tierra con un picu rectu. Tien un cantar melodiosu según Wolf, un cantar animáu según Darwin, y llapada a xiblar en dambes islles,. Namái en Wolf, dilatáu, llame al runfíu tamién se pronunció.

Alimentación[editar | editar la fonte]

Esta ave ye más famosa pola so dieta inusual. El pinzón vampiru de xemes en cuando aliméntase bebiendo'l sangre de pichoç aves, principalmente de los piqueros de Naza y de pates azules, picotiando na so piel colos sos picos afilaos hasta que se-y estrayi sangre. Curiosamente, los piqueros nun ufierten muncha resistencia en contra d'este. Haise teorizado qu'esti comportamientu pasáu de la conducta de picotio que'l pinzón usa pa llimpiar los parásitos de les plumes de les armes. Los pinzones tamién s'alimenten de los güevos, el robu d'ellos namái una vegada depositaos y faciéndola rodar (emburriando coles piernes y col so picu como pivós) nes roques hasta que se ruempen.

Más convencional pa les aves, pero pocu común entá ente Geospiza, tamién tomen el néctar de la flor del nopal de les Islles Galápagos (Opuntia echios var. Gigantea) a lo menos en Wolf (Schluter y Grant, 1984). Les razones d'estos peculiares vezos d'alimentación son la falta d'agua duce nes islles d'orixe d'estes aves. Sicasí, la base de la so dieta compónse de granes ya invertebraos como nos sos conxéneres.

Distribución xeográfica[editar | editar la fonte]

El pinzón vampiru alcuéntrase en peligru d'estinción, siendo endémicu d'una de les isla que formen l'archipiélagu de Colón. Especies de pinzones en xunto formen un exemplu escaparate de la teoría de Charles Darwin de la seleición natural. El conxuntu de 14 o 15 especies de pinzones de les islles Galápagos de cutiu son llamaos "pinzones de Darwin". Utilícense como un exemplu de cómo los descendientes d'un antepasáu puede convertise en delles especies na so adautación a distintes condiciones.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]