Güevos Varenyky

De Wikipedia
Varényky.
Varényky antes de ser cocinaos.
Varényky ucraínos rellenos de guindes.

Los varényky (ucraín: варéники en plural, варéник o varénik en singular; rusu: вареники) son un platu tradicional de la cocina ucraína (tanto como'l borsch), ta preparáu con pasta y esti rellenu con requesón o bien con guinda, sicasí hai versiones que pueden contener el rellenu de pataques, de col, etc.

El nome provién del verbu варити, que significa "cocinar".

Descripción[editar | editar la fonte]

Los varéniques tán fechos de pasta en forma cuadrangular o de media lluna. Rellenase de sauerkraut, quesu, puré de pataca, repollu, carne, güevos cocíos (una tradición menonita), fruta o una combinación d'estos ingredientes. Son una comida bien habitual n'Ucraína.

Mientres la preparación, el rellenu envolubrase cola pasta y déxase a cocer mientres dellos minutos. Dempués cúbrense de mantega o aceite. La pallabra varényk, significa "cosa cocida", del axetivu vareny. En delles rexones d'Ucraína los varényky nun se cuecen sinón que se faen al vapor, por que sían de mayor tamañu y más jugosos. Ye costume poner cachos (shkvarky) de salo y cebolla sobre los varéniques y acompañalos de la crema amargosa llamada smetana). Los varényky tamién pueden tostase. Los varéniques duces, rellenos de fruta, sirviese con smetana y azucre. Los crudos pueden conxelase.

Hai otres formes de preparación, como la costume letona de cubrilos con güevu, faelos al fornu y sirvilos con sopa; la menonita de faelos al fornu y sirvilos con borsch; y la polaca de fervelos y dempués tostalos con mantega y cebolla.

Monumentos a los varényky[editar | editar la fonte]

En Cherkasy (Ucraína) inauguróse un monumentu a los verényky en setiembre de 2006.[1][2] El monumentu, alzáu a la entrada d'un hotel, representa al Cosacu Mamay (héroe del folclor ucraín que la so querencia polos verényky foi narrada tantu por Tarás Shevchenko como por Nikolái Gógol) comiendo varéniques d'un tarru de magre, con un enorme varényk en forma de media lluna tres de sigo.

En 1991alzar al pie de una carretera de Glendon en Alberta (Canadá)un monumentu con un perogy xigante (el perog ye una variedá de varényk).[3]

En xineru de 2010, propúnxose la construcción d'una estatua de pierogi en Minneapolis.[4]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]