Game Boy Advance

De Wikipedia
Ficha de softwareGame Boy Advance
Desendolcador(es) Nintendo
Tipu modelo de dispositivo electrónico (es) Traducir
Parte de videoconsoles de sesta xeneración y familia Game Boy Advance
Cambiar los datos en Wikidata

La Game Boy Advance (conocida en Xapón como ゲームボーイアドバンス; Gēmu Bōi Adobansu), embrivida como GBA, ye una popular consola de videoxuegos de la compañía Nintendo, fabricada dende marzu de 2001 hasta 2008.

Cualidaes[editar | editar la fonte]

Cunta con un procesador ARM propiu de 32 bits a 16,7 MHz, basáu na arquiteutura RISC, con una potencia abonda pa dexar el desenvolvimientu de xuegos utilizando'l llinguaxe de programación C. El microprocesador ARM ye capaz d'executar tantu un xuegu d'instrucciones con un tamañu d'instrucción de 32 bits, como un xuegu d'instrucciones llamáu "Thumb" d'un tamañu de 16 bit (pero igualmente, de 32 bits). El sistema, amás, lleva un procesador Z80 a 8 MHz pa dar soporte al software de Game Boy clásica y color, pero los sos dos procesadores nun pueden tar funcionando al empar por cuenta de diferencies de voltaxe y usu del bus de datos.

La pantalla LCD ye capaz d'amosar una retícula de 240×160 píxeles en color de 15 bits (32768 colores). Esta pantalla inclúi más píxeles que la original Game Boy (160×144). Cuando s'executen xuegos anteriores, l'usuariu puede pulsiar el botón L o'l R pa conmutar la pantalla ente amosar 160×144 con un cantu negru o bien esguilar a 240×144. Los primeros xuegos exhiben paleta de color paletes de color bien escures porque la pantalla nel kit de desenvolvimientu yera muncho más lluminosa que la de les unidaes comercializaes. Los títulos más recién usen una correición gamma nes sos paletes.

El xenerador d'imáxenes de la GBA tien seis modos de visualización (trés basaos en bloques y trés basaos en mapes de bit) y 96 KB de RAM dedicada. Nos moos de visualización basaos en bloques, el sistema puede xestionar cuatro capes pixel-a-pixel, dos capes pixel-a-pixel y una capa allegada, o bien dos capes allegaos, y usa 64 kB de RAM pa los datos de celdes y mapes y 32 kB pa los datos de los 'sprites'. Nes maneres de mapa de bit, puede amosar un mapa de bit grande de 16 bits, dos mapes de bits de 8 bit (en manera paginado) o bien un mapa de bit de 16 bit pequeñu (con paxinación), usando 80 kB de RAM pa los datos de mapa y 16 kB pa los datos de 'sprite'. En toles maneres, puede amosar hasta 128 'sprites' (pequeños oxetos móviles individuales) de 8×8 hasta 64×64 pixels en color indizáu de 4 o 8 bits. Cada 'sprite' puede ser dibuxáu por aciu asignación direuta a píxel o bien por asignación allegada.

La interfaz de la GBA col cartuchu ROM inclúi namái un bus de direición de 24 bits multiplexado con un bus de datos de 16 bits. (La consola Intellivision de Mattel yá usara enantes un bus multiplexado). Esta configuración llinda la memoria direccionable direutamente a 16 megapalabras binaries (esto ye, 256 megabits o 32 megabytes). Sicasí, si'l cartuchu dispón de hardware de conmutación de bancos puede espandir esta cantidá por aciu el control por software de les llinies cimeres de direccionamientu, conmutando otres partes de la ROM nel espaciu de direccionamientu de la GBA.

La GBA tamién tien un puertu serie pa conectase con otres unidaes GBA nuna configuración similar a la rede token ring sobre una topoloxía física de bus. La GBA tamién puede recibir 256 kB en códigu d'arranque al traviés del puertu, inclusive cuando nun tien un cartuchu conectáu (lo que se conoz como multiboot o netboot). Esto utilízase nes conexones multixugador, onde delles GBA pueden funcionar con un únicu cartuchu: la GBA que tien el cartuchu unvia'l códigu inicial a les que nun lo tienen. El puertu serie pue (col cable fayadizu) conectase a un puertu serie RS-232 p'ayudar na depuración y, hipotéticamente, xugar al traviés d'Internet, magar entá nun s'implementó una pila TCP/IP na GBA.

Compatibilidá rexonal[editar | editar la fonte]

Por cuenta de que la Game Boy Advance nun ye un mediu dependiente de tomar llétrica nin de les normes de televisiones, yá que tien un display LCD propiu y yá sía'l modelu orixinal como'l Micro o'l SP nun dependen direutamente de tomar llétrica (entá cuando esti postreru precise ser recargáu por aciu tomar d'lletricidá), la compatibilidá rexonal ye total, esto ye, nun esisten distintes normes de colores o trasmisión (como esisten por casu nes consoles de sobremesa), colo cual asegúrase qu'un xuegu mercáu en cualesquier parte del mundu funcione nuna consola mercada en cualesquier otra parte del mundu.

A manera d'aclaración podemos tomar un videoxuegu de Game Boy Advance mercáu en dos partes del mundu distintos y xugalo na consola ensin torga, una y bones estos van diferir en mayor o menor midida poles condiciones idiomátiques que tengan (tantu de testos in-game como de packaging) y non por códigos de rexones o normes de colores (polo esplicao enantes), a diferencia de les consoles de sobremesa les cualos non solo pelos medios qu'utilicen (CD, DVD, Blu-Ray, etc.), sinón porque dependen d'una televisión con norma fixa que difier país a país y tamién dependiendo de la rexón la fonte llétrica va recibir un voltaxe distintu (220v, 110v, etc.), esto fai que les consoles de sobremesa sían "rexón dependiente", a diferencia de les portátiles (siquier de les de Nintendo).

Reinicio en caliente[editar | editar la fonte]

Amás de la posibilidá de reiniciase de manera analóxica (cortando y restableciendo físicamente'l pasu de la lletricidá por aciu el interruptor d'encendíu/apagáu de la consola), la consola tamién tien la posibilidá de faer un reinicio en caliente, esto ye, un reinicio de manera dixital, ensin la necesidá de romper el circuitu físicu. Esto ye especialmente útil cuando un xuegu quédase conxeláu (anque, dacuando, nun ye posible), cuando se ta xugando con un cartuchu qu'inclúi la posibilidá de xugar a dellos xuegos (Final Fantasy I & II: Dawn of souls, por casu) o, en casu de Yggdra Union, tien la opción de reiniciar el mapa y non el xuegu enteru. Sía que non, esto puédese realizar apertando en cualquier momentu (namái basta que la consola tea encendida) y de manera simultánea los botones START + SELECT + A + B.

Nos xuegos de Pokémon de la primera y segunda xeneración en Game Boy/Game Boy Color, ye posible faer el reinicio en caliente, utilizando'l mesmu métodu pa GBA.

Xuegos[editar | editar la fonte]

La Game Boy Advance tien un catálogu d'unos 1000 xuegos distintos que salieron dende'l 2001 al 2008, hubo xuegos de tolos xéneros pa esta consola, hubo munchos xuegos cancelaos pal sistema siendo los más destacables Resident Evil 2 y Grand Theft Auto 3.[ensin referencies] Unu de los xuegos que nun s'esanició, más conocíu foi'l Metal Slug Advance.

La consola tamién ye compatible con tolos xuegos de Game Boy y tolos de Game Boy Color lo que-y da 730 xuegos más nel so catálogu teniendo un total de 1730 xuegos distintos.

Carauterístiques téuniques[editar | editar la fonte]

  • CPU: ARM7TDMI de 32 bits a 16,7 MHz, llicenciáu a ARM y producíu por Nintendo pa integrar práuticamente tola consola nun únicu chip, amenorgando asina'l consumu de batería.
  • CPU 2: Zilog Z80 de 8bits a 8MHz. Esti CPU úsase namái pa dar soporte a xuegos de Game Boy y Game Boy Color.
  • Memoria: 32 KB de memoria interna (IWRAM, Internal Work RAM) y 96 KB de VRAM (Videu RAM) (32kb pa sprites y 64kb pa mapes), integráu nel procesador y con un bus de 32 bits, 256 KB de WRAM (Work Random Access Memory) esterna, con un bus de 16 bits. 1k de memoria pa paletes y 1k pa la configuración de los sprites (OAM). Direccionamientu d'hasta 256 megabits (32 megabytes) de ROM (memoria de solo llectura).
  • Tamaños
    • Pantalla color TFT matriz activa de 7,4 cm (2,9 pulgaes)
    • Resolvimientu de pantalla de 240 x 160 pixeles.
    • Midíes de la pantalla : 40,8 mm X 61,2 mm
    • 16 paletes de 16 colores pa sprites (que'l so color 0 úsase como tresparente) y 16 paletes de 16 colores pa mapeado. Posibilidá d'usales como una única paleta de 256 colores col 0 como tresparente. Hasta 32,768 colores nes maneres de framebuffer.
  • Dimensiones:
    • Llargor: 144,5 mm
    • Anchu: 82 mm
    • Grosez: 24,5 mm
    • Pesu: 140 g
  • Alimentación : 2 piles LR 06 pa una autonomía de 15 hores

Ediciones especiales Pokémon[editar | editar la fonte]

Esisten un total de 4 Game Boy Advance edición Pokémon:

1. Game Boy Advance Pokémon Center Latias Latios (2002).

2. Game Boy Advance Pokémon Center Celebi (2002).

3. Game Boy Advance Pokémon Center New York (2002).

4. Game Boy Advance Pokémon Center Suicune (2002).

Versiones[editar | editar la fonte]

Game Boy Advance SP[editar | editar la fonte]

A principios de 2003 actualizar a un nuevu modelu pasándose a llamar GameBoy Advance SP (GBA SP), les sigles SP quieren dicir Special Project, yá que s'amenorgó'l tamañu de la Game Boy Advance orixinal.

Nintendo implementó una pantalla con llume frontero y una batería de ion litiu (similar a les de los teléfonos móviles), según un tamañu d'aproximao la metá del de la GBA y con un diseñu más portátil, al amenorgar el so tamañu al plegase. Sustituyóse'l conector d'auriculares mini-jack qu'esistiera en tolos modelos previos de GB, añadiendo un conector especial.

Nintendo siempres negara la posibilidá d'implementar pantalla retroiluminada y batería recargable por motivos de costo. Pero por cuenta de les meyores téuniques desque'l modelu orixinal vio la lluz, yera posible afaer la nueva versión pa tener pantalla retroiluminada y batería recargable pol mesmu preciu del orixinal en 2001 ($99,99).

A mediaos de 2003 fíxose posible xugar a los xuegos de la GBA nun televisión, pos Nintendo llanzó un complementu de GameCube llamáu Game Boy Player que se conectaba per debaxo de la consola y dexaba executar xuegos de GBA y GBC con conexones multixugador.

Primeramente llanzóse en dos colores, negru y plata, pero fueron llanzaes distintes versiones como la Classic NES (qu'asonsaña a la veterana consola NES), la Tribal Edition (con motivos tribales), distintes ediciones rellacionaes cola saga Pokémon, la GBA SP Pink (en color rosa), que'l so propósitu yera atraer al mercáu femenín; y la edición dedicada a The Legend of Zelda, que salió xunto al xuegu The Legend of Zelda: The Minish Cap.

Kits de desenvolvimientu non oficiales[editar | editar la fonte]

A principios de 2002 tuvo disponible'l hardware pa llevar códigu escritu pol usuariu a la GBA.[ensin referencies] Por casu, n'avientu de 2001 podía mercase un cartuchu de memoria flash, según el dispositivu grabador por menos d'USD$200,[ensin referencies] y un dispositivu de USD$50 asemeya ser el cartuchu maestru nun 'netboot'.[ensin referencies] En xunu de 2002 apaeció'l primer cable llibre pa faer 'netboot' sobre la GBA (más conocíu como cable multiboot).[ensin referencies] N'abril de 2003, los precios taben per debaxo de USD$100 pal cartuchu y la grabadora, y USD$30 pal arranque.[ensin referencies] Por cuenta de ello, apaeció una comunidá entusiasta de desenvolvimientu de software. Nintendo, sicasí, tien una llarga tradición de contemplar estos dispositivos como "piratería", argumenten el so posible usu en copiar cartuchos con programes baxu copyright. En febreru de 2002, Nintendo empezó a unviar cartes amenazadores a dellos vendedores estauxunidenses d'estos periféricos.[ensin referencies] Los contenciosos anteriores llevaren a la prohibición d'importar dispositivos similares pa les Game Boy de 8 bits.

Accesorios[editar | editar la fonte]

L'accesoriu Nintendo e-Reader foi llanzáu a finales del añu 2002 y funciona solamente con modelos Game Boy Advance y la so evolución SP, pero non con Game Boy Micro anque ye compatible col Nintendo DS Lite. Esti dispositivu ye similar a un llector de códigos de barres. Xuegos senciellos, De cutiu vieyos títulos de NES, son impresos en trading cards, escaniaos pol dispositivu pa cargar cada xuegu na GBA. Pa videoxuegos propios de la consola, les cartes dexen desbloquiar diverses funciones. Esti dispositivu nun salió n'Europa oficialmente.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]